Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Dat is sowieso al zeker het geval. Men nam al een risico door te kiezen voor Zuid-Europese obligaties omdat die een hoger rendement boden dan die van 'veilige' landen. Maar men heeft die obligaties dan later met veel winst verkocht toen de LT rente ook voor die Zuid-Europese obligaties historisch laag werd. Die winst werd dan uitgekeerd.
Geen verrassing dat River Rock niet als "serieus" wordt aanzien. Liquidatie komt nu dicht bij ?
Ethias zou voor Certiflex een oplossing zijn - Ik dacht dat Ethias hiervoor geen toelating had maar bijkbaar toch wel ? of zou dit een marketing praatje zijn ? hoe schatten jullie dit in ?
Ethias zou voor Certiflex een oplossing zijn - Ik dacht dat Ethias hiervoor geen toelating had maar bijkbaar toch wel ? of zou dit een marketing praatje zijn ? hoe schatten jullie dit in ?
Het ziet er inderdaad meer en meer naar uit dat de 'gezonde' delen verkocht zullen worden en dat de rest-maatschappij met de toxische contracten zal geliquideerd worden
Uiteraard is het afwachten , maar zou de verkoop van de "gezonde delen " dan volgens u in zekere zin voorafgaan aan de liquidatie van Integrale ? Ik had verwacht dat alle delen in de liquidatie komen met verkoop per bod of hoeft dat niet zo te zijn ?
Uiteraard is het afwachten , maar zou de verkoop van de "gezonde delen " dan volgens u in zekere zin voorafgaan aan de liquidatie van Integrale ? Ik had verwacht dat alle delen in de liquidatie komen met verkoop per bod of hoeft dat niet zo te zijn ?
Na het First-debacle mocht Ethias geen tak21 meer rechtstreeks verkopen, vandaar de samenwerking via Integrale. Deze regeling werd ingevoerd om de door Europa verboden staatssteun bij redding Ethias goed te keuren.
Blijf Ethias hiermee ten eeuwige dage op het strafbankje van tak21 zitten? Of zou Europa de overname van Certiflex door Ethias nu wel gewoon kunnen goedkeuren? Of zijn ze dan verplicht om opnieuw een samenwerking met nu bv. Ageas aan te gaan waarbij deze dan gewoon de rol van Integrale bij de Certiflex overneemt?
Blijf Ethias hiermee ten eeuwige dage op het strafbankje van tak21 zitten? Of zou Europa de overname van Certiflex door Ethias nu wel gewoon kunnen goedkeuren? Of zijn ze dan verplicht om opnieuw een samenwerking met nu bv. Ageas aan te gaan waarbij deze dan gewoon de rol van Integrale bij de Certiflex overneemt?
Kan gerust zo zijn. In het artikel van Trends/Tendances van 4 maart jl. maakt men het onderscheid tussen de verkoop van de gezonde delen en de liquidatie als 2 verschillende scenario's.
integrale-in-nood-t28915-495.html#p497125
Ik zeg heel, heel duidelijk dat 3,25% haalbaar is mits matchende assets van de verzekeraar.Superspaarder schreef: ↑8 maart 2021, 06:53 @ el perro :
Dank u. Het is betaalbaar. Mijn vrouw zal dus 3,25% ontvangen tot 2068 ! Youhou !
Om dat dan toch te lezen als dat uw vrouw dat bij Integrale zal behouden, moet je echt wel van slechte wil zijn.
Integrale heeft solvabiliteitsratio van maar 60%
Zij kunnen 3,25% belofte zeker niet nakomen.
Uiteraard.
Ik heb een Certiflex Fiscaal, dus langetermijnsparen. Iemand enig idee wat daarmee zou gebeuren wanneer in het slechtste geval de hele boel ontploft en je beroep moet doen op de 100.000 euro garantie? Trekken ze dan ook de 33 procent af die je zou moeten betalen wanneer je er zelf uitstapt?
