BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Dit gaat mijn petje te boven. Ik heb altijd gedacht dat de waarde van een munt ligt in de koopkracht ervan.sintorama schreef: ↑23 februari 2021, 10:42 Als je bitcoin echt ziet als een soort nieuwe munt, waarom zou je dan wakker liggen over het feit dat de waarde uitgedrukt in EUR (of USD) fluctueert? 1 bitcoin is vandaag nog exact even veel waard als eergisteren, namelijk 1 bitcoin. 1 bitcoin is ook niets mee waard geworden dan 4 jaar geleden, het is nog steeds exact 1 bitcoin waard.
Bitcoin is zo gemaakt dat er bij het begin bepaald werd dat er maar 21 miljoen van kunnen bestaan.Tenzij je natuurlijk in rekening brengt dat er steeds meer bitcoins in omloop zijn. Zoals een bedrijf dat volcontinu aandelen bijprint worden de bestaande munten steeds minder en minder waard.
Dit was algemeen geweten. Die bitcoins worden nu gemined. Die bijkomende bitcoins zorgen niet voor waardeverlies want het was altijd al geweten. Ook de nog te minen (11 of 12%) zijn gekend. Zullen dus ook niet voor waardeverlies zorgen.
Het waardeverlies van bitcoin zal door andere factoren komen. Op een bepaald moment zal er geen vertrouwen meer zijn omwille van één of andere reden: er blijkt dat er een design fout inzit waardoor de markt toch overspoeld wordt door extra bitcoins (boven de 21 miljoen). Of er blijkt dat er een design fout is waardoor massale fraude mogelijk is.
Of plots stabiliseert bitcoin waardoor het niet meer stijgt. Het maakt bijvoorbeeld 25% of 50% van al het geld uit.
Wie zal dan nog bitcoins willen wanneer het niet meer kan stijgen, en het plots kan dalen?
En wat als er een miljoen mensen zijn die elk 21 bitcoins hebben weten te vergaren?
En 50% van al het “normale” geld op de wereld in die 21.000.000 bitcoins is geslopen.
En 50% van al het “normale” geld op de wereld in die 21.000.000 bitcoins is geslopen.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of er van de 21 miljoen al 10 miljoen verloren zijn door een gecrashte harde schijf of één of ander handelsplatform dat het niet zo nauw neemt of dat walletfraude schering en inslag wordt.
Er zijn héél veel zaken nodig voor crypto, de belangrijkste: Elektriciteit, netwerk, apparatuur, fiat-currency om om te zetten.
Voor mij een speeltje waar je -mits tijdige uitstap- een stoelendans waarmee je véél geld kan mee winnen.
Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.
Er zijn héél veel zaken nodig voor crypto, de belangrijkste: Elektriciteit, netwerk, apparatuur, fiat-currency om om te zetten.
Voor mij een speeltje waar je -mits tijdige uitstap- een stoelendans waarmee je véél geld kan mee winnen.
Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
... en even waardevol als de lotto-cijfers van vorige week, al dan niet gekwadrateerd.Spruitekop schreef: ↑24 februari 2021, 14:52 Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En dat met zo'n onderschrift ;-)Spruitekop schreef: ↑24 februari 2021, 14:52 Of er van de 21 miljoen al 10 miljoen verloren zijn door een gecrashte harde schijf of één of ander handelsplatform dat het niet zo nauw neemt of dat walletfraude schering en inslag wordt.
Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat voor een onzin is dit ;-)sintorama schreef: ↑23 februari 2021, 10:42 Als je bitcoin echt ziet als een soort nieuwe munt, waarom zou je dan wakker liggen over het feit dat de waarde uitgedrukt in EUR (of USD) fluctueert? 1 bitcoin is vandaag nog exact even veel waard als eergisteren, namelijk 1 bitcoin. 1 bitcoin is ook niets mee waard geworden dan 4 jaar geleden, het is nog steeds exact 1 bitcoin waard. Tenzij je natuurlijk in rekening brengt dat er steeds meer bitcoins in omloop zijn. Zoals een bedrijf dat volcontinu aandelen bijprint worden de bestaande munten steeds minder en minder waard.
