Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Over wereldvreemdheid gesproken : loonsverlaging in de zorgsector ... ja, die mensen hebben genoeg met een beetje handjeklap en een liedje op de radio
Verbod op paywall : ja, journalisten werken ook gratis ... laat ons ze ook een beetje handjeklap geven, dan kunnen ze die op hun boterham leggen
Wuk ? Ke verstoa joen ni ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
U mag mij niet moedig vinden maar het is wel mijn moeder. Maar goed ondertussen heeft ze zelf gekozen om zich te laten inenten hetgeen inmiddels is gebeurd. En het gaat -tot nu toe - goed met haar.reteiP schreef: ↑16 maart 2021, 15:44Net moedig vind ik.Jozefien1969 schreef: ↑15 maart 2021, 21:16 Wanneer Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Denemarken, Finland, Ierland en nog wat andere landen in de EU Astra Zeneca ''on hold'' hebben gezet blijft het wel een beetje gek dat België doorgaat.
En wat dan met die tiental miljoen Britten die al gevaccineerd zijn met AZ zonder problemen?
Politiek gezien hadden de Britten een probleem; teveel mensen zijn gegaan naar de hemel door het virus. Zelfs een vriendin in Suffolk kan ik niet meer bereiken. Denk dat ze er niet meer is. However in België lag men ook achter met het vaccineren en het credo was voor 11 of 12 juli een ieder een vaccin te hebben toegediend. De vraag die ik mij dan stel is waar gaat het om?
Natuurlijk wil een overheid iedereen een vaccin geven maar het moet niet zo zijn dat er na de coronacrisis nog een ergere crisis komt: namelijk van de gevolgen van het vaccin. En ook ik weet het heeft allemaal zijn voor's en tegen's.
Het is geen wedstijd spelen, het is serieus omgaan met mensenlevens in mijn ogen. Herinner u nog de Softenon tabletten?
-
- Verbannen Gebruiker
Zelfs Trump is geen corona ontkenner meer.
Dan dacht je dat ze uitgestorven waren, maar kijk. De antropologen kunnen gerust zijn. Er zijn nog altijd levende exemplaren. Zeer zeldzaam, dus handle with care
Het zou me niet verbazen dat, als Jambon ineens niet meer in de Vlaamse regering zat, het kot wel degelijk in brand zou staan.
Mensen passen zich aan he...
Laat je fantasie niet de vrije loop.
De langetermijngevolgen van een vaccin beperken zich tot immuniteit.
Een vaccin is geen geneesmiddel. Je moet eens lezen over wat een vaccin is en hoe het werkt. Als je dat graag hebt wil ik je wel een verstaanbare tekst bezorgen, bv van Wikipedia.
Softenon werd niet toegediend in eenmalige dosissen.
Het Astra Zeneca vaccin is nauw verwant aan het griepvaccin dat we al zeer lang kennen. Dat is een beproefde techniek, maar hier had men blijkbaar en begrijpelijk de wil om een straffer vaccin te brouwen.
Mensen passen zich aan he...
Ik wil je aanraden om minder naar star Trek te kijken en meer naar nonkel Jef.Jozefien1969 schreef: ↑19 maart 2021, 20:51 Natuurlijk wil een overheid iedereen een vaccin geven maar het moet niet zo zijn dat er na de coronacrisis nog een ergere crisis komt: namelijk van de gevolgen van het vaccin. En ook ik weet het heeft allemaal zijn voor's en tegen's.
Het is geen wedstijd spelen, het is serieus omgaan met mensenlevens in mijn ogen. Herinner u nog de Softenon tabletten?
Laat je fantasie niet de vrije loop.
De langetermijngevolgen van een vaccin beperken zich tot immuniteit.
Een vaccin is geen geneesmiddel. Je moet eens lezen over wat een vaccin is en hoe het werkt. Als je dat graag hebt wil ik je wel een verstaanbare tekst bezorgen, bv van Wikipedia.
Softenon werd niet toegediend in eenmalige dosissen.
Het Astra Zeneca vaccin is nauw verwant aan het griepvaccin dat we al zeer lang kennen. Dat is een beproefde techniek, maar hier had men blijkbaar en begrijpelijk de wil om een straffer vaccin te brouwen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oogst van gisteren:
Samenraapsel van op Twitter waar ze plat liggen van 't lachen over zoveel infantiliteitTreinreizigers mogen in 't weekeinde enkel aan 't raam zitten tenzij 't weekeinde in een oneven week valt. Dan moet je in de middengang zitten, behalve als voor of na dat weekeinde een feestdag valt, dan is het toch aan 't raam tenzij je huisnummer hoger is dan 100. Dan mag je kiezen.
