Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Ik zie toch weinig koersverlies bij de meest gevoelige dividendaandelen voor stijgende rente,namelijk GVV's en Reits.
Toch zeker in vergelijking met wat de goudprijs doet.
Beleggers in vastgoed zijn er kennelijk vrij gerust in.(Hopen op interventies van centrale bankiers om de rente te doen zakken?)
Beleggers in vastgoed zijn er kennelijk vrij gerust in.(Hopen op interventies van centrale bankiers om de rente te doen zakken?)
De geschiedenis heeft geleerd dat reits juist goed presteren als de rente stijgt .Divi schreef: ↑27 februari 2021, 13:01 Ik zie toch weinig koersverlies bij de meest gevoelige dividendaandelen voor stijgende rente,namelijk GVV's en Reits.
En beter presteren dan andere activa .
Is dus normaal dat pure play reits niet veel terrein verliezen .
Het ligt toch wat genuanceerder! Reits financieren hun projecten op de geldmarkt tegen een bepaald rentetarief. Hun inkomsten (huurgelden) worden bijna volledig onder de vorm van dividend aan de aandeelhouders uitgekeerd.Wanneer nu hun financiering duurder wordt(stijgende rente) wordt hun marge kleiner en verdienen minder met als gevolg teruglopende beurskoers en dalend dividend.
Het is pas met een zekere vertraging dat een hogere inflatie doorsijpeld tot hogere huurinkomsten en zo de hogere rentelasten compenseren.Het is dus van het grootste belang dat uw inflatie ook omhoog kruipt samen met de rente.Als dat niet het geval is,zullen de prestaties van reits achterblijven,aangezien de huurinkomsten langzamer zullen stijgen dan de rentelasten.
Het is pas met een zekere vertraging dat een hogere inflatie doorsijpeld tot hogere huurinkomsten en zo de hogere rentelasten compenseren.Het is dus van het grootste belang dat uw inflatie ook omhoog kruipt samen met de rente.Als dat niet het geval is,zullen de prestaties van reits achterblijven,aangezien de huurinkomsten langzamer zullen stijgen dan de rentelasten.
Hoe kan een beleggingsfonds van een bank met 162 aandelen erin dalen als al die aandelen globaal stijgen in zelfde week optekening ?
Ofwel roomt de beheerder van dit fonds zelf % af, ofwel de bank zelf.
Is dit legaal? of fraude?
Bij nader onderzoek(weken onderzoek) bij andere fondsen blijkt dat dit ook bij andere instellingen zo is.
Ze geven mondjesmaat beetje winst (*) om zelf elke keer af te romen.
* daarom horizont van meerdere jaren zodat het niet opvalt.
Aan die aandelenfondsen verdienen beheerders en Banken 4 keer meer dan beleggers, en dit met risico van beleggers zelf.
Bij nader onderzoek(weken onderzoek) bij andere fondsen blijkt dat dit ook bij andere instellingen zo is.
Aan die aandelenfondsen verdienen beheerders en Banken 4 keer meer dan beleggers, en dit met risico van beleggers zelf.
Reits financieren meestal maar een heel klein stukje van hun projecten door leningen , meestal financieren ze projecten door de uitgifte van nieuwe aandelen . Dus hoe hoger de koersen hoe beter .Divi schreef: ↑28 februari 2021, 10:07 Het ligt toch wat genuanceerder! Reits financieren hun projecten op de geldmarkt tegen een bepaald rentetarief. Hun inkomsten (huurgelden) worden bijna volledig onder de vorm van dividend aan de aandeelhouders uitgekeerd.Wanneer nu hun financiering duurder wordt(stijgende rente) wordt hun marge kleiner en verdienen minder met als gevolg teruglopende beurskoers en dalend dividend.
Uitgifte van prefs.
En de beste reits hebben al lang toezeggingen gekregen om enorme bedragen te lenen tegen een vaste koers .
Kijk bijvoorbeeld naar realty income .
Is ergens voor dat iedereen een koopaanbeveling geeft voor dit aandeel rond de huidige koers .
Zal niet spreken oven kleine reits die hier in Belgie actief zijn daarvan weet ik de werking niet .
Bij gewone aandelenfondsen kan dit niet. De prijs van het fonds wordt bepaald door de som van de waarden van de onderliggende aandelen + eventuele cash op het moment van de waardebepaling. Wel zeker zijn dat je het exacte moment van de waardebepalingen weet, en ook zicht hebt op de aan en verkopen van zowel deelbewijzen als onderliggende aandelen.odbc schreef: ↑28 februari 2021, 11:58 Hoe kan een beleggingsfonds van een bank met 162 aandelen erin dalen als al die aandelen globaal stijgen in zelfde week optekening ?
Natuurlijk rekenen de fondsen "dagelijks" hun kosten aan.
Over welke fondsen spreek je?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het zijn ordinaire geslepen parasieten zonder zelf risico te nemen.
