Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Sean Williams
(TMFUltraLong)
Mar 7, 2021 at 5:51AM
Author Bio
Annaly Capital Management: 10.6% dividend yield
It may not be the flashiest name of the bunch, but mortgage real estate investment trust (REIT) Annaly Capital Management (NYSE:NLY) is about to enter the sweet spot of a multiyear growth trend, assuming the Biden administration is successful in buoying the U.S. economy.
Without getting too technical, a mortgage REIT like Annaly borrows money at lower short-term rates and acquires assets with higher long-term yields, such as mortgage-backed securities (MBSs). The difference between the yield it receives and what it owes is known as net interest margin (NIM). During the first couple of years of an economic recovery, it's commonplace to see the yield curve steepen. This is to say that longer-term yields rise notably, while short-term yields flatten out or even decline. When this happens, mortgage REITs like Annaly usually see their NIM expand significantly.
The other noteworthy consideration here is that Annaly almost exclusively deals with agency-only MBSs and securities. Agency assets are backed by a federal agency in the event of default. Having this protection means lower yields relative to nonagency assets. But it also allows Annaly to use leverage to its advantage when the market conditions are right. With the yield curve steepening, Annaly is expected to use leverage to really pump up its income potential (and dividend).
https://www.fool.com/investing/2021/03/ ... gn=article
(TMFUltraLong)
Mar 7, 2021 at 5:51AM
Author Bio
Annaly Capital Management: 10.6% dividend yield
It may not be the flashiest name of the bunch, but mortgage real estate investment trust (REIT) Annaly Capital Management (NYSE:NLY) is about to enter the sweet spot of a multiyear growth trend, assuming the Biden administration is successful in buoying the U.S. economy.
Without getting too technical, a mortgage REIT like Annaly borrows money at lower short-term rates and acquires assets with higher long-term yields, such as mortgage-backed securities (MBSs). The difference between the yield it receives and what it owes is known as net interest margin (NIM). During the first couple of years of an economic recovery, it's commonplace to see the yield curve steepen. This is to say that longer-term yields rise notably, while short-term yields flatten out or even decline. When this happens, mortgage REITs like Annaly usually see their NIM expand significantly.
The other noteworthy consideration here is that Annaly almost exclusively deals with agency-only MBSs and securities. Agency assets are backed by a federal agency in the event of default. Having this protection means lower yields relative to nonagency assets. But it also allows Annaly to use leverage to its advantage when the market conditions are right. With the yield curve steepening, Annaly is expected to use leverage to really pump up its income potential (and dividend).
https://www.fool.com/investing/2021/03/ ... gn=article
Scottish Mortgage blijft duiken, van 1400 naar 953p vandaag, het is goed om nu en dan eens hoogtevrees te krijgen....
Ik had gelukkig de helft van mijn aandeel in SMT verkocht en ga rustig een serieuze daling afwachten om wat bij te kopen....als lange termijn investeerder
Ik had ze allemaal verkocht omdat ze teveel blootstelling aan Tesla hadden (zelfs na de daling nog bijna 9%) en dan ook nog in dezelfde sector Nio waarin ze vandaag ook nog aan 4,5% zitten.
Als je de top 10 bekijkt zou je zelfs denken dat het een technologiefonds geworden is.
Ik heb ondertussen met de opbrengst van de verkoop Witan en Henderson bijgekocht
Daar heb je wel een punt in.Mattia schreef: ↑8 maart 2021, 12:27 Ik had ze allemaal verkocht omdat ze teveel blootstelling aan Tesla hadden (zelfs na de daling nog bijna 9%) en dan ook nog in dezelfde sector Nio waarin ze vandaag ook nog aan 4,5% zitten.
Als je de top 10 bekijkt zou je zelfs denken dat het een technologiefonds geworden is.
Ik heb ondertussen met de opbrengst van de verkoop Witan en Henderson bijgekocht
Mijn vraag is of SMT, die een beheerde holding is zijn participaties ten tijde van 31/1/2021 nog heeft?
Intussen kunnen ze hun strategie verandert hebben?
Dit zijn enkele van de redenen waarom ik me niet volledig van SMT wil loskoppelen...en zelfs bijkoop bij een ferme daling.
Georg schreef: ↑9 maart 2021, 07:53Daar heb je wel een punt in.Mattia schreef: ↑8 maart 2021, 12:27 Ik had ze allemaal verkocht omdat ze teveel blootstelling aan Tesla hadden (zelfs na de daling nog bijna 9%) en dan ook nog in dezelfde sector Nio waarin ze vandaag ook nog aan 4,5% zitten.
Mijn vraag is of SMT, die een beheerde holding is zijn participaties ten tijde van 31/1/2021 nog heeft?
Intussen kunnen ze hun strategie verandert hebben?
Dit zijn enkele van de redenen waarom ik me niet volledig van SMT wil loskoppelen...en zelfs bijkoop bij een ferme daling.
Voor zover ik weet hadden ze voordien reeds een stuk Tesla verkocht omdat ze ver boven de 10% zaten wat nu door de koersdaling van Tesla wat minder is, voor de rest zijn ze m.i. meer en meer aan het transformeren naar een technologiefonds.
In hun laatste webinar komt dit ook duidelijk naar boven;
https://www.youtube.com/watch?v=qCi4l51OvyA
Ik heb ergens oktober vorig jaar wat ARMOUR Residential REIT, Inc. (ARR) aangekocht voor $9.50. $0.10 dividend per maand/$1.2 jaar. Staan momenteel iets van een $12.2 met hetzelfde dividend beleid. Grofweg geschat 10% annual return aan dividenden (zonder belasting)
goeiemorgen!
ik heb een som die ik graag wil investeren (gespreid over een jaar of 2) in iets dat regelmatig cash genereert.
ga dat doen via dividend groei aandelen (na wat onderzoek en leeswerk, lijkt dat dit he best bij mijn doel past)
ik volg deze draad dus graag mee
- zijn er dividend beleggers die (een deel van) hun posities willen delen om wat inspiratie op te doen?
