Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het vaccinatiecentrum waar ik moet gaan krijgt er deze week inderdaad 200. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorige week (hoera zeg). En dat voor inderdaad zo'n 50000 inwoners. Op die manier is het een processie van Echternach.
Irak kreeg gisteren hun eerste vaccins. Het zou me niet verwonderen moesten ze ons binnenkort inhalen.
Irak kreeg gisteren hun eerste vaccins. Het zou me niet verwonderen moesten ze ons binnenkort inhalen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
evita schreef: ↑2 maart 2021, 12:25 Vandaag om 11u23 waren er 358 821 beschikbare dosissen (na reservering 2de dosis).
https://covid-vaccinatie.be/nl
Wie begrijpt zoiets?
Wouter Beke kan zelfs met pataten geen frites bakken.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En erger, blijkbaar kan niemand antwoorden op de vraag waar die 250.000 vaccins zijn

Het cijfer van de 250.000 kwam aanvankelijk van een Britse krant.
De andere cijfers die gegeven werden in eigen land doen vermoeden dat dat cijfer aan de lage kant is.
Als je van iemand wil horen waar ze zijn of het waarom : de officiele uitleg is dat het een paar weken duurt om mensen uit te nodigen.
Wat ik bv. zie is dat er VEEL meer volk gaat nodig zijn in die gewone vaccinatiecentra.
Voor 1 lijn hebben ze er eigenlijk al tekort of is het niet ideaal verdeeld. Het draaiboek is geschreven voor vier lijnen.
Volgende stap gaat niet zijn : waar zitten de vaccins.. Die vraag is er al.
De volgende stap wordt : wie gaat dat in een arm van de medemens ploffen.
Hier nemen ze momenteel gepensioneerde verpleegkundigen.
Niet iedereen is er voor te vinden, als we op kruissnelheid draaien, om daar 5 dagen x 8 uren in te steken.
Er zijn er vier voorzien per lijn die nu twee dagen per week werken.
Dat moeten er vier keer meer worden (lijnen) en 3,5 keer meer ('als we 7 dagen op 7 draaien).
De andere cijfers die gegeven werden in eigen land doen vermoeden dat dat cijfer aan de lage kant is.
Als je van iemand wil horen waar ze zijn of het waarom : de officiele uitleg is dat het een paar weken duurt om mensen uit te nodigen.
Wat ik bv. zie is dat er VEEL meer volk gaat nodig zijn in die gewone vaccinatiecentra.
Voor 1 lijn hebben ze er eigenlijk al tekort of is het niet ideaal verdeeld. Het draaiboek is geschreven voor vier lijnen.
Niet iedereen is er voor te vinden, als we op kruissnelheid draaien, om daar 5 dagen x 8 uren in te steken.
Dat moeten er vier keer meer worden (lijnen) en 3,5 keer meer ('als we 7 dagen op 7 draaien).
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 maart 2021, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij bent uiteraard veel slimmer eh haelewyn, 358.000 dosissen volledig vrij beschikbaar en toch beweren dat er geen vaccins zijn. Tegen zo een redenering kan ik inderdaad niet op.haelewyn schreef: ↑2 maart 2021, 12:06 Tja foopah... Dat jij denkt dat je de slimste van het huis bent weten we al langer.
Misschien kan je het eens zijn met het volgende.
De kleine vaccinatiecentra krijgen 100 vaccins binnen per dag of per week. Totaal te injecteren : rond de 50.000 inwoners en meestal meer.
Of ze elders wel of niet klaar liggen doet er geen bal toe.
Als ze in Brussel liggen kan je ze in Herentals niet inspuiten.
Waarom het allemaal traag gaat ? Meer dan 1 reden daarvoor. Waarom het snel gaat ? Niet van toepassing behalve dat ze de vaccins dankzij een zeer grote financiële bijdrage snel klaar gekregen hebben.
Nu nog een paar miljard dosissen produceren. Maar dat is een ander verhaal.
Leer lezen en kom dan nog eens terug.
Ge moet u niet haasten. Het mag best even duren.
Ge moet u niet haasten. Het mag best even duren.
-
- Verbannen Gebruiker
Foofah zit vastgeroest in zijn vooroordelen.
Triestig. Zo jong, en al helemaal propvol vooringenomenheden.
Jouw wijze raad "leer lezen" zal hij (iemand die zo kortzichtig is, kan alleen maar een "hij" zijn) helaas niet begrijpen.
Laatst gewijzigd door amturingas op 2 maart 2021, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw uitleg is genuanceerd, haelewyn. Maar dat belet de politiekers niet om toch zonder te verpinken te melden, dat er geen vaccins zijn, omdat de stoute pharmabedrijven ze niet leveren.
En DAT is dus kwaadaardige quatsch.
-
- Verbannen Gebruiker
Hoe simpel is de wereld voor de simpelen van geest ...
Waar zijn ze beschikbaar? En waar kunnen ze worden toegediend?
En waarom komen de genodigden niet af wanneer ze uitgenodigd worden voor vaccinatie?
Geen zin. Te goed weer. Is dat vaccin wel goed. Nananie. Nananaa. Geen zin. Te moeilijk. Te ver. Nananie, nananaa.
Altijd wel iets met die Vlamingen. En dan is het de schuld van de overheid. Jawadde. Met zo een volkje zou je er inderdaad de moed bij verliezen.
En toch vecht de overheid verder. Ondanks alle ondankbaarheid en dwaasheid bij een deel van de burgers maalt de molen van de overheid verder.
Alleen wordt dat door sukkels als foopah niet geapprecieerd.
Gelukkig zijn sukkels als foopah in de minderheid, hoe hoog ze zichzelf ook inschatten.
Dit is inderdaad de enige verklaring die de politiek geeft voor het afschuwelijk traag gaan van het vaccineren: "er worden niet genoeg vaccins geleverd". Altijd maar dezelfde leugen, terwijl alles wat er intern verkeerd gaat "opstartproblemen zijn" die "ondertussen verholpen zijn".
Nogmaals: er liggen 358.000 vaccins te wachten, niet gereserveerd voor een tweede dosis. Misdadig is dat.
Maar voor de verdedigers van onze politiekers hier: als je doel is om er 1 miljoen vrij beschikbaar in je diepvries te hebben, dan is 358.000 daar inderdaad ver vanaf, en levert de stoute farma inderdaad veel te weinig. Foei farma ! Laat ons nog eens een brief schrijven naar Charles Michel !
-
- Verbannen Gebruiker
Allez vooruit. In plaats van de zoveelste kortzichtige, ben je de zoveelste complotgelovige.foopah schreef: ↑2 maart 2021, 15:15Dit is inderdaad de enige verklaring die de politiek geeft voor het afschuwelijk traag gaan van het vaccineren: "er worden niet genoeg vaccins geleverd". Altijd maar dezelfde leugen, terwijl alles wat er intern verkeerd gaat "opstartproblemen zijn" die "ondertussen verholpen zijn".
Nogmaals: er liggen 358.000 vaccins te wachten, niet gereserveerd voor een tweede dosis. Misdadig is dat.
Ik heb me vergist. Mea culpa.
Je was toch fan van Trump, nietwaar?
Trump, de hypocriet, de pathetische leugenaar, die zei dat Corona VORIG JAAR in april vanzelf zou verdwijnen. Hij heeft zich in januari laten vaccineren.
LOL, dit is België ten top. Als het 14 dagen duurt om een uitnodiging te regelen, dan doe je dat toch op zijn minst 10 dagen vroeger. Nu liggen er dus voor 14 dagen vaccins in de diepvries te wachten, tel daar de tweede dosis vaccins bij die er ook minstens 3 weken werkloos liggen. En dan krijgt een vaccinatiecentrum ocharme 100 dosissen op één dag en kampt het al met personeelstekortenhaelewyn schreef: ↑2 maart 2021, 13:10 Als je van iemand wil horen waar ze zijn of het waarom : de officiele uitleg is dat het een paar weken duurt om mensen uit te nodigen.
Het draaiboek is geschreven voor vier lijn

