Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Heb intussen al 64% rendement op Unum group , als je mijn tip had gekocht deed je al gouden zaken .
Maar inderdaad unum groep is nog steeds een van de meest ondergewaardeerde aandelen .
Als de storm gaat liggen rond corona en de rente nog meer stijgt worden het nog interessante tijden
Verwacht toch weer een dividendstijging van rond de 10% met zo'n lage pay out ratio van 23% zou dit geen enkel probleem mogen zijn .
Al is de verwachte total return op 5 jaar nu maar 9,9% meer op jaar basis .
Maar ja er zijn bijna geen aandelen meer te vinden op de markt die meer dan 10% halen aan total return
Allianz : dividendrendement 4,80% bruto
Allianz SE (ALIZY) 5de grootste
Revenue (TTM): $97.5 billion
Net Income (TTM): $7.7 billion
Market Cap: $98.0 billion
1-Year Trailing Total Return: -3.4%
Exchange: OTC
Allianz is a leading global financial services company, providing products and services from insurance to asset management. It offers insurance products ranging from property and casualty policies to health and life insurance for corporate and individual customers. The company is headquartered in Germany.
Bron: investopedia
https://uk.finance.yahoo.com/quote/ALV. ... c=fin-srch
Allianz SE (ALIZY) 5de grootste
Revenue (TTM): $97.5 billion
Net Income (TTM): $7.7 billion
Market Cap: $98.0 billion
1-Year Trailing Total Return: -3.4%
Allianz is a leading global financial services company, providing products and services from insurance to asset management. It offers insurance products ranging from property and casualty policies to health and life insurance for corporate and individual customers. The company is headquartered in Germany.
Bron: investopedia
https://uk.finance.yahoo.com/quote/ALV. ... c=fin-srch
Assicurazioni Generali Spa: Dividendenrendement 3,22% bruto
Assicurazioni Generali (ARZGY) 6de grootste
Revenue (TTM): $86.6 billion
Net Income (TTM): $1.8 billion
Market Cap: $28.5 billion
1-Year Trailing Total Return: 3.9%
Headquartered in Italy, Assicurazioni Generali is an international insurance provider. The company offers a variety of life, non-life, and reinsurance products. While a large portion of Assicurazioni Generali's business is in Europe, it has a growing presence in Asia and Latin America.
Bron: Investopedia
https://uk.finance.yahoo.com/quote/G.MI ... c=fin-srch
Assicurazioni Generali (ARZGY) 6de grootste
Revenue (TTM): $86.6 billion
Net Income (TTM): $1.8 billion
Market Cap: $28.5 billion
1-Year Trailing Total Return: 3.9%
Headquartered in Italy, Assicurazioni Generali is an international insurance provider. The company offers a variety of life, non-life, and reinsurance products. While a large portion of Assicurazioni Generali's business is in Europe, it has a growing presence in Asia and Latin America.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/G.MI ... c=fin-srch
Aviva plc: Dividendenrendement van 5,80% bruto (geen bronheffing).
Aviva PLC (AVVIY) 8ste grootste
Revenue (TTM): $46.9 billion
Net Income (TTM): $2.9 billion
Market Cap: $18.8 billion
1-Year Trailing Total Return: 8.5%
U.K.-based Aviva PLC is an international insurance company offering transport, aviation, marine, fire, motor, and life insurance products, as well as a range of financial services. Its UK Life business and General Insurance business are leaders in their home market in the U.K.3
Bron:Investopedia
https://uk.finance.yahoo.com/quote/AV.L ... c=fin-srch
Aviva PLC (AVVIY) 8ste grootste
Revenue (TTM): $46.9 billion
Net Income (TTM): $2.9 billion
Market Cap: $18.8 billion
1-Year Trailing Total Return: 8.5%
U.K.-based Aviva PLC is an international insurance company offering transport, aviation, marine, fire, motor, and life insurance products, as well as a range of financial services. Its UK Life business and General Insurance business are leaders in their home market in the U.K.3
Bron:Investopedia
https://uk.finance.yahoo.com/quote/AV.L ... c=fin-srch
Legal & General Group Plc: Dividendenrendement van 6,78% bruto (geen bronheffing)
Legal & General Group PLC (LGGNY) 9de grootste
Revenue (TTM): $45.2 billion
Net Income (TTM): $1.6 billion
Market Cap: $21.8 billion
1-Year Trailing Total Return: 0.9%
Legal & General Group is a London-based financial services and insurance company. With a worldwide customer base, the company provides a range of asset management, retirement, savings, and general insurance products.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/LGEN ... c=fin-srch
Legal & General Group PLC (LGGNY) 9de grootste
Revenue (TTM): $45.2 billion
