BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Geen idee, maar Elon Musk doet wel meer domme dingen.
OK, goed, we gaan terug naar het internet in de beginjaren 80. Hoe ga je in de jaren 80 beleggen in "het internet"? Hoe ga jij een stukje van "het internet" kopen? Dat kon je uiteraard niet. Je kon (en kunt nog steeds) geen delen van het internet, of rechten erop kopen. Daarom is het heel raar dat jij denkt dat door bitcoins te kopen je een of ander recht koopt op de onderliggende technologie. Die kan immers eindeloos gekopieerd en herhaald worden. Een bitcoin is geen patent op blockchain-algoritmes. Je bewijst de stelling van Charlie Munger: It's the perfect trap.
Inderdaad, exact mijn punt. Niemand kon de winnaars van "het internet" voorspellen. En dat kun je nu ook niet. Niemand kan voorspellen wie er een goeie toepassing op basis van blockchain-techniek op de markt brengt. Als die er al komt.investr schreef: ↑25 februari 2021, 00:15 Niemand begreep het nut van het internet (buiten een mail versturen)...nu gebruikt men het dagelijks om de gekste dingen te doen. Dingen die men in 1994 nooit voor mogelijk had gehouden. (youtube, facebook, amazon,...om maar een paar grote te noemen). Had je het bestaan van deze giganten ooit kunnen voorspellen in 1994? Denk het niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad. We zien de winnaars van internet vandaag. Maar van de vele 10.000'en verliezers wordt niet gesproken. Allemaal ten onder gegaan in de internetbubbel van 2000.
En blockchain moet zich inderdaad nog bewijzen. Misschien wordt het iets. Misschien niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Correctie was iets dieper dan verwacht en consolidatie zal dan ook iets lager liggen dan verwacht. 40.000-42.000 EUR ?EarthNvstr1 schreef: ↑22 februari 2021, 20:26 In ieder geval...
Het ziet er naar uit dat we een nieuwe consolidatie rond 43.000 EUR hebben... om daarna uiteraard weer verder te stijgen...
Lijkt me anders wel weer een mooi koopmoment voor wie nu nog wil instappen ...

Daar zeg je wat ... op 3 januari 2009 (ik heb het moeten opzoeken

ik zou hier zeker geen advies durven geven over mooie instapmomenten. Zeer volatiel, 24/7 handel, waardoor je op elk moment zelfs in het weekend gewoon opeens -30% staan en de volgende dag weer 20%; je moet ertegen kunnen.
Ik heb geen glazen bol, en ben zeker geen fan boy noch hater, maar de koers is de koers. Het kan dat Bitcoin toch iets gaat betekenen in het financieel systeem. Er wordt gezegd van 1% van je investeringsportefeuille te alloceren aan Bitcoin, en bereid te zijn om het gewoon allemaal te verliezen met kans om het vele malen te vermenigvuldigen, dus ja, waarom niet zeker dan. ik heb dan maar enkele maanden geleden 1% genomen van mijn portefeuille, dat bedrag gedeeld door 52, en daarmee elke week een klein plukje gekocht. En gaat nog wel even door. tot nu toe geen klagen... maar zoals gezegd, bezint eer ge begint
Ik heb geen glazen bol, en ben zeker geen fan boy noch hater, maar de koers is de koers. Het kan dat Bitcoin toch iets gaat betekenen in het financieel systeem. Er wordt gezegd van 1% van je investeringsportefeuille te alloceren aan Bitcoin, en bereid te zijn om het gewoon allemaal te verliezen met kans om het vele malen te vermenigvuldigen, dus ja, waarom niet zeker dan. ik heb dan maar enkele maanden geleden 1% genomen van mijn portefeuille, dat bedrag gedeeld door 52, en daarmee elke week een klein plukje gekocht. En gaat nog wel even door. tot nu toe geen klagen... maar zoals gezegd, bezint eer ge begint
-
- Verbannen Gebruiker
De klanten gaan misschien reserveringen kunnen maken voor zijn Robo-taxi's via blockchain. Aangezien het enorme rekenkracht vraagt, moet je je taxi een week op voorhand reserveren

