TINC
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: TINC
Zoals je zegt: saai aandeel met voorspelbaar en aantrekkelijk dividend, buy en hold, nog nooit spijt gehad en ik heb het al jaren. Koopmoment heeft dus minder belang.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan in afwachting van het halfjaarrapport nog wel wat verder dalen, denk ik.
Daarna zal het afhangen van het halfjaarrapport (is op 3 maart dacht ik) inderdaad.
En waarom zou het verder dalen volgens u? Wordt er verwacht dat het halfjaarrapport negatief zal zijn misschien?EarthNvstr1 schreef: ↑21 februari 2021, 18:09Kan in afwachting van het halfjaarrapport nog wel wat verder dalen, denk ik.
Daarna zal het afhangen van het halfjaarrapport (is op 3 maart dacht ik) inderdaad.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Inderdaad een bedrijf met een stabiel dividend (grotendeels belastingvrij).
Agio t.o.v. de intrinsieke waarde zal nu beperkt zijn.
Ik heb er onlangs een paar gekocht a 12,45 , maar het mooiste moment om Tinc te kopen is tijdens een emissie (en die zal er vast weer komen).
Agio t.o.v. de intrinsieke waarde zal nu beperkt zijn.
Ik heb er onlangs een paar gekocht a 12,45 , maar het mooiste moment om Tinc te kopen is tijdens een emissie (en die zal er vast weer komen).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou het nu plots stijgen ? Weet iemand dat het halfjaarrapport positief zal zijn ?
De potentiële kopers staan niet te drummen en er zijn voldoende verkopers blijkbaar.
de koers van TINC is rentegevoelig.
je kan TINC vergelijken met een langdurige obligatie:
langetermijncontracten tot 30j in de toekomst, een belangrijk deel met de overheid
Nu is de koers van lange-termijn obligaties gevoelig aan de rente
De langetermijnrente is aan het stijgen,
dat betekent dat de prijs van een lange-termijn obligatie zakt
en dus TINC ook
de alternatieven worden immers (relatief) aantrekkelijker
als de langetermijnrente daalt, heeft dat positief effect op koers TINC
dus TINC is intrinsiek gevoelig aan de lange-termijn renteomgeving
net zoals vastgoed dat is
let wel: het is niet zo dat de onderliggende business last heeft van stijgende rentes,
(net zoals een lange-termijn obligatie de originele rente blijft betalen ongeacht de actuele rente)
het gaat enkel over hoe aanlokkelijk de geboden opbrengst er uit ziet voor een potentiële investeerder
je kan TINC vergelijken met een langdurige obligatie:
langetermijncontracten tot 30j in de toekomst, een belangrijk deel met de overheid
Nu is de koers van lange-termijn obligaties gevoelig aan de rente
De langetermijnrente is aan het stijgen,
dat betekent dat de prijs van een lange-termijn obligatie zakt
en dus TINC ook
de alternatieven worden immers (relatief) aantrekkelijker
als de langetermijnrente daalt, heeft dat positief effect op koers TINC
dus TINC is intrinsiek gevoelig aan de lange-termijn renteomgeving
net zoals vastgoed dat is
let wel: het is niet zo dat de onderliggende business last heeft van stijgende rentes,
(net zoals een lange-termijn obligatie de originele rente blijft betalen ongeacht de actuele rente)
het gaat enkel over hoe aanlokkelijk de geboden opbrengst er uit ziet voor een potentiële investeerder
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Toch maar wat bijgekocht vandaag ;-)
Uit de tijd dit weekend: Zo beschermt u zich tegen de renteklim
Ze vermelden als type aandelen die het niet goed doen bij renteklim de zogenaamde 'bond proxies'.
Met als voorbeelden TINC, Elia, Fluxys.
Ze hadden precies mijn post op het forum gelezen ;-)
Soit ik wil maar zeggen dat koerszwakte geen teken is van slecht nieuws is dat op komst is,
maar te verwachten reactie op rente-bewegingen.
Ze vermelden als type aandelen die het niet goed doen bij renteklim de zogenaamde 'bond proxies'.
Met als voorbeelden TINC, Elia, Fluxys.
Ze hadden precies mijn post op het forum gelezen ;-)
Soit ik wil maar zeggen dat koerszwakte geen teken is van slecht nieuws is dat op komst is,
maar te verwachten reactie op rente-bewegingen.
TINC mag van mij gerust nog wat zakken, dan laad ik m'n kar nogmaals vol.
Ik vind het altijd zo absurd dat mensen die een aandeel bezitten blij zijn als het daalt omdat ze dan meer kunnen kopen...
Dat is een totale cognitieve bias...
Het is beter dat je aandeel blijft stijgen (en dat je koopt op een random punt) dan dat je aandeel daalt en bijkoopt..
Daar verdien je immers veeeel meer op :3
Dat is een totale cognitieve bias...
Het is beter dat je aandeel blijft stijgen (en dat je koopt op een random punt) dan dat je aandeel daalt en bijkoopt..
Daar verdien je immers veeeel meer op :3
Doel bij TINC voor mij is dividenden incasseren.. Hoe lager de prijs hoe meer ik er kan kopen voor een bepaald bedrag. En hoe meer aandelen ik bezit, hoe meer dividend. Koerswinst bij TINC lijkt me niet de hoofdreden om te investeren. Een gezappige koersevolutie en stijgend dividend over tijd daar kijk ik hier naar uit.
Ik snap de redenering. Maar wie wat minder risico-schuw is kan wel degelijk groei combineren met een (veel harder) stijgend dividend, zelfs in economisch moeilijke tijden.
bron de tijd: 08:42
TINC voorziet stijging uitkering met 2 procent
In de marge van de halfjaarcijfers over het boekjaar 2020/2021, bevestigt infrastructuurbeheerder TINC TINC1,63% een bruto-uitkering na te streven van 0,52 euro. TINC spreekt over een uitkering omdat die doorgaans gebeurt via een kapitaalvermindering. In oktober werd zo 0,46 euro uitgekeerd via een kapitaalvermindering (belastingvrij) en 0,05 euro via een gewoon dividend.
TINC streeft ernaar het dividend minstens met het inflatieritme te doen stijgen. Dat zal dus ook dit jaar gebeuren met een stijging van 1 cent of 2 procent.
Na zes maanden in het boekjaar behaalde TINC een nettowinst van 10,5 miljoen euro of 0,29 euro per aandeel. De nettoactief waarde ligt op 437,4 miljoen euro of 12,03 euro per aandeel. TINC telt 22 participaties in België, Nederland en Ierland.
TINC voorziet stijging uitkering met 2 procent
In de marge van de halfjaarcijfers over het boekjaar 2020/2021, bevestigt infrastructuurbeheerder TINC TINC1,63% een bruto-uitkering na te streven van 0,52 euro. TINC spreekt over een uitkering omdat die doorgaans gebeurt via een kapitaalvermindering. In oktober werd zo 0,46 euro uitgekeerd via een kapitaalvermindering (belastingvrij) en 0,05 euro via een gewoon dividend.
TINC streeft ernaar het dividend minstens met het inflatieritme te doen stijgen. Dat zal dus ook dit jaar gebeuren met een stijging van 1 cent of 2 procent.
Na zes maanden in het boekjaar behaalde TINC een nettowinst van 10,5 miljoen euro of 0,29 euro per aandeel. De nettoactief waarde ligt op 437,4 miljoen euro of 12,03 euro per aandeel. TINC telt 22 participaties in België, Nederland en Ierland.