Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Jullie raden iemand aan om haar moeder niet te laten vaccineren -onder medische begeleiding- omdat er bijwerkingen zouden kunnen zijn?
Hebben jullie al ooit eens de bijsluiters van geneesmiddelen, of andere middelen uit de farmaceutische sector zoals vaccins, gelezen
Hebben jullie al ooit eens de bijsluiters van geneesmiddelen, of andere middelen uit de farmaceutische sector zoals vaccins, gelezen
Ik begrijp beide standpunten wel. En er is een verschil tussen de bijsluiter van Rivotril en de wazige kennis van bijwerkingen van het Astra- Covid- dinges. Het grote verschil is dat je het covid-vaccin zou moeten nemen om een snellere immuniteit bij anderen te verkrijgen. Bij een klassiek geneesmiddel gaat het enkel om je eigen gezondheid ...
Wat zou er daar belachelijk aan zijn ?
x-aantallen mensen krijgen bloedklonters kort na het AZ-vaccin. Vooraf hadden ze hier geen last van.
Jouw stelling : Jamaar, er kan niet bewezen worden dat het door het AZ-vaccin is.
Mijn stelling : Nee, maar omgekeerd ook niet ... kan je bewijzen dat het niet door het AZ-vaccin komt maar dat er x-aantal mensen "plots" op hetzelfde moment, toevallig na de toediening van dat vaccin er wel last van krijge.
Ik vind eerder dat jouw stelling belachelijk is.
Nee, dat wordt niet gezegd ... dat is wat jij er van maakt.Nefertari schreef: ↑11 maart 2021, 11:55 Jullie raden iemand aan om haar moeder niet te laten vaccineren -onder medische begeleiding- omdat er bijwerkingen zouden kunnen zijn?
En ja, ik heb de bijsluiters van geneesmiddelen/vaccins gelezen ... en ja, ik heb meestal meer bijwerkingen (en nee, geen beetje hoofdpijn of een beetje draaierig, ernstige bijwerkingen) dan wat het geneesmiddel is verondersteld te doen ... het aantal dozen in mijn kast die na 3-4 dagen niet meer mogen gebruikt worden stapelt zich op ... en ja, ook deze pillen werden door dokters aangeraden.
Uiteraard heeft niet iedereen last van bijwerkingen maar als Jozefien1969 zich vragen stelt (wellicht wetende wat de voorgeschiedenis is van haar moeder) dan is dat haar goed recht wat de dokters ook mogen beweren.
Die berichten over AZ zijn ook niet positief.
Misschien moeten ze toch echt wel dat vaccin geven aan de jongeren.
En het Pfizer vaccin aan de +65'ers.
Zou dat zoveel vertraging opleveren? Hoeveel +65'ers dienen nog ingeënt te worden?
Hoeveel bedraagt de wekelijkse levering Pfizer?
Misschien moeten ze toch echt wel dat vaccin geven aan de jongeren.
En het Pfizer vaccin aan de +65'ers.
Zou dat zoveel vertraging opleveren? Hoeveel +65'ers dienen nog ingeënt te worden?
Hoeveel bedraagt de wekelijkse levering Pfizer?
Ja, en als ze mij ´morgen´ (eerder: volgend jaar) oproepen om gevaccineerd te worden, dan vraag ik ´uit voorzorg´ met welk vaccin. En op dit moment en met deze gegevens, weiger ik dat van AZ.Nefertari schreef: ↑11 maart 2021, 11:34Dat bewijst nét dat alles veilig verloopt !Fakkel schreef: ↑11 maart 2021, 11:25 ... Denemarken schort het gebruik van Astra Zeneca op omwille van de vorming van dodelijke bloedklonters.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/11 ... aart-2021/
Er is niet bewezen dat de vorming van die bloedklonters iets te maken heeft met het vaccin.
Maar uit voorzorg wordt de toediening voorlopig stopgezet om daar verder onderzoek naar te doen.
Waarom? Omdat ik een bloedverdunner neem omdat ik al een eerdere tia heb gehad.