Elke dag dat vaccins in de diepvriezer liggen te wachten is een dag langer maatregelen, economische schade, infecties, doden, enz...
Hopelijk zijn er genoeg diepvriezers in dit land of we moeten binnenkort vragen om wat minder vaccins te leveren

Wacht, hebben we het nu over Trump of Marc Van Ranst?amturingas schreef: ↑2 maart 2021, 15:24
Trump, de hypocriet, de pathetische leugenaar, die zei dat Corona VORIG JAAR in april vanzelf zou verdwijnen. Hij heeft zich in januari laten vaccineren.
Als je mijn mening wil horen.... Ik zou een dag of 3 a 4 nemen om mensen uit te nodigen. Meer heb ik niet nodig.
Wie zijn vaccin zo graag wil hebben als ikzelf komt ook vandaag of morgen al langs, vaak.
Vaccineer ouderen bij hen thuis met mobiele ploegen.
Etc...
Wie zijn vaccin zo graag wil hebben als ikzelf komt ook vandaag of morgen al langs, vaak.
Vaccineer ouderen bij hen thuis met mobiele ploegen.
Etc...
Heeft MVR gezegd dat het allemaal niet erg was en in een paar weken zou verdwijnen ?Aerolla schreef: ↑2 maart 2021, 15:47Wacht, hebben we het nu over Trump of Marc Van Ranst?amturingas schreef: ↑2 maart 2021, 15:24
Trump natuurlijk. Geen enkele past zo perfect in de definitie 'pathetische leugenaar'.
Die discussietechniek zoals hij hier gebruikt wordt : de slimsten uit de zaal zullen mij wel vertellen wat ikzelf verteld heb. En ook wat ik zal antwoorden.
Domheid heeft vele vormen maar geen enkele die slim is daarbij.