Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Uiteindelijk heeft mijn moeder op behoorlijke leeftijd een uitnodiging gekregen om zich te laten vaccineren. Waar ik vooral verwonderd over was dat vaccin 1 op korte termijn zal worden toegediend en vaccin 2, drie maanden later? Welk vaccin is dat? iets is niet correct toch? Of begrijp ik het allemaal niet?
Pfff.....daarbovenop laat mijn moeder zich nooit vaccineren voor een longontsteking, ze wordt er doodziek van. En haar twijfels zijn nu ook enorm. Dus ik moet maar beslissen? Pfffffff
Pfff.....daarbovenop laat mijn moeder zich nooit vaccineren voor een longontsteking, ze wordt er doodziek van. En haar twijfels zijn nu ook enorm. Dus ik moet maar beslissen? Pfffffff
-
- Hero Member
- Contacteer:
Merci Flat
Even snel onderzoek ''online'' gedaan...voor wat het waard is. Maar dit ga je toch niet een vrouw van 89 toedienen met alle gevolgen van dien? Ben een leek op medisch gebied...wellicht begrijp ik het allemaal niet.....
Even snel onderzoek ''online'' gedaan...voor wat het waard is. Maar dit ga je toch niet een vrouw van 89 toedienen met alle gevolgen van dien? Ben een leek op medisch gebied...wellicht begrijp ik het allemaal niet.....
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Jozefien, laat je mama maar vaccineren.
Is inderdaad AstraZeneca vaccin. In de oorspronkelijke studie met AZ zaten niet veel 55-plussers, maar intussen is het toegediend bij 490.000 Schotten, en blijkt het heel goed te werken bij 80-plussers. Na 4 weken 81% minder opname voor Covid in de groep van 80-plussers. Over gans de populatie 94% minder opnames voor Covid 4 weken na de eerste toediening van AstraZeneca.
Je mama moet zich om twee redenen laten vaccineren:
1. ze is risicopatiënte gezien haar leeftijd. Dus om zichzelf te beschermen.
2. uit solidariteit met de rest van de bevolking, we moeten ons massaal laten vaccineren om terug naar een normaal leven te kunnen gaan.
Is inderdaad AstraZeneca vaccin. In de oorspronkelijke studie met AZ zaten niet veel 55-plussers, maar intussen is het toegediend bij 490.000 Schotten, en blijkt het heel goed te werken bij 80-plussers. Na 4 weken 81% minder opname voor Covid in de groep van 80-plussers. Over gans de populatie 94% minder opnames voor Covid 4 weken na de eerste toediening van AstraZeneca.
Je mama moet zich om twee redenen laten vaccineren:
2. uit solidariteit met de rest van de bevolking, we moeten ons massaal laten vaccineren om terug naar een normaal leven te kunnen gaan.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Verschillende van mijn collega's zijn al gevaccineerd met Astra Zeneca. Allen hebben het goed verteerd. Tip van verschillende dokters gehoord. Geef haar een Dafalgan na het vaccin en de dag erna nog eentje. Het helpt de eventuele bijwerkingen te verminderen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat bedoel je met alle gevolgen vandien ? Er gaan geen gevolgen zijn buiten het feit dat haar kans op een ernstige Covidinfectie sterk daalt.Jozefien1969 schreef: ↑10 maart 2021, 21:13 Merci Flat
Bij ons ook tientallen medewerkers die AstraZeneca hebben gehad.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 10 maart 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Beter zo snel mogelijk het vaccin dat je hebben kan dan niks of lang wachten op iets dat mogelijk niet of erg laat komt.
Resultaten in UK zijn goed tot zeer goed te noemen.
AstraZeneca en Pfizer worden door elkaar toegediend aan ouderlingen. Deze week al enkele oudjes van 90+ gezien die AZ gekregen hebben.
In lijn met de beslissing die daarover eerder genomen is..
Morgen een Dafalgan nemen is altijd goed tegen de hoofdpijn die komen gaat maar preventief een pijnstiller nemen die 6 a 8 uur werkt heeft geen zin.
Dan laat je je iets wijs maken.
Neem het als het nodig is. Neem het niet als het niet nodig is.
Resultaten in UK zijn goed tot zeer goed te noemen.
AstraZeneca en Pfizer worden door elkaar toegediend aan ouderlingen. Deze week al enkele oudjes van 90+ gezien die AZ gekregen hebben.
In lijn met de beslissing die daarover eerder genomen is..
Morgen een Dafalgan nemen is altijd goed tegen de hoofdpijn die komen gaat maar preventief een pijnstiller nemen die 6 a 8 uur werkt heeft geen zin.
Dan laat je je iets wijs maken.
Neem het als het nodig is. Neem het niet als het niet nodig is.
Juist daarom dat je naar haar dokter moet luisteren. Als haar behandelende dokters (of huisarts) vinden dat het vaccin veilig is voor je moeder, dan moet jij je daar zelf verder geen vragen meer bij stellen.
Een betere beknopte samenvatting om wel te laten vaccineren is er niet!Charlesvdw schreef: ↑10 maart 2021, 21:16 Je mama moet zich om twee redenen laten vaccineren:
Als je je mama graag ziet, kan het vaccin niet snel genoeg gezet zijn!
Alsof die dokters het allemaal zo goed weten.
Oepsie, Denemarken schort het gebruik van Astra Zeneca op omwille van de vorming van dodelijke bloedklonters.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/11 ... aart-2021/
Geen vragen stellen bij wat dokters zeggen ? Komaan, die volgen ook maar de richtlijnen die ze via allerlei kanalen doorkrijgen ... dokters zijn niet "alwetend" ... ik heb een behoorlijke medische geschiedenis achter de rug en heb al veel tegenstrijdige boodschappen gekregen van dokters. De een zegt zo, de ander iets anders, heel recent nog meegemaakt : krijg een bepaald middel voorgeschreven van de ene, na een aantal weken geen beterschap, naar een andere : zeker dat niet nemen, dat helpt niet, je moet dat nemen ...
Vandaag staat er trouwens te lezen dat Denemarken het toedienen van het AZ-vaccin heeft stilgelegd wegens heel wat patiënten die bloedklonters (blood clots) hebben ... en nee, ik behoor niet tot de antivaxxers, eerder het tegendeel.
Edit : ik zie dat Fakkel me net voor was met een gelijkaardig bericht.
Dat bewijst nét dat alles veilig verloopt !Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 11:25 ... Denemarken schort het gebruik van Astra Zeneca op omwille van de vorming van dodelijke bloedklonters.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/11 ... aart-2021/
Er is niet bewezen dat de vorming van die bloedklonters iets te maken heeft met het vaccin.
Maar uit voorzorg wordt de toediening voorlopig stopgezet om daar verder onderzoek naar te doen.
En ook om je mama de kans te geven om eindelijk haar kinderen/kleinkinderen/geliefden eens goed te kunnen knuffelen.
Dit is de enige kans om terug te kunnen keren naar een normaal leven.
Nee, maar omgekeerd ook niet. Intussen wordt het buiten Denemarken wel verder toegediend, buiten Denemarken is het dus wel veilig ?
Laatst gewijzigd door geebee op 11 maart 2021, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, maar een behandelende dokter zal wél beter dan een leek kunnen beoordelen of zijn/haar patiënt extra voorzorgen moet nemen of niet.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 11 maart 2021, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.