Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Veel ZH zijn ingeënt met Moderna, maar nu komt er praktisch geen Moderna meer binnen. Zou dat zijn omdat Biden het allemaal in Amerika houdt ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Allé de Belgen zijn weeral slimmer als de rest van Europa, we doen gewoon voort met AZ. Zijn de gezondheidsraden in al die landen zo dom, of zijn wij het.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wanneer Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Denemarken, Finland, Ierland en nog wat andere landen in de EU Astra Zeneca ''on hold'' hebben gezet blijft het wel een beetje gek dat België doorgaat. Nouja, ze zullen het wel beter weten. Of gaat het alleen maar om zoveel mogelijk mensen te hebben gevaccineerd voor een bepaalde datum? Ik weet het niet, morgen gaan we het vaccin laten zetten voor moeders. Die er zelf over moet beslissen.......
Wanneer het leven een marktwaarde heeft is ''het leven'' op hol geslagen.
Wanneer het leven een marktwaarde heeft is ''het leven'' op hol geslagen.
25/2 zijn er 48,000 Moderna binnengekomen, op 29/3 worden er 159,600 verwachtCharlesvdw schreef: ↑14 maart 2021, 19:57 Veel ZH zijn ingeënt met Moderna, maar nu komt er praktisch geen Moderna meer binnen. Zou dat zijn omdat Biden het allemaal in Amerika houdt ?
Ik kom later vandaag het land terug binnen na een verblijf uit een rode zone. Mijn PLF is netjes ingevuld, maar ik heb nog geen testcode gekregen. Heeft er toevallig iemand ervaring met wanneer je die code om je Covid-test te laten afnemen eigenlijk krijgt? Binnen de 48u na het indienen van de PLF? De dag zelf van aankomst? Want ik zou me graag bij aankomst op de luchthaven laten testen (lijkt me het makkelijkste), maar ik heb nog geen testcode gekregen dus.
Online al wat gezocht, maar ook daar vind ik geen tijdsindicaties. Dus mocht er iemand een idee hebben, ik ben nieuwsgierig!
Online al wat gezocht, maar ook daar vind ik geen tijdsindicaties. Dus mocht er iemand een idee hebben, ik ben nieuwsgierig!
+1Jozefien1969 schreef: ↑15 maart 2021, 21:16 Wanneer Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Denemarken, Finland, Ierland en nog wat andere landen in de EU Astra Zeneca ''on hold'' hebben gezet blijft het wel een beetje gek dat België doorgaat.
We mogen toch niet naief zijn ? Lees eens de jaarboeken 'Medicijnen' van Ivan Wolffers, prof Medicijnen aan Amsterdamse univ. Voorbeelden genoeg van gewetenloze producenten.
Maar er is sedert enkele jaren over dit onderwerp veel censuur en zelfcensuur (vgl met multicul en ziekelijke morele afwijkingen).
Blijkbaar richt het virus zijn pijlen nu meer op jongere mensen. Ik las al een paar keer dat er nu veel meer jongere mensen (30-40-50) op IC komen te liggen.
Ik hoor hetzelfde geluid bij mijn nicht die hoofdverpleegster op een Covid afdeling is alsook van andere vrienden die als verplegend personeel in de ziekenhuizen werken. In sommige ziekenhuizen liggen meer jongere dan oudere mensen op IC.
https://www.hln.be/nieuws/live-professo ... ~a98070d6/
Ik hoor hetzelfde geluid bij mijn nicht die hoofdverpleegster op een Covid afdeling is alsook van andere vrienden die als verplegend personeel in de ziekenhuizen werken. In sommige ziekenhuizen liggen meer jongere dan oudere mensen op IC.
https://www.hln.be/nieuws/live-professo ... ~a98070d6/
Nu vele ouderen gevaccineerd zijn en er bedden vrijkomen lijkt het me logisch dat daar jongere mensen in komen te liggen, sommigen die men een maand geleden niet eens op inzo zou leggen.
Artsen gruwelen van elke versoepeling maar ik beweer niet dat men de opnamecijfers op inzo probeert te doen stijgen om dit te remmen.
Artsen gruwelen van elke versoepeling maar ik beweer niet dat men de opnamecijfers op inzo probeert te doen stijgen om dit te remmen.
Het probleem van "uitgestelde zorg" heb ik nu zelf eens mogen meemaken.
Ik ben drie nachten geleden uit mijn bed gebeld door mijn moeder die een niercrisis doormaakte. Naar de spoed gebracht, onderzocht, scan genomen. Resultaat, ze heeft een niersteen die er eigenlijk zou uit moeten. Maar, geen plaats door covid en geen onmiddellijke ingreep nodig. Ze is naar huis gestuurd met een doos pijnstillers en met de melding dat wanneer ze weer een crisis krijgt ze terug moet. In normale tijden gingen ze de steen onmiddellijk verwijderd hebben dixit de dokter.
Als je weet hoeveel pijn een niercrisis doet dan loopt mijn moeder nu elke dag bang rond en hoopt voorlopig geen crisis meer te krijgen.
Ik ben drie nachten geleden uit mijn bed gebeld door mijn moeder die een niercrisis doormaakte. Naar de spoed gebracht, onderzocht, scan genomen. Resultaat, ze heeft een niersteen die er eigenlijk zou uit moeten. Maar, geen plaats door covid en geen onmiddellijke ingreep nodig. Ze is naar huis gestuurd met een doos pijnstillers en met de melding dat wanneer ze weer een crisis krijgt ze terug moet. In normale tijden gingen ze de steen onmiddellijk verwijderd hebben dixit de dokter.
Als je weet hoeveel pijn een niercrisis doet dan loopt mijn moeder nu elke dag bang rond en hoopt voorlopig geen crisis meer te krijgen.
