Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
Fantastisch dat je zo een rendement behaalt met een tradingbot maar is ook logisch dat iedereen sceptisch reageert. Iemand die hetzelfde doet en -70 % behaalt zal het hier niet komen melden. Waarom je dat zelfs wilt uitleggen via zoom zie ik alleen maar als reclame. Ofwel is het een ponzi en heb je steeds nieuwe slachtoffers nodig om dit rendement te behalen. Als jezelf overtuigd bent van je systeem zoveel te beter maar waarom wil je het dan uitleggen?
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Het bedrijf die de bots ontworpen heeft is reeds 10 jaar actief.Fakkel schreef: ↑20 februari 2021, 18:28 Stel u nu voor dat je inderdaad probleemloos via een computerprogrammake effen 72% rendement zou halen op anderhalve maand tijd. Gij denkt dan "yes, nu heb ik het gevonden"...?
En ge denkt dat dit "repeat endlessly until escape" is...?
Ik denk dan "denkt ge nu echt dat ze dat programma niet voor veel poen zouden verkopen aan de echt rijke mensen van deze wereld ipv content te zijn met - met alle respect - jouw borrelnootjes....?
Enfin. Gelijk je zegt. Iedereen mag het mening hebben.
Het is pas sinds augustus 2020 dat hun technologie ook toegankelijk is voor de particuliere klant.
Het genoemde rendement van 72% netto was gezien over het ganse jaar 2020 en niet over anderhalve maand zoals je schreef.
Ik begrijp zeker en vast de 'verontwaardigde' reacties.
Wie het een kans wil geven kan dit vanaf een eenmalige inleg van €600.
Bevalt het je, oké.
Bevalt het je niet haal je geld af en tis voorbij.
THE POWER OF COMPOUNDING
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
Ponzi is het zeker en vast niet net omdat je de uitgevoerde en open trades elke 24u in je mailbox krijgt.koenvhaver schreef: ↑20 februari 2021, 18:36 Fantastisch dat je zo een rendement behaalt met een tradingbot maar is ook logisch dat iedereen sceptisch reageert. Iemand die hetzelfde doet en -70 % behaalt zal het hier niet komen melden. Waarom je dat zelfs wilt uitleggen via zoom zie ik alleen maar als reclame. Ofwel is het een ponzi en heb je steeds nieuwe slachtoffers nodig om dit rendement te behalen. Als jezelf overtuigd bent van je systeem zoveel te beter maar waarom wil je het dan uitleggen?
Waarom uitleggen? Andere forumleden delen hier ook soms hun tactiek over wat ze al of niet aankopen en handelen.
Mij brengt het lekker op (met een deel van mijn portefeuille) en dat kan voor anderen ook.
Elke maandag geeft de CEO om 21u een webinar in het Engels voor wie interesse heeft.
Afhankelijk van de week is er ofwel op dinsdag ofwel op donderdag om 21u een webinar in het Nederlands door de verantwoordelijke sales voor wie interesse heeft.
Laatst gewijzigd door BullBearT op 21 februari 2021, 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
THE POWER OF COMPOUNDING
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
Langere review: https://55brokers.com/equiti-review/
Een echte scam lijkt het niet, maar of 72% op 7 weken realistisch is en geextrapoleerd kan worden naar full year...?
Een echte scam lijkt het niet, maar of 72% op 7 weken realistisch is en geextrapoleerd kan worden naar full year...?
72% netto over het ganse jaar 2020.Fakkel schreef: ↑20 februari 2021, 18:46 Langere review: https://55brokers.com/equiti-review/
THE POWER OF COMPOUNDING
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je met "volledig op de beurs zit" ?
Wat bedoel je met "in cryptomunten doet" ?
Ik denk dat je het inderdaad verkeerd ziet ;-)
Waar het om gaat is hoe de belastingsdient jouw acties zal zien.
De mening van de belastingsdienst daarover is één ding, want de regels zijn niet 100% sluitend.
Als je dus niet akkoord bent met de mening van de belastingsdienst over wat je deed, dan kan je naar de rechter stappen, maar dan kan je volgens mij best een goed onderbouwde argumentatie hebben.
Waar staat dat je geen TOB en RV moet betalen als je niet manueel handelt, maar dat geautomatiseerd doet ?
Dagdagelijks aan- en verkopen doen met minimale prijsverschillen zullen niet veel mensen beschouwen als "goede huisvader" handelen en ik denk de belastingsdienst in geen geval.
Mijn insteek was eigenlijk als volgende bedoeld.EarthNvstr1 schreef: ↑20 februari 2021, 18:50
Wat bedoel je met "volledig op de beurs zit" ?
Wat bedoel je met "in cryptomunten doet" ?
Aandelen aankopen / verkopen (al of niet short gaan) valt dit ook onder speculeren?
