Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat zijn inderdaad goeie cijfers en dat na de eerste dosis. Hieruit kan alleen maar geconcludeerd worden dat het gezien de schaarste aan vaccins beter zou zijn om voorlopig zoveel mogelijk mensen die eerste dosis te geven, de strategie van de Britten is de juiste gebleken. Met dezelfde strategie had ongeveer 10% van de Belgen reeds een eerste dosis gekregen en was het niet nodig om vaccins in de vriezer te reserveren. Hopelijk gaan ze hier rekening mee houden, zo kan misschien toch nog het gros van de bevolking voor de zomer een eerste spuit krijgen.Charlesvdw schreef: ↑23 februari 2021, 19:29
Intussen blijkt AstraZeneca zéér effectief te zijn om hospitalisaties te vermijden.
Zelfs béter dan Pfizer.
En niet zoals in de klinische studies met gegevens van 30.000 of 40.000 personen, waarvan de helft het vaccin kreeg en de helft placebo.
Nee, de gegevens zijn afkomstig van bijna een half miljoen (!) personen die AstraZeneca kregen, en meer dan een half miljoen (!) personen die het Pfizervaccin kregen. Dus gigantische aantallen, die iets zeggen over effectiviteit in de dagdagelijkse praktijk.
Wel, het blijkt dat 4 weken na toediening van de eerste dosis, het AstraZeneca vaccin de kans op hospitalisatie met 94% vermindert. Het Pfizervaccin vermindert de kans op hospitalisatie na 4 weken met 85%.
Wanneer er gekeken werd naar 80-plussers (de gegevens van de 2 vaccins werden gecombineerd) blijkt toediening van een vaccin de kans op hospitalisatie na 28 dagen met 81% te verminderen. Het zou interessant zijn om dit percentage ook opgesplitst te zien naar vaccinproducent.
LInk hier: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3789264
dat zou veronderstellen dat onze overheid leert uit haar fouten?
Veel succes daarmee.
Veel succes daarmee.
Toch al 4%? Het wil maar niet vooruit gaan. De croo waarschuwde eind oktober dat het een marathon zou worden. Net zoals een loopbaan die alsmaar langer moet worden is het de truc van de ezel met de wortel.
Stel: je loopt een marathon, na 35 km krijg je de melding dat het geen 42km meer is maar 43, na 37km wordt dit 44 en na 40 km is 45km het eindpunt. Typisch
Stel: je loopt een marathon, na 35 km krijg je de melding dat het geen 42km meer is maar 43, na 37km wordt dit 44 en na 40 km is 45km het eindpunt. Typisch

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Even mezelf quoten; ik heb voorspeld dat zou blijken dat AstraZeneca ook bij 55-plussers goed werkt.Charlesvdw schreef: ↑4 februari 2021, 19:59 Ik ga nog eens een voorspelling doen. Kom er later gerust op terug wanneer ik het bij het verkeerde eind heb.
https://www.thelancet.com/action/showPd ... %2932466-1
Het AstraZeneca vaccin is niet goedgekeurd bij 55-plussers omdat er te weinig ouderen in de studie zaten. Binnenkort komen er gegevens van een studie met 2000 ouderen (bron BBC).
De link die ik hierboven geef toont dat alle leeftijden mooie niveaus van neutraliserende antilichamen maken na vaccinatie. Ouderen net zo goed als jongeren. De kans is dus heel groot dat AstraZeneca ook goed werkt bij 55-plussers.
Volgens Charlesvdw zal binnen een maand blijken dat ook de bescherming tegen klinische infectie bij ouderen goed is voor het AZ vaccin. En gaan we het dus in België voor alle leeftijden kunnen gebruiken.
Intussen blijkt dit te kloppen, zie de Schotse real life studie waar ik het eerder over had.
Ook onze opperviroloog is nu overstag:
https://www.gva.be/cnt/dmf20210224_94614727
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hier kunnen ze altijd goed de schuld op een ander steken (Europa, de vaccin producenten, enz).