Of nog beter: je doet een request. De eerste taxi die via de hash functie een blok kan toevoegen aan de blockchain van alle reserveringen, krijgt de rit !
Bij de bullrun in 2017 waren er ook grote dalingen van 30% voor de ATH bereikt werd.kroegmann schreef: ↑26 februari 2021, 19:10 ik zou hier zeker geen advies durven geven over mooie instapmomenten. Zeer volatiel, 24/7 handel, waardoor je op elk moment zelfs in het weekend gewoon opeens -30% staan en de volgende dag weer 20%; je moet ertegen kunnen.
Dat hoort er bij.
Ik bekijk het ook op lange termijn.
Het staat even hoog als 3 weken geleden.EarthNvstr1 schreef: ↑26 februari 2021, 18:53 Lijkt me anders wel weer een mooi koopmoment voor wie nu nog wil instappen ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet waar jij je info haalt, maar volgens mij:
05/02/2021 ~32.000 EUR (3 weken geleden)
26/02/2021 ~38.000 EUR
Als ik nog goed kan rekenen, is de huidige prijs dus hoger dan die van 3 weken geleden.
En "even hoog" had je ook kunnen formuleren als "even laag" of "op hetzelfde niveau", maar wellicht zat er een boodschap tussen de lijnen (ook al was het maar 1 lijn)

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hear, hear!kroegmann schreef: ↑26 februari 2021, 19:10 Het kan dat Bitcoin toch iets gaat betekenen in het financieel systeem. Er wordt gezegd van 1% van je investeringsportefeuille te alloceren aan Bitcoin, en bereid te zijn om het gewoon allemaal te verliezen met kans om het vele malen te vermenigvuldigen, dus ja, waarom niet zeker dan. ik heb dan maar enkele maanden geleden 1% genomen van mijn portefeuille, dat bedrag gedeeld door 52, en daarmee elke week een klein plukje gekocht. En gaat nog wel even door. tot nu toe geen klagen... maar zoals gezegd, bezint eer ge begint
Je ondergraaft hiermee je eigen "mooi koopmoment" maar goed, ik trek mijn woorden terug, 't is 2,5 weken i.p.v. 3.EarthNvstr1 schreef: ↑26 februari 2021, 21:16Ik weet niet waar jij je info haalt, maar volgens mij:
05/02/2021 ~32.000 EUR (3 weken geleden)
26/02/2021 ~38.000 EUR
Als ik nog goed kan rekenen, is de huidige prijs dus hoger dan die van 3 weken geleden.
-
- Full Member
- Contacteer:
What a load of bull crap.geebee schreef: ↑26 februari 2021, 19:04Daar zeg je wat ... op 3 januari 2009 (ik heb het moeten opzoeken) "ontstond" de bitcoin ... we zijn 2021 en ik zoek met een vergrootglas naar de toepassingen met de blockchain-techniek ... in de huidige tijden is 12 jaar op technologisch vlak een eeuwigheid ... als me nu nog op zoek is naar toepassingen dan weet ik het niet hoor ... de blockchain-techniek lijkt me ook niet direct de meest "klantvriendelijke" en "milieuvriendelijke" techniek ... m.a.w. men zal nog lang praten over de mogelijke toepassingen, intussen zal de bitcoinhype nog een paar keer op en neer gaan om dan uiteindelijk tot het besluit te komen dat er geen toepassingen zijn ... tenzij om de hype (als die dan nog zal bestaan) van de cryptocoins in stand te houden. Tenzij natuurlijk Elon Musk zijn auto's op blockchain zal laten rijden
![]()
![]()
Bitcoin zélf IS een toepassing van de blockchain technologie. En er zijn er nog een heleboel andere denkbaar, zowat alles waarbij een transactie onfeilbaar en verifieerbaar vast moet komen te liggen. Maar of men die toepassingen in ons aller belang doorvoert is maar zeer de vraag. Zo kan bijvoorbeeld de hele bende overbetaalde notarissen op de schop en alle vastgoedtransacties voortaan vastgelegt worden door toepassing van de blockchain-technologie. Gaat dat er ooit van komen? natuurlijk niet. Vooruitgang wordt bewust tegengehouden als bepaalde groepen er schade door ondervinden. Waarom denk je dat er nog steeds kaartjesknippers rondlopen op de treinen in dit digitaal tijdperk, net zoals de jaren 1800.
Of de bitcoin, een blockchaintoepassing, ooit toepassingen gaat hebben dan ?
Hallo ! Die is er al ! Opslag van waarde. Bitcoin bewijst het al sinds zijn intrede. Slaat het niet alleen op, maar voegt er nog aan toe ook, staat niet voor niets op bijna 50.000 dollar. 't Is al digitaal goud en dat is meer dan genoeg als toepassing.
Of het ooit evenveel als geld als betaalmiddel gebruikt gaat worden is maar de vraag, niet nodig en zelfs niet wenselijk. Gewoon grote sommen geld kunnen omzetten naar bitcoin en omgekeerd is de enige toepassing die bitcoin zou moeten hebben, net als goud. Zuivere waardeopslag.
Zowat de samenvatting van alles wat met bitcoin te maken heeft.
Waardeopslag ? Vandaag is het 50.000 dollar waard, volgende week 100.000 en de week erop misschien maar 10.000 meer ... daat gaat je "waardeopslag" ... goud gaat ook op en neer in beperkte mate maar heeft tenminste het voordeel dat je het kan aanraken, dat het al eeuwenlang meegaat, het ondanks nieuwe en andere technologieën (wat als internet en/of electronische apparaten ooit het slachtoffer zijn van een wereldwijde elektronenstorm/elektronische magnetische puls ?) zal blijven bestaan en dat het blinkt (

