Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
maar interest blijft interressant toch wel toch wel een goeie bank zonder meerSMGGM schreef: ↑10 maart 2021, 09:46 Al meerdere jaren geen actief Rabobank gebruiker meer. Ze maakte nog veel (dure) reclame en stuurde om de zoveel maanden wat enquêtes zonder eigenlijk nog iets van waarde aan te brengen.
Hun reden van bestaan is vervaagt in een wereld met extreem lage rentes en met de concurrentie van de vele andere spaarbanken.
Ik doe al meer dan een jaar ook aan maandsparen bij MeDirect. Maar zoals ik hier al eerder liet weten: ik wil niet alles bij eenzelfde bank laten staan.
Rabobank.be brengt/bracht dan wel minder op, maar is/was tot nu toe de bank waar ik mijn spaargeld het veiligste vond.
Dus verdeelde ik mijn spaargeld over die twee.
Binnenkort dus op zoek naar een ander veilig alternatief.
Rabobank.be brengt/bracht dan wel minder op, maar is/was tot nu toe de bank waar ik mijn spaargeld het veiligste vond.
Dus verdeelde ik mijn spaargeld over die twee.
Binnenkort dus op zoek naar een ander veilig alternatief.
Eigenlijk was ik bij Rabobank aan het sparen voor een nieuw auto. Die wordt 13, en dan moet je ermee beginnen rekening houden dat ie aan vervanging toe is.
Omdat ze bij Rabobank nog altijd iets meer geven dan bij andere banken, was dat mooi meegenomen. En ook hun rating speelde mee bij mijn keuze voor hen.
Het geld overhevelen naar MeDirect wil ik eigenlijk niet doen. Ze zijn al mijn grootste bank, en nog meer daar zetten, vind ik risicovol. Maar ik vrees dat ik niet veel keuze heb...
Omdat ze bij Rabobank nog altijd iets meer geven dan bij andere banken, was dat mooi meegenomen. En ook hun rating speelde mee bij mijn keuze voor hen.
Het geld overhevelen naar MeDirect wil ik eigenlijk niet doen. Ze zijn al mijn grootste bank, en nog meer daar zetten, vind ik risicovol. Maar ik vrees dat ik niet veel keuze heb...
Spijtig, was er tevreden van. Rente, website, rekentools, overschrijvingen.. Wel zeer gebrekkige communicatie. Ok, link op de homepage, maar na inloggen geen enkel bericht. Er is nochtans een berichtensysteem. Je kan zelfs nog rekeningen openen zogezegd. Hopelijk blijft de lopende rente intact, krijgen we geen 'Kaupthing situatie' (waarvoor ik wel vrees gezien de gebrekkige comm; ex-klanten weten direct wat ik bedoel), en komt er een vlotte overdracht nr bank X.
Kleine tip mss: uittreksels.
Kleine tip mss: uittreksels.
Is dit geen nep bericht nergens op hun site te vinden dat ze spaarrekeningen gaan overdragen naar andere bank.Nonkel_ir schreef: ↑9 maart 2021, 21:23 https://www.rabobank.be/aankondiging-rabobank-groep
Na Evi (Van Lanschot) de volgende internetbank die de deuren plant te sluiten.
Veronderstel dat ze de verkoop aanzien als overdracht naar een andere bank.De Rabobank Groep heeft op 9 maart 2021 de intentie meegedeeld om de activiteiten van haar online spaarbank Rabobank.be te beëindigen, hetzij door middel van een verkoop, hetzij door het afbouwen van de activiteiten.
Ze laten op hun website duidelijk weten dat er nog niets concreets is beslist en dat wij als klanten de eersten zullen zijn die hierover zullen ingelicht worden.
Ze zijn dan alvast niet heel goed begonnen ... klanten die niet op de rabobank-website vertoeven weten dus op dit moment officiëel van niks. Ik heb alvast nog geen mail en/of schrijven ontvangen, niemand neem ik aan trouwens.
Ik verneem het ook pas hier.
Zouden ze nu weer als alternatief Keytrade aanraden/voorstellen ?
Zouden ze nu weer als alternatief Keytrade aanraden/voorstellen ?
... sorry dubbel
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 maart 2021, 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Hopelijk niet naar Keytrade! Dit is nu net de bank waar ik buiten het beleggingsplatform, mijn spaargeld wil afbouwen. Teveel negatieve ervaringen hier gelezen rond nalatenschap.
Nu staat daar bij Rabobank wel vermeld dat een optie "afbouwen" tot een mogelijkheid kan behoren. Zou dit kunnen dat ze van de kleine spaarders afwillen?
Al bij al toch onverwacht gezien ze toch nog regelmatig communiceerden zoals over de CurieuzeNeuzen aktie.
Er schieten niet veel banken meer over, vooral de buitenlandse internetbanken trekken zich meer terug. Medirect nu nog in de publiciteit, letterlijk, maar voor hoe lang nog?
Nu staat daar bij Rabobank wel vermeld dat een optie "afbouwen" tot een mogelijkheid kan behoren. Zou dit kunnen dat ze van de kleine spaarders afwillen?
Al bij al toch onverwacht gezien ze toch nog regelmatig communiceerden zoals over de CurieuzeNeuzen aktie.
Er schieten niet veel banken meer over, vooral de buitenlandse internetbanken trekken zich meer terug. Medirect nu nog in de publiciteit, letterlijk, maar voor hoe lang nog?
De mededeling op hun website houdt in dat er nog geen enkel concreet voorstel is, en er werd nog niets beslist.
Er is alleen "een intentie" voor in de toekomst.
Verder laten ze weten dat wij klanten, als eerste zullen op de hoogte gebracht worden zodra er méér geweten is.
Maar er zal pas over enkele maanden duidelijkheid zijn.
(Ikzelf ben dit ook maar via spaargids te weten gekomen en geloofde dit eerst niet. Intussen ben ik wél gaan kijken op de website, waar je kunt doorklikken naar "lees meer.)
Er is alleen "een intentie" voor in de toekomst.
Verder laten ze weten dat wij klanten, als eerste zullen op de hoogte gebracht worden zodra er méér geweten is.
Maar er zal pas over enkele maanden duidelijkheid zijn.
(Ikzelf ben dit ook maar via spaargids te weten gekomen en geloofde dit eerst niet. Intussen ben ik wél gaan kijken op de website, waar je kunt doorklikken naar "lees meer.)
https://www.rabobank.be/Rabobank.be geeft meer uitleg over de huidige strategische oefening van de Rabobank Groep. Lees meer.
We gaan naar een situatie dat enkel de grootbanken overblijven.Geen concurrentie meer op de belgische markt .Pffffff
De toekomst ziet er altijd maar minder rooskleurig uit.
De toekomst ziet er altijd maar minder rooskleurig uit.
Nog nooit van andere spelers gehoord blijkbaar.
Blijkt nog maar eens de getrouwheid van de klanten ook zelfs als geen rendement meer.
Hier op forum staat echter een vergelijking van andere spelers.
De Spaanse ? Me direct alvast al kredietwaardiger.
Estate Guru believer.
Dat zegt hij toch niet ? Hij spreekt in de toekomstige tijd : we gaan naar een situatie ...
Die spelers zijn er NU nog maar als ze allemaal de weg op gaan als Rabobank.be dan zullen inderdaad enkel de groten overblijven.