Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
lop schreef: ↑17 maart 2021, 23:11Heb het ook al in tijdje in mijn bezit , op 27-12 nog bijgekocht was zo'n 10% goedkoper dan vandaag . Maar is nog altijd goed gewaardeerd .Mattia schreef: ↑17 maart 2021, 21:19 Cardinal Health :
Is een der drie grootste medische distributeurs in de USA.
CAH levert geneesmiddelen en medische producten (chirurgische kleding, handschoenen, etc ...) op 60 000 locaties per dag (apotheken, huisartsen, hospitalen, klinische laboratoria, radiografie, etc.).
CAH levert wereldwijd en is zelfs één van de 10 grootsten van China.
Dividendenrendement is 3,39%
Market Cap is 17.03B
Enterprise Value is 19.82B
Return on Assets is 2.76%
Return on Equity is 93.05%
Koers/winst van 9,5
Betaling van het dividend is +- 25% van de cashflow
http://www.cardinalhealth.com
Ik had al een tijdje geleden een gedetailleerde analyse van Cardinal gekregen van 5 bladzijden maar had daar weinig mee gedaan omdat ik de laatste jaren enkel nog korte termijn trades deed in de VS met hoogdividend aandelen.
Ik heb verleden week nog een paar analyses binnengekregen ondermeer van AbbVie, Unum, en WBA.
De laatste twee maanden heb jij mij laten verstaan dat ik de VS markt teveel links liet liggen en ik moet met enige tegenzin na het lezen van die analyses toegeven dat je gelijk hebt, ik zit wel in de meeste grote Amerikaanse aandelen via mijn trusts maar niets belet mij om daar privé ook rechtstreeks in te beleggen.
Bedankt om mij wakker te schudden
Rendementen in Europa lopen nu al meer dan 10 jaar achter , iemand die belegd in de bel 20 kan onder een steen kruipen als hij kijkt naar dat pover rendement als je vergelijkt met de s&p500 . Is logisch ook . Een bedrijf als unilever kan uitbreiden naar india een bedrijf als proximus kan langzaam doodbloeden uitbreiding kan alleen via innovatie maar 5G zal het ook niet worden als ik de uitrol van andere bedrijven bekijk is de kost torenhoog . Veel andere bedrijven dan zulke vind je niet in BelgieMattia schreef: ↑18 maart 2021, 00:02
Ik had al een tijdje geleden een gedetailleerde analyse van Cardinal gekregen van 5 bladzijden maar had daar weinig mee gedaan omdat ik de laatste jaren enkel nog korte termijn trades deed in de VS met hoogdividend aandelen.
Ik heb verleden week nog een paar analyses binnengekregen ondermeer van AbbVie, Unum, en WBA.
De laatste twee maanden heb jij mij laten verstaan dat ik de VS markt teveel links liet liggen en ik moet met enige tegenzin na het lezen van die analyses toegeven dat je gelijk hebt, ik zit wel in de meeste grote Amerikaanse aandelen via mijn trusts maar niets belet mij om daar privé ook rechtstreeks in te beleggen.
Bedankt om mij wakker te schudden
Belgische aandelen zijn te duur omdat de financiële kennis van onze medeburgers laag is, ze zouden daar veel meer moeten mee doen in het onderwijs, maar ja, die kennis is daar ook niet aanwezig!
Ik heb er wel een paar gekocht na de laatste crash maar die zijn nu alweer buiten, de laatste vorige maand (Deceuninck).
Ik had voorheen (in de tijd van 15% dividendbelasting) een wereldwijde portfolio met over de 100 aandelen die ik dan afgebouwd heb naar een 40tal waarvan het merendeel Britse omwille van de bronbelasting en omdat daar veel wereldspelers zitten.
Ik heb nu meer tijd sinds mijn pensionering (daarom sloot ik mij aan op dit forum) en ik ga nu weer een beetje uitbreiden en aangezien ik geen deftige aandelen meer had in de VS zal ik daar nu eerst werk van maken.
