Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dezelfde persoon die ook vond dat de Britten onverantwoord waren met hun vaccineren
En die de russen niet vertrouwt
Wat het verschil is is me onduidelijk, maar de rode draad is dat wat wij doen goed is, en als een ander het anders doet, zijn zij fout
En die de russen niet vertrouwt
Wat het verschil is is me onduidelijk, maar de rode draad is dat wat wij doen goed is, en als een ander het anders doet, zijn zij fout
Als je er vanuit een conspiracy-theorie standpunt naar kijkt, is het Russisch vaccin trouwens het meest betrouwbare...
De Russen die hebben als eerste hun leger gevaccineerd. Ik denk dat de Russische regering liever niet heeft dat hun leger eraan doodgaat...
De anderen hebben hebben eerst hun oudjes en zorgpersoneel gevaccineerd, met als idee "als die doodgaan, is de schade niet zo groot"
De Russen die hebben als eerste hun leger gevaccineerd. Ik denk dat de Russische regering liever niet heeft dat hun leger eraan doodgaat...
De anderen hebben hebben eerst hun oudjes en zorgpersoneel gevaccineerd, met als idee "als die doodgaan, is de schade niet zo groot"
De eerste vraag die je moet stellen; is er een rapportage systeem dat gevaccineerden opvolgt. Het antwoord daarop is uiteraard neen, niet in het VK en niet bij ons. Het duurt met andere woorden even voor er een link zal gelegd worden tussen vaccineren en bijwerkingen, als niet abnormaal veel gevallen van trombose in een ziekenhuis belanden, blijft het zelfs onder de radar.haelewyn schreef: ↑14 maart 2021, 09:08 UK heeft al miljoenen dosissen in armen geploft. Daar mogen we toch enige gevolgtrekkingen uit laten naar voor komen ?
Aan de andere kant : geneeskunde in UK ... Is soms bijna die van Congo Brazaville.
Of we daar de wijsheid moeten gaan halen : ik zou het niet durven zweren.
BTW: in de VS is het AZ vaccin nog steeds niet goedgekeurd.
Daarover ben ik het met je eens.
Er wordt gesproken over gerapporteerde bijwerkingen.
Officieel blijft het cijfer laag want verre van alles wordt gerapporteerd.
In de groep mensen die samen met mij het AZ vaccin kreeg zei slechts 1 achteraf dat hij niet meer dan een pijnlijke prikplaats voelde de volgende dag. Maar ook dat is een bijwerking.
In dat zeer kleine, niet representatieve groepje had dus 100 procent van de gevaccineerden een bijwerking.
Terwijl dat op papier maar een derde is..
Maar als niet abnormaal veel gevallen van trombose in een ZH belanden is er misschien ook niet veel aan de hand.
Er wordt gesproken over gerapporteerde bijwerkingen.
Officieel blijft het cijfer laag want verre van alles wordt gerapporteerd.
In de groep mensen die samen met mij het AZ vaccin kreeg zei slechts 1 achteraf dat hij niet meer dan een pijnlijke prikplaats voelde de volgende dag. Maar ook dat is een bijwerking.
In dat zeer kleine, niet representatieve groepje had dus 100 procent van de gevaccineerden een bijwerking.
Terwijl dat op papier maar een derde is..
Maar als niet abnormaal veel gevallen van trombose in een ZH belanden is er misschien ook niet veel aan de hand.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toch niet enkel wat de Coronapandemie betreft mag ik hopen?
Ook Zwitserland heeft AZ géén groen licht gegeven. Allemaal landen met een veel betere track record dan het onze.
Mijn 5 centen: ik denk ook niet dat er iets aan de hand is met dat vaccin, maar ze hadden beter uit voorzorg (tijdelijk) verdergegaan met Pfizer & Moderna. Nu geven ze enkel munitie aan de twijfelaars.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Carpe : in ons vaccinatiecentrum zijn de laatste weken minder dan een totaal van honderd Moderna en Pfizer binnen gekomen.
Dat wil dan zeggen dat je zonder AZ gewoon die centra sluit en tegen de bevolking zegt dat je voor hun groep volledig stopt met vaccineren tot..... ??
Dat is ook niet min als beslissing.
In het licht van wat ik eerder schreef zou mij dat veel kwader maken dan wat ze nu doen.
In dit stukje moet ik dus zeggen : ik ben het eens met fvdb en MVR.
Dat wil dan zeggen dat je zonder AZ gewoon die centra sluit en tegen de bevolking zegt dat je voor hun groep volledig stopt met vaccineren tot..... ??
Dat is ook niet min als beslissing.
In het licht van wat ik eerder schreef zou mij dat veel kwader maken dan wat ze nu doen.
