Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
4%? 8,2% brutoTonijnbelegger schreef: ↑11 maart 2021, 08:09 Ik vraag me af of Telenet ook niet koopwaardig is. Ik erger mij dood aan dat bedrijf en dat is meestal een goed teken (!!!). Ondanks heel dure producten zijn sommige klanten zo honkvast dat ik het niet begrijp.
Een korte blik op de cijfers laat een mooie FCF yield zien (16%) en het bedrijf betaalt met zijn kasstroom zijn schuld terug op 9,17 jaar. 4% dividendrendement is een mooie wachtkamer.
Ik ga alleszins het bedrijf eens grondiger bekijken...
Ik heb dit aandeel ook eens bekeken. Het is bij mij op de radar gekomen door de lage waardering en hoog dividendrendement. Op dat moment was de koers nog wat lager en was er een nettodividendrendement van zelfs meer dan 6%. Het is ook terug te vinden op diverse lijsten zoals de Bolero Benelux selectie en onlangs Morgan Stanley.Poldermol schreef: ↑13 maart 2021, 08:084%? 8,2% brutoTonijnbelegger schreef: ↑11 maart 2021, 08:09 Ik vraag me af of Telenet ook niet koopwaardig is. Ik erger mij dood aan dat bedrijf en dat is meestal een goed teken (!!!). Ondanks heel dure producten zijn sommige klanten zo honkvast dat ik het niet begrijp.
Een korte blik op de cijfers laat een mooie FCF yield zien (16%) en het bedrijf betaalt met zijn kasstroom zijn schuld terug op 9,17 jaar. 4% dividendrendement is een mooie wachtkamer.
Ik ga alleszins het bedrijf eens grondiger bekijken...
Maar als ik in een aandeel stap, dan wil ik er ook op de LT in geloven en dat weerhoudt mij voorlopig om er in te stappen.
Op LT zie ik meer en meer mensen afstappen van digitale televisie en overstappen naar streamingsdiensten. Telenet heeft nu wel zelf een streamingsdienst gelanceerd, maar zal niet kunnen op boksen tegen grotere spelers zoals Netflix, Amazon en recent Disney+. In de toekomst kunnen er daar nog bijkomen zoals HBO Max indien die naar België komt.
Er is ook een grote schuldgraad en met de stijging van de rente is het maar de vraag welke invloed dit zal hebben in de toekomst.
Dan is er ook nog de vraag hoe houdbaar huidig dividend is. Telenet heeft ook niet de geschiedenis van grote dividendbetaler, maar ik heb begrepen dat ze de volgende jaren huidig dividend wil behouden. Alleen stel ik mij de vraag of dit daadwerkelijk zo zal zijn, zeker gezien mijn 2 vorige punten.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik zie het probleem voor Telenet niet indien mensen meer streaming gaan kijken ipv tv.
Je moet eens je afrekening bekijken. Tv-kost stelt niks voor.
Daarentegen, als men streaming wil gebruiken, zal men toch een pakket nodig hebben dat voldoende downloadvolume bevat.
O wacht, zei er iemand ´pakket´? Telenet heeft wel een formuleke voor jou.
Hoeveel mensen (inclusief m´n eigen zus en ouders) zitten nu nog steeds in een relatief beperkt pakket? De dag dat die (hun kinderen) Netflix of Disney+ ontdekken, hebben ze een zwaarder pakket nodig. Kassa kassa in Mechelen.
Je eigen streamingdienst hebben, ik weet niet of dat nodig is. Er bestaan er al zoveel.
Je moet eens je afrekening bekijken. Tv-kost stelt niks voor.
Daarentegen, als men streaming wil gebruiken, zal men toch een pakket nodig hebben dat voldoende downloadvolume bevat.
O wacht, zei er iemand ´pakket´? Telenet heeft wel een formuleke voor jou.
Hoeveel mensen (inclusief m´n eigen zus en ouders) zitten nu nog steeds in een relatief beperkt pakket? De dag dat die (hun kinderen) Netflix of Disney+ ontdekken, hebben ze een zwaarder pakket nodig. Kassa kassa in Mechelen.
Je eigen streamingdienst hebben, ik weet niet of dat nodig is. Er bestaan er al zoveel.
Ik vind Telenet een mooie risk/reward aan huidige koersen, ben zelfs aan hoger ingestapt. Iedereen moet deze afweging natuurlijk voor zichzelf maken.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Zijn er hier mensen die werken in de hout branche of hout bestellen?