- zijn er hier die gaan voor de dividend aristocrats (ondanks dubbele bronbelasting)?
- of zitten jullie vooral in BE dividend groei aandelen?
- zijn er die beleggen in familiale (BE) holdings met goede dividend historiek (genre sofina)?
strategie is vooral kijken naar de yield van items met een zeer goede dividendhistoriek en goede dividendprognose
als die yield dan historisch hoog staat en er is niets verdachts (vb payout ratio lijkt normaal, ...) gewoon kopen
ik heb een som die ik graag wil investeren (gespreid over een jaar of 2) in iets dat regelmatig cash genereert.
ga dat doen via dividend groei aandelen (na wat onderzoek en leeswerk, lijkt dat dit he best bij mijn doel past)
- zijn er dividend beleggers die (een deel van) hun posities willen delen om wat inspiratie op te doen?
- zijn er hier die gaan voor de dividend aristocrats (ondanks dubbele bronbelasting)?
- zijn er die beleggen in familiale (BE) holdings met goede dividend historiek (genre sofina)?
strategie is vooral kijken naar de yield van items met een zeer goede dividendhistoriek en goede dividendprognose
als die yield dan historisch hoog staat en er is niets verdachts (vb payout ratio lijkt normaal, ...) gewoon kopen
Denk niet dat je veel hebt aan een andermans portfolio.Zowat 95% van mijn portfolio is volgens mij nu niet meer koopwaardig (te duur).Zit dus wel met een grote cashpositie en een héél lange lijst namen om aan te kopen bij crash/zware correctie.
Ben vooral actief in amerikaanse en canadeese dividendaandelen (mindere mate europese).Weet dat je in het angelsaksische gedeelte van deze wereld een grotere dividendzekerheid hebt.Mindere dividendcuts.Hebben we nog gezien bij coronacrisis toen de europese banken verplicht werden van de overheden om hun dividend op te heffen. Terwijl de 5 grootste canadeese banken gewoon doorbetaalden.En enkele zelfs een verhoging aankondigden.
Er zijn hier mensen die hun aankopen posten.Hou vooral dit in de gaten en doe uw eigen onderzoek erop.
Ene uit mijn portfolio die zééér koopwaardig is,is palmolieproducent socfinasia.(wel een europese)
Ben vooral actief in amerikaanse en canadeese dividendaandelen (mindere mate europese).Weet dat je in het angelsaksische gedeelte van deze wereld een grotere dividendzekerheid hebt.Mindere dividendcuts.Hebben we nog gezien bij coronacrisis toen de europese banken verplicht werden van de overheden om hun dividend op te heffen. Terwijl de 5 grootste canadeese banken gewoon doorbetaalden.En enkele zelfs een verhoging aankondigden.
Er zijn hier mensen die hun aankopen posten.Hou vooral dit in de gaten en doe uw eigen onderzoek erop.
Ene uit mijn portfolio die zééér koopwaardig is,is palmolieproducent socfinasia.(wel een europese)
depie schreef: ↑12 maart 2021, 08:43 goeiemorgen!
Koopwaardig voor dividend op vandaag is City of London Investment Trust met een dividendenrendement van 5% dat elke drie maand uitgekeerd wordt.
Geen bronheffing en niet alle brokers zullen het aan jou verkopen.
https://www.hl.co.uk/shares/shares-sear ... /dividends
Tsjeef schreef: ↑11 maart 2021, 18:56 Ik heb ergens oktober vorig jaar wat ARMOUR Residential REIT, Inc. (ARR) aangekocht voor $9.50. $0.10 dividend per maand/$1.2 jaar. Staan momenteel iets van een $12.2 met hetzelfde dividend beleid. Grofweg geschat 10% annual return aan dividenden (zonder belasting)
De koers van ARR staat inderdaad laag sinds de tuimeling in maart verleden jaar maar toch best in de gaten houden dat de return on assets op -2,29%, net income op -224,9 miljoen en kwartaal earnings op -25% staat.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die lijst mag hier ook gezet worden hoorDivi schreef: ↑12 maart 2021, 09:21 Denk niet dat je veel hebt aan een andermans portfolio.Zowat 95% van mijn portfolio is volgens mij nu niet meer koopwaardig (te duur).Zit dus wel met een grote cashpositie en een héél lange lijst namen om aan te kopen bij crash/zware correctie.
Ik denk dat het idee van Lop om Unilever te kopen een goede tip is.depie schreef: ↑12 maart 2021, 08:43 - zijn er dividend beleggers die (een deel van) hun posities willen delen om wat inspiratie op te doen?
Het aandeel staat nu op een interessant niveau, het is een dividend aristocraat en de UK heft geen bronbelasting.
Volgende week dividend uitkering nu niet kopen ,wachten tot dividend uitgekeerd is ,kan je aan een goedkopere prijs instappen denk ikdreamy schreef: ↑12 maart 2021, 10:20Ik denk dat het idee van Lop om Unilever te kopen een goede tip is.depie schreef: ↑12 maart 2021, 08:43 - zijn er dividend beleggers die (een deel van) hun posities willen delen om wat inspiratie op te doen?
Het aandeel staat nu op een interessant niveau, het is een dividend aristocraat en de UK heft geen bronbelasting.