Net Income (TTM): $1.6 billion
Market Cap: $21.8 billion
1-Year Trailing Total Return: 0.9%
Legal & General Group is a London-based financial services and insurance company. With a worldwide customer base, the company provides a range of asset management, retirement, savings, and general insurance products.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/LGEN ... c=fin-srch
Prudential Plc: Dividendenrendement van 1,78% bruto (geen bronheffing)
Prudential PLC (PUK) 10de grootste
Revenue (TTM): $35.1 billion
Net Income (TTM): -$0.7 billion
Market Cap: $49.9 billion
1-Year Trailing Total Return: 6.4%
Exchange: New York Stock Exchange
Prudential PLC is a London-based insurance and investment services company offering products ranging from life, health, accident, property, and casualty policies to pensions, equity plans, mortgages and other financial services. Prudential also caters to customers in all major global markets, including in the U.K., its home market.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/PRU. ... c=fin-srch
Prudential PLC (PUK) 10de grootste
Revenue (TTM): $35.1 billion
Net Income (TTM): -$0.7 billion
Market Cap: $49.9 billion
1-Year Trailing Total Return: 6.4%
Exchange: New York Stock Exchange
Prudential PLC is a London-based insurance and investment services company offering products ranging from life, health, accident, property, and casualty policies to pensions, equity plans, mortgages and other financial services. Prudential also caters to customers in all major global markets, including in the U.K., its home market.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/PRU. ... c=fin-srch
De nummer 1 uit deze lijst van Investopedia is Berkshire Hathaway dat ze dus ook als een verzekeraar beschouwen, de rest zijn Chinese verzekeraars;
https://www.investopedia.com/articles/p ... m=referral
https://www.investopedia.com/articles/p ... m=referral
De activiteiten van Prudential Plc in de UK zijn afgesplitst met M&G.Mattia schreef: ↑1 maart 2021, 21:05 Prudential PLC is a London-based insurance and investment services company offering products ranging from life, health, accident, property, and casualty policies to pensions, equity plans, mortgages and other financial services. Prudential also caters to customers in all major global markets, including in the U.K., its home market.
Ze zijn nu (nog) meer op de emerging markets gericht.
Vreemd dat ze dit bij Investopedia niet weten...
dreamy schreef: ↑1 maart 2021, 21:51De activiteiten van Prudential Plc in de UK zijn afgesplitst met M&G.Mattia schreef: ↑1 maart 2021, 21:05 Prudential PLC is a London-based insurance and investment services company offering products ranging from life, health, accident, property, and casualty policies to pensions, equity plans, mortgages and other financial services. Prudential also caters to customers in all major global markets, including in the U.K., its home market.
Ze zijn nu (nog) meer op de emerging markets gericht.
Vreemd dat ze dit bij Investopedia niet weten...
Ik volg Prudential niet (te weinig dividend) en wist dit ook niet, bedankt om mij bij te schaven
Mattia kijk jij wel eens naar de cijfers vooraleer jij iets aanprijst ?
Alles wat jij noemt is er niks bij die enige waarde heeft , 2 ervan hebben zo'n hoge payout ratio dat als er een windje passeert ze in de problemen zitten . En geen enkel haalt goede cijfers op hun vermogen behalve legal & general maar deze hun payout is dan met 85% veel te hoog om veilig te zijn .
Staar je niet blind om die 15% bronbelastingen te vermijden .
Gewone particuliere beleggers worden niet belast op de meerwaarde .
UNM is nog altijd de beste keuze op dit moment maar ik zou voor deze total return van 9,9% toch niet meer kopen nu .
ABBV zit nu al terug hoger qua total return ( 10,2%)
Unilever , 3M , CAH , WBA , GIS zijn 5 aandelen die boven de 8 % uitkomen
Op zich toch veel defensiever aandelen om te kopen in een te dure markt en hebben praktisch de zelfde total return dan UNM die op zich toch risico voller is .
Op het moment dat ik hier UNM noemde was het total return percentage boven de 20% , voor het huidige rendement zou ik het niet kopen , het risico TOV de rendementen zijn te groot .
Ik hou mijn positie aan maar koop niks meer bij .
Alles wat jij noemt is er niks bij die enige waarde heeft , 2 ervan hebben zo'n hoge payout ratio dat als er een windje passeert ze in de problemen zitten . En geen enkel haalt goede cijfers op hun vermogen behalve legal & general maar deze hun payout is dan met 85% veel te hoog om veilig te zijn .