Momenteel is hout belachelijk duur, hier in de zagerij willen ze mij enkel dagoffertes maken omdat de prijs zo fluctueert. Misschien interessant om op in te spelen zover ik weet :
UPM-Kymmene op Finland
West Fraser Timber op Canada (P/FCF wijs, redelijk goedkoop)
Hoor graag eens jullie gedachten.
Momenteel is hout belachelijk duur, hier in de zagerij willen ze mij enkel dagoffertes maken omdat de prijs zo fluctueert. Misschien interessant om op in te spelen zover ik weet :
UPM-Kymmene op Finland
West Fraser Timber op Canada (P/FCF wijs, redelijk goedkoop)
Hoor graag eens jullie gedachten.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Hout is in de bouw wel een serieuze groeimarkt, vooral CLT enzovoort
Het probleem momenteel is dat het concurreert met beton, en dat die hoge houtprijzen de laatste tijd de groei nogal drukken
Desondanks heeft het natuurlijk wel zijn reputatie mee, en er zit zeker nog wel groei in.
Ik vind het op zich nog geen slecht gedacht...
Het probleem momenteel is dat het concurreert met beton, en dat die hoge houtprijzen de laatste tijd de groei nogal drukken
Desondanks heeft het natuurlijk wel zijn reputatie mee, en er zit zeker nog wel groei in.
West Fraser(10 miljard marketcap) is momenteel aan ~5x FCF(1986miljoen est) voor 2021 (met ~500M cash op rekening)Aerolla schreef: ↑15 maart 2021, 15:14 Hout is in de bouw wel een serieuze groeimarkt, vooral CLT enzovoort
Ook nog Canfor(CFP)(3.3 miljard) gevonden ook Canada , 5x FCF(603 miljoen est.) voor 2021 (met ~400M cash op rekening)
Met de Canadese aandelen moet ge denken dat de afzetmarkt waarschijnlijk veel meer Canada & USA is.
Daar worden huizen bijna altijd met hout geconstrueerd.
Ik heb de firma's natuurlijk niet bekeken, maar wat me wel opviel: Rayonier (een van de grotere) heeft een P/E van iets van 124 volgens google
Wat wel veel is, maar wat ik m.i. misschien verdedigbaar vind
West Fraser daarentegen heeft een P/E van iets van 7...
Dus zeer goedkoop, maar waarom?
Dat is een REIT (Real estate investment trust) en die moeten 90% van hun winst als dividend geven aan aandeelhouders als ik het goed voor heb. Zij bezitten de bossen, handelen niet persé zoveel in hout als de andere.Aerolla schreef: ↑15 maart 2021, 15:29 Ik heb de firma's natuurlijk niet bekeken, maar wat me wel opviel: Rayonier (een van de grotere) heeft een P/E van iets van 124 volgens google
ETF ivm hout & bos
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... -ucits-etf
Interfor Corp bekeken?
Dat ding ging x5 in 1 jaar... (wel vanop het absolute corona-dieptepunt)
En lijkt ook nog tamelijk goedkoop
Dat ding ging x5 in 1 jaar... (wel vanop het absolute corona-dieptepunt)
En lijkt ook nog tamelijk goedkoop
Veel insider selling de laatste tijd bij Interfor. (Niet dat dat een "fundamenetele" reden is)
Bij West Fraser heeft de CEO vorige week nog gekocht.
Blackrock in het vorige kwartaal hun positie verhoogd met 60%, bij Interfor met 5%
Beide natuurlijk niet direct een indicatie om te kiezen.
https://simplywall.st/stocks/ca/materia ... #ownership
https://simplywall.st/stocks/ca/materia ... #ownership
Je hebt me wel enthousiast ervoor gekregen...
Alleen jammer dat het veelal Canadese bedrijven zijn...
Ik heb al mijn CAD's in Cameco gestoken, en als je die koers ziet, snap je dat ik daar niet uit wil ^^
Alleen jammer dat het veelal Canadese bedrijven zijn...
Ik heb al mijn CAD's in Cameco gestoken, en als je die koers ziet, snap je dat ik daar niet uit wil ^^
Ik heb Cameco op US toch via Bolero
Iemand al gehoord van The Blockchain GP genoteerd op Euronext Parijs? Is dit aandeel koopwaardig volgens jullie? Motivering?
Catchmark timber trust of weyerhaeuser? Beide US