Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Jhn flexer: + 3,30%
Jhn tracker: + 4,14%
Jhn tracker: + 4,14%
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Is het inmiddels al gekend wat nu precies in die jhn flexer zit of blijft dat publiek geheim? :-)
Het rendement van mijn portefeuille op 01/03 is 4,88% YTD.
Sinds opstart in december 2019 zit ik met een totaalrendement van 18,96%.
Sinds opstart in december 2019 zit ik met een totaalrendement van 18,96%.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Zeker niet.troglodytes schreef: ↑1 maart 2021, 18:54 Is het inmiddels al gekend wat nu precies in die jhn flexer zit of blijft dat publiek geheim? :-)
Het staat hier al meermaals opgelijst.
Maar hier nog eens
Threadneedle (Lux) American 1E
Robeco Global Consumer Trends D €
Fundsmith Equity R EUR Acc
Franklin US Opportunities A(acc)EUR
Veel succes
-
- Hero Member
- Contacteer:
YTD: 7,28 (excl. Dividend, kosten)
Gestart in 2017 maar in 2019/2020 zware verliezen geleden om in December 2020 terug op 0 te belanden (exclusief dividend, kosten en beperkte winstneming), sinds dit jaar heb ik eindelijk een up to date en accuraat beeld van het rendement.
Maar we hebben quasi nog een volledig jaar voor de boeg.
Gestart in 2017 maar in 2019/2020 zware verliezen geleden om in December 2020 terug op 0 te belanden (exclusief dividend, kosten en beperkte winstneming), sinds dit jaar heb ik eindelijk een up to date en accuraat beeld van het rendement.
Maar we hebben quasi nog een volledig jaar voor de boeg.
IWDA (~75%), EMIM (~10%), IEAG ( ~5%), Cash (~10%).
Mijne glazen bol laat weten dat het eind maart een negatieve ytd wordt, ga dus mijn bi-weekelijkse aankopen nog wat verder uitstellen.Jhn schreef: ↑1 maart 2021, 20:42Zeker niet.troglodytes schreef: ↑1 maart 2021, 18:54 Is het inmiddels al gekend wat nu precies in die jhn flexer zit of blijft dat publiek geheim? :-)
Het staat hier al meermaals opgelijst.
Maar hier nog eens
Threadneedle (Lux) American 1E
Robeco Global Consumer Trends D €
Fundsmith Equity R EUR Acc
Franklin US Opportunities A(acc)EUR
Veel succes
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verstandig alhoewel ik voor kleine bedragen enige aandelen uit China heb bijgekocht. Het kan zo maar zijn; waarschijnlijk volg ik ook een glazen bol! Mais enfin, met een paar aandelen Sofina is niet gelukt; hoe dan ook het zou mijn GAK omhoog brengen!
M.a.w. het lijk erop dat men vooral stil moet blijven zitten of er moeten zo een goede opportuniteiten voorbij komen die uw GAK omlaag brengen dat u het niet kunt laten.
En YTD, het gaat meer om wat uw beleggingen, sinds u heeft belegd.
M.a.w. het lijk erop dat men vooral stil moet blijven zitten of er moeten zo een goede opportuniteiten voorbij komen die uw GAK omlaag brengen dat u het niet kunt laten.
+1. Ik vermeld die altijd samen. YTD zegt helemaal niets op zichzelf.Jozefien1969 schreef: ↑4 maart 2021, 21:16
Een YTD ten opzichte van een bepaalde (relevante) benchmark kan je toch vertellen hoe je zelf hebt gepresteerd in vergelijking met die benchmark. Het YTD op zich zegt natuurlijk niet veel...
De YTD van mijn portefeuille = 3,97% terwijl de YTD van de door mij gekozen benchmark "Aandelen Wereldwijd Large Cap - Gemengd" = 3,24%
Dus ietsjes beter dan die benchmark...
De YTD van mijn portefeuille = 3,97% terwijl de YTD van de door mij gekozen benchmark "Aandelen Wereldwijd Large Cap - Gemengd" = 3,24%
Dus ietsjes beter dan die benchmark...
Inderdaad. Waar ik op doelde was dat het heel simpel is om een fantastische YTD neer te zetten. Neem nu bvb 2019. Met kerst 2018 vindt een crash plaats, waardoor je het jaar start vanuit een dal. Tegen 1 februari had een MSCI World portefeuille al 8% winst.
Wat uiteindelijk telt is hoeveel je er op lange termijn aan overhoudt, niet wat je sinds een arbitraire datum hebt kunnen bereiken.
RGiskard schreef: ↑5 maart 2021, 09:44Inderdaad. Waar ik op doelde was dat het heel simpel is om een fantastische YTD neer te zetten. Neem nu bvb 2019. Met kerst 2018 vindt een crash plaats, waardoor je het jaar start vanuit een dal. Tegen 1 februari had een MSCI World portefeuille al 8% winst.
Wat uiteindelijk telt is hoeveel je er op lange termijn aan overhoudt, niet wat je sinds een arbitraire datum hebt kunnen bereiken.
Dat zijn foefelaars die zo rekenen, van kerst tot februari is twee maanden en heeft dus niks te zien met YTD.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zelf reken ik ook steeds vanaf mijn startdatum. De tussentijdse schommelingen worden er dan meer uitgefilterd.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Als men niet vergelijkt met anderen of een benchmark dan is er een gevaar dat men denkt dat men een goede belegger is, als men dit in het echt niet is.koenvhaver schreef: ↑5 maart 2021, 20:10 Zelf reken ik ook steeds vanaf mijn startdatum. De tussentijdse schommelingen worden er dan meer uitgefilterd.
Als je op de laatste 12 maand met aandelen een winst van 15% haalde, denk je misschien dat je een goede belegger is.
In werkelijkheid heb je hiermee minder rendement gehaald dan de brede markt, met misschien een veel groter risico.
Als de markt goed presteert, kan het misschien niet zo'n kwaad als men enkele % minder presteert, denk je misschien.
In tijden waar de markt minder goed presteert kan men het zich nie veroorloven om nog slechter te presteren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.