Ik heb wel nog enkele hoogdividendaandelen in mijn port zitten waarvan ik verwacht dat ze de volgende dagen rijp zullen zijn voor de verkoop maar dat zien we dan wel.
Ik heb er wel een paar gekocht na de laatste crash maar die zijn nu alweer buiten, de laatste vorige maand (Deceuninck).
Ik had voorheen (in de tijd van 15% dividendbelasting) een wereldwijde portfolio met over de 100 aandelen die ik dan afgebouwd heb naar een 40tal waarvan het merendeel Britse omwille van de bronbelasting en omdat daar veel wereldspelers zitten.
Ik heb nu meer tijd sinds mijn pensionering (daarom sloot ik mij aan op dit forum) en ik ga nu weer een beetje uitbreiden en aangezien ik geen deftige aandelen meer had in de VS zal ik daar nu eerst werk van maken.
Ik heb wel nog enkele hoogdividendaandelen in mijn port zitten waarvan ik verwacht dat ze de volgende dagen rijp zullen zijn voor de verkoop maar dat zien we dan wel.
Tja mattia,wat wil je met al die zogenaamde analisten a la paul D'hoore's en al die marjonetten die iedere avond op kanaal Z opgevoerd worden.Ik hoor ze de omgekeerde redenering maken.Amerikaanse beurzen staan duur maar de europese staan goedkoop.En dan komen ze met hun "europese" aankooptips af. 3 belgische en als je geluk hebt misschien nog ergens een franse er tussen!
Divi schreef: ↑18 maart 2021, 10:47 Tja mattia,wat wil je met al die zogenaamde analisten a la paul D'hoore's en al die marjonetten die iedere avond op kanaal Z opgevoerd worden.Ik hoor ze de omgekeerde redenering maken.Amerikaanse beurzen staan duur maar de europese staan goedkoop.En dan komen ze met hun "europese" aankooptips af. 3 belgische en als je geluk hebt misschien nog ergens een franse er tussen!
Nu en dan koop ik wel eens Franse aandelen, laatste dat ik in port had was BOL, maar hou ze liever niet bij want ze betalen geen kwartaaldividenden en deze hebben altijd mijn voorkeur....
National Grid koopt PPL ;
National Grid Plc agreed to buy PPL Corp.’s U.K. electricity distribution business for 7.8 billion pounds ($10.9 billion), a move that will transform the company as it prepares for a low-carbon future.
The biggest U.K. utilities transaction in a decade highlights how crucial grids have become as nations figure out how to navigate the shift to electricity from fossil fuels.
Distribution grids, the local networks that feed directly into homes and businesses, are at the heart of the energy transition. Smart homes with electric heating systems, as many as 30 million electric cars, and small scale renewable generation will all be connected to local grids in the coming decades.
https://finance.yahoo.com/news/national ... 44655.html
National Grid Plc agreed to buy PPL Corp.’s U.K. electricity distribution business for 7.8 billion pounds ($10.9 billion), a move that will transform the company as it prepares for a low-carbon future.
The biggest U.K. utilities transaction in a decade highlights how crucial grids have become as nations figure out how to navigate the shift to electricity from fossil fuels.
Distribution grids, the local networks that feed directly into homes and businesses, are at the heart of the energy transition. Smart homes with electric heating systems, as many as 30 million electric cars, and small scale renewable generation will all be connected to local grids in the coming decades.
https://finance.yahoo.com/news/national ... 44655.html
Sommige franse retail-reits lijken mij op een terugval het bekijken waard.Fransen zijn verlekkerd op grote winkelcentra en maken er ook veel gebruik van. Patrimoine et commerce en mercialys hou ik in de gaten.Mooie dividendbetalers maar al teveel doorgestegen...
Met MERY heb ik ooit een trade gedaan maar de aandelen gaan al jaren bergaf, is mij nu te riskant .....
AT&T
Is een dividendbetaler met een 6,9% dividendenrendement aan huidige koers, er zijn 4 kwartaaldividenden van 0,52 USD.
