Keytrade of niet?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Keytrade of niet?
Beste allemaal,
Ben een nieuwe 'belegger'.
Ik hoop dat ik in het juiste rubriek mijn vraag stel.
Aan de meeste reacties zie/lees ik dat het heel wat kennis en tijd vraagt om je zuur verdiende kapitaal te vergroten.
Ikzelf heb niet de grondige kennis, en ben vermoedelijk niet de enige.
Wat mij opvalt is dat er geen rubriek als dusdanig is, hiermee bedoel ik geen rubriek die bv, Keytrade en aanverwante bespreekt en vergelijkt met soortgenoten.
1 )Heeft iemand een idee hoe bvb Keytrade het doet t.o.v. van de gemiddelde belegger.
2) Hoe Keytrade het doet t.o.v. zijn soortgenoten.
3) Raden jullie mij deze vorm van beleggen aan, of is de kapitaal groei niet hoog genoeg voor de doorsnee belegger hier op dit forum.
Waarom ik zou opteren voor Keytrade is het flexibel karakter, er weinig of geen onkosten aan verbonden zijn in vergelijking met Bolero of soortgenoten bvb.
Ik ben echt benieuwd naar jullie meningen hierover.
Alvast een dikke merci voor zij die reageren.
Nog veel belegplezier.
Ca
Ben een nieuwe 'belegger'.
Ik hoop dat ik in het juiste rubriek mijn vraag stel.
Aan de meeste reacties zie/lees ik dat het heel wat kennis en tijd vraagt om je zuur verdiende kapitaal te vergroten.
Ikzelf heb niet de grondige kennis, en ben vermoedelijk niet de enige.
Wat mij opvalt is dat er geen rubriek als dusdanig is, hiermee bedoel ik geen rubriek die bv, Keytrade en aanverwante bespreekt en vergelijkt met soortgenoten.
1 )Heeft iemand een idee hoe bvb Keytrade het doet t.o.v. van de gemiddelde belegger.
2) Hoe Keytrade het doet t.o.v. zijn soortgenoten.
3) Raden jullie mij deze vorm van beleggen aan, of is de kapitaal groei niet hoog genoeg voor de doorsnee belegger hier op dit forum.
Waarom ik zou opteren voor Keytrade is het flexibel karakter, er weinig of geen onkosten aan verbonden zijn in vergelijking met Bolero of soortgenoten bvb.
Ik ben echt benieuwd naar jullie meningen hierover.
Alvast een dikke merci voor zij die reageren.
Nog veel belegplezier.
Ca
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keytrade of niet?
Waarin wil je beleggen via Keytrade?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Keytrade en MeDirect zijn goede beleggingsbanken.
MeDirect heeft bovendien een prima maandspaar-rekening met 0,70% rente.
Het hangt ervan af wat je wilt doen.
Zelf heb ik 2 Keyplannen lopen, 1 al meer dan 5 jaar en ben hier heel tevreden over. Heel flexibel systeem, en volledig automatisch.
Daarnaast heb ik ook nog enkele aandelen bij Keytrade.
MeDirect heb ik dan weer voor losse fondsen. De meeste fondsen kan je hier kopen vanaf 100 euro en zonder aankoopkosten. Bij Keytrade is het minimum 300 euro en betaal je 9.95 euro kosten (indien je fondsen koopt buiten je Keyplan).
Zelf heb ik 2 Keyplannen lopen, 1 al meer dan 5 jaar en ben hier heel tevreden over. Heel flexibel systeem, en volledig automatisch.
MeDirect heb ik dan weer voor losse fondsen. De meeste fondsen kan je hier kopen vanaf 100 euro en zonder aankoopkosten. Bij Keytrade is het minimum 300 euro en betaal je 9.95 euro kosten (indien je fondsen koopt buiten je Keyplan).
Mijn kennis is onvoldoende om zelf aandelen aan te kopen.
De 'Keyplannen' zien er goed uit, maar heb ook interesse in hun 'privatbanking' .