Vermoedelijk zal je dan naar een andere verzekeraar kunnen overstappen met behoud van de opgebouwde rechten. Die andere verzekeraar zal dan wel zijn eigen gegarandeerd rendement kunnen opleggen.anonymous schreef: ↑8 maart 2021, 13:31 Ik heb een Certiflex Fiscaal, dus langetermijnsparen. Iemand enig idee wat daarmee zou gebeuren wanneer in het slechtste geval de hele boel ontploft en je beroep moet doen op de 100.000 euro garantie? Trekken ze dan ook de 33 procent af die je zou moeten betalen wanneer je er zelf uitstapt?
je moet eens slide 34 bij resultaten ageas:MoreOrLess schreef: ↑8 maart 2021, 10:29 Zijn die langlopende activa (staatsobligaties) niet aan hun koers in de boeken geschreven? Dat zou betekenen dat de toenmalige rente verdisconteerd is naar de rente op dat moment? Ik weet het niet.
https://www.ageas.com/sites/default/fil ... esults.pdf
gegarandeerde rente daalt met de tijd, de gewaarborgde rente ook
marge krimpt wel wat
de looptijd van de obligaties in portefeuille is een goede match voor de looptijd verplichtingen (=duur rentewaarborg)
Bij banken is het zo dat langlopende activa waarvan het de bedoeling is ze tot het einde aan te houden, aan aankoopprijs opgenomen worden in de boekhouding. Waardeschommelingen zijn dan immers onbelangrijk (uitgezonderd risico op wanbetaling)
Kan me niet voorstellen dat het bij verzekeraars anders is...
Google eens op banking book vs trading book
op slide 68 staat dat ze 2.7B unrealised gains (=koersstijgingen) hebben op de 'held-to-maturity' portefeuille,
EN dat die niet in de boekwaarde zit.
Dus: neen
Dit is ooit al gebeurd in 2011, Apra LevenMoreOrLess schreef: ↑8 maart 2021, 13:53Vermoedelijk zal je dan naar een andere verzekeraar kunnen overstappen met behoud van de opgebouwde rechten. Die andere verzekeraar zal dan wel zijn eigen gegarandeerd rendement kunnen opleggen.anonymous schreef: ↑8 maart 2021, 13:31 Ik heb een Certiflex Fiscaal, dus langetermijnsparen. Iemand enig idee wat daarmee zou gebeuren wanneer in het slechtste geval de hele boel ontploft en je beroep moet doen op de 100.000 euro garantie? Trekken ze dan ook de 33 procent af die je zou moeten betalen wanneer je er zelf uitstapt?
info over te vinden op ... spaargids
https://www.spaargids.be/sparen/ag-insu ... rance.html
blijkbaar kreeg je toen weinig tijd om te beslissen, dus u al eens informeren voor het geval dat kan zeker geen kwaad
Merci.
Lijkt me inderdaad een goed idee om als eens rond te kijken.
Lijkt me inderdaad een goed idee om als eens rond te kijken.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
@ El perro :
Ok. Niet betaalbaar. Geen 3,25% tot 2068. Jammer genoeg.
Ok. Niet betaalbaar. Geen 3,25% tot 2068. Jammer genoeg.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Heeft iemand hier info over ? De CEO van Ethias heeft in persmededeling gezegd dat ze overname Certiflex willen overwegen . Hoe schatten jullie dat in ?Ardennois schreef: ↑8 maart 2021, 11:46 Na het First-debacle mocht Ethias geen tak21 meer rechtstreeks verkopen, vandaar de samenwerking via Integrale. Deze regeling werd ingevoerd om de door Europa verboden staatssteun bij redding Ethias goed te keuren.
Wat de oplossing ook is, ik hoop dat ze wat deftig is.
Mijn pensioensparen van bij Ethias zit daar, toen ik het bestaan van pensioenfondsen nog niet kende.
Mijn pensioensparen van bij Ethias zit daar, toen ik het bestaan van pensioenfondsen nog niet kende.