Slechte service, van kwaad naar erger!
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Beste Binck,
Ik kan begrijpen dat het soms wat drukker kan zijn doch ik kan enkel de mening van menig spaargidser op dit forum bevestigen. Waarom doet de afhandeling omtrent Sioen zo lang? Dit is toch geen complex dossier?
Tot nu toe was ik erg tevreden doch in dit geval begin ik me toch vraagtekens te stellen bij de service van Binck.
Ik kan begrijpen dat het soms wat drukker kan zijn doch ik kan enkel de mening van menig spaargidser op dit forum bevestigen. Waarom doet de afhandeling omtrent Sioen zo lang? Dit is toch geen complex dossier?
Tot nu toe was ik erg tevreden doch in dit geval begin ik me toch vraagtekens te stellen bij de service van Binck.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Allen naar Binck was het motto indertijd.
Nu er iets wijzigt bij iets bijv. aandeel loopt het in de soep.
Onderbemanning, probleem met software .........
Bij sommige Belgische banken zijn er kosten, maar als een probleem loopt het daar wel wat vlotter.
Dus goedkoop is niet altijd de beste koop.
Geduld is een mooie deugd.
Wat velen hier blijkbaar al eens vergeten is dat een buitenlandse bank die in België start met heel wat andere verplichtingen
wordt geconfronteerd dan in thuisland.
En als daar dan nog een overname bij komt kijken ......
Bijv. Bij crowdfunding met probleem in België is rechtbank, in Nederland via het platform zonder rechtbank van koophandel.
Klein verschil in behandeling tussen Nl. en België.
En die Nl. zijn aan heel wat minder regeltjes gebonden dan de Belgen.
Waar de klant de beste bescherming heeft is een ander punt.
Naar vlotheid afhandelen toe is het duidelijk.
Persoonlijk liever iets snel uit de voeten dan maanden in de Belgische onzekerheid voor een mogelijke oplossing.
Nu er iets wijzigt bij iets bijv. aandeel loopt het in de soep.
Onderbemanning, probleem met software .........
Bij sommige Belgische banken zijn er kosten, maar als een probleem loopt het daar wel wat vlotter.
Dus goedkoop is niet altijd de beste koop.
Geduld is een mooie deugd.
Wat velen hier blijkbaar al eens vergeten is dat een buitenlandse bank die in België start met heel wat andere verplichtingen
wordt geconfronteerd dan in thuisland.
En als daar dan nog een overname bij komt kijken ......
Bijv. Bij crowdfunding met probleem in België is rechtbank, in Nederland via het platform zonder rechtbank van koophandel.
Klein verschil in behandeling tussen Nl. en België.
En die Nl. zijn aan heel wat minder regeltjes gebonden dan de Belgen.
Waar de klant de beste bescherming heeft is een ander punt.
Naar vlotheid afhandelen toe is het duidelijk.
Persoonlijk liever iets snel uit de voeten dan maanden in de Belgische onzekerheid voor een mogelijke oplossing.
Estate Guru believer.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
even ook mijn ervaring delen .. die is .. positief
snel en vlot antwoord op mijn vraag.
snel en vlot antwoord op mijn vraag.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Betaling van het bod op Sioen: dit diende verwerkt te worden op 8 maart... Het is momenteel 11 maart 's avonds en bij niemand lijkt er schot in de zaak te komen: aandelen staan nog in portefeuille, betalingen zijn nog niet uitgevoerd.
Waarom kan hier niet op z'n minst over gecommuniceerd worden? Een algemeen mailtje met daarin wat info zou al veel doen. Waarom gebeurt dat niet? Antwoorden op mails natuurlijk ook, maar het is natuurlijk druk druk druk.
Wanneer wordt dit in orde gebracht: vandaag nog? Morgen? Volgende maand? Ergens in 2023? Klanten blijven nu in het ongewisse...
Waarom kan hier niet op z'n minst over gecommuniceerd worden? Een algemeen mailtje met daarin wat info zou al veel doen. Waarom gebeurt dat niet? Antwoorden op mails natuurlijk ook, maar het is natuurlijk druk druk druk.
Wanneer wordt dit in orde gebracht: vandaag nog? Morgen? Volgende maand? Ergens in 2023? Klanten blijven nu in het ongewisse...
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Kwaad opzet ? Denk toch eerder software- of personeelsproblemen. Gok op corrupte data base.
Herinner me Fintro (toen NMKN) dat 2 weken uit lag.
Ander voorbeeld: corrupte data base van de openstaande facturen bij AZ Gent. Was het privé geweest dan failliet.
Zou daar nu niet graag werken. Moet een heksenketel zijn.
Iemand met meer info ?
Herinner me Fintro (toen NMKN) dat 2 weken uit lag.
Ander voorbeeld: corrupte data base van de openstaande facturen bij AZ Gent. Was het privé geweest dan failliet.
Zou daar nu niet graag werken. Moet een heksenketel zijn.
Iemand met meer info ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Berichten: 6742
- Lid geworden op: 13 dec 2020
- Contacteer:
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Wel ... ik vraag me af wat de oorzaak van die ergernis is... wat juist het probleem is waarop Binck blijkbaar niet zomaar kan antwoorden...