Vooral dat laatste over het "volcontinu bijprinten van aandelen door een bedrijf" ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Na een correctie volgt meestal een consolidatie voordat het weer een richting uitgaat.amturingas schreef: ↑23 februari 2021, 10:1020% eraf in 2 dagen, is niet direct een fluctuatieEarthNvstr1 schreef: ↑22 februari 2021, 21:17 Zoals alles wat verhandelbaar is fluctueert ook de prijs van bitcoin en tijdens een stijgende trend zijn er ook correcties en consolidaties.![]()
Het zal een correctie zijn want een consolidatie is nog nooit gezien bij bitcoin![]()
Bij bitcoin is dat misschien wel wat onstuimiger inderdaad ;-)
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

amturingas schreef: ↑23 februari 2021, 10:59Dit gaat mijn petje te boven. Ik heb altijd gedacht dat de waarde van een munt ligt in de koopkracht ervan.sintorama schreef: ↑23 februari 2021, 10:42 Als je bitcoin echt ziet als een soort nieuwe munt, waarom zou je dan wakker liggen over het feit dat de waarde uitgedrukt in EUR (of USD) fluctueert? 1 bitcoin is vandaag nog exact even veel waard als eergisteren, namelijk 1 bitcoin. 1 bitcoin is ook niets mee waard geworden dan 4 jaar geleden, het is nog steeds exact 1 bitcoin waard.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee hoor, wou de onzin van sintorama gewoon nog even extra in de verf zetten ;-)
Waarom zou Tesla er dan 1.5miljard in pompen?Spruitekop schreef: ↑24 februari 2021, 14:52 Of er van de 21 miljoen al 10 miljoen verloren zijn door een gecrashte harde schijf of één of ander handelsplatform dat het niet zo nauw neemt of dat walletfraude schering en inslag wordt.
Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.![]()
Denk dat je blockchain op dit moment (waar bitcoin op gebaseerd is) moet zien als het internet in zijn beginstadium.
Niemand begreep het nut van het internet (buiten een mail versturen)...nu gebruikt men het dagelijks om de gekste dingen te doen. Dingen die men in 1994 nooit voor mogelijk had gehouden. (youtube, facebook, amazon,...om maar een paar grote te noemen). Had je het bestaan van deze giganten ooit kunnen voorspellen in 1994? Denk het niet.
Als je aan de mensen in 1870 vroeg hoe ze zich graag zouden willen verplaatsen hadden ze waarschijnlijk gezegd: een sneller paard. Paar jaar later was er de auto...
-
- Full Member
- Contacteer:
dat zou best kunnen.Spruitekop schreef: ↑24 februari 2021, 14:52 Er komt waarschijnlijk wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 pokemon.![]()
de prijzen van de duurste Pokemonkaarten gaan vlotjes boven de 100.000 dollar.
2019 een kaart verkocht voor meer dan 224.000 dollar.
er is dus nog een eindje te gaan.
-
- Full Member
- Contacteer:
maar dat is nog niks vergeleken met Amerikaanse baseballkaarten.
de top 10 is stuk voor stuk meer dan een half miljoen dollar waard. de duursten miljoenen.
er komt misschien wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 baseball kaart.
de top 10 is stuk voor stuk meer dan een half miljoen dollar waard. de duursten miljoenen.
er komt misschien wel een tijd dat 1 bitcoin gelijk is aan 1 baseball kaart.
Wat een eindeloze discussie hier. Je hebt voor en tegenstanders. Ik heb als tegenstander eind 2019 2% van mijn vermogen in BTC gestoken (om het woord belegd niet te gebruiken). Ik heb mij dit nog niet beklaagd.
Mocht ik geld genoeg heb ik steek 10% van mijn niet-aandelenluik in een oldtimer. Heb ik nog meer geld, ik steek een deel daarvan in een opbrengsteigendom ...
Diversificatie is meer dan een noodfonds met daarnaast 2 ETF’s, een voor aandelen en een voor obligaties.
Mocht ik geld genoeg heb ik steek 10% van mijn niet-aandelenluik in een oldtimer. Heb ik nog meer geld, ik steek een deel daarvan in een opbrengsteigendom ...
Diversificatie is meer dan een noodfonds met daarnaast 2 ETF’s, een voor aandelen en een voor obligaties.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are 

Nee, ik denk dat je ECHT slecht gelezen hebt. Vooral het begin: "ALS je bitcoin ziet als...", wat ik dus uiteraard NIET doe. Uiteraard s die redenering onzin, maar dat is wel EXACT wat je hier leest als argumentatie om in bitcoin te "beleggen".EarthNvstr1 schreef: ↑24 februari 2021, 20:21Nee hoor, wou de onzin van sintorama gewoon nog even extra in de verf zetten ;-)