UNM is nog altijd de beste keuze op dit moment maar ik zou voor deze total return van 9,9% toch niet meer kopen nu .
Op zich toch veel defensiever aandelen om te kopen in een te dure markt en hebben praktisch de zelfde total return dan UNM die op zich toch risico voller is .
Op het moment dat ik hier UNM noemde was het total return percentage boven de 20% , voor het huidige rendement zou ik het niet kopen , het risico TOV de rendementen zijn te groot .
[quote=lop post_id=496529 time=1614644723 user_id=6636]
Waar zie jij dat ik iets aanprijs? lees jij wel wat er staat voor je in de pen schiet of doe je dat in het wilde weg?
De vraagsteller noemde een paar namen en suggereerde naar de grootte van dit soort bedrijven waarna ik de 10 grootste gepost heb (minus de Chinese) met hun dividendenrendement.
Indien ik uit die 10 iets wilde aanbevelen zou ik LGEN genomen hebben want dat heb ik zelf in port ....
Waar zie jij dat ik iets aanprijs? lees jij wel wat er staat voor je in de pen schiet of doe je dat in het wilde weg?
De vraagsteller noemde een paar namen en suggereerde naar de grootte van dit soort bedrijven waarna ik de 10 grootste gepost heb (minus de Chinese) met hun dividendenrendement.
Indien ik uit die 10 iets wilde aanbevelen zou ik LGEN genomen hebben want dat heb ik zelf in port ....
lop schreef: ↑2 maart 2021, 01:25
UNM heb je waarschijnlijk gekocht na de crash in maart jl. en dus is het maar normaal dat ge nu op winst staat want in die periode kon je zowat alles aan spotprijzen kopen!
Ik zie dat UNM nog niet volledig hersteld is van die crash (30$ naar 27$ vandaag) en je wil mij toch niet vertellen dat jij als enige de waarde van dit bedrijf ziet,
Het bedrijf was reeds sinds 2018 in een neerwaartse spiraal en daalde van 59$ tot die 27$ vandaag .... ik zou toch twijfelen om zoiets aan te bevelen voor buy and hold.
Nee niet gekocht in maart .Mattia schreef: ↑2 maart 2021, 10:00lop schreef: ↑2 maart 2021, 01:25
UNM heb je waarschijnlijk gekocht na de crash in maart jl. en dus is het maar normaal dat ge nu op winst staat want in die periode kon je zowat alles aan spotprijzen kopen!
Ik zie dat UNM nog niet volledig hersteld is van die crash (30$ naar 27$ vandaag) en je wil mij toch niet vertellen dat jij als enige de waarde van dit bedrijf ziet,
Het bedrijf was reeds sinds 2018 in een neerwaartse spiraal en daalde van 59$ tot die 27$ vandaag .... ik zou toch twijfelen om zoiets aan te bevelen voor buy and hold.
Juni koers 18,3$
nogmaals juni 19,95 $
juli 17,25$
september 18,75$
nogmaals september 16,95$
oktober 19,96 $
oktober 16,55$
totaal 1000 aandelen .
lop schreef: ↑2 maart 2021, 13:27Nee niet gekocht in maart .Mattia schreef: ↑2 maart 2021, 10:00
Juni koers 18,3$
nogmaals juni 19,95 $
juli 17,25$
september 18,75$
nogmaals september 16,95$
oktober 19,96 $
oktober 16,55$
totaal 1000 aandelen .
Ik schreef ' na de crash in maart jl.' omdat je een 60tal procent koerswinst hebt en dus kon je het niet langer dan maart in jouw bezit hebben(de prijs staat nu op het niveau van 10 jaar geleden).
Dat doet niets af van jouw prestatie maar het is dus een tradingaandeel en niet geschikt voor de brave huisvader om dividentjes te rapen tenzij het iemand is met stalen zenuwen.
Enagas is intussen verder gezakt naar €17,50, terwijl het bedrijf over 2021 een dividend belooft van €1,70 en vanaf 2023 zelfs minimaal €1,74.
Dit dividend slorpt nu 62% van de vrije cashflow op, maar dit percentage zou de komende jaren gaan stijgen boven de 70%.
Het bedrijf zet in op heel wat projecten rond waterstof.
Is dit aandeel nu een koopje, of gaat de markt ervan uit dat het dividend niet houdbaar is en wordt het aandeel dus mogelijk een dividend trap?