Als ik kijk naar de prestaties van het verleden kijk dan heb ik wel de indruk dat er competente heren tussen zitten.
Nu stelt zich de vraag, maandelijks een bedrag storten of direct naar de privatbanking?
Het leven kan moeilijk zijn, zeker voor allen die hier op dit forum zitten, ik besef dat dat dit feitelijk een luxeprobleem is.
Maar het is geld waar hard voor gewerkt is.
annetje schreef: ↑19 maart 2021, 09:16 Het hangt ervan af wat je wilt doen.
Annetje ,edankt voor je reactie,annetje schreef: ↑19 maart 2021, 09:16 Het hangt ervan af wat je wilt doen.
Mijn kennis is onvoldoende om zelf aandelen aan te kopen.
De 'Keyplannen' zien er goed uit, maar heb ook interesse in hun 'privatbanking' .
Als ik kijk naar de prestaties van het verleden kijk dan heb ik wel de indruk dat er competente heren tussen zitten.
Nu stelt zich de vraag, maandelijks een bedrag storten of direct naar de privatbanking?
Het leven kan moeilijk zijn, zeker voor allen die hier op dit forum zitten, ik besef dat dat dit feitelijk een luxeprobleem is.
Maar het is geld waar hard voor gewerkt is.
Mag ik je vragen welke plan je gekozen hebt?
Ik ben telkens à-la-carte gegaan.
In mijn aandelen Keyplan zitten nog 3 fondsen die je niet meer kan krijgen. Een paar jaar geleden hebben ze enkele fondsen toegevoegd aan de selectie, maar er zijn er ook enkele verdwenen. Zolang ik die fondsen niet verkoop/mijn Keyplan afsluit kan ik ze nog wel krijgen.
Als je zoekt op Keyplan, key-plan enz. ga je genoeg draadjes vinden waar de topfondsen uit de selectie vermeld worden.
En anders even zoeken op google .
In mijn aandelen Keyplan zitten nog 3 fondsen die je niet meer kan krijgen. Een paar jaar geleden hebben ze enkele fondsen toegevoegd aan de selectie, maar er zijn er ook enkele verdwenen. Zolang ik die fondsen niet verkoop/mijn Keyplan afsluit kan ik ze nog wel krijgen.
Als je zoekt op Keyplan, key-plan enz. ga je genoeg draadjes vinden waar de topfondsen uit de selectie vermeld worden.
[quote=carogna post_id=499425 time=1616159233 user_id=57107]
Al pb eens gelezen ?
Al pb eens gelezen ?
Estate Guru believer.
Beste Platin,
hartelijk dank voor je reactie.
Het is geen eenvoudige materie, ik heb de vraag deels gesteld om nieuwe/andere en ' out of the box ' inzichten te krijgen.
Ik zal zeker een bericht achter laten van zodra ik beslist hebt wat ik ga doen.
Mvg.
Ca
Beste Annetje,annetje schreef: ↑19 maart 2021, 14:52 Ik ben telkens à-la-carte gegaan.
hartelijk dank voor uw suggestie, ik zal dit bij deze onmiddellijk doen.
Mvg.
Ca
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
KeyPlan is een systeem om automatisch op regelmatige basis te beleggen in mutual funds.
Anderen bieden dit ook aan, elk met hun specificiteiten. (bv. MeDirect waar dat ook gratis is)
KeyPrivate is niet echt "private banking" dat ze jouw assets persoonlijk beheren, maar is een soort gestuurde robo-investing met ETFs.
Anderen bieden dit ook aan, elk met hun specificiteiten.
Hier mix je weer wel/niet spreiden in de tijd met welk vehikel ... dat zijn aparte dingen.
Zowel KeyPlan als KeyPrivate kan je in 1 keer doen of gespreid in de tijd.
Als je er niets van kent en/of de moeite niet wil doen om iets te lezen en proberen te begrijpen, dan blijf je beter bij spaarrekeningen volgens mij.
Het grote probleem, keyplan beperkte keuze gratis fondsen bij aankoop.