Nochtans slagen andere Europese landen wel in voldoende vaccinaties.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210225_92765937
Aantal gedeeltelijk gevaccineerden: 428.729
Aantal geïnfecteerden: 757.696
Aantal inwoners met immuniteit: 1.186.425
Gewenst niveau: 70%
Aantal inwoners België: 11.492.641
Nog te vaccineren: 6.858.424
Infectietempo laatste 7 dagen: 15.410
Vaccinatietempo laatste 7 dagen: 46.406 (dosis 1)
Aantal weken tot 70%: 111
Nog meer dan 2 jaar tot we aan 70% zitten van de totale bevolking aan dit tempo
Aantal geïnfecteerden: 757.696
Aantal inwoners met immuniteit: 1.186.425
Gewenst niveau: 70%
Aantal inwoners België: 11.492.641
Nog te vaccineren: 6.858.424
Infectietempo laatste 7 dagen: 15.410
Vaccinatietempo laatste 7 dagen: 46.406 (dosis 1)
Aantal weken tot 70%: 111
Nog meer dan 2 jaar tot we aan 70% zitten van de totale bevolking aan dit tempo

- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Dat is toch de logica zelve. Hoe zou je zelf zijn? Aan wie zou je eerst leveren? Aan een domme, lompe schooier met een groot gat in zijn hand, die geen nagel heeft om aan zijn gat te krabben (België dus voor de slechte verstaanders) en zijn rekening misschien niet kan betalen? Of toch liever aan een stinkende rijkaard die altijd de tering naar de nering gezet heeft en op een stapel pecunia zit waardoor zo'n rekeningetje voor wat vaccins peanuts is? Ik weet het in ieder geval wel, die rijke stinkerd wil ik als klant en ik wil hem voor altijd houden. Die schooier ben ik liever kwijt, permanent liefst.anonymous schreef: ↑25 februari 2021, 10:04 Hier kunnen ze altijd goed de schuld op een ander steken (Europa, de vaccin producenten, enz).
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Als enkel gevaccineerden op reis mogen zullen er deze zomer niet veel Belgen een reis moeten boeken.
https://www.hln.be/buitenland/iedereen- ... ~a4ea5177/
https://www.hln.be/buitenland/iedereen- ... ~a4ea5177/
Het probleem is vooral dat de overheid zelf niet weet wie er gevaccineerd is en wie niet, dus het zal met een verklaring op eer zijn, dus geen probleem
We hebben toch geen eer meer ^^
We hebben toch geen eer meer ^^
Ok, NU hebben we reden om de vaccins te wantrouwen;
Zelfs in Noord-Korea willen ze hun dictator met overgewicht niet inspuiten met het vaccin omdat ze twijfelen...
Je zou denken dat dat de eerste en enige was die ze zouden vaccineren, maar blijkbaar niet
https://www.dailynk.com/english/north-k ... cinations/
Zelfs in Noord-Korea willen ze hun dictator met overgewicht niet inspuiten met het vaccin omdat ze twijfelen...
Je zou denken dat dat de eerste en enige was die ze zouden vaccineren, maar blijkbaar niet
https://www.dailynk.com/english/north-k ... cinations/
Gidsland Noord-Korea lijkt toch echt zoveel op België ^^The reason Kim and other members of the leadership will not receive AstraZeneca vaccinations is because the leadership is unsure about the potential side effects of the vaccine, according to the source.
Daily NK reported recently that North Korean authorities discussed first giving the vaccine to people who had been released from isolation facilities after recovering from symptoms similar to that caused by COVID-19.
“The leadership plans to get themselves vaccinated once they have conducted tests on the vaccine and confirmed there are no problems,” the source said. “Central Committee cadres are a suspicious lot and will even go to the extent of bribing doctors [not to get vaccinated] after being ordered to get inoculated.”
Daily NK understands that there has been no discussion about Kim receiving a vaccination given that even high-level cadres are worried about the side effects of the vaccine.