In dit stukje moet ik dus zeggen : ik ben het eens met fvdb en MVR.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2021, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Al m´n hoop voor België is gevestigd op bonobo´s met een geel hoedje die een staatsgreep plegen.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2021, 09:52
Toch niet enkel wat de Coronapandemie betreft mag ik hopen?
Als ik zie wat Laffaard weer op z´n LinkedIn zet, tjonge, jonge, ik zal maar niet reageren, want al m´ n collega's zien dat dan.
Kon hij nu niet gewoon blij zijn dat Standard naar de bekerfinale gaat, zoals een normale Rouche?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik geloof je wel hoor, maar dit maakt het toch enkel maar erger? We doen voort omdat we er anders geen kunnen zetten? Dat zal veel vertrouwen wekken
En anderzijds: dat ze daar eens één van onze captains of industry naar de hoofdzetel van Pfizer & Moderna sturen met een dikke enveloppe. Eéntje die wel weet hoe te onderhandelen.
Maar er liggen er momenteel 561.308 in onze vriezers, waarvan er maar liefst 185.000 niet gereserveerd zijn voor een tweede inenting. Dus eigenlijk kunnen we voorlopig volstaan met een logistieke manager uit de privé aan te werven.
En beter laat dan nooit:
Topman Europese Commissie erkent fouten van EU bij bestellen vaccins
"Het klopt dat er fouten zijn gemaakt bij het bestellen van de vaccins, zowel in Brussel alsook in de lidstaten", zei Timmermans,
De Europese Commissie wordt sterk bekritiseerd vanwege haar aarzelende optreden en strategische fouten bij de inkoop van vaccins. Daarnaast is er ook onvrede bij een aantal lidstaten over de verdeling van de vaccins.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In de supermarkt kan je van elk product kiezen uit 14 merken en 88 varianten van smaak en het is ook niet dat we allemaal er veel van afweten ... in de marketing wordt constant het woord "JOU" en de slagzinnen "zoals jij het wil", "jouw keuze", "op het moment dat het jou het best past" gebruikt, we leven in een hyper-individuele maatschappij maar als het er op aankomt een vloeistof in ons lichaam te prikken dan zijn we plots eenheidsworst.
Feit is dat AZ de perceptie tegen heeft of dat nu komt door feiten of door opgeklopte "verhaaltjes" in de pers maakt in feite weinig uit, het is verbrandt en zoiets moet eerst geblust worden. Het al of niet terecht volhouden dat er niks aan de hand is (terwijl andere landen wel de pauzeknop indrukken) zal er enkel toe leiden dat meer mensen hun vaccin zullen weigeren en zullen neigen naar de anti-vaxxers en dan staan we nog verder van een oplossing dan halsstarig te doen alsof er niks aan de hand is. We zitten hoe dan ook met een probleem !
In de supermarkt kan je toch ook maar alleen de chocolademelk van Inza of Cecemel kiezen als die in de rekken staat en op de hoofdzetel of in een magazijn geleverd is ?
Als dat niet het geval is moet je je ook tevreden stellen met chocomelk van Boni of eender wat.
Of niks....
Dus : de keuze geven tussen Cecemel en Boni als er geen Cecemel is... Waar slaat dat dan op ?
Het andere aspect : als ik naar mijn dokter ga en die raadt me een operatie aan en hij zegt dat die noodzakelijk is;
In hoeverre is het dan belangrijk dat ik eigenlijk een hekel heb aan operaties en narcose.
Als ik er niet kan over oordelen moet ik mijn vertrouwen leggen in iemand die er meer over weet.
Het is zoals de moderne 'ik ben tegen alle medicamenten' meute die naar de dokter gaat en wil genezen worden zonder medicament. Want ik heb toch wel de keuze zeker ?
Neen... Of je vraagt de dokter om jou te genezen op de manier die hij kent, veilig acht, etc .. of je trekt je plan.
Die keuze is er in vaccins ook.
Je neemt wat er is (dat is niet veel) of je neemt niks. Up to you.
Als dat niet het geval is moet je je ook tevreden stellen met chocomelk van Boni of eender wat.
Of niks....
Dus : de keuze geven tussen Cecemel en Boni als er geen Cecemel is... Waar slaat dat dan op ?
Het andere aspect : als ik naar mijn dokter ga en die raadt me een operatie aan en hij zegt dat die noodzakelijk is;
In hoeverre is het dan belangrijk dat ik eigenlijk een hekel heb aan operaties en narcose.
Als ik er niet kan over oordelen moet ik mijn vertrouwen leggen in iemand die er meer over weet.
Het is zoals de moderne 'ik ben tegen alle medicamenten' meute die naar de dokter gaat en wil genezen worden zonder medicament. Want ik heb toch wel de keuze zeker ?
Neen... Of je vraagt de dokter om jou te genezen op de manier die hij kent, veilig acht, etc .. of je trekt je plan.
Die keuze is er in vaccins ook.