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Hier ook nog geen Sioen-geld ontvangen bij Binck. Eerste antwoord van Binck: "Sioen heeft nog niet uitbetaald". Na mijn reactie dat dat werkelijk niet mogelijk is: "Het geld zit nog bij tussenpersonen". Pfffff
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Bij Sioen zelf vinden ze het alleszins ongehoord, want zij hebben de fondsen tijdig overgemaakt... bij de andere banken en brokers was er dan ook géén vertraging. Misschien dat Binck eens een gesprekje moet doen met die "tussenpersoon" van hen.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
De mail van vandaag:
Geachte heer xxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U wenst natuurlijk liefst zo snel mogelijk over het geld te kunnen beschikken bij de verkoop via een bod. BinckBank wacht daarbij eerst de uitbetaling van het bedrijf af. Voor Sioen duurde dit inderdaad langer dan u mag verwachten. Wij hebben daarom contact gezocht met onze tussenpersoon om na te kijken of de gelden toch snel konden worden doorgestort.
Vandaag werden de gelden ook voor u ontvangen en u zal nu kunnen zien dat het geld voor de aandelen op uw geldrekening terug te vinden zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Tim Loyens
Manager Klantenservice BinckBank
De order is inderdaad uitgevoerd en staat op de geldrekening, maar het geeft toch een slecht gevoel dat hier zoveel tijd is overgegaan in tegenstelling met andere banken, daarnaast schuiven ze de verantwoordelijkheid daarvoor enerzijds af op Sioen en anderzijds op een 'tussenpersoon' waar wij niets mee te maken hebben en niet om gevraagd hebben.
'tussenpersoon', die niet benoemt wordt slaat nergens op en de totale afhandeling en communicatie errond trekt op niets en stinkt (veel geld dat onterecht behouden blijft bij ik weet niet wie ,wat of waarom) .
Geachte heer xxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U wenst natuurlijk liefst zo snel mogelijk over het geld te kunnen beschikken bij de verkoop via een bod. BinckBank wacht daarbij eerst de uitbetaling van het bedrijf af. Voor Sioen duurde dit inderdaad langer dan u mag verwachten. Wij hebben daarom contact gezocht met onze tussenpersoon om na te kijken of de gelden toch snel konden worden doorgestort.
Vandaag werden de gelden ook voor u ontvangen en u zal nu kunnen zien dat het geld voor de aandelen op uw geldrekening terug te vinden zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Tim Loyens
Manager Klantenservice BinckBank
De order is inderdaad uitgevoerd en staat op de geldrekening, maar het geeft toch een slecht gevoel dat hier zoveel tijd is overgegaan in tegenstelling met andere banken, daarnaast schuiven ze de verantwoordelijkheid daarvoor enerzijds af op Sioen en anderzijds op een 'tussenpersoon' waar wij niets mee te maken hebben en niet om gevraagd hebben.
'tussenpersoon', die niet benoemt wordt slaat nergens op en de totale afhandeling en communicatie errond trekt op niets en stinkt (veel geld dat onterecht behouden blijft bij ik weet niet wie ,wat of waarom) .
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Volgens mijn werken alle brokers met een "tussenpersoon".
Jaren geleden heb ik het voorgehad dat mijn dividend van Tinc bij Keytrade niet op mijn rekening stond. Gebeld, en kreeg toen ook een verhaal te horen over een "tussenpersoon" die niet tijdig reageerde. De dag erna was het in orde.
Jaren geleden heb ik het voorgehad dat mijn dividend van Tinc bij Keytrade niet op mijn rekening stond. Gebeld, en kreeg toen ook een verhaal te horen over een "tussenpersoon" die niet tijdig reageerde. De dag erna was het in orde.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Grotere banken en brokers zullen alles zelf doen: zowel de normale verwerking, de manuele opvolging van de specialekes, als de uitvoering daarvan. Je betaalt daar dan ook voor.annetje schreef: ↑19 maart 2021, 09:21 Volgens mijn werken alle brokers met een "tussenpersoon".
Jaren geleden heb ik het voorgehad dat mijn dividend van Tinc bij Keytrade niet op mijn rekening stond. Gebeld, en kreeg toen ook een verhaal te horen over een "tussenpersoon" die niet tijdig reageerde. De dag erna was het in orde.
Kleinere spelers, zeker de prijsbrekers, zullen dit uitbesteden aan een "tussenpersoon" (misschien wel een van de grote brokers, of een buitenlandse speler).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Is er niet altijd een tussenpersoon? Één bank die Sioen aanspreekt en waaraan Sioen al het geld overmaakt. Die bank zorgt dan voor de verdere verdeling over andere banken en brokers
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Ja, de transfert agent en voor de meeste Belgische aandelen is dit Euroclear. Die houdt het aandelenregister bij en verzorgt de dividendbetalingen, corporate actions aan de brokers.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
Ik had een vraag gesteld over het bod van Sanofi op Kiadis, wat niet mogelijk was via 'corporate actions'.
Na een maand heb ik als antwoord ontvangen dat ik binnenkort hierover informatie zal ontvangen en dit binnenkort mogelijk zal zijn.
Het gaat om een overnamebod sinds 15februari tem 12april. Verwacht Binck nog een antwoord te geven vóór 12april?
Ik was ook tevreden over Binck, zoals ik ooit ook was over bv Rabo, maar ik vraag me stilaan af hoeveel man er nog in België werkt voor Binck?
Mogelijk toch es informeren of het bij Bolero vlotter verloopt.
Na een maand heb ik als antwoord ontvangen dat ik binnenkort hierover informatie zal ontvangen en dit binnenkort mogelijk zal zijn.
Het gaat om een overnamebod sinds 15februari tem 12april. Verwacht Binck nog een antwoord te geven vóór 12april?
Ik was ook tevreden over Binck, zoals ik ooit ook was over bv Rabo, maar ik vraag me stilaan af hoeveel man er nog in België werkt voor Binck?
Mogelijk toch es informeren of het bij Bolero vlotter verloopt.
Re: Slechte service, van kwaad naar erger!
De tarieven van Bolero en Binck zien er ongeveer hetzelfde uit of vergis ik mij?