Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
lop schreef: ↑15 februari 2021, 19:33 Als er 1 aandeel is waarvan je kan zeggen dat het minder risico inhoud dan is het wel JNJ , Het heeft de beste rating dan je maar kunt krijgen . Het heeft een bredere producten potfolio dan de holdings die jij noemt .
En het verslaat al meer dan 50 jaar de bredere index .
Als jij dan het tegendeel beweerd dan ben je echt zielig .
De cijfers zijn zoals ik het heb gezegd hier eerder het dividend is daar ook onderdeel van .
Een goed rendement noem jij de helft van een ETF ?
En 25% van wat JNJ haalt dat noem ik een triestig rendement voor het risico dat je loopt.
Enkele jaren geleden had General Electric ook de AAA rating, we hebben gezien wat ermee gebeurde....
Niets is blijvend.
Uw tabellen houden geen rekening met het dividend op 5 jaar presteert het inderdaad iets minder zo'n 15%.
Op 10 jaar daarentegen klopt JNJ de markt ruim 320% rendement
Tegenover een kleine 190% Dat is geen klein beetje .
En bovenal dit met veel minderkoersschommelingen
Op 10 jaar daarentegen klopt JNJ de markt ruim 320% rendement
Tegenover een kleine 190% Dat is geen klein beetje .
En bovenal dit met veel minderkoersschommelingen
Ik beleg in trusts en holdings omdat deze mij een kapitaalbescherming in combinatie met een hoog dividend verzekeren, bovendien kan ik zelf in mindere of meerdere mate de richting bepalen.
Ik zou dat ook kunnen doen via uitkerende ETF's maar de dividenden zijn daar ondermaats gezien ze geen reserves aanleggen en dus ook geen dividend kunnen garanderen in moeilijke tijden in tegenstelling met trusts.
Wat die holdings betreft, ik las vandaag op de Bolero pagina dat 2 Belgische holdings de top 10 haalden qua rendement, namelijk Sofina en Floridienne ....ik weet wel niet welke rating ze hebben ....
Qua dividend zijn ze wel interessant deze die je vernoemde maar er zit wel niet veel groei in .Mattia schreef: ↑15 februari 2021, 20:22
Ik beleg in trusts en holdings omdat deze mij een kapitaalbescherming in combinatie met een hoog dividend verzekeren, bovendien kan ik zelf in mindere of meerdere mate de richting bepalen.
Ik zou dat ook kunnen doen via uitkerende ETF's maar de dividenden zijn daar ondermaats gezien ze geen reserves aanleggen en dus ook geen dividend kunnen garanderen in moeilijke tijden in tegenstelling met trusts.
Wat die holdings betreft, ik las vandaag op de Bolero pagina dat 2 Belgische holdings de top 10 haalden qua rendement, namelijk Sofina en Floridienne ....ik weet wel niet welke rating ze hebben ....
sofina en floridiene zijn 2 holdings die bijna niks uitkeren aan dividend . Je mag er ook van zeker zijn wanneer je zo'n artikel leest dat je al achter het net aanvist . Floridienne maar de laatste 2 maand veel gestegen en dan schrijven ze zo'n artikeltjes
Was zelfde verhaal met TGT en GWW destijds en ABBV toen het aan de helft noteerde op dat moment zag je 0 aanbevelingen en nu dat ABBV aan het dubbele noteert zie je op morningstar en vele ander sites hoe ABBV wordt aanbevolen .
Verwacht van WBA dat het ook die kant zal uitgaan , er zijn veel belegging sites die zo te werk gaan eens het gestegen is bevelen ze het aandeel aan . Wat is daarvan de meerwaarde ?
Morningstar is ook zo'n site . Qua informatie een dikke 0 , idem voor hun sterrenrating die terugblikt in het VERLEDEN .
Nochtans is dit de meest gebruikte site in Europa begrijp wie begrijpen kan
Beste Lop,
De meeste Belgische aandelen zoals Sofina en Floridienne zijn veel te duur in verhouding met hun dividend en dus heb ik er geen interesse in maar het is leuk om te weten dat we hier ook kwaliteit hebben.
Beleggen is voor elke persoon anders, ik kan mij niet in uw situatie verplaatsen net zoals u zich niet in de mijne kunt verplaatsen. Ik ga toch eens proberen uit te leggen.
