Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
https://www.vivendi.com/wp-content/uplo ... tation.pdf
'evenals het verzoek van nieuwe investeerders om mogelijk hogere prijzen mogelijk te maken de Raad van Bestuur te overwegen om 60% van het aandelenkapitaal van UMG uit te keren aan de aandeelhouders van Vivendi.
Deze uitkering, uitsluitend in natura, zou plaatsvinden als een uitzonderlijke uitkering (“speciaal dividend”). De notering van aandelen UMG, uitgegeven door de in oprichting zijnde hoofdholding, zou worden aangevraagd op de gereglementeerde markt van Euronext NV aan de Amsterdamse effectenbeurs, in een land waar een van de historische hoofdkantoren van UMG was gevestigd.'
'evenals het verzoek van nieuwe investeerders om mogelijk hogere prijzen mogelijk te maken de Raad van Bestuur te overwegen om 60% van het aandelenkapitaal van UMG uit te keren aan de aandeelhouders van Vivendi.
Deze uitkering, uitsluitend in natura, zou plaatsvinden als een uitzonderlijke uitkering (“speciaal dividend”). De notering van aandelen UMG, uitgegeven door de in oprichting zijnde hoofdholding, zou worden aangevraagd op de gereglementeerde markt van Euronext NV aan de Amsterdamse effectenbeurs, in een land waar een van de historische hoofdkantoren van UMG was gevestigd.'
Wat denken jullie over Bois Sauvage?
Ik las in de Tijd, dat eenmaal covid19 achter ons ligt het chocoladegedeelte (helft intrinsieke waarde) het goed zal doen & dat ondertussen Bois Sauvage niet gestegen is door stijging van Umicore & Recticel, wat het eigenlijk wel had moeten doen...
(Ik weet eigenlijk ook niet hoe het zit met de NAV van Bois Sauvage.)
Ik las in de Tijd, dat eenmaal covid19 achter ons ligt het chocoladegedeelte (helft intrinsieke waarde) het goed zal doen & dat ondertussen Bois Sauvage niet gestegen is door stijging van Umicore & Recticel, wat het eigenlijk wel had moeten doen...
(Ik weet eigenlijk ook niet hoe het zit met de NAV van Bois Sauvage.)
De Tijd
In Parijs schiet Bolloré BOL15,95% 14 procent hoger. Dat is het gevolg van het plan van Vivendi om 60 procent van het kapitaal van muziekgroep UMG aan de aandeelhouders uit te keren. Bolloré bezit 27 procent van Vivendi.
In Parijs schiet Bolloré BOL15,95% 14 procent hoger. Dat is het gevolg van het plan van Vivendi om 60 procent van het kapitaal van muziekgroep UMG aan de aandeelhouders uit te keren. Bolloré bezit 27 procent van Vivendi.
Bedankt voor de uitgebreide reactie Afro!Afrodiziak schreef: ↑13 februari 2021, 01:25 * Over de "estimated market value" die men binnen de adjusted NAV hanteert voor waardeaanpassingen van componenten van Patricia Industries zegt Investor het volgende:
"While the estimated market values might not necessarily reflect our view of the intrinsic values, they reflect how the stock
market values similar companies."
Ik begrijp dat er verschillende manieren zijn om hiernaar te kijken, maar als belegger vind ik de marktwaarde toch wel het meest relevant. Waar het mij als belegger om gaat, is de korting op de (theoretische) beurswaarde, niet zozeer de korting op één of andere boekhoudkundige waarde.
Eens. De vraag is wat de actuele faire waarde is. Bovendien heeft Buffett de laatste jaren al geschreven dat het door de regels om niet-gerealiseerde waardemutaties als boekwinst/verlies mee te moeten nemen weinig toegevoegde waarde meer heeft om boekwaarde te beschouwen. Indien mogelijk wordt de DCF methode gehanteerd, maar bij een holding is een sum of the parts realistischer. Als je die parts dan op historische, niet meer actuele waardes gaat meenemen krijg je geen goed beeld wanneer je deze vergelijkt met een andere holding.dreamy schreef: ↑15 februari 2021, 10:47Bedankt voor de uitgebreide reactie Afro!Afrodiziak schreef: ↑13 februari 2021, 01:25 * Over de "estimated market value" die men binnen de adjusted NAV hanteert voor waardeaanpassingen van componenten van Patricia Industries zegt Investor het volgende:
"While the estimated market values might not necessarily reflect our view of the intrinsic values, they reflect how the stock
market values similar companies."
Ik begrijp dat er verschillende manieren zijn om hiernaar te kijken, maar als belegger vind ik de marktwaarde toch wel het meest relevant. Waar het mij als belegger om gaat, is de korting op de (theoretische) beurswaarde, niet zozeer de korting op één of andere boekhoudkundige waarde.
Ter illustratie: een holding die vrijwel geheel uit liquide beleggingen bestaat, zoals een GBL of Industrivärden, wordt grotendeels op actuele faire waarde gewaardeerd (het zij: wat de belegger bereid is te betalen voor de dochterondernemingen). Neem je holdings die voor een wezenlijk gedeelte bestaan uit niet-beursgenoteerde bedrijven (o.a. Sofina, Brederode) en je vergelijkt de onderwaardering met andere holdings om de relatieve koopwaardigheid in te schatten (hetgeen ik overigens niet adviseer, het gaat vooral om de aantrekkelijkheid van de deelnemingen) dan lijkt het alsof deze laatste minder aantrekkelijk zijn. Feit is echter dat de private equity activiteiten met vertraging worden gerapporteerd, waardoor je dus appels met peren vergelijkt.
Feest ten huize laeka. Bollore holdings ontploffen! Men krijgt zelfs geen koers meer gevormd bij Financiere Moncey en Compagnie du Cambodge. Koersen stijgen te snel. Meermaals aangehaald dat de Bollore holdings spotgoedkoop genoteerd staan. Maar... ja wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil.
Monstervolume bij Tramways du var et du gard. Koers stijging +9.50%!
Een overzicht bij de Bollore holdings...
Odet +13.78%
Cambodge +8.74%
Financiere Moncey +12.19%
Artois +10.19%
Tramways du var et du gard +9.50%
Allen in bezit de ene al wat meer dan de andere
Odet +13.78%
Cambodge +8.74%
Financiere Moncey +12.19%
Artois +10.19%
Tramways du var et du gard +9.50%
Allen in bezit de ene al wat meer dan de andere
Vivendi bijna 20% erbij met een volume om U tegen te zeggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb er lang over getwijfeld om ze weg te doen, uiteindelijk toch gehouden, en kijk. Bedankt Laeka. Nu toch overwegen om ze weg te doen. Was iets te veel stress.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Tov de historische korting zijn ze nog ARTO en MONC verrekend naar ODET, nog steeds erg goedkoop.doorwinterd schreef: ↑27 januari 2021, 21:11 Offbook exange gaat door bij Odet, kleine 4k st voorbije week.
Impressie monc arto
verkoper monc nog steeds iceberg per 10st @4480
De grote sprong moet er komen bij vereenvoudiging en uitkoop ODET.
BOL past weer een beproefde tactiek toe; het vergroot de controle op UMG zonder extra investering, door controle te houden op Vivendi dat 20% UMG behoudt + de rechtstreeks aan BOL uitgekeerde UMG aandelen.
Bij normale beurs gaat UMG na beurgang stevig noord.
Gaat gaat ook andere blik werpen op de schulden van BOL.
Heel wat opties nu, de andere hapjes in Vivendi nadien goedkoop inlijven, de melkweg vereenvoudigen etc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ter referentie;
Tov het gemiddelde van de markt: op 12 maand en op 3 jaar.
Tov het gemiddelde van de markt: op 12 maand en op 3 jaar.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@B7H4long
Omdat we beleggen voor de lange termijn en alles in perspectief te zetten, kan je misschien ook de vergelijking tussen ODET en IWDA delen overheen de maximale periode.
Ps net oefening gedaan maar kan mijn foto helaas niet opladen wegens te groot
Omdat we beleggen voor de lange termijn en alles in perspectief te zetten, kan je misschien ook de vergelijking tussen ODET en IWDA delen overheen de maximale periode.
Ps net oefening gedaan maar kan mijn foto helaas niet opladen wegens te groot
Eerste vermelding van Odet op dit forum was 2014.
Sinds dan had je beter niet in dit aandeel belegd.
Je kan niet in het verleden beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Dus het rendement dat je behaalt voor het op het forum wordt vermeld mag je niet meetellen....