Kim is unlikely to be at the front of the line to receive a vaccine unless the country requires the “political show” of him getting it first.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
“ Vanaf 8 maart ook Pfizer-vaccins in vaccinatiecentra voor zorgverstrekkers ouder dan 56
Vanaf 8 maart zullen er ook Pfizer-vaccins worden toegediend in de vaccinatiecentra, meer bepaald voor de zorgverstrekkers die ouder dan 56 jaar zijn. Dat is gezegd op de wekelijkse persbriefing van de vaccinatie taskforce. Volgens de huidige richtlijnen mogen mensen ouder dan 56 het AstraZeneca-vaccin niet krijgen, zolang er onvoldoende wetenschappelijke zekerheid is dat dat vaccin ook bij deze oudere groep werkt. Daarom wordt nu dus het Pfizer-vaccin mee ingezet.
"Men is zeer verregaand al bezig met de vaccinatie van het ziekenhuispersoneel en men gaat nu naar de laatste groepen toe, dus ik vermoed dat binnen een tweetal weken, tegen medio maart, de overgrote meerderheid zal gevaccineerd zijn", zegt Dirk Ramaekers, hoofd van de taskforce vaccinatie. "We hebben nog niet de exacte getallen maar uit alle feedback blijkt ook dat de vaccinatiegraad in de ziekenhuizen toch wel bijzonder hoog ligt."
Volgens Ramaekers staan er voor de komende 2 weken zo'n 468.000 vaccinaties ingepland. Van een "dode stock" is geen sprake, zei hij: minder dan 2 procent van de geleverde vaccins zijn op dit moment niet toegewezen in het kader van de planning. De taskforce deelt wel de frustratie van de politici over de productie en de leveringen van het AstraZeneca vaccin die blijven sputteren. “
Daar kan ik me nu wel aan ergeren. Uit Schotse vaccinatiecijfers, waarbij 490.000 Schotten het AstraZeneca vaccin gekregen hebben, blijkt het zeer goed te werken bij 55-plussers. Het werkt ook heel goed bij 80-plussers, toch een moeilijke groep omdat hun immuunsysteem minder goed werkt. Dit zelfs na 1 dosis !
Maar toch blijft onze vaccinatie task force afgaan op de fase 3 studie van AstraZeneca, met 30.000 deelnemers, waarbij maar de helft een vaccin kreeg, en waarbij de groep ouderen te klein was om met zekerheid te zeggen dat het werkt bij ouderen.
490.000 !!!! Een gigantisch aantal. En dan toch nog zeggen dat er onvoldoende zekerheid is dat het werkt bij ouderen.
De starheid van de task force vaccinatie is ongelooflijk. Wat baten kaars en bril als de uit niet zienen wil...
Vanaf 8 maart zullen er ook Pfizer-vaccins worden toegediend in de vaccinatiecentra, meer bepaald voor de zorgverstrekkers die ouder dan 56 jaar zijn. Dat is gezegd op de wekelijkse persbriefing van de vaccinatie taskforce. Volgens de huidige richtlijnen mogen mensen ouder dan 56 het AstraZeneca-vaccin niet krijgen, zolang er onvoldoende wetenschappelijke zekerheid is dat dat vaccin ook bij deze oudere groep werkt. Daarom wordt nu dus het Pfizer-vaccin mee ingezet.
"Men is zeer verregaand al bezig met de vaccinatie van het ziekenhuispersoneel en men gaat nu naar de laatste groepen toe, dus ik vermoed dat binnen een tweetal weken, tegen medio maart, de overgrote meerderheid zal gevaccineerd zijn", zegt Dirk Ramaekers, hoofd van de taskforce vaccinatie. "We hebben nog niet de exacte getallen maar uit alle feedback blijkt ook dat de vaccinatiegraad in de ziekenhuizen toch wel bijzonder hoog ligt."