De neiging bestaat nu om elk nieuw medisch probleem dat zich voordoet in de dagen na het krijgen van een vaccin te linken aan dat vaccin. Maar er zijn elke dag duizenden mensen die geconfronteerd worden met een nieuwe aandoening, waar ze een week eerder geen last van hadden.geebee schreef: ↑11 maart 2021, 12:42 x-aantallen mensen krijgen bloedklonters kort na het AZ-vaccin. Vooraf hadden ze hier geen last van.
Jouw stelling : Jamaar, er kan niet bewezen worden dat het door het AZ-vaccin is.
Mijn stelling : Nee, maar omgekeerd ook niet ... kan je bewijzen dat het niet door het AZ-vaccin komt maar dat er x-aantal mensen "plots" op hetzelfde moment, toevallig na de toediening van dat vaccin er wel last van krijge.
Ik vind eerder dat jouw stelling belachelijk is.
Het zou toeval kunnen zijn, dat kan men met wat statistische analyse vrij gemakkelijk bepalen. Als het aantal gevallen van bloedklontering in de groep van recent gevaccineerden niet hoger is dan het historische gemiddelde voor mensen met een vergelijkbaar profiel, is er niets aan de hand.
Afwachten dus.
Vind het toch 'straf': elk geneesmiddel moet een jarenlange testperiode doormaken vooraleer het op de kudde losgelaten wordt, maar dit is een fluitje van een cent.
Akkoord maar als die allemaal toevallig net de week ervoor het vaccin zouden hebben gekregen zouden er toch moeten bepaalde signalen afgaan.Nipo schreef: ↑11 maart 2021, 15:02 De neiging bestaat nu om elk nieuw medisch probleem dat zich voordoet in de dagen na het krijgen van een vaccin te linken aan dat vaccin. Maar er zijn elke dag duizenden mensen die geconfronteerd worden met een nieuwe aandoening, waar ze een week eerder geen last van hadden.
Denmarken legt het stil, Ijsland legt het stil ... elders is het blijkbaar niet nodig ... daar stel ik me dan weer vragen bij, het gaat tenslotte toch over hetzelfde vaccin ?
Het is trouwens niet de eerste keer dat AZ werd stilgelegd, in de klinische testfase was het ook al van dat. Waarom werd het in die fase trouwens niet getest op 55+ en zwangere vrouwen ? Ik heb ergens het gevoel dat men koste wat het kost dit vaccin zal gebruiken omwille van de grote hoeveelheden die besteld zijn en de verdere vaccinatiestrategie niet meer wil veranderen/vertragen.
Remember Softenon ... is ook vier/vijf jaar op de markt geweest. Je zal die statische baby maar krijgen.
Vraag je ook eens af of dergelijke dingen tien dagen na injectie nog iets met dat vaccin kunnen te maken hebben.
Mij lijkt dat onwaarschijnlijk.
Cijfers : 22 meldingen op 3 miljoen injecties.
Hoeveel cva's zijn er normaal op 3 miljoen mensen op drie maanden tijd ?
Men spreekt van bloedklonters. Hoe, wat, waar ?
Vaccineer volgende week alle +100 jarigen van Europa en kom daarna vertellen dat er de weken nadien een paar overleden zijn.. (?)
Sommige landen leggen het stil omdat met de vinger naar een bepaalde batch wordt gewezen die hier niet geleverd is.
Probeer om niet paranoide te worden, geebee. En blijf je gezond verstand gebruiken.
Niet getest op 55 jarigen en ouder ? De meeste onderzoeken en tests worden op die manier uitgevoerd. Net zoals met zwangere vrouwen. Wie geeft een ongetest medicijn aan een zwangere als test Daarvoor moet je wel helemaal gek zijn.
Uiteraard neemt men eerst de groep die het minst kans heeft om het niet te overleven als er wat fout gaat en beslist men daarna pas om aan de zwakkere groepen het ook te geven.
Mij lijkt dat onwaarschijnlijk.
Cijfers : 22 meldingen op 3 miljoen injecties.
Hoeveel cva's zijn er normaal op 3 miljoen mensen op drie maanden tijd ?
Men spreekt van bloedklonters. Hoe, wat, waar ?
Vaccineer volgende week alle +100 jarigen van Europa en kom daarna vertellen dat er de weken nadien een paar overleden zijn.. (?)
Sommige landen leggen het stil omdat met de vinger naar een bepaalde batch wordt gewezen die hier niet geleverd is.
