Lotus Bakeries
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Lotus Bakeries
Ok, met 66 lichtjaar staat die nog iets verder dan Alpha Centauri

Ik wou ze kopen toen ze aan 2800 stonden. Aanvankelijk dan achter het net gevist door de vele, onredelijke stijgingen. Ik ging wel wachten tot ze nog eens een correctie naar de 3000 zouden maken. Toen ik doorhad dat dit waarschijnlijk niet ging gebeuren, toch zo zot geweest om ze heel duur aan te kopen. Maar achteraf nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop! Enige spijt die ik al gehad heb, is dat ik er niet meer van heb gekocht.Jhn schreef: ↑9 februari 2021, 09:21 Zeer goede 2020 resultaten!
Meer dividend +10%: 35.x euro
Resultaat +5% bij opening deze morgen en we zitten bijna aan 4500!
Dan beseft een mens dat instappen toen aan een dikke 3000 eigenlijk een goed zet was, maar dat leek toen helemaal geen goed idee, werd ook door velen bevestigd!
Vraag mij af of ik dit ooit ook ga zeggen over deze 4500 als het aan 6000 staat!![]()
Time will tell
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Overpaying for quality
In 2000, Walmart traded at 40x PE and market cap was $250 billion. Over the next decade, Walmart continued to grow, earnings went up, dividends went up, and everything went well for the company. But stock didn’t pass 2000 peak for another 13 years.
Lotus vandaag: noteert aan 43x de nettowinst over 2020 en 39x de verwachte winst over 2021. Ik blijf erbij dat dit niet houdbaar is en je een mogelijk langere periode zult hebben waarin het bedrijf wel nog altijd fors groeit, maar de koers niet meer mee stijgt om de multiples terug op een redelijk niveau te krijgen.
In 2000, Walmart traded at 40x PE and market cap was $250 billion. Over the next decade, Walmart continued to grow, earnings went up, dividends went up, and everything went well for the company. But stock didn’t pass 2000 peak for another 13 years.
Lotus vandaag: noteert aan 43x de nettowinst over 2020 en 39x de verwachte winst over 2021. Ik blijf erbij dat dit niet houdbaar is en je een mogelijk langere periode zult hebben waarin het bedrijf wel nog altijd fors groeit, maar de koers niet meer mee stijgt om de multiples terug op een redelijk niveau te krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Duur, dat is een feit. Maar dat zei je hier ook in januari 2015 aan 1.000 €.jens_dev schreef: ↑9 februari 2021, 15:23
De vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was.
Heb ze alleen via Belreca, wat mij betreft mogen ze die nu verkopen. Gelukkig heb ik er niets in de pap te brokken.
Duur kan altijd duurder worden. Maar op een bepaald moment houdt het op. De koers kan niet oneindig sneller blijven stijgen dan de bedrijfsresultaten. Almaar hogere multiples zijn een voorschot op de toekomst. Dus de outperformance die we nu al jarenlang zien zal volgens mij gevolgd worden door een periode van underperformance.doorwinterd schreef: ↑9 februari 2021, 16:55 Duur, dat is een feit. Maar dat zei je hier ook in januari 2015 aan 1.000 €.
Wat is fair voor een groeibedrijf als Lotus? Een k/w van 40 of winstrendement van 2,5%? Misschien noteert Lotus over een jaar wel aan 50x de winst. Sowieso krijg je elders veel meer voor je geld dus waarom zou je nu nog Lotus overwegen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met 'de vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was' bedoelde ik iets als: stel dat fair value Lotus nu 2.000€ is. Was 1.000€ in 2015 dan (achteraf gezien dus) toen te duur?jens_dev schreef: ↑13 februari 2021, 12:49Duur kan altijd duurder worden.doorwinterd schreef: ↑9 februari 2021, 16:55 Duur, dat is een feit. Maar dat zei je hier ook in januari 2015 aan 1.000 €.
De vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was.
Ja, want met 1000€ kon je veel zinnigere dingen doen in 2015...doorwinterd schreef: ↑13 februari 2021, 15:51
Met 'de vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was' bedoelde ik iets als: stel dat fair value Lotus nu 2.000€ is. Was 1.000€ in 2015 dan (achteraf gezien dus) toen te duur?
Als je met die 1000€ aandelen van lotus kocht, kon je er geen aandelen meer kopen van (vul hier een of andere sterkere groeier in). Dus dan was Lotus achteraf gezien te duur...
Maar dat is allemaal achteraf gezien natuurlijk

Feit is dat lotus geen slecht aandeel is, maar dat ongetwijfeld niet het allerbeste rendement zal geven dat je kan vinden.
1000 € van Miko of kinepolis of inbev of van de velde of befimmo of ascencio of ...
Dat is 5j lang 15%. Zeker niet slecht maar ook met andere aandelen te verwezenlijken.doorwinterd schreef: ↑13 februari 2021, 15:51 Met 'de vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was' bedoelde ik iets als: stel dat fair value Lotus nu 2.000€ is. Was 1.000€ in 2015 dan (achteraf gezien dus) toen te duur?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik stel mijn vraag verkeerd denk ik.jens_dev schreef: ↑14 februari 2021, 11:15Dat is 5j lang 15%. Zeker niet slecht maar ook met andere aandelen te verwezenlijken.doorwinterd schreef: ↑13 februari 2021, 15:51 Met 'de vraag is mss of dat achteraf gezien toen te veel was' bedoelde ik iets als: stel dat fair value Lotus nu 2.000€ is. Was 1.000€ in 2015 dan (achteraf gezien dus) toen te duur?
Wat hebben we bij 1000€ over het hoofd gezien met het toen te duur te vinden gesteld dat nu toch minstens 2k zou zijn(?)
Als kleine belegger moeten we misschien blij zijn dat de koers al jaren zwaar boven zijn stand leeft!
Aangezien de Boones 75% van de aandelen hebben zouden ze anders misschien wel heel snel de zaak kunnen delisten!
Nu is dat minder triviaal, imho.
Dus profiteer ik toch graag mee.
Of zie ik het mis?
Aangezien de Boones 75% van de aandelen hebben zouden ze anders misschien wel heel snel de zaak kunnen delisten!
Nu is dat minder triviaal, imho.
Dus profiteer ik toch graag mee.
Of zie ik het mis?
Alweer een nieuwe topkoers in de maak voor LOTUS. Belreca pikt een graantje mee.