Deze maatregelen blijven gelden tot Pasen op een donderdag valt. Dan zijn ze enkel van toepassing op dinsdag en woensdag, een vrijdag de 13de en van 13.42 uur tot 22.00 uur.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pas op daar komen echt gekke virussen tevoorschijn. Ook sporen etc. Het is niet goed om op star trek te vertrouwen dan waren de problemen direct opgelost
-
- Verbannen Gebruiker
Wat zou jij dan voorstellen als je de regering bent van Belgie?CarpeNoctem schreef: ↑20 maart 2021, 13:46Oogst van gisteren:Samenraapsel van op Twitter waar ze plat liggen van 't lachen over zoveel infantiliteitTreinreizigers mogen in 't weekeinde enkel aan 't raam zitten tenzij 't weekeinde in een oneven week valt. Dan moet je in de middengang zitten, behalve als voor of na dat weekeinde een feestdag valt, dan is het toch aan 't raam tenzij je huisnummer hoger is dan 100. Dan mag je kiezen.
Deze maatregelen blijven gelden tot Pasen op een donderdag valt. Dan zijn ze enkel van toepassing op dinsdag en woensdag, een vrijdag de 13de en van 13.42 uur tot 22.00 uur.
Met een bende irrationeel angstigen die niets snappen?
Die alleen maar luisteren naar complottheorieën?
Die onmiddellijk in paniek slaan omdat er 4 mogelijke probleemgevallen waren op 1 miljoen vaccinaties in Duitsland?
Die niet in staat zijn om statistieken te lezen en trends te zien?
Ik ben benieuwd naar jouw constructieve voorstellen.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je met een bevolking zit, die niet begrijpt wat het betekent om afstand te houden, dan kun je niet anders dan dergelijke infantiele regels op te leggen.
"Wat is dat dan, afstand houden?"
"Wat is dat dan, een meter?"
En dus kun je niet anders dan te zeggen dat het betekent dat er in de trein maar één persoon per bank mag zitten.
En omdat ook dat nog te moeilijk is, wordt dat dan vertaald als: je mag alleen aan het raam zitten.
Maar als jij, in plaats van altijd alles in het belachelijke te trekken, betere voorstellen hebt, dan zal iedereen die graag aanhoren.
Ik zie rond mij en hier vooral mensen die alles 'hilarisch' vinden en van alles plat liggen van het lachen.
''Vannacht blijft het droog en krijgen we temperaturen tot 0 graden.''
LAP !! Iedereen plat van het lachen. Strike ! Hilarisch !!
Ik herinner me nog van vorig jaar eentje : twee politiemensen stappen uit een combi zonder masker :
We komen niet meer bij... Strike !!
In Holland is alles beter en plezanter :
https://youtu.be/ByyioSvfGDE
Armatuurtje : die smoren iets dat wij nog niet gesmoord hebben in ons leven jongen !
Ik herinner me nog van vorig jaar eentje : twee politiemensen stappen uit een combi zonder masker :
Armatuurtje : die smoren iets dat wij nog niet gesmoord hebben in ons leven jongen !
-
- Verbannen Gebruiker
En dan mogen we nog blij zijn dat we gezegend zijn met een superieure bevolking van Vlamingen.haelewyn schreef: ↑20 maart 2021, 14:22 Ik zie rond mij en hier vooral mensen die alles 'hilarisch' vinden en van alles plat liggen van het lachen.
Hoeveel wanhoop moet er dan niet zijn in landen die minder geluk hebben: lockdown in Frankrijk, Italië, Spanje, ... avondklok in Nederland, ....
Als ze dat hier doen : ambras ... Iedereen strike !
Als ze het ginder doen : zie je wel dat ze ergens anders beter bezig zijn.
Daar communiceren ze beter.
Nog eentje van in het begin : daar leven de mensen de maatregelen meer na omdat ze meer plichtsbewust zijn en omdat het beter gecommuniceerd wordt.
Edit : de geschiedenis herhaalt zich. Geen maatregelen nenen op een moment dat er zeker wel zouden moeten zijn.
