Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Divi schreef: ↑14 februari 2021, 12:53 Ik leer bij! Bedankt voor de fijne info. Ik ga zeker de vermelde websites eens grondig bestuderen.Heb hier eens een lijst van britse holdings van Belca zien passeren op het forum.Die liet er zich ook positief over.....
Nooit veel aandacht aan besteed vanwege britse pond.Nu de brexit een feit is zie ik ze beter doen dan onze eurozone...
Bedankt Mattia
Wel vooraleer aan te kopen kijken of jouw broker dit wil doen, via Lynx en Mexem gaat dat goed, bij Bolero kan het zijn dat je het per telefoon moet bestellen of dat ze dit niet willen doen met als voorwendsel de Europese regels.
Zelf heb ik een positie genomen in Bankers Investment trust PLC na het lezen over de Britse Trusts op dit forum en tevens na hetMattia schreef: ↑14 februari 2021, 11:21
Het grootste deel van de oudere Britse trust zijn dividendgroeiers, The City of London Investment Trust (dat ik hier een paar dagen geleden gepost heb) heeft zijn dividend sinds 1966 elk jaar laten groeien.
Het geeft een dividend van over de 5 procent bruto en daar bovenop een mooie koerswinst, in 2011 kon je een aandeel oppikken voor 290 pence, in maart verleden jaar (voor de corona koersval) stonden ze aan 430 pence, nu zijn ze nog aan het herstellen en staan ze aan 355 pence en zijn ze dus zonder meer goedkoop volgens mij (ik heb er verleden week nog wat bijgekocht).
https://www.janushenderson.com/en-gb/in ... trust-plc/
lezen van het jaarverslag https://documents.janushenderson.com/pr ... cId/1LOQEP.
Doelstelling van de trust is om een kapitaalgroei boven FTSE World Index te bieden gecombineerd met jaarlijks stijgend dividend boven inflatie. Vond het zeker een transparent verslag en mooie spreading qua regios. Enkel de portefeuille "pacific" ( aziatische tijgers heeft serieus geunderperformed tov benchmark.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
scootzoo77 schreef: ↑14 februari 2021, 13:06 Niet echt dividendaandelen, maar wel een zekerheid qua inkomen zijn de Preffered shares:
bvb:
CorEnergy Infrastructure Trust US21870U3041 0.461 usd per kwartaal = 9,39% bruto op de huidige koers.
ttps://www.preferredstockchannel.com/
Ik ben vroeger een paar keer aandeelhouder geweest van Corenergy (korte periodes voor traden) toen het nog hoge dividenden betaalde, nu zijn ze bezig met hun zaakjes te restructuren wat veel risico met zich kan meebrengen voor de aandeelhouders .....
Goed in de gaten houden en kort op de bal spelen is hier de boodschap
BasVE schreef: ↑14 februari 2021, 14:14Zelf heb ik een positie genomen in Bankers Investment trust PLC na het lezen over de Britse Trusts op dit forum en tevens na hetMattia schreef: ↑14 februari 2021, 11:21
Het grootste deel van de oudere Britse trust zijn dividendgroeiers, The City of London Investment Trust (dat ik hier een paar dagen geleden gepost heb) heeft zijn dividend sinds 1966 elk jaar laten groeien.
Het geeft een dividend van over de 5 procent bruto en daar bovenop een mooie koerswinst, in 2011 kon je een aandeel oppikken voor 290 pence, in maart verleden jaar (voor de corona koersval) stonden ze aan 430 pence, nu zijn ze nog aan het herstellen en staan ze aan 355 pence en zijn ze dus zonder meer goedkoop volgens mij (ik heb er verleden week nog wat bijgekocht).
https://www.janushenderson.com/en-gb/in ... trust-plc/
lezen van het jaarverslag https://documents.janushenderson.com/pr ... cId/1LOQEP.