Je neemt wat er is (dat is niet veel) of je neemt niks. Up to you.
-
- VIP member
- Contacteer:
Sorry he. Maar iedereen die begint over trombose door een vaccin moet eerst eens in eigen boezem kijken. Wel zagen over 2 gevallen op tienduizenden inentingen (waarvan men nooit 100% zeker is dat het door het vaccin komt) maar tegelijkertijd wel roken, zuipen en vreten wat veel meer invloed heeft op de kans om een trombose en/of andere hart- en vaatziekten te krijgen....geebee schreef: ↑14 maart 2021, 10:39 Feit is dat AZ de perceptie tegen heeft of dat nu komt door feiten of door opgeklopte "verhaaltjes" in de pers maakt in feite weinig uit, het is verbrandt en zoiets moet eerst geblust worden. Het al of niet terecht volhouden dat er niks aan de hand is (terwijl andere landen wel de pauzeknop indrukken) zal er enkel toe leiden dat meer mensen hun vaccin zullen weigeren en zullen neigen naar de anti-vaxxers en dan staan we nog verder van een oplossing dan halsstarig te doen alsof er niks aan de hand is. We zitten hoe dan ook met een probleem !
Misschien te simpele oplossing, J&J vaccin laten toedienen door de huisarts, betalend of niet laat ik nog open. Alle andere die met transport en koel problemen zitten in de vaccinatiecentra.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de nationale geneesmiddelenbureaus bevolkt zijn met stommere wetenschappers (in België misschien wel) dan die van het Europese.Ierland stopt nu ook met het toedienen van de AZ vaccin.
Of zoals ze in België en bij Europa zeggen:
De positie van de taskforce vaccinatie, net zoals die van het Europese Geneesmiddelenagentschap, is dat de voordelen van het AstraZeneca-vaccin tegen Covid-19 groter blijven dan de risico’s
Dit vergroot het vertrouwen niet.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat de nationale geneesmiddelenbureaus bevolkt zijn met stommere wetenschappers (in België misschien wel) dan die van het Europese.Ierland stopt nu ook met het toedienen van de AZ vaccin.
Of zoals ze in België en bij Europa zeggen:
De positie van de taskforce vaccinatie, net zoals die van het Europese Geneesmiddelenagentschap, is dat de voordelen van het AstraZeneca-vaccin tegen Covid-19 groter blijven dan de risico’s
Dit vergroot het vertrouwen niet.
Mag ik nog in "algemeenheden" spreken ? ... het is niet omdat je een bepaald standpunt inneemt dat je zelf voldoet aan die kenmerken ? Ik wil met plezier mijn alcoholverbruik (0,0), zuip- en vreetbuien (BMI 20) naast het jouwe leggen.Sebastiaan1985 schreef: ↑14 maart 2021, 11:08 Sorry he. Maar iedereen die begint over trombose door een vaccin moet eerst eens in eigen boezem kijken. Wel zagen over 2 gevallen op tienduizenden inentingen (waarvan men nooit 100% zeker is dat het door het vaccin komt) maar tegelijkertijd wel roken, zuipen en vreten wat veel meer invloed heeft op de kans om een trombose en/of andere hart- en vaatziekten te krijgen....
Ik lees wat ik lees op sociale- en andere media, willen of niet : we zitten met een groot imagoprobleem rond AZ (en toevallig een half uur een artikel gelezen waarin ook Pfizer vaccins heeft afgeleverd met kwalitatief slechte MRNA-vaccins) ...
De koers van Astra is aan het zakken. Heb de mijne viraal verkocht.
In dat geval kun je wachten tot er terug Cecemel is, dat is echter geen optie met de vaccins, eenmaal voorbestemd voor AZ is het AZ of niks.
Juist ja en onze politiekers en TV-virologen met een zorgvuldig opgebouwde reputatie van betrouwbaarheid weten onmiddellijk dat er geen verband tussen bloedstollingsproblemen en het AZ vaccin is, zelfs zonder verder onderzoek of enige voorzichtigheid beweren ze dat er geen verband is, terwijl andere domme landen wel voorzorgsmaatregelen treffen
Yep en daarmee duwt men de mensen die geen vertrouwen hebben in AZ in de groep die zich niet gaan laten vaccineren en kunnen we zijn allen fluiten naar die groepsimmuniteit.
Enige voorzichtigheid zou trouwens weinig extra vertraging geven aan de vaccinatiecampagne, de leveringen van AZ zijn toch verre van wat afgesproken is. Zelfs al is er een verhoogde kans op trombose, dan nog zal een AZ vaccinatie veel meer levens redden dan niet vaccineren, een eerlijke en open communicatie daarover kan mensen misschien wel vertrouwen geven, door op voorhand te ontkennen en reservaties bij mensen te negeren win je geen vertrouwen.