Holdings
TIP
Re: Holdings
Goed nieuws! Jardine Strategic is vandaag bijna 20% gestegen en noteert nu vlak onder de biedprijs van $ 33.
Ik weet nog niet of ik de opbrengsten in Jardine Matheson ga beleggen. Het aandeel staat zelfs na een stijging van 15% vandaag nog onder de koers van 8 jaar geleden...
Ik weet nog niet of ik de opbrengsten in Jardine Matheson ga beleggen. Het aandeel staat zelfs na een stijging van 15% vandaag nog onder de koers van 8 jaar geleden...
Stellantis is aan het knallen. Goed nieuws voor Exor en FFP aandeelhouders.
Niet alleen Stellantis maar ook CNH Industrial doet het goed ....
Bovendien vandaag bekend gemaakt dat exor een minderheidsbelang van 24% genomen hebben in de luxe groep Louboutin
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210308_94315713
Bovendien vandaag bekend gemaakt dat exor een minderheidsbelang van 24% genomen hebben in de luxe groep Louboutin
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210308_94315713
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goed nieuws is altijd ''in the eyes of the beholder'' only! Tja, alle aandelen in China en Hongkong staan in de min! Heb er een aantal maar blijf er voorlopig even van af. Niet dat ik iets weet over beleggen maar de politieke situatie is momenteel niet zo prettig. Zelfs China vond dat er een bubbel was!dreamy schreef: ↑8 maart 2021, 15:47 Goed nieuws! Jardine Strategic is vandaag bijna 20% gestegen en noteert nu vlak onder de biedprijs van $ 33.
Jardine Matheson gisteren bijna 16% erbij en vandaag nog maar eens meer dan 5% erbij. De aandeelhouders van Jardine Strategic worden wel maar karig beloond met dat bod.
Jaarresultaten van de Jardine group. Boekwaarde van Jardine Matheson bedraagt 81.32 USD. De NAV zal een pak hoger liggen.
Bavaria Industries heeft weer een mooi pakket eigen aandelen ingekocht zie ik.
Eurazeo heeft blijkbaar (eindelijk weer eens) behoorlijke resultaten gepubliceerd en later vandaag zouden Brederode en GBL met hun resultaten moeten komen.
resultaten van Brederode zijn binnen:
De tijd: Private equity stut Brederode
In het coronajaar 2020 zag Brederode, de holding van de familie van der Mersch, de nettowinst met 43 procent dalen als gevolg van een lager rendement op zijn beursgenoteerde portefeuille. De divisie private equity (niet-genoteerde aandelen) presteerde echter sterk en leverde een rendement van 15,4 procent op. Het dividend stijgt voor het 18de jaar op rij.
Meer leest u in ons uitgebreid verslag van de jaarcijfers.
In het coronajaar 2020 zag Brederode, de holding van de familie van der Mersch, de nettowinst met 43 procent dalen als gevolg van een lager rendement op zijn beursgenoteerde portefeuille. De divisie private equity (niet-genoteerde aandelen) presteerde echter sterk en leverde een rendement van 15,4 procent op. Het dividend stijgt voor het 18de jaar op rij.
Morgen solden bij GBL? Bij een ferme daling koop ik nog een pakketje.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Dat is toch wederom een zeer mooie prestatie. Alibaba en Prosus erbij in Q4, ongetwijfeld tijdens de dip vanwege de angst voor nieuwe regelgeving in China. Brederode blijft samen met Sofina een hele mooie manier om aan private equity blootstelling te krijgen, aangevuld met een degelijke blue chip aandelenportefeuille.Jintro schreef: ↑11 maart 2021, 18:13 resultaten van Brederode zijn binnen:
Ik ook, maar de NAV eind 2020 was €127,03, dus met een beurskoers van €86,84 betekent dat een korting van meer dan 30% en dat is nog steeds aan de forse kant. We zullen zien, maar ik verwacht geen flinke koersreactie.
Ik snap niet waarom mensen GBL aankopen.
Voor het dividendrendement is GIMV beter.
Voor groei doet bijna elke Belgische holding het beter.
Voor het dividendrendement is GIMV beter.
Voor groei doet bijna elke Belgische holding het beter.
Verwacht ook geen grote reactie. Gbl zit al jaren aan te modderen in mijn portefeuille.
Opent +1% vandaag
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV