Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat onze politici er iets aan doen ipv te zagen en te klagen. Meer en meer Europese landen zoeken een andere oplossing.
VDB beseft wellicht beter dan wie ook dat er geen concreet uitzicht kan gegeven worden. Nu komen met een datum van dit zo en dat zo is puur opportunisme, er zijn nog veel te veel vraagtekens en onduidelijkheden waarop er nog geen antwoorden zijn.
VDB is misschien een "schoolmeester"-type maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan zo iemand dan positivo's die vanalles beloven maar als het er op aan komt toch niet kunnen leveren wat ze beloven, intussen heb ik wel al begrepen dat mensen liever sjacheraars geloven die hen vanalles wijsmaken.
Je moet dat linkje toch eens lezen, geebee.
Dat is een vrij mooi uitgewerkte strategie die in 5 stappen het land weer open legt. MAAR... er zitten altijd minstens 5 weken tussen de stappen en de data gegeven zijn de 'earliest possibilities'. En dan moet de volgende stap aan 4 voorgeschreven testen en limieten voldoen.
Ik heb net met een Brit gesproken. Die was hartstikke blij. Ook al is de vijfde stap pas op 21 juni 'at the earliest'.
Er is licht aan het einde van de tunnel. Ook al is het een verd?md lange tunnel.
Bij de weg: hij was al gevaccineerd. En neen, hij zit niet in een rusthuis.
Dat is beter dan dat gezeik hier van 'wewetenoghelemaalniewawemoetedoen'. Of 'we kunnen pas vaccineren als we de vaccins krijgen'. Ah ja ? En waarom is Nederland dan wel ineens vooruit gesprongen ?
De mensen worden dat gejeremieer van VDB zat. Georges-Louis Bouchez kraamt vaak echt domme dingen uit - neen, GLB, wetenschap is niet zo maar een mening - maar die vertoont nog enigszins energie en voluntarisme.
Dat is een vrij mooi uitgewerkte strategie die in 5 stappen het land weer open legt. MAAR... er zitten altijd minstens 5 weken tussen de stappen en de data gegeven zijn de 'earliest possibilities'. En dan moet de volgende stap aan 4 voorgeschreven testen en limieten voldoen.
Ik heb net met een Brit gesproken. Die was hartstikke blij. Ook al is de vijfde stap pas op 21 juni 'at the earliest'.
Er is licht aan het einde van de tunnel. Ook al is het een verd?md lange tunnel.
Bij de weg: hij was al gevaccineerd. En neen, hij zit niet in een rusthuis.
Dat is beter dan dat gezeik hier van 'wewetenoghelemaalniewawemoetedoen'. Of 'we kunnen pas vaccineren als we de vaccins krijgen'. Ah ja ? En waarom is Nederland dan wel ineens vooruit gesprongen ?
De mensen worden dat gejeremieer van VDB zat. Georges-Louis Bouchez kraamt vaak echt domme dingen uit - neen, GLB, wetenschap is niet zo maar een mening - maar die vertoont nog enigszins energie en voluntarisme.
Met zo'n strategie kan ik akkoord gaan maar dan is de vraag nog altijd of men er zich aan zal houden.Dixit schreef: ↑23 februari 2021, 17:10 Dat is een vrij mooi uitgewerkte strategie die in 5 stappen het land weer open legt. MAAR... er zitten altijd minstens 5 weken tussen de stappen en de data gegeven zijn de 'earliest possibilities'. En dan moet de volgende stap aan 4 voorgeschreven testen en limieten voldoen.
Hier was ook sprake van "zodra onder de 800 besmettingen" gaan we dit en dat ... we bleven op 2000 zitten en toch gingen de kapsalons open en staan al de lobbygroepen (en bepaalde politieke partijen) te roepen om te versoepelen (goed wetende dat de stijging er weer aankomt). Dan kan men evengoed geen draaiboeken schrijven, verloren moeite.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Zal dan wel een heel klein sprongetje zijn geweest? Tot nader order doen ze het nog steeds slechter dan wij ( die het ook heel slecht doen. Beiden zelfs onder het al lage EU-gemiddelde)

