VGP
TIP
Re: VGP
Vandaag ingestapt aan 136.6
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Hier vandaag ook bijgekocht. Na de stijging als reactie op hun persbericht is de koers toch wat terug gevallen. Ideale aankoopgelegenheid lijkt me.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Opnieuw sterke resultaten, korte bloemlezing (bron : De Tijd) :
-Het beursgenoteerde bedrijf eindigde het coronajaar met een recordnettowinst van 371 miljoen euro, een stijging van 80 procent.
- De ontwikkelingsgrondbank groeide bijna een kwart aan tot 7,65 miljoen vierkante meter.
- Door de goede resultaten verhoogt VGP, dat zijn schuldgraad reduceerde tot amper 25 procent, het dividend met een kwart. Aandeelhouders kunnen rekenen op een bruto dividend van 3,65 euro per aandeel.
Vorig jaar nog gekocht aan 92 EUR en niet van plan om hier uit te stappen!
-Het beursgenoteerde bedrijf eindigde het coronajaar met een recordnettowinst van 371 miljoen euro, een stijging van 80 procent.
- De ontwikkelingsgrondbank groeide bijna een kwart aan tot 7,65 miljoen vierkante meter.
- Door de goede resultaten verhoogt VGP, dat zijn schuldgraad reduceerde tot amper 25 procent, het dividend met een kwart. Aandeelhouders kunnen rekenen op een bruto dividend van 3,65 euro per aandeel.
Vorig jaar nog gekocht aan 92 EUR en niet van plan om hier uit te stappen!
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Een van de weinige groene vlekjes vandaag
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
Dank u VGP!
Als dank heb ik nog een dozijn VGP-kes bijgekocht.
Als dank heb ik nog een dozijn VGP-kes bijgekocht.
Nja, mooie resultaten, een dividend dat terug aantrekkelijk gemaakt wordt, maar bijkopen aan deze prijs vind ik niet verantwoord. Een sterk bedrijf, maar je betaalt er ook voor.
Bwa. Ze zitten toch makkelijk op een yield van meer dan 6%. (Mogelijks meer, heb het jaarresultaat nog niet helemaal ontleed).
Vind je dit duur voor een double digit groei aandeel?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Of je koopt een ETF die 3% vrije kasstroom yield genereert of minder (risicopremie is dan lager de inflatie, netto ga je er op achteruit)... Kijk eens onder de motorkap bij die trackers en GEEN enkele investeerder is tevreden met een risicopremie die 1% is of zelfs negatief.
Ieder zijn goesting natuurlijk.
Ieder zijn goesting natuurlijk.
De huidige waardering gaat al uit van een eeuwigdurende double digit growth. En de beurs beloont geen bedrijven die voldoen aan de verwachting. Voor mij een dikke hold maar zeker geen buy. In termen van % van mijn portefuille heeft het nu ook Berkshire voorbijgestoken. Dat speelt ook mee geef ik toe. :-)
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 9800.html
Groeit er maar op los
Groeit er maar op los
VGP ineens met 6,5% omhoog, waarom zou dat zijn?
VGP is nogal illequide, dus reken niet te veel op die technische weerstanden.
Er zal wel een institutionele belegger een groot pakket aan het opkopen zijn.
Er zal wel een institutionele belegger een groot pakket aan het opkopen zijn.
Met voorkennis??
Na goede cijfers Q1, schiet het nog eens +5%, die stijging van eergisteren zal wel met voorkennis of hoop gestuurd zijn geweest
koers 153 is wel netjes!
goed bezig VGP!
koers 153 is wel netjes!
goed bezig VGP!