Holdings
TIP
Re: Holdings
Ondanks dat hun participaties in gezondheid en autosector hard getroffen zijn door COVID 19 slagen ze erin het jaar positief af te sluiten. Vooral de schulden werden sterk afgebouwd door desinvesteringen in beide sectoren. Onthou vooral een verdere sterke stijging van de cash positie (die reeds zeer hoog was ) en inkoopprogramma van eigen aandelen.optibear schreef: ↑14 maart 2021, 10:33 https://www.cirgroup.it/en/press-releas ... -for-2020/
Jaarcijfers Cir. Blijkbaar gaan ze hun cash geld gebruiken om eigen aandelen op te kopen.
Je had deze aandelen beter een jaar geleden kunnen oppikken, maar dat geldt voor meer aandelen.Jozefien1969 schreef: ↑14 maart 2021, 21:38 En de resultaten van de jaarrekeningen blijven maar omlaag gaan. Toen ik vroeg aan een doorgewinterde expert om Alba bij te kopen aan ongeveer Euro 34 was dat teveel, dus waarom zou het goed zijn om Alba nu te kopen aan Euro 42?
Ikzelf overweeg nu niet om bij te kopen en denk eerder aan andere holdings met een interessanter profiel en een betere track record.
Hopelijk heeft Laeka gelijk en krijgen we een leuke verrassing!
Ik volg ook een aantal holdings met goede papieren.
Genre: exor, lundberg, bolloré, tamburi,...
Behalve BRK.B die nog wat mag dalen tot 245 of 250 vind ik ze allemaal iets te duur om koopwaardig te zijn.
Benieuwd welke holdings jullie momenteel koopwaardig vinden?
Behalve BRK.B die nog wat mag dalen tot 245 of 250 vind ik ze allemaal iets te duur om koopwaardig te zijn.
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Geen idee of we dit bestempelen als een holding maar ik acht monoholding Tubize wel koopwaardig momenteel.KristofJ schreef: ↑15 maart 2021, 18:18 Ik volg ook een aantal holdings met goede papieren.
Décote is +- 40% en schuld nagenoeg verdwenen dus men kan dividend verhogen of extra aandelen UCB kopen.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Prosus, maar is wel beetje "tech" heavy en ook aandeelhouder van Tencent, wat China is en soms beetje volatiel kan zijn, is wel niet het soort genre wat gij opnoemt. Is niet echt "goedkoop", wel beetje afgestraft door de tech sell off.KristofJ schreef: ↑15 maart 2021, 18:18 Ik volg ook een aantal holdings met goede papieren.
Verder doet Sofina het altijd goed, maar ook weer iets te duur...
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Ik heb nog eens gekeken naar HBM Healthcare Investments en BB Biotech.
Beide hebben een zeer mooie track record:
Het jaarlijkse rendement van BB Biotech : +45.2% op 1 jaar, +20.6% op 5 jaar en +26.4% op 10 jaar.
Dan voor de Net Asset Value (NAV) : +58.8% op 1 jaar, +17.6% op 5 jaar en +22.7% op 10 jaar.
Het jaarlijkse rendement van HBM Healthcare: +40.5% op 1 jaar, 30.0% op 5 jaar en +23.0% op 10 jaar.
Voor de NAV : +36.7% op 1 jaar, +19.9% op 5 jaar en +19.1% op 10 jaar.
Tot slot de Nasdaq Biotech Index (NBI) : +42.4% op 1 jaar, +13.1% op 5 jaar en +18.4% op 10 jaar.
Zowel HBM Healthcare Investments als BB Biotech doet het dus beter dan de index.
Welk van de twee heeft betere perspectieven?
Beide hebben een zeer mooie track record:
Het jaarlijkse rendement van BB Biotech : +45.2% op 1 jaar, +20.6% op 5 jaar en +26.4% op 10 jaar.
Dan voor de Net Asset Value (NAV) : +58.8% op 1 jaar, +17.6% op 5 jaar en +22.7% op 10 jaar.
Het jaarlijkse rendement van HBM Healthcare: +40.5% op 1 jaar, 30.0% op 5 jaar en +23.0% op 10 jaar.
Voor de NAV : +36.7% op 1 jaar, +19.9% op 5 jaar en +19.1% op 10 jaar.
Tot slot de Nasdaq Biotech Index (NBI) : +42.4% op 1 jaar, +13.1% op 5 jaar en +18.4% op 10 jaar.
Zowel HBM Healthcare Investments als BB Biotech doet het dus beter dan de index.
Welk van de twee heeft betere perspectieven?
Ja, inderdaad Sofina graag... maar niet aan deze koers...
Nu ik heb beide (Prosus en Sofina) wel al via Brederode in portefeuille maar zou ze wel kopen aan de juiste prijs. Zou Prosus niet boven de 90 aankopen...
Nog wat geduld dus... en mogelijks wat Warren Buffets
Nu ik heb beide (Prosus en Sofina) wel al via Brederode in portefeuille maar zou ze wel kopen aan de juiste prijs. Zou Prosus niet boven de 90 aankopen...
Nog wat geduld dus... en mogelijks wat Warren Buffets
Van monoholdings ben ik persoonlijk geen voorstander. Dan kan je (naar mijn mening) net zo goed de aandelen kopen...
Van BB Biotech en HBM healthcare, zou ik die laatste op het eerste zicht wel overwegen. Heeft een stabieler koersverloop dan BB Biotech en lijkt me (opnieuw op het eerste zicht) rond de 300 CHF wel koopwaardig. Maar eerst en vooral een grondige analyse
Van BB Biotech en HBM healthcare, zou ik die laatste op het eerste zicht wel overwegen. Heeft een stabieler koersverloop dan BB Biotech en lijkt me (opnieuw op het eerste zicht) rond de 300 CHF wel koopwaardig. Maar eerst en vooral een grondige analyse
-
- Hero Member
- Contacteer:
In dat geval klopt het zeker.
Ik wou vooral de risicospreiding van een monoholding vs een breder gedifferentieerde holding aankaarten. In dat opzicht vind ik het kopen van een aandeel even (of bijna even) risicovol als een monoholding.
Ik kies als pas beginnend belegger liever voor een gespreide holding omdat ik mijn risico dan spreiden en dat aan een lage kostprijs. Ben pas midden februari begonnen en voorlopig enkel Brederode in portefeuille.
Ik wou vooral de risicospreiding van een monoholding vs een breder gedifferentieerde holding aankaarten. In dat opzicht vind ik het kopen van een aandeel even (of bijna even) risicovol als een monoholding.
Ik kies als pas beginnend belegger liever voor een gespreide holding omdat ik mijn risico dan spreiden en dat aan een lage kostprijs. Ben pas midden februari begonnen en voorlopig enkel Brederode in portefeuille.
Als je geen verstand hebt van biotech, lijkt die grondige analyse me een lastige klus.
Begin maar eens met de grootste 10 posities.
Bavaria Industries gisteren met meer dan 5% omhoog.
Bavaria Industries gisteren met meer dan 5% omhoog.
https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... esults.pdf
De huidige koers van 102 noteert met een korting van 36% tov nav op 31/12/2020.
Vermoedelijk is die tov de actuele waarde nog iets hoger.
Bureau Veritas al eens bekeken sinds 31/12? Al een mooi stuk erbij he. Korting zal eerder tegen de 40% liggen.Phjo01 schreef: ↑18 maart 2021, 08:30 https://www.wendelgroup.com/sites/defau ... esults.pdf