Doelstelling van de trust is om een kapitaalgroei boven FTSE World Index te bieden gecombineerd met jaarlijks stijgend dividend boven inflatie. Vond het zeker een transparent verslag en mooie spreading qua regios. Enkel de portefeuille "pacific" ( aziatische tijgers heeft serieus geunderperformed tov benchmark.
Ik heb dat verslag van Belca op het Holding draadje ook gelezen, prachtig werkstuk trouwens dat mij heel herkenbaar overkwam, een groot deel van die trusts heb ik reeds in mijn portfolio.
Bankers heb ik tot op heden nog niet in mijn portfolio want ik moet het nog eens in detail uitpluizen om te weten of het past in mijn plaatje.
Veel succes ermee!
Laatst gewijzigd door Mattia op 14 februari 2021, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het niet zo met amerikaanse dividend aandelen omdat zoveel vertaxt is.. maar "Compass Diversified (NYSE: CODI)" is misschien het dieper bekijken waard
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Het is een LLC en dus is het opletten geblazen voor de belastingdiensten in België, daarom dat sommige brokers daarin niet willen handelen....
https://www.mijntipsenadvies.be/2020-11 ... EU04030601
Mijn info is inderdaad niet gratis maar komt rechtstreeks van mensen die weten wat ze doen , en is inderdaad meestal de us . Maar maakt eindelijk geen verschil als je al mijn tips had gekocht op het moment dat ik zei dan had je ruim de markt verslagen. Is ten slotte dat die telt , sommige info is meer dan zijn geld waardMattia schreef: ↑14 februari 2021, 10:05lop schreef: ↑14 februari 2021, 01:35
Inderdaad dat is waar maar welke investeringsmaatschappij investeert nu in de aandelen dat jij interessant vind ?
Naar uw risico tolerantie en naar uw gewenste spreiding ?
Niettemin ben ik volledig akkoord dat er interessante holdings bestaan om in te beleggen maar vind dat je hoger kunt mikken als je de juiste informatie hebt en tools .
Welke investeringsmaatschappij mijn aandelen interessant vind ? dat zal wel meevallen want de meeste komen ook voor in hun portfolio's.
Ik weet wel dat gij dat niet kunt plaatsen want je schreef reeds eerder (5 jan.2021) "van Europese markten ken ik eindelijk bijna niks".
Jouw info komt niet uit de lucht vallen, daarvoor betaal je (zoals je ook reeds eerder schreef) en ik krijg meer en meer de indruk dat je hier schrijft wat jou voorgekauwd is. Vandaar jouw focus op de VS, meer kennen ze daar over het algemeen niet.
Het is wel goed dat je wil hoger mikken, dat moet het doel van iedere belegger zijn .
lop schreef: ↑14 februari 2021, 17:15
Mijn info is inderdaad niet gratis maar komt rechtstreeks van mensen die weten wat ze doen , en is inderdaad meestal de us . Maar maakt eindelijk geen verschil als je al mijn tips had gekocht op het moment dat ik zei dan had je ruim de markt verslagen. Is ten slotte dat die telt , sommige info is meer dan zijn geld waard
Beste Lop,
Ik heb daar absoluut geen problemen mee, integendeel, hoe meer kennis je opdoet hoe beter belegger je zal zijn.
Jouw tips kopen zou moeilijk geweest zijn voor mij gezien ik hier slechts enkele maanden post alhoewel ik ook voorheen nu en dan eens kwam piepen,... corona zorgde ervoor dat ik veel vrije tijd kreeg in mijn tot dan hectische levensstijl.
Jouw belegging stijl heb ik vele jaren geleden achter mij gelaten, er is een periode geweest dat ik voor 90% in de VS investeerde maar dit vroeg veel opvolging gezien de volatiele markten in de VS.