Zoals de meeste beleggers hamert u steevast op meerwaarde door koersstijging op lange termijn, dat is goed en zelfs zeer goed maar in mijn geval staat de fiscus op de loer en is een winstneming duur, dus ben ik verplicht om voor dividendaandelen te gaan.
Zoals ik reeds eerder schreef zitten de meeste van mijn aandelen (80% ongeveer) in mijn vennootschapsportfolio, dat zijn dus die befaamde dividenden trusts.
Ik heb er mijn aanslagbiljet bijgenomen en daar lees ik;
1)Meerwaarden op aandelen: 25%
2)Crisisbijdrage op meerwaarden op aandelen: 2%
Dat wil dus zeggen dat ik op elk aandeel dat ik met winst verkoop 27% belasting op de meerwaarden moet betalen!
Ik verkies dus geen winstnemingen te doen en daarom ga ik voluit voor dividend want anders moet ik 27% meerwaardebelasting + 15% bronbelasting op dividenden + 30% RV op Belgische dividenden betalen en dat is mij een beetje teveel van het goede.
Ik stel mij dus tevreden met een deftig dividend en een redelijke koerswinst want ik kan die toch niet realiseren.
Enkel met mijn persoonlijke portfolio's kan ik dus wel traden.
De meeste Belgische aandelen zoals Sofina en Floridienne zijn veel te duur in verhouding met hun dividend en dus heb ik er geen interesse in maar het is leuk om te weten dat we hier ook kwaliteit hebben.
Beleggen is voor elke persoon anders, ik kan mij niet in uw situatie verplaatsen net zoals u zich niet in de mijne kunt verplaatsen. Ik ga toch eens proberen uit te leggen.
Zoals de meeste beleggers hamert u steevast op meerwaarde door koersstijging op lange termijn, dat is goed en zelfs zeer goed maar in mijn geval staat de fiscus op de loer en is een winstneming duur, dus ben ik verplicht om voor dividendaandelen te gaan.
Zoals ik reeds eerder schreef zitten de meeste van mijn aandelen (80% ongeveer) in mijn vennootschapsportfolio, dat zijn dus die befaamde dividenden trusts.
Dat wil dus zeggen dat ik op elk aandeel dat ik met winst verkoop 27% belasting op de meerwaarden moet betalen!
Ik verkies dus geen winstnemingen te doen en daarom ga ik voluit voor dividend want anders moet ik 27% meerwaardebelasting + 15% bronbelasting op dividenden + 30% RV op Belgische dividenden betalen en dat is mij een beetje teveel van het goede.
Ik stel mij dus tevreden met een deftig dividend en een redelijke koerswinst want ik kan die toch niet realiseren.
Ik verwacht goede resultaten van Frontline;
Frontline Ltd.’s preliminary fourth quarter 2020 results will be released on Friday February 19 2020
https://uk.finance.yahoo.com/news/fro-i ... 00563.html
Frontline Ltd.’s preliminary fourth quarter 2020 results will be released on Friday February 19 2020
https://uk.finance.yahoo.com/news/fro-i ... 00563.html
Nu snap ik uw keuzes , privé is het veel interessanter maar je zit min of meer vast .Mattia schreef: ↑16 februari 2021, 10:07 Beste Lop,
Waarom vertel je dat er niet bij , bij de keuzes die je maakt ?
Beste,
Ik was eigenlijk niet van plan om zo in detail te gaan maar gezien dit steeds in de weg zou zitten tijdens onze discussies besloot ik om open kaart te spelen.
Mijn portfolio stijgt jaar na jaar gestaag in waarde en er zitten ook trusts bij die wel degelijk serieuze koerswinsten maken.
Spijtig genoeg heb ik kortgeleden mijn beste trust verkocht omdat hij teveel blootstelling aan Tesla heeft (10%) dit omdat ik mij daar niet goed bij voelde, ik heb wel mijn inzet x 7 terug, de fiscus zal blij zijn.