Het VK erbij zet nog eens onze overbetaalde EU-mandarijnen in hun hemd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Intussen blijkt AstraZeneca zéér effectief te zijn om hospitalisaties te vermijden.Dixit schreef: ↑12 februari 2021, 10:43 Inderdaad. Als ik moet kiezen tussen de Britse brol en helemaal niets, dan gaan we voor de Rosbif-rommel. Bijna homeopatisch - het schaadt niet. En het baat ook niet.
Maar dat ding heeft echt wel alles tegen !
Het voordeel van het Leidse vaccin - toch ook modelletje Skoda Octavia - is in ieder geval, dat het in 1 keer erin wordt gestoken. Afspraak. En klaar.
(Enfin, niet bij mij... ik wacht nog 56 dagen op het 2e shot).
Maar zelfs dat geldt niet voor AZ. Zoals MVR al voorrekende: zelfs als Jan De Ham gelijk heeft met zijn 'eerste prikje voor de zomer', dan nog krijg je je 2e prikje pas 10 weken later en het volledig effect is dan nog eens 3 weken later.
De Rolls Royce van Pfizer is 2-shot binnen de 3 weken. En effectiviteit reeds een paar dagen na het 1e shot.
Zelfs béter dan Pfizer.
En niet zoals in de klinische studies met gegevens van 30.000 of 40.000 personen, waarvan de helft het vaccin kreeg en de helft placebo.
Nee, de gegevens zijn afkomstig van bijna een half miljoen (!) personen die AstraZeneca kregen, en meer dan een half miljoen (!) personen die het Pfizervaccin kregen. Dus gigantische aantallen, die iets zeggen over effectiviteit in de dagdagelijkse praktijk.
Wel, het blijkt dat 4 weken na toediening van de eerste dosis, het AstraZeneca vaccin de kans op hospitalisatie met 94% vermindert. Het Pfizervaccin vermindert de kans op hospitalisatie na 4 weken met 85%.
Wanneer er gekeken werd naar 80-plussers (de gegevens van de 2 vaccins werden gecombineerd) blijkt toediening van een vaccin de kans op hospitalisatie na 28 dagen met 81% te verminderen. Het zou interessant zijn om dit percentage ook opgesplitst te zien naar vaccinproducent.
LInk hier: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3789264
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hum, hum....
Inderdaad, Carpe, ik was ietsje te enthousiast over deze jubelcommunicatie.
Inderdaad, het zijn er weliswaar 1 miljoen, maar qua percentage is dat vergelijkbaar met de 670,000 van Belgie. Beide in de League der Prutsers.
Ondertussen op de RTBF: ook Sciensano komt nu met de conclusie dat de Avrox-maskers waarschijnlijk giftig zijn. Nanopartikels van zilver kan je wel in sportsokken sokken (tegen de bacteriën), maar liefst niet in een doekje voor op je mond.
Afsluiter van het item: er liggen er nog 3,5 miljoen op stock die nooit zijn uitgedeeld.
Het is het thema van vanavond: les couacs de nos authorités. Het volgende item gaat over de mensen die geen zorgverleners zijn en toch per ongeluk zijn uitgenodigd voor het vaccin.
Daardoor heeft Wallonië besloten om alleen de convocations op papier te accepteren. De accidentele Waalse bofkonten met een uitnodiging in de e-mail kunnen de boom in.
Gevolg: er is niemand meer in de Waalse centra om zich te laten prikken. Het personeel heeft niets te doen. Vanaf donderdag komen ze in actie.
Inderdaad, Carpe, ik was ietsje te enthousiast over deze jubelcommunicatie.
Inderdaad, het zijn er weliswaar 1 miljoen, maar qua percentage is dat vergelijkbaar met de 670,000 van Belgie. Beide in de League der Prutsers.
Ondertussen op de RTBF: ook Sciensano komt nu met de conclusie dat de Avrox-maskers waarschijnlijk giftig zijn. Nanopartikels van zilver kan je wel in sportsokken sokken (tegen de bacteriën), maar liefst niet in een doekje voor op je mond.
Afsluiter van het item: er liggen er nog 3,5 miljoen op stock die nooit zijn uitgedeeld.
Het is het thema van vanavond: les couacs de nos authorités. Het volgende item gaat over de mensen die geen zorgverleners zijn en toch per ongeluk zijn uitgenodigd voor het vaccin.
Daardoor heeft Wallonië besloten om alleen de convocations op papier te accepteren. De accidentele Waalse bofkonten met een uitnodiging in de e-mail kunnen de boom in.
Gevolg: er is niemand meer in de Waalse centra om zich te laten prikken. Het personeel heeft niets te doen. Vanaf donderdag komen ze in actie.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3789264
Interessant is dat de meeste 75-plussers met AZ zijn gevaccineerd. Jammer genoeg vind ik nergens, ook niet in de bijbehorende dataset, aparte gegevens over het AZ vaccin in deze leeftijdsgroep.
Anderzijds zijn de gecombineerde gegevens zeer goed in de 80-plussers, en aangezien deze grotendeels AstraZeneca hebben gekregen, kan het niet anders of het AstraZeneca vaccin is zeer effectief in deze leeftijdsgroep.
Goed, deze gegevens zijn nu bekend, benieuwd hoe lang het duurt voor België, Duitsland, Frankrijk hun strategie aanpassen en ook 55- en 65-plussers met AZ gaan vaccineren.
De Britse tabloids zijn triomfantelijk en halen hun gram ivm de negatieve commentaar die Macron vroeger gegeven heeft ivm het AstraZeneca vaccin.
https://www.express.co.uk/news/politics ... atest-data
Interessant is dat de meeste 75-plussers met AZ zijn gevaccineerd. Jammer genoeg vind ik nergens, ook niet in de bijbehorende dataset, aparte gegevens over het AZ vaccin in deze leeftijdsgroep.
Anderzijds zijn de gecombineerde gegevens zeer goed in de 80-plussers, en aangezien deze grotendeels AstraZeneca hebben gekregen, kan het niet anders of het AstraZeneca vaccin is zeer effectief in deze leeftijdsgroep.
Goed, deze gegevens zijn nu bekend, benieuwd hoe lang het duurt voor België, Duitsland, Frankrijk hun strategie aanpassen en ook 55- en 65-plussers met AZ gaan vaccineren.
De Britse tabloids zijn triomfantelijk en halen hun gram ivm de negatieve commentaar die Macron vroeger gegeven heeft ivm het AstraZeneca vaccin.
https://www.express.co.uk/news/politics ... atest-data
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De mijne liggen ook nog tussen die 3.5 miljoen. Blij dat ik die rommel niet heb afgehaald.Dixit schreef: ↑23 februari 2021, 19:38 Ondertussen op de RTBF: ook Sciensano komt nu met de conclusie dat de Avrox-maskers waarschijnlijk giftig zijn. Nanopartikels van zilver kan je wel in sportsokken sokken (tegen de bacteriën), maar liefst niet in een doekje voor op je mond.
Wij hebben de onze wel.
Ik heb ook nog het welkomstpakketje euros, in originele verpakking.
Misschien wordt het masker ook wel een collectable.
Leuk voor de collectie van een nationaal museum. Afdeling horrors. Naast de milieubox.
Ik heb ook nog het welkomstpakketje euros, in originele verpakking.
Misschien wordt het masker ook wel een collectable.
Leuk voor de collectie van een nationaal museum. Afdeling horrors. Naast de milieubox.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me inderdaad de juiste omschrijving.