Cryptomunten aankopen / verkopen valt dit ook onder speculeren?
Hoe gaan 'hobby' daytraders om met de belastingdienst?
THE POWER OF COMPOUNDING
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
De fiscus werkt met knipperlichten in hun systeem.Het is dus zaak om niet op te vallen,maw een portefeuille van 40000 euro gaat minder opvallen dan ene van 400000 euro.Dus met een zo klein mogelijke portefeuille en kleine bedragen ga je nooit iets horen van de fiscus.Dus echt een hobby voor een beetje "drinkgeld".....
Een portefeuille met misschien honderden transacties zal wel opvallen. Zeker als er geen TOB transactietaks op betaald is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het hangt er van af op welke manier dat gedaan wordt.
Daytraden staat n.m.i. niet naast de 2 bovenstaande assets, maar is een manier van handelen.
Goede vraag... ik zou het antwoord daarop ook wel eens willen weten...
Om te beginnen moet je voor beursverrichtingen TOB betalen. Als je broker dat niet doet voor jou doet, moet je dit zelf doen binnen de maand of zo. Dit staat los van "normale verrichtingen van beheer van een privévermogen".
Daarnaast moet je op eventueel uitgekeerde dividenden 30% RV betalen. Als je broker dat niet voor jou doet, moet je dit zelf doen via je jaarlijkse belastingaangifte. Dit staat los van "normale verrichtingen van beheer van een privévermogen".
Vervolgens hangt het er van af of je winst uit "normale verrichtingen van beheer van een privévermogen" komt of niet. Zoniet, dan moet je 33% belasting betalen via aangifte in je jaarlijkse belastingaangifte. Over dat "normale verrichtingen van beheer van een privévermogen" kan discussie zijn... als je vind dat je daaronder valt, hou je dan klaar om dit indien nodig te verdedigen tegenover een rechter.
Als je verzaakt hebt aan het betalen van TOB en RV, wordt het verdedigen dat je winst komt uit "normale verrichtingen van beheer van een privévermogen" mogelijks wel heel moeilijk... ;-)
Hou je ook klaar om de niet-betaalde TOB en RV alsnog te voldoen + 7% nalatigheidsintrest per jaar + boete.
Je kan natuurlijk ook speculeren dat de fiscus er nooit achter zal komen ;-)
Maar dat zou ik dan niet zeggen tegen de rechter als het toch zover zou komen.
hi,
als je belegt in een etf of fonds, dan doen die ook een hoop transacties en dan spreekt niemand over speculatie.
Voor die taksen ivm met de computergestuurde beleggingen.
is het de vraag
wie doet de transacties
de broker die je dan laat meedelen in zijn opbrengsten ( en verliezen)
of
jijzelf die een volmacht hebt gegeven aan de broker.
Anderzijds
De blog begon met passief beleggen.
Ik ben ook aan het uitkijken naar een luie en passieve manier van mijn geld te laten renderen ( dus meer dan de 0.3% spaarrente)
en ik heb gekeken naar het keyplan systeem waarbij je eigenlijk geen aankoopkosten hebt.
alhoewel wllt dat zeggen zonder aankoopkosten ??
(is dat zonder de aankoopkost die de bank hanteert voor je transactie,
of de 1/2/3/5/6% instapkosten die het fonds aanrekent,
is dat de distributievergoedeing ?
en hoe zit het dan met die taks op je transacties.
dus zonder kosten
vergeet het.
Dat is zoals electriciteitsfacturen vergelijken, de ene is was goedkoper dan de andere maar dan spreken wel slechts over de 20% kost voor elecriciteit en niet over de volledige factuur.
Maar goed
ik heb gekeken naar die selectie in de keyplannen
en
vergeleken dat met de prestaties van de bel20
of nog meer
die etf SPY
of met die fameuze ARK etf (actieve fondsen) die per jaar dubbele cijfers hebben ( ARKK)
Argenta gaf mij fondsen en op 3 jaar was dat dus 0% rendement ( maar wel met instapkosten van 3/4%)
Carmignac geeft mij na 5 jaar 0% rendement
Samengevat
ben ik niet onder de indruk van al die cijfers van dat gespreid beleggingsplan over zoveel fondsen.
meer nog
gaan spreiden over diverse fondsen met een inleg van 100 Euro is wat mij betreft er eigenlijk over.
Want uiteindelijk zit je bij al die fondsen toch met een risico.
Uiteindelijk denk ik gewoon om via een goedkope broker 1 fonds te kopen op de beurs om de 3 maand
als ik 100 zou beleggen dan heb ik dadelijk 5 Euro + 1% kosten is 6 Euro kosten wat 6% kosten is
als ik 1000 euro zou beleggen dan heb ik 5euro + 1% kosten is 10 geeft 0.5% kosten
als je belegt in een etf of fonds, dan doen die ook een hoop transacties en dan spreekt niemand over speculatie.