Vorig jaar keerde AT&T 15 miljard aan dividenden uit op een cashflow van 27,5 miljard.
Omzet was 171,8 miljard
Market cap is 217 B
Enterprise value is 415 B
Return on assets is 2,98 %
Return on Equity is -2,01 %
AT&T is aan het reorganiseren door ondermeer zijn verlieslatende DirectTV activiteiten te verkopen.
De post-paidtelefoons groeiden met anderhalf miljoen aan.
Voor dit jaar wordt een hogere winst en een hogere omzet verwacht.
http://www.att.com
Is een dividendbetaler met een 6,9% dividendenrendement aan huidige koers, er zijn 4 kwartaaldividenden van 0,52 USD.
Vorig jaar keerde AT&T 15 miljard aan dividenden uit op een cashflow van 27,5 miljard.
Omzet was 171,8 miljard
Market cap is 217 B
Enterprise value is 415 B
Return on assets is 2,98 %
Return on Equity is -2,01 %
AT&T is aan het reorganiseren door ondermeer zijn verlieslatende DirectTV activiteiten te verkopen.
De post-paidtelefoons groeiden met anderhalf miljoen aan.
Voor dit jaar wordt een hogere winst en een hogere omzet verwacht.
http://www.att.com
Beetje extra informatie over AT&T
P/E ratio van AT&T volgens de inkomsten van 2021 is nu 9,3
Als dit weer naar een gemiddelde gaat van 11 zou dit een een eerlijke waardering zijn dit betekend 35$
Dat betekent dat het nu noteert aan 84% van zijn waarde .
7% dividend en 3% verwachte groei geeft een total return van 11,8%
payout ratio van 65% nu word verwacht dat dit daalt tot 61% tegen 2026
Door de hoge schulden heeft AT&T een risicoscore van B
Als dit weer naar een gemiddelde gaat van 11 zou dit een een eerlijke waardering zijn dit betekend 35$
Die toekomstige PE voor 2021 had ik niet, bedanktlop schreef: ↑18 maart 2021, 15:57 Beetje extra informatie over AT&T
Zijn niet veel reits die aan aan realty income (O) kunnen tippen .
Veiligheid en dividend geschiedenis is ongeëvenaard
Nu ook nr 1 buy onder reits maar zou liever de 60$ terug zien
WPC cary ook een van de beste zelf betere resultaten tijdens de lockdown dan realty
vergeleken bij MERY zijn deze 2 veel beter .
Inderdaad Lop. Realty income wordt algemeen aanzien als de beste amerikaanse reit.Een aristocraat ook trouwens.
Daar zijn die franse reits inderdaad maar klein duimpjes bij vergeleken.
Als je tegenover die franse reits dan onze belgische retail gvv's zet.Dan kom je helemaal in micro-land uit.
Maar ja...Daar betaal je maar 30% RV op het dividend en dat is voor sommige doorslaggevend !!
Daar zijn die franse reits inderdaad maar klein duimpjes bij vergeleken.
Als je tegenover die franse reits dan onze belgische retail gvv's zet.Dan kom je helemaal in micro-land uit.
Maar ja...Daar betaal je maar 30% RV op het dividend en dat is voor sommige doorslaggevend !!
Als ge geen probleem hebt met uw moraal om gevangenissen/detentiecentrums te kopen is CXW (NYSE) ook een interessant dividend aandeel. GEO ook maar minder zwaar dividend (%)
Beide zijn REITS.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk als men in zoiets investeert.
Beide zijn REITS.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk als men in zoiets investeert.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Geo en CWX alle twee aandelen dat je beter links laat liggen , hoge yield ja maar zelfs dat is niet voldoende om het koersverlies te compenseren . En hoe meer er gehamerd wordt op mensenrechten hoe meer ze zullen achteruitboeren .
De VS stopt geleidelijk aan met huren van gevangenissen en bouwt altijd maar meer zelf .