Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het is inderdaad hilarisch.
Nog zo eentje. Men eet hele dagen hamburgers, frikandellen en BigMacs, rookt een pakje sigaretten per dag maar wil geen vaccin omdat men niet weet wat er in zit.
Wel valse borsten maar geen vaccin
Nog zo eentje. Men eet hele dagen hamburgers, frikandellen en BigMacs, rookt een pakje sigaretten per dag maar wil geen vaccin omdat men niet weet wat er in zit.
Wel valse borsten maar geen vaccin

Ik kan er ook niet goed bij dat men de kwaal verkiest boven de remedie.
Ergens is die boodschap blijven hangen van 'het valt allemaal best mee' en men gelooft liever dat dan de werkelijkheid.
Ergens is die boodschap blijven hangen van 'het valt allemaal best mee' en men gelooft liever dat dan de werkelijkheid.
Moest je zeker zijn dat je maar een paar dagen ziek bent dan zou ik ook zeggen laat maar komen, maar er zijn er hier op het werk toch al een paar serieus ziek geweest en in het ziekenhuis beland, ook gasten van nog geen 30 jaar oud, terwijl sommige ouderen er dan amper last van hadden. Je weet dus niet wat het virus met je lichaam zal doen ook al ben je jong en gezond. Eentje blijft op de sukkel en heeft allerhande problemen (hartritmestoornissen, angstaanvallen, enz).
Dus hoe sneller ik dat vaccin krijg hoe beter.
Dus hoe sneller ik dat vaccin krijg hoe beter.
Laatst gewijzigd door anonymous op 1 maart 2021, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziekte en niet functioneren van je lichaam, hartritmestoornissen of bv. blijvende gevolgen van Covid lokken net die angststoornissen uit al kunnen die ook eigen fysieke oorzaken hebben.
Kortom : op die manier raak je in een sukkelstraatje waar je amper of vaak niet uit raakt en waar erg domme volgers van de heersende visie je in een vakje van 'profiteur' plaatsen.
Kortom : op die manier raak je in een sukkelstraatje waar je amper of vaak niet uit raakt en waar erg domme volgers van de heersende visie je in een vakje van 'profiteur' plaatsen.
Blijkbaar kan je van de Astrazeneca vaccin we ziek worden in die mate dat je moet thuisblijven.
https://www.thelocal.fr/20210225/french ... ick-leave/
In Frankrijk kun je je dus blijkbaar ook al laten vaccineren bij de huisdokter en op het werk. Binnenkort zelfs ook in de apotheken. Maar zoals Beke zegt, we zijn goed bezig .
In Frankrijk kun je je dus blijkbaar ook al laten vaccineren bij de huisdokter en op het werk. Binnenkort zelfs ook in de apotheken. Maar zoals Beke zegt, we zijn goed bezig .
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Anderzijds, ik weiger dit (deze) vaccin(s) ook. Maar ik eet geen hamburgers, frikandellen en BigMacs. Roken en drinken ook niet.
Ik heb wel een vaccinatiekaart dat eigenlijk een boek is, vol met vaccinaties en boosters. Vaccinatie werkt en niet alleen voor hetgeen je gevaccineerd bent. En natuurlijk het placebo-effect niet vergeten. Maar voor deze pas ik toch, net zoals ik al heel mijn leven voor dat jaarlijkse griepvaccin pas.
Wat die doping betreft: been there, done that. Ik ga er wel nog steeds prat op dat ik dat in de juiste context deed. Nl. gebruikt voor een snellere recuperatie wanneer je in dat gebied komt waar recuperatie zolang duurt dat vooruitgang door zwaarder te gaan achteruitgang betekent door te lang te moeten recupereren. Maar goed, zo overtuigt iedereen zichzelf wel ergens van. Ik weet wel dat meer dan 99% nooit in de buurt van dat gebied komt, dus daarvoor heeft doping geen enkele zin.
Ik doe niet graag voorspellingen, maar deze durf ik wel te doen. Zodra de inflatie aantrekt en een mooi momentum opgebouwd heeft, verdwijnt corona uit het nieuws en hebben we de pandemie als bij wonder en wonderwel onder controle. “Uiteraard is er nog steeds besmettingsgevaar, maar dat is klein, en u zal er ook niet meer zo ziek van worden, en voor die zeldzame enkeling hebben we nu de ziekenhuisapparatuur en de kennis...” Pak me gerust op deze woorden, mocht het zo niet blijken te zijn. Wanneer ik het mis heb, wil ik dat ook kunnen toegeven.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je kan er een dag goed griepaal van zijn, dat klopt. Sommige mensen hebben ook koorts. Bij ons op 100 AstraZeneca gevaccineerden was er 1 die een dag thuis is gebleven.eddyl schreef: ↑1 maart 2021, 10:51 Blijkbaar kan je van de Astrazeneca vaccin we ziek worden in die mate dat je moet thuisblijven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zou het niet logisch zijn om kappers en andere mensen met contactberoep prioritair te gaan vaccineren? En ook horecapersoneel en andere groepen die hun beroep lang niet konden/kunnen uitoefenen door de risicocontacten. (Nee ik heb geen banden met deze sectoren
)
Als die groepen met veel "risicocontacten" gevaccineerd is, dan remt dat de besmettingen toch ook sterk af, lijkt me?

