Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Dus als je aandelen zelf hebt aangekocht hou je ze bij, als je ze gratis krijgt verkoop je ze?
Waarom dat verschil?
Waarom dat verschil?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien in het testament een clausule opnemen om in eerste instantie diegene te onterven. Na vijf jaar mogen de experts beoordelen of het onterven nog langer moet duren, of wellicht een 2% aan erfgenaam geven om e.e.a. te bewijzen....
Er is toch niet 1 bepaald punt waaronder je koopt en waarboven je verkoopt. Dan zit je voortdurend te handelen.
Je koopt iets als het voldoende ondergewaardeerd is, en verkoopt als het voldoende overgewaardeerd is. Daartussen doe je niks.
And let your winners run.
molenveld schreef: ↑12 maart 2021, 21:44Er is toch niet 1 bepaald punt waaronder je koopt en waarboven je verkoopt. Dan zit je voortdurend te handelen.
Je koopt iets als het voldoende ondergewaardeerd is, en verkoopt als het voldoende overgewaardeerd is. Daartussen doe je niks.
Dat is de perfecte uitleg, dank u!
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het geluk gehad een dividendenportefeuille te erven. Een levenswerk. Tientallen posities, binnen en buitenland, sommige met rendementen boven 150%.
Ik heb alles vrij abrupt verkocht en omgezet in IWDA/EMIM. Dat was spannend.
Als jij een aandeel aan de huidige prijs behoudt (voor toekomstige dividenden of waardestijging), waarom zou het dan geen goed idee zijn voor een andere belegger dat aandeel aan die prijs te kopen?molenveld schreef: ↑12 maart 2021, 21:44Er is toch niet 1 bepaald punt waaronder je koopt en waarboven je verkoopt. Dan zit je voortdurend te handelen.