Het weze gezegd dat alleen VDB het nodig vindt om de maatregelen strenger te maken en dat de rest nog wat wil afwachten.
Als ze het ginder doen : zie je wel dat ze ergens anders beter bezig zijn.
Daar communiceren ze beter.
Nog eentje van in het begin : daar leven de mensen de maatregelen meer na omdat ze meer plichtsbewust zijn en omdat het beter gecommuniceerd wordt.
Edit : de geschiedenis herhaalt zich. Geen maatregelen nenen op een moment dat er zeker wel zouden moeten zijn.
Het weze gezegd dat alleen VDB het nodig vindt om de maatregelen strenger te maken en dat de rest nog wat wil afwachten.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 20 maart 2021, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dat nog zo gek niet.CarpeNoctem schreef: ↑20 maart 2021, 13:46Oogst van gisteren:Samenraapsel van op Twitter waar ze plat liggen van 't lachen over zoveel infantiliteitTreinreizigers mogen in 't weekeinde enkel aan 't raam zitten tenzij 't weekeinde in een oneven week valt. Dan moet je in de middengang zitten, behalve als voor of na dat weekeinde een feestdag valt, dan is het toch aan 't raam tenzij je huisnummer hoger is dan 100. Dan mag je kiezen.
Al had ik er eerder van gemaakt dat per ´indeling´ slechts 1 bubbel mag zitten. Lijkt me efficiënter. Want nu mogen 2 wildvreemden rechtover elkaar gaan zitten, ook al is dat maar op een meter van elkaar - zolang ze maar aan het raam zitten. Mocht ik met mijn gezin met de trein weg gaan (ik zal me nogal eens haasten) dan zouden we 2 zones nodig hebben. Terwijl wij als 1 bubbel perfect met 4 op zo´n zone van 4 plekken zouden kunnen zitten.
Maar ik doe al maanden m´n dochter naar school omdat het openbaar vervoer het voorgeborchte van de hel is. Dus dat men daar nu eens eindelijk beperkingen oplegt, hoera.
Alleen, het geldt richting kust. Zoals die van TTB terecht vroeg: als je in Luik de trein naar Brussel rijdt, heeft die eigenlijk bestemming Oostende. Is deze regel dan van toepassing op jou of niet..?
Goed. Mijn voorstel van 1 bubbel per zone (hoe noem je zo 4 zetels bij elkaar eigenlijk?) mogen ze gratis en zonder copyright vergoeding gebruiken.
Applaus dat ze dit aanpakken, maar waarom altijd op zo´n rare manier?
"Wat met bubbels van meer dan 4?" Ja zeg, die nemen dan 2 zones, he.
"Wat met 2 bubbels van 4 naast elkaar, die worden enkel gescheiden door het middenpad". Tja, verplichting om mondmasker te dragen is er toch nog steeds?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben al blij dat het niet tijdens de week is want ik zit de maandagnamiddag meestal in een redelijk volle trein. Daar is soms plaats aan het raam maar niet altijd. Voor mijn werk moet ik 1x per week naar het kantoor voor postwisseling en dossierafhandeling.
Wat gebeurt er eigenlijk als je die regel overtreedt?
Ze kunnen je niet beboeten, want het gaat per definitie om een geval van overmacht...
Jij kan er namelijk niks aan doen dat de trein te vol zit om die regel te kunnen volgen
De regel is debiel, niet lastig, maar het feit dat dit je antwoord op stijgende cijfers is, zegt veel over de competenties van onze politici en virologen...
Ze kunnen je niet beboeten, want het gaat per definitie om een geval van overmacht...
Jij kan er namelijk niks aan doen dat de trein te vol zit om die regel te kunnen volgen
De regel is debiel, niet lastig, maar het feit dat dit je antwoord op stijgende cijfers is, zegt veel over de competenties van onze politici en virologen...
Jij bent blij dat je ongestoord verder in een volle trein mag zitten?Timoootjex schreef: ↑20 maart 2021, 15:16 Ben al blij dat het niet tijdens de week is want ik zit de maandagnamiddag meestal in een redelijk volle trein. Daar is soms plaats aan het raam maar niet altijd. Voor mijn werk moet ik 1x per week naar het kantoor voor postwisseling en dossierafhandeling.
Maar mensen die in de paasvakantie op reis willen naar een huisje (in het buitenland) ergens afgelegen in de natuur, zijn halve moordenaars want ze importeren vast corona.
Het zal wel aan mij liggen.