Klopt, het probleem van de "uitgestelde zorg" wordt sterk onderschat.
Vandaar dat ik graag eens de roepers hier, die beweren dat het allemaal zo erg niet is in de ziekenhuizen, aan het werk zou zien wanneer ze zelf eens een uitgestelde zorg zouden meemaken.
Ondertussen weer een nieuwe variant die een PCR test soms niet detecteert.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210316_93582153
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210316_93582153
Net moedig vind ik.Jozefien1969 schreef: ↑15 maart 2021, 21:16 Wanneer Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Denemarken, Finland, Ierland en nog wat andere landen in de EU Astra Zeneca ''on hold'' hebben gezet blijft het wel een beetje gek dat België doorgaat.
En wat dan met die tiental miljoen Britten die al gevaccineerd zijn met AZ zonder problemen?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Idd goed dat onze regering niet zomaar meeheult met de rest.
Overigens heeft Marc Van Ranst daarnet wat meer gedetailleerde statistieken gedeeld op Twitter:
“Jaarlijks zijn er in de EU 1,5 miljoen gevallen van diepe veneuze trombose (een bloedklonter in een van de diepe aders, red.) of longembolen (een bloedklonter die vastraakt in een bloedvat van de longen en de bloedtoevoer verhindert, red.). Meer dan 500.000 Europeanen sterven jaarlijks ten gevolge van een bloedklonter. Dat is meer dan borstkanker, prostaatkanker, HIV/AIDS en verkeersongevallen SAMEN. Bloedklonters zijn dus alles behalve zeldzaam en zijn een belangrijke oorzaak van sterfte in de EU. Belangrijke risicofactoren zijn roken, orale contraceptiva, overgewicht en langdurige vliegtuigvluchten.”
"Tot nu toe werden meer dan 11 miljoen vaccins van AstraZeneca toegediend in de EU en het Verenigd Koninkrijk. “Momenteel werden 15 gevallen van diepe veneuze trombose gemeld aan het EMA (het Europees Geneesmiddelenagentschap, red.). In een groep van 17 miljoen mensen verwachten we normaal gezien 705 gevallen van diepe veneuze trombose. We zien dus veel minder gevallen van diepe veneuze trombose bij gevaccineerden dan verwacht."
“Momenteel werden 22 gevallen van longembolen gemeld aan het EMA. In een groep van 17 miljoen mensen verwachten we normaal gezien 862 gevallen van longembolen. We zien dus veel minder gevallen van longembolen bij gevaccineerden dan verwacht.”
"Ook opmerkelijk: het Verenigd Koninkrijk meldde op 11,5 miljoen Pfizervaccins 23 klonter-incidenten: 8 diepe veneuze tromboses en 15 longembolen. Dat komt overeen met 1 op de 500.000 vaccinaties. Op de 9,7 miljoen AstraZenecavaccins waren er 27 klonter-incidenten (14 diepe veneuze tromboses en 13 longembolen). Dat is omgerekend bij 1 op de 352.000 vaccinaties."
(HLN.be) Het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) liet vanmiddag nog weten dat er in België tot nog toe zes meldingen zijn binnengelopen over bloedstolsels na een vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin.
Overigens heeft Marc Van Ranst daarnet wat meer gedetailleerde statistieken gedeeld op Twitter:
“Jaarlijks zijn er in de EU 1,5 miljoen gevallen van diepe veneuze trombose (een bloedklonter in een van de diepe aders, red.) of longembolen (een bloedklonter die vastraakt in een bloedvat van de longen en de bloedtoevoer verhindert, red.). Meer dan 500.000 Europeanen sterven jaarlijks ten gevolge van een bloedklonter. Dat is meer dan borstkanker, prostaatkanker, HIV/AIDS en verkeersongevallen SAMEN. Bloedklonters zijn dus alles behalve zeldzaam en zijn een belangrijke oorzaak van sterfte in de EU. Belangrijke risicofactoren zijn roken, orale contraceptiva, overgewicht en langdurige vliegtuigvluchten.”
"Tot nu toe werden meer dan 11 miljoen vaccins van AstraZeneca toegediend in de EU en het Verenigd Koninkrijk. “Momenteel werden 15 gevallen van diepe veneuze trombose gemeld aan het EMA (het Europees Geneesmiddelenagentschap, red.). In een groep van 17 miljoen mensen verwachten we normaal gezien 705 gevallen van diepe veneuze trombose. We zien dus veel minder gevallen van diepe veneuze trombose bij gevaccineerden dan verwacht."
“Momenteel werden 22 gevallen van longembolen gemeld aan het EMA. In een groep van 17 miljoen mensen verwachten we normaal gezien 862 gevallen van longembolen. We zien dus veel minder gevallen van longembolen bij gevaccineerden dan verwacht.”
"Ook opmerkelijk: het Verenigd Koninkrijk meldde op 11,5 miljoen Pfizervaccins 23 klonter-incidenten: 8 diepe veneuze tromboses en 15 longembolen. Dat komt overeen met 1 op de 500.000 vaccinaties. Op de 9,7 miljoen AstraZenecavaccins waren er 27 klonter-incidenten (14 diepe veneuze tromboses en 13 longembolen). Dat is omgerekend bij 1 op de 352.000 vaccinaties."
(HLN.be) Het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) liet vanmiddag nog weten dat er in België tot nog toe zes meldingen zijn binnengelopen over bloedstolsels na een vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
+1
Als niemand dat vaccin meer wil, dan wil ik mij wel kandidaat stellen. Of anders, hoe meer het weigeren, hoe sneller het aan mij is.
Als niemand dat vaccin meer wil, dan wil ik mij wel kandidaat stellen. Of anders, hoe meer het weigeren, hoe sneller het aan mij is.