Als die groepen met veel "risicocontacten" gevaccineerd is, dan remt dat de besmettingen toch ook sterk af, lijkt me?
Om de verspreiding zoveel mogelijk af te remmen is het idd best om beroepen met de meeste dichte contacten eerst te vaccineren. Of de kappers en horeca uitbaters daarbij vooraan moeten staan is nog wat anders, doe eerst maar zorgsector, onderwijzers, winkel personeel en andere beroepen die noodgedwongen aan het werk zijn. Mocht men voor deze strategie gekozen hebben, zou het gekoppeld kunnen worden aan versoepelingen, bv 14 dagen voor de kappers terug open mogen deze groep (vrijwillig) vaccineren. Men heeft er echter voor gekozen om de groepen waarbij de meeste ziekenhuis opnames en doden vallen als eerste te vaccineren, wat gezien het risico op overbelasting van ziekenhuizen noodzakelijk was. Eenmaal de 65 plussers hun spuit hebben kan er alsnog prioriteit aan de contact beroepen gegeven worden. Maar eigenlijk duurt het allemaal veel te lang, als een heel land op drie maand gevaccineerd wordt, maakt het niet zo veel uit wie eerst aan de beurt is.
Als je er met je neus op staat merk je pas hoe traag het gaat. Maakt niets uit want er zijn toch geen vaccins.
Er is een draaiboek geschreven maar het wordt afgedraaid in slow motion. Dat is wel absoluut zeker !
Er is een draaiboek geschreven maar het wordt afgedraaid in slow motion. Dat is wel absoluut zeker !
Gisteren in De Afspraak ofzo de grafiek met vaccins
Het aantal vaccins in stock blijft maar groeien...
Op de vraag hoe dat komt , komen ze niet verder dan "euh..."
(toegegeven, na de "euh" ben ik eigenlijk gewoon gestopt met luisteren, omdat de boodschap duidelijk was
)
Het aantal vaccins in stock blijft maar groeien...
Op de vraag hoe dat komt , komen ze niet verder dan "euh..."
(toegegeven, na de "euh" ben ik eigenlijk gewoon gestopt met luisteren, omdat de boodschap duidelijk was

Ze zijn nog aan het zoeken waar de eerste versnelling ligt.
Nog eentje die dat verhaaltje gelooft. Er waren eind vorige week meer dan 250.000 vaccins vrij beschikbaar, daar zijn de gereserveerde voor de 2de dosis al afgetrokken.
Maar het gaat allemaal zo traag door de stoute farmabedrijven.
Tja foopah... Dat jij denkt dat je de slimste van het huis bent weten we al langer.
Misschien kan je het eens zijn met het volgende.
De kleine vaccinatiecentra krijgen 100 vaccins binnen per dag of per week. Totaal te injecteren : rond de 50.000 inwoners en meestal meer.
Of ze elders wel of niet klaar liggen doet er geen bal toe.
Als ze in Brussel liggen kan je ze in Herentals niet inspuiten.
Waarom het allemaal traag gaat ? Meer dan 1 reden daarvoor. Waarom het snel gaat ? Niet van toepassing behalve dat ze de vaccins dankzij een zeer grote financiële bijdrage snel klaar gekregen hebben.
Nu nog een paar miljard dosissen produceren. Maar dat is een ander verhaal.
Misschien kan je het eens zijn met het volgende.
De kleine vaccinatiecentra krijgen 100 vaccins binnen per dag of per week. Totaal te injecteren : rond de 50.000 inwoners en meestal meer.
Of ze elders wel of niet klaar liggen doet er geen bal toe.
Als ze in Brussel liggen kan je ze in Herentals niet inspuiten.
Waarom het allemaal traag gaat ? Meer dan 1 reden daarvoor. Waarom het snel gaat ? Niet van toepassing behalve dat ze de vaccins dankzij een zeer grote financiële bijdrage snel klaar gekregen hebben.
Nu nog een paar miljard dosissen produceren. Maar dat is een ander verhaal.
Vandaag om 11u23 waren er 358 821 beschikbare dosissen (na reservering 2de dosis).
https://covid-vaccinatie.be/nl
Wie begrijpt zoiets?
Wouter Beke kan zelfs met pataten geen frites bakken.
https://covid-vaccinatie.be/nl
Wie begrijpt zoiets?
Wouter Beke kan zelfs met pataten geen frites bakken.

Laatst gewijzigd door evita op 2 maart 2021, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.