Probeer om niet paranoide te worden, geebee. En blijf je gezond verstand gebruiken.
Niet getest op 55 jarigen en ouder ? De meeste onderzoeken en tests worden op die manier uitgevoerd. Net zoals met zwangere vrouwen. Wie geeft een ongetest medicijn aan een zwangere als test Daarvoor moet je wel helemaal gek zijn.
Uiteraard neemt men eerst de groep die het minst kans heeft om het niet te overleven als er wat fout gaat en beslist men daarna pas om aan de zwakkere groepen het ook te geven.
Ik ben zo stilaan expert in bijwerkingen van geneesmiddelen dus paranoide ben ik niet (tenzij dat natuurlijk ook één van de bijwerkingen is van iets dat ik moet nemen ).
Ik heb jammergenoeg al (te) veel ervaring opgebouwd in "bijwerkingen" en wat ik zie dat je van veel pillekes de eerste dagen niet noodzakelijk merkt dat je bijwerkingen hebt ... tot je zegt : héé, die draaierigheid in mijn hoofd had ik toch niet 10 dagen geleden, héé, mijn hart klopte toch niet in mijn keel als ik anders de trap opging, enzovoorts ... dus waarom zou een bijwerking van een vaccin niet pas na 10 dagen kunnen ? Het is wellicht niet zo dat je vandaag een vaccin krijgt en je een paar uur later met bloedklonters zit ... misschien wel maar merken ze het pas na een aantal dagen. Een allergische reactie ga je onmiddellijk merken, bijwerkingen niet.
Hoe en waar worden die bloedklonters gevormd en door wat... ? Ik ken een paar mechanismen maar niets dat verband houdt met een toediening van een vaccin.
En hoe leg je uit dat tien dagen na een injectie van een paar ml minder actief gemaakt virus er iets bloedklonters maakt in je lijf ?
Ooit al gehoord bij griepvaccins ? AZ is daarop gebaseerd.
Een fout met het vulmiddel ? Of totaal geen verband ?
Ik kan niet direct een zinnige uitleg bedenken en een arts die ik vandaag sprak ook niet.
Dan ben ik meer geneigd om te zeggen : 'geen verband' dan te zeggen : het is zeker daardoor.
Wie geen enkele reden kent om te zeggen dat de aarde plat is maar besluit dat het niet anders kan is toch wel paranoïde aan het denken zonder het zelf te beseffen.
We gaan het wel horen of zeer knappe koppen een verband ontdekken.
En hoe leg je uit dat tien dagen na een injectie van een paar ml minder actief gemaakt virus er iets bloedklonters maakt in je lijf ?
Ooit al gehoord bij griepvaccins ? AZ is daarop gebaseerd.
Een fout met het vulmiddel ? Of totaal geen verband ?
Ik kan niet direct een zinnige uitleg bedenken en een arts die ik vandaag sprak ook niet.
Dan ben ik meer geneigd om te zeggen : 'geen verband' dan te zeggen : het is zeker daardoor.
Wie geen enkele reden kent om te zeggen dat de aarde plat is maar besluit dat het niet anders kan is toch wel paranoïde aan het denken zonder het zelf te beseffen.
We gaan het wel horen of zeer knappe koppen een verband ontdekken.
Een fluitje van een cent? Integendeel, een huzarenstuk.
En je begrijpt toch dat de onderliggende techologie al jaren oud is? Je begrijpt toch dat het versnellen van de ontwikkeling van dit vaccin vooral een kwestie was van prioriteit, en dat tal van andere projecten zijn onderbroken? Je begrijpt toch de oorzaak van de sense of urgency bij het ontwikkelen van dit vaccin?
Ik wel: bij 2 patienten die ingeent zijn is er een bloedklonter ontstaan. Dat is volstrekt normaal, want procentueel is dat hetzelfde aantal als bij de mensen die niet ingeent zijn. Zo zullen er heus wel wat mensen opduiken die een verkeersongeval hebben na het krijgen van het vaccin. Sommigen zullen sterven door hartfalen, sommigen zullen zelfmoord plegen, en sommigen zullen plots impotent worden of hun haar uitvallen. Maar dat heeft dus niets met dat vaccin te maken.