Ikzelf gaap zelden of nooit TV. Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er in Franstalië een veel breder spectrum van meningen aan bod komt. De Vlaamse TV-gaper daarentegen wordt dagelijks bestookt met slaafse artikelen over hoe goed de TV-virologen en onze politiekers het wel doen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De vaccinaties doen hun werk, de ziekenhuisopnames bij de gevaccineerden dalen zoals verwacht zeer sterk:

Ik heb er zelfs nog drie

En lange tijd ook een startpakket voor ondernemingen gehad.
Tot voor een paar de 2 euro commemorative coins verzameld maar er begonnen er teveel te komen en de prijzen begonnen op te lopen, dan maar gestopt en (bijna) alles verkocht.
En, Carpe, ga je je laten inenten ?CarpeNoctem schreef: ↑24 februari 2021, 10:25 De vaccinaties doen hun werk, de ziekenhuisopnames bij de gevaccineerden dalen zoals verwacht zeer sterk.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zoals ik reeds een hele tijd geleden vermoedde, en ondertussen bevestigd: ik heb tot nader order nog voldoende immuniteit opgebouwd op de natuurlijke manier. Geef dat vaccin maar aan iemand die er meer baat bij heeft.
Op het eind van verleden jaar schatte men dat er al zo'n 2 miljoen landgenoten in min of meerdere mate immuniteit hadden opgebouwd. Tel daar onze schamele gevaccineerden bij (zo'n 280.000 volledig gevaccineerden*), laat ons afronden naar ondertussen 3 miljoen stuks. We kunnen er dus nog zo'n 8 miljoen frisgroene vaccineren vooraleer de carroussel opnieuw begint te draaien.
* Eilaas voor cijferliefhebbers als mezelf is onze overheid er ook hier in geslaagd om onze reputatie van beste tellers ter wereld kracht bij te zetten

Hoeveel vaccins heeft België nu eigenlijk al gekregen? Niemand die het exact lijkt te weten: “Dit slaat werkelijk nergens op”
1.053.450 vaccins zijn er al aangekomen in België, zegt het Europees Centrum voor Preventie en Ziektebestrijding ECDC. 851.865, zegt het Belgisch Agentschap voor de Veiligheid van Geneesmiddelen FAGG. En 942.143 zijn het er volgens de laatste tabellen van de taskforce Vaccinatie. Niemand lijkt te weten hoeveel vaccins ons land nu echt al ontvangen heeft, en hoeveel er dus in de vriezers zitten.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 24 februari 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.