Buiten key plan 9,95 € aankoop kosten over minimum bedrag aankoop niet gesproken. (100 - 300 of meer minimum per order)
Me Direct, bijna op een paar na alle fondsen gratis aankoop, nadeel zelf orders in te geven, aankoop vanaf 100 € minimum.
Of dat nadeel moeilijk te overbruggen is, denk van niet.
Weet ook Keytrade heeft zonder boe of ba 33 van zijn 40 topfondsen in verleden heeft gewijzigd, de reden?
Dus start fondsen van 2015 in 2019 plots 33 andere in de plaats.
Lijstje start en nieuwe is beschikbaar. (kwaliteit op achteruit gegaan)
Bij Me is aanbod fondsen enkel uitgebreider geworden in de loop van de jaren.
Maar zolang je niet weet welk beleggings- profiel ...
Buiten key plan 9,95 € aankoop kosten over minimum bedrag aankoop niet gesproken. (100 - 300 of meer minimum per order)
Me Direct, bijna op een paar na alle fondsen gratis aankoop, nadeel zelf orders in te geven, aankoop vanaf 100 € minimum.
Of dat nadeel moeilijk te overbruggen is, denk van niet.
Weet ook Keytrade heeft zonder boe of ba 33 van zijn 40 topfondsen in verleden heeft gewijzigd, de reden?
Dus start fondsen van 2015 in 2019 plots 33 andere in de plaats.
Lijstje start en nieuwe is beschikbaar. (kwaliteit op achteruit gegaan)
Bij Me is aanbod fondsen enkel uitgebreider geworden in de loop van de jaren.
Maar zolang je niet weet welk beleggings- profiel ...
Estate Guru believer.
Ik zou zelf ook opteren voor MeDirect: meer keuze in fondsen, geen kosten en totale vrijheid om te kopen en te verkopen wat je wil, wanneer je wil en hoeveel je wil. Wat geeft het dat je iedere keer handmatig een order moet ingeven? Dat is plezierig en is op een minuut gedaan.
Beste EarthNvstr1,EarthNvstr1 schreef: ↑19 maart 2021, 18:37KeyPlan is een systeem om automatisch op regelmatige basis te beleggen in mutual funds.
Anderen bieden dit ook aan, elk met hun specificiteiten. (bv. MeDirect waar dat ook gratis is)
KeyPrivate is niet echt "private banking" dat ze jouw assets persoonlijk beheren, maar is een soort gestuurde robo-investing met ETFs.
Anderen bieden dit ook aan, elk met hun specificiteiten.
Hier mix je weer wel/niet spreiden in de tijd met welk vehikel ... dat zijn aparte dingen.
Zowel KeyPlan als KeyPrivate kan je in 1 keer doen of gespreid in de tijd.
Als je er niets van kent en/of de moeite niet wil doen om iets te lezen en proberen te begrijpen, dan blijf je beter bij spaarrekeningen volgens mij.
Bedankt voor uw reactie.
U hebt een punt als u stelt dat ik niet volledig in mijn vraagstelling ben.
Dus de vraag hen ik gesteld om ideeën/suggesties en bij te leren , een beetje zoiets als een helikopter view.
Met meerderen zijn wij slimmer, toch?
Mvg.
Ca.
Beste Yaris.Yaris schreef: ↑19 maart 2021, 21:01 Ik zou zelf ook opteren voor MeDirect: meer keuze in fondsen, geen kosten en totale vrijheid om te kopen en te verkopen wat je wil, wanneer je wil en hoeveel je wil. Wat geeft het dat je iedere keer handmatig een order moet ingeven? Dat is plezierig en is op een minuut gedaan.
Bedankt voor uw suggestie.
Persoonlijk zat ik al met een idee fix van Keytrade en mijzelf de vraag niet gesteld van, waarom kijk je niet even over de muur.
Dank zij jou zal ik zeker je suggestie opvolgen.
Nog een fijn weekend.
Ca
Bedankt voor je tip.spaarfreakje schreef: ↑19 maart 2021, 04:13 Keytrade en MeDirect zijn goede beleggingsbanken.
Mvg.