Trusts vragen zo goed als geen opvolging, de dividenden stromen gestaag binnen en de koersen stijgen ook ....ik heb dan ook geleidelijk de meeste individuele aandelen vervangen door trusts, vandaag reeds 80 procent van mijn totale portfolio, dit zal ik de komende jaren geleidelijk optrekken tot 100%.
Hieronder een filmpje over The City of London Investment Trust, het is reeds van 2019 maar het kon evengoed van vandaag zijn;
https://www.youtube.com/watch?v=0VOdLuSAXZw
https://www.youtube.com/watch?v=0VOdLuSAXZw
Probleem is dat veel van hun onderliggende aandelen overgewaardeerd zijn of niet betrouwbaar ,dividend verlaagd , bijna geen groei. Maar wel eens interessant om te bekijken had liever andere onderliggende posities gezien
De "onderliggend aandelen" zijn vervangbaar als ze niet meer voldoen aan de vereisten, wat begrijp je daar niet van?
Daarvoor beschikt de trust over betaalde beheerders die het nodige doen net zoals jij iemand moet betalen om voor jou uit te zoeken of dit of dat aandeel koopwaardig is of niet met het verschil dat jij de kopen of verkopen zelf moet doen.
De trust blijft zijn dividend betalen of verhogen want gezien ze rekening houden met crisissituaties hebben ze steeds ruime reserves in kas!
Vervangbaar ja , maar niet naar uw wensen !Als je de rendementen vergelijkt met een simpele ETF presteren ze al ruim ondermaats . Waarom zijn holdings dan een goede belegging op lange termijn ? City of londen haalt zelfs maar de helft van het rendement dan wat IWRD haalt op 10 jaar .
Is het veiliger dan een ETF ? Nee
Haalt het meer rendement ? nee
waarom maakt dit dan een goede belegging vraag ik mij af ?
Op een termijn van 10 jaar haalt het aandeel van JNJ 320% rendement terwijl dit fonds maar 90% haalt en een ETF zelfs het verslaat met een rendement van 175%
Daarom is dit duidelijk niet aantrekkelijk als investering
Nogmaals het bewijs dat kwaliteitsaandelen de beste investeringen zijn .
Doe 10 jaar bij in de toekomst en je mag 100% zeker zijn van de zelfde uitkomst , kwaliteit klopt met gemak ETF's en holdings.
Is het veiliger dan een ETF ? Nee
Haalt het meer rendement ? nee
waarom maakt dit dan een goede belegging vraag ik mij af ?
Op een termijn van 10 jaar haalt het aandeel van JNJ 320% rendement terwijl dit fonds maar 90% haalt en een ETF zelfs het verslaat met een rendement van 175%
Daarom is dit duidelijk niet aantrekkelijk als investering
Nogmaals het bewijs dat kwaliteitsaandelen de beste investeringen zijn .
Doe 10 jaar bij in de toekomst en je mag 100% zeker zijn van de zelfde uitkomst , kwaliteit klopt met gemak ETF's en holdings.
Had liever omgekeerde resultaten gezien eerlijk gezegd . Maar spijtig genoeg is dit niet het geval .
Zou het selecteren veel gemakkelijker maken .
Had op zijn minst verwacht dat deze op zijn gemak wereldwijde ETF's zouden verslaan .
Dat ze gingen onderdoen voor losse aandelen had ik wel verwacht maar ze halen zelfs maar de helft van het rendement van een ETF.
Zou het selecteren veel gemakkelijker maken .
Had op zijn minst verwacht dat deze op zijn gemak wereldwijde ETF's zouden verslaan .
Dat ze gingen onderdoen voor losse aandelen had ik wel verwacht maar ze halen zelfs maar de helft van het rendement van een ETF.
Ik denk dat het ietwat tegenvallende rendement van de Britse trusts nogal wat te maken heeft met de conservatieve beleggingsstijl van de minder presterende trusts. Kapitaalbehoud lijkt daar een groter belang te krijgen dan groei en dat gaat dan ten koste van het rendement.