Voor die taksen ivm met de computergestuurde beleggingen.
is het de vraag
wie doet de transacties
de broker die je dan laat meedelen in zijn opbrengsten ( en verliezen)
of
jijzelf die een volmacht hebt gegeven aan de broker.
Anderzijds
Ik ben ook aan het uitkijken naar een luie en passieve manier van mijn geld te laten renderen ( dus meer dan de 0.3% spaarrente)
en ik heb gekeken naar het keyplan systeem waarbij je eigenlijk geen aankoopkosten hebt.
of de 1/2/3/5/6% instapkosten die het fonds aanrekent,
is dat de distributievergoedeing ?
en hoe zit het dan met die taks op je transacties.
dus zonder kosten
vergeet het.
Dat is zoals electriciteitsfacturen vergelijken, de ene is was goedkoper dan de andere maar dan spreken wel slechts over de 20% kost voor elecriciteit en niet over de volledige factuur.
Maar goed
ik heb gekeken naar die selectie in de keyplannen
en
vergeleken dat met de prestaties van de bel20
of nog meer
die etf SPY
of met die fameuze ARK etf (actieve fondsen) die per jaar dubbele cijfers hebben ( ARKK)
Argenta gaf mij fondsen en op 3 jaar was dat dus 0% rendement ( maar wel met instapkosten van 3/4%)
Carmignac geeft mij na 5 jaar 0% rendement
Samengevat
ben ik niet onder de indruk van al die cijfers van dat gespreid beleggingsplan over zoveel fondsen.
meer nog
gaan spreiden over diverse fondsen met een inleg van 100 Euro is wat mij betreft er eigenlijk over.
Uiteindelijk denk ik gewoon om via een goedkope broker 1 fonds te kopen op de beurs om de 3 maand
als ik 100 zou beleggen dan heb ik dadelijk 5 Euro + 1% kosten is 6 Euro kosten wat 6% kosten is
als ik 1000 euro zou beleggen dan heb ik 5euro + 1% kosten is 10 geeft 0.5% kosten
Sinds wanneer krijgt de fiscus een transactie overzicht? En sinds wanneer geldt er TOB (Taks Op Beursverrichtingen) op het omwisselen van valuta?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wanneer de fiscus erachter komt dat je een account hebt, zullen ze dat ofwel rechtstreeks krijgen, of zal je dit moeten aanleveren.
En het ging hier niet specifiek over valuta trading.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die zijn dan ook gereglementeerd en zij betalen ook al belastingen.
Als je belegt in één of ander obscure constructie die niet aan reglementering onderworpen is, zal het mogelijks ook weer een ander verhaal zijn.
Dat is inderdaad de vraag ...
Hangt af van de bank.Paula10 schreef: ↑21 februari 2021, 11:35 Anderzijds
Bij Keyplan betaal je geen aankoopkosten.
Verkoopkosten betaal je per fonds 10 EUR als je verkoopt binnen de 5 jaar.
Het fonds vergoed Keytrade hiervoor.
Het fonds rekent uiteraard kosten aan. Daarvoor moet je kijken naar de details van het fonds.
Vanwege die risico's kan je best ook spreiden over meerdere fondsen.Paula10 schreef: ↑21 februari 2021, 11:35 ben ik niet onder de indruk van al die cijfers van dat gespreid beleggingsplan over zoveel fondsen.
meer nog
Dan heb je het over ETFs wellicht. Hier kan je inderdaad zelf tot op zekere hoogte bepalen wat procentiëel je transactiekosten zijn zoals je zelf aangeeft.Paula10 schreef: ↑21 februari 2021, 11:35 Uiteindelijk denk ik gewoon om via een goedkope broker 1 fonds te kopen op de beurs om de 3 maand
Dit is dan ook één van de grote verschillen tussen mutual funds en ETFs.
Vandaar dat Keyplan met mutual funds werkt zonder transactiekosten en niet met ETFs bv.
Klopt niet, tot nu toe kent de fiscus enkel het bestaan van een effecten rekening en het bedrag erop op een bepaalde datum, en niet in wat er geïnvesteerd is, laat staan welke transacties er gebeurd zijn. Als daar aanleiding toe is kan de fiscus meer informatie opvragen bij bank of brooker maar dat is zeker geen automatisme. Het is ook niet zo dat je zelf transacties moet aangeven, je moet enkel de verschuldigde bedragen overmaken indien die niet reeds afgehouden zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑21 februari 2021, 12:15Wanneer de fiscus erachter komt dat je een account hebt, zullen ze dat ofwel rechtstreeks krijgen, of zal je dit moeten aanleveren.
En het ging hier niet specifiek over valuta trading.