Kijk als deelnemer aan een piramidespel kan ik nog begrijpen dat je vanalles probeert aan te halen wat je links of rechts in artikeltjes geknipt en geplakt hebt maar anderen verwijten dat ze niet willen deelnemen aan het spelletje en er zware kanttekeningen tegenover zetten bewijst in mijn ogen hoe zwak je argumentatie is (voorbeeldje : voor die paar mensen die in het wereldje van het notariaat werken zou men wereldwijd proberen de blockchain"technologie" tegen te houden ... yeah right

-
- Verbannen Gebruiker
Blockchain kan alleen het opslaan van gegevens vervangen. Niet het aanmaken van gegevens.the_bishop schreef: ↑27 februari 2021, 03:42 En er zijn er nog een heleboel andere denkbaar, zowat alles waarbij een transactie onfeilbaar en verifieerbaar vast moet komen te liggen. Maar of men die toepassingen in ons aller belang doorvoert is maar zeer de vraag. Zo kan bijvoorbeeld de hele bende overbetaalde notarissen op de schop en alle vastgoedtransacties voortaan vastgelegt worden door toepassing van de blockchain-technologie.
Er moet nog altijd iemand zijn die kan zeggen: dit is een geldige transactie, een geldig contract, een geldige overeenkomst. Net zoals bij bitcoin. Het zou wat worden als iedereen kan zeggen: ik heb 1000 bitcoins gekocht van Tesla. Gelieve dit te noteren in de bitcoin blockchain.
Blockchain zorgt er alleen voor dat die gegevens, waarmee iemand met autoriteit vertelt dat ze waar zijn, op een veilige manier worden opgeslagen.
Er zijn inderdaad honderden toepassingen denkbaar om blockchain te gebruiken, zoals je correct aangeeft. Maar er is nog geen enkel bruikbaar idee dat in de praktijk kan worden omgezet. Er zijn alleen experimenten. De nadelen van blockchain zijn nog altijd veel te groot voor praktische toepassingen. Bitcoin is nog steeds het enige voorbeeld.
Misschien wordt blockchain iets dat wijd en zijd toegepast zal worden. Misschien niet.