Prive kun je veel beter andere oplossingen zoeken , winst wordt niet belast en een combinatie groei en dividend geeft betere resultaten . Maar als de staat iedere keer met hun hand in de pot zit is dit natuurlijk veel minder toch zijn de meesten hier natuurlijke personen waardoor uw oplossingen veel minder interessant zijn en verwarrend zijn voor deze die dit draadje volgen .Mattia schreef: ↑16 februari 2021, 16:32
Beste,
Ik was eigenlijk niet van plan om zo in detail te gaan maar gezien dit steeds in de weg zou zitten tijdens onze discussies besloot ik om open kaart te spelen.
Mijn portfolio stijgt jaar na jaar gestaag in waarde en er zitten ook trusts bij die wel degelijk serieuze koerswinsten maken.
Spijtig genoeg heb ik kortgeleden mijn beste trust verkocht omdat hij teveel blootstelling aan Tesla heeft (10%) dit omdat ik mij daar niet goed bij voelde, ik heb wel mijn inzet x 7 terug, de fiscus zal blij zijn.
lop schreef: ↑16 februari 2021, 17:44Prive kun je veel beter andere oplossingen zoeken , winst wordt niet belast en een combinatie groei en dividend geeft betere resultaten . Maar als de staat iedere keer met hun hand in de pot zit is dit natuurlijk veel minder toch zijn de meesten hier natuurlijke personen waardoor uw oplossingen veel minder interessant zijn en verwarrend zijn voor deze die dit draadje volgen .Mattia schreef: ↑16 februari 2021, 16:32
Beste,
Och, dat weet ik niet zo, onderstaande had ik tot voor kort in port (sinds 2013), klik maar eens op de grafiek:
https://www.hl.co.uk/shares/shares-sear ... are-charts
Mattia schreef: ↑19 januari 2021, 18:13 Achtste aankoop voor 2021; Ship Finance International Limited aan 6.90$.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/SFL?p=SFL
http://www.sflcorp.com
Vandaag met 15% winst verkocht aan 8,04$ .
Tesla heeft veel met de resultaten te maken versta waarom je verkocht hebt .Mattia schreef: ↑16 februari 2021, 19:23lop schreef: ↑16 februari 2021, 17:44
Prive kun je veel beter andere oplossingen zoeken , winst wordt niet belast en een combinatie groei en dividend geeft betere resultaten . Maar als de staat iedere keer met hun hand in de pot zit is dit natuurlijk veel minder toch zijn de meesten hier natuurlijke personen waardoor uw oplossingen veel minder interessant zijn en verwarrend zijn voor deze die dit draadje volgen .
Och, dat weet ik niet zo, onderstaande had ik tot voor kort in port (sinds 2013), klik maar eens op de grafiek:
https://www.hl.co.uk/shares/shares-sear ... are-charts
Verizon, Bristol Myers Squibb en Abbvie
Drie posities die door Berkshire Hathaway uitgebreid werden, en ook drie mooie dividendbetalers. En je mag op beide oren slapen dat die dividenden veilig zullen zitten.
Drie posities die door Berkshire Hathaway uitgebreid werden, en ook drie mooie dividendbetalers. En je mag op beide oren slapen dat die dividenden veilig zullen zitten.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Dividend van Anglo Pacific staat op de rekening ....
Uitbreiding van de samenwerking tussen GSK en VIR;
Feb 17 (Reuters) - British drugmaker GlaxoSmithKline Plc and Vir Biotechnology Inc will expand their existing partnership developing antibody therapies for COVID-19 to research therapies for other diseases, the companies said on Wednesday.
The companies will research monoclonal antibody treatments for influenza and other respiratory illnesses as a part of the agreement, they said.
As a part of the deal, GSK will make a further $120 million equity investment in Vir and will pay the company an additional upfront payment of $225 million.
https://finance.yahoo.com/news/gsk-vir- ... 01512.html
Feb 17 (Reuters) - British drugmaker GlaxoSmithKline Plc and Vir Biotechnology Inc will expand their existing partnership developing antibody therapies for COVID-19 to research therapies for other diseases, the companies said on Wednesday.
The companies will research monoclonal antibody treatments for influenza and other respiratory illnesses as a part of the agreement, they said.
As a part of the deal, GSK will make a further $120 million equity investment in Vir and will pay the company an additional upfront payment of $225 million.
https://finance.yahoo.com/news/gsk-vir- ... 01512.html