Volgens Ramaekers staan er voor de komende 2 weken zo'n 468.000 vaccinaties ingepland. Van een "dode stock" is geen sprake, zei hij: minder dan 2 procent van de geleverde vaccins zijn op dit moment niet toegewezen in het kader van de planning. De taskforce deelt wel de frustratie van de politici over de productie en de leveringen van het AstraZeneca vaccin die blijven sputteren. “
Daar kan ik me nu wel aan ergeren. Uit Schotse vaccinatiecijfers, waarbij 490.000 Schotten het AstraZeneca vaccin gekregen hebben, blijkt het zeer goed te werken bij 55-plussers. Het werkt ook heel goed bij 80-plussers, toch een moeilijke groep omdat hun immuunsysteem minder goed werkt. Dit zelfs na 1 dosis !
Maar toch blijft onze vaccinatie task force afgaan op de fase 3 studie van AstraZeneca, met 30.000 deelnemers, waarbij maar de helft een vaccin kreeg, en waarbij de groep ouderen te klein was om met zekerheid te zeggen dat het werkt bij ouderen.
490.000 !!!! Een gigantisch aantal. En dan toch nog zeggen dat er onvoldoende zekerheid is dat het werkt bij ouderen.
De starheid van de task force vaccinatie is ongelooflijk. Wat baten kaars en bril als de uit niet zienen wil...
Charlesvdw : De taskforce keurt geen vaccins goed, dat doe het FAGG. Enkel zij beslissen welk vaccin voor wat/wie mag gebruikt worden
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk, het is niet de vaccinatie task force die dat beslist.
Maar of het nu het FAGG of de Hoge Gezondheidsraad is ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210226_97078227
Enfin, ik hoop dat de verantwoordelijke instantie in gang schiet en de nieuwe onderzoeksgegevens omzet in de praktijk. En daar niet enkele weken over laat gaan.
Maar of het nu het FAGG of de Hoge Gezondheidsraad is ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210226_97078227
Enfin, ik hoop dat de verantwoordelijke instantie in gang schiet en de nieuwe onderzoeksgegevens omzet in de praktijk. En daar niet enkele weken over laat gaan.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het te lang duurt in EU en B
Snelste man op aarde na Usain Bolt maakt opmerkelijke keuze: “Liever geen Olympische Spelen dan vaccin krijgen”
Yohan Blake is bereid de komende Olympische Spelen in Tokio te missen als dat inhoudt dat hij kan vermijden om een vaccin tegen het coronavirus ingespoten te krijgen.
Met 9’69” op de 100 meter en 19’26” op de 200 meter behoort de Jamaicaanse sprinter tot de snelste atleten uit de geschiedenis. Op beide afstanden was alleen zijn legendarische landgenoot Usain Bolt nog wat sneller.
“Ik heb mijn redenen om dit standpunt in te nemen”, liet Blake weten in een interview in eigen land. “Maar niemand kan mij op andere gedachten brengen. Ik voel heel sterk dat ik dit niet moet doen. En ik volg mijn gevoel, niet de massa. Ik wil geen vaccin.”
Best grappig dat iemand die geschorst is geweest wegens het gebruik van doping geen vaccin wil.
Yohan Blake is bereid de komende Olympische Spelen in Tokio te missen als dat inhoudt dat hij kan vermijden om een vaccin tegen het coronavirus ingespoten te krijgen.
Met 9’69” op de 100 meter en 19’26” op de 200 meter behoort de Jamaicaanse sprinter tot de snelste atleten uit de geschiedenis. Op beide afstanden was alleen zijn legendarische landgenoot Usain Bolt nog wat sneller.
“Ik heb mijn redenen om dit standpunt in te nemen”, liet Blake weten in een interview in eigen land. “Maar niemand kan mij op andere gedachten brengen. Ik voel heel sterk dat ik dit niet moet doen. En ik volg mijn gevoel, niet de massa. Ik wil geen vaccin.”
Best grappig dat iemand die geschorst is geweest wegens het gebruik van doping geen vaccin wil.