Moet echt zeggen knap systeem, goed gevonden
Er zit een LITE piramide systeem op, en legaal..
Het werkt op 3 à max 4 % stijging van fonds.
Zakt het minder wachten ze gewoon af en hebben totaal geen risico
Niemand gaat kiiken of die korf aandelen echt is gezakt. NU IK WEL
Is eigelijk diefstal want ze romen klein % geld af dat niet hun eigendom winst is, ze stelen het.
Is eigelijk diefstal want ze romen klein % geld af dat niet hun eigendom winst is, ze stelen het.
Laatst gewijzigd door odbc op 28 februari 2021, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Je eerste zin lijkt redelijk correct. Ook de laatste zin bevat veel warheid.odbc schreef: ↑28 februari 2021, 17:25 Het zijn ordinaire geslepen parasieten zonder zelf risico te nemen.
Is eigelijk diefstal want ze romen klein % geld af dat niet hun eigendom is.
Ivm met het andere, kan je - voor beleggingsfondsen - er op rekenen dat de prijs van het fonds overeenkomt met de som van de prijzen van de assets van het fonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Theoretisch proef op de som, iemand die zelf belegt in al die aandelen apart die in die korven zitten heeft +-4 x meer % winst na hun "" horizon"" looptijd. BV. 5 à 6 jaar.
Bankfondsen is huisjesmelkerij op kap van beleggers die heel het risico op nemen.
Bankfondsen is huisjesmelkerij op kap van beleggers die heel het risico op nemen.
Ze hebben klaarblijkelijk zwaar op uw ziel getrapt!
Ongelofelijk verhaal als het waar is.....
Maar hier zit je wel niet op de juiste topic om geholpen te worden.De meeste dividendbeleggers zijn absoluut geen fondsenbeleggers integendeel zelfs.Hier op het forum zijn er wel mensen die bij fondsen zweren.Misschien een nieuw draadje opstarten,dat je de juiste mensen bereikt,want ik zou ook wel eens willen weten of er mensen zijn die dezelfde oefening hebben gemaakt en wat hun bevindingen zijn.Moet inderdaad een wree paardewerk geweest zijn....er ligt een loopbaan als onderzoeksjournalist op u te wachten!Ik zou er inderdaad niet van schrikken als er geld aan hun zakken blijft kleven....
Ongelofelijk verhaal als het waar is.....
Maar hier zit je wel niet op de juiste topic om geholpen te worden.De meeste dividendbeleggers zijn absoluut geen fondsenbeleggers integendeel zelfs.Hier op het forum zijn er wel mensen die bij fondsen zweren.Misschien een nieuw draadje opstarten,dat je de juiste mensen bereikt,want ik zou ook wel eens willen weten of er mensen zijn die dezelfde oefening hebben gemaakt en wat hun bevindingen zijn.Moet inderdaad een wree paardewerk geweest zijn....er ligt een loopbaan als onderzoeksjournalist op u te wachten!Ik zou er inderdaad niet van schrikken als er geld aan hun zakken blijft kleven....
Greencoat bijgekocht ....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben ook een saaie dividendzoeker, nu ben ik aan het kijken om een verzekeraar aan mijn portfolio toe te voegen.
Zijn er suggesties naar welke ratio's ik best zoek in deze business om de gezondheid van een verzekeraar in te schatten? Ik ken de business eigenlijk niet, maar omdat het toch een aparte business is weet ik niet zeker waar ik best op let.
Puur naar dividend kijk je logischerwijs naar Ageas (wegens de "enkel" 30% dividendheffing) of iets in de UK door het gebrek aan bronheffing (dan kom ik al snel uit bij Legal & General, maar de pond is een moeilijk beestje om in te schatten momenteel). Of is het niet verkeerd om naar schaalgrootte naar bv een Allianz te kijken (of een Zurich IG om zelfs buiten de traditionale EU te zitten)?
Zijn er suggesties naar welke ratio's ik best zoek in deze business om de gezondheid van een verzekeraar in te schatten? Ik ken de business eigenlijk niet, maar omdat het toch een aparte business is weet ik niet zeker waar ik best op let.
Puur naar dividend kijk je logischerwijs naar Ageas (wegens de "enkel" 30% dividendheffing) of iets in de UK door het gebrek aan bronheffing (dan kom ik al snel uit bij Legal & General, maar de pond is een moeilijk beestje om in te schatten momenteel). Of is het niet verkeerd om naar schaalgrootte naar bv een Allianz te kijken (of een Zurich IG om zelfs buiten de traditionale EU te zitten)?
Met Ageas zit je ook snel heel gespreid geografisch gezien. Daar zou ik als Belgische belegger zeker mee beginnen als je dividend inkomen van de verzekeringssector wil.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Unum group als je naar de amerikaanse beurs kijkt.Lijkt mij zelfs licht ondergewaardeerd.Dividend van 4,20%.Natuurlijk 15% extra dividendbelasting voor den joe!