Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ook het andere draadje over corona blijven volgen, hé. We zitten daar ondertussen in het rioolwater ... Met de gekende posters natuurlijk.
-
- Hero Member
- Contacteer:
umm ja dat zijn plezierreisjes geen noodzakelijke.Fakkel schreef: ↑20 maart 2021, 16:24Jij bent blij dat je ongestoord verder in een volle trein mag zitten?Timoootjex schreef: ↑20 maart 2021, 15:16 Ben al blij dat het niet tijdens de week is want ik zit de maandagnamiddag meestal in een redelijk volle trein. Daar is soms plaats aan het raam maar niet altijd. Voor mijn werk moet ik 1x per week naar het kantoor voor postwisseling en dossierafhandeling.
Maar mensen die in de paasvakantie op reis willen naar een huisje (in het buitenland) ergens afgelegen in de natuur, zijn halve moordenaars want ze importeren vast corona.
Het zal wel aan mij liggen.
Lees wat je schrijft...Timoootjex schreef: ↑20 maart 2021, 17:50umm ja dat zijn plezierreisjes geen noodzakelijke.Fakkel schreef: ↑20 maart 2021, 16:24
Jij bent blij dat je ongestoord verder in een volle trein mag zitten?
Maar mensen die in de paasvakantie op reis willen naar een huisje (in het buitenland) ergens afgelegen in de natuur, zijn halve moordenaars want ze importeren vast corona.
Het zal wel aan mij liggen.
"Ik neem opzettelijk een risico op corona, want ´t is voor het werk."
VS
"Ik neem nauwelijks enig risico want ik ga op reis naar een apart staande woning in dunbevolkt gebied. "
Het 1e is normaal en het 2e totaal onverantwoord.
Ja, op deze manier zijn we natuurlijk nog lang niet aan de nieuwe patatten.
Ik begrijp dat je (1x per week) naar je werk moet, maar doe het dan veilig, hé.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En hoe zie jij het veilig in?
Ik heb geen auto dus dat is al geen optie.
https://www.hln.be/brussel/spontane-car ... ~abb7aace/
En ondertussen de brave mensen aan het raampje van de trein laten zitten.
En ondertussen de brave mensen aan het raampje van de trein laten zitten.
Vijgen na Pasen, gans de corona crisis was het OK om schoolgaande jeugd in overvolle bussen te proppen, nu gaan ze het gepeupel dat in de Paasvakantie eens buiten wil komen wat irriteren met een verdoken reisbeperking. Dit is duidelijk geen maatregel om schoolgaande jeugd te beschermen, gaat enkel tijdens de Paasvakantie en weekends opgelegd worden aan mensen die naar een toeristische plek gaan, kortom een zuivere pestmaatregel.
Neem een vroegere trein. Desnoods die van 5u ´s morgens.Timoootjex schreef: ↑20 maart 2021, 18:31 En hoe zie jij het veilig in?
Neem een latere trein.
Neem een ticket 1e klas ipv 2e...
Edit: als iedereen gaat zitten, blijf dan rechtstaan bij de deur en sluit de tussendeur naar de zitcompartimenten.
Allee ja, jij moet het weten, he.
Ge gaat mij toch niet zeggen dat ze om 5u ´s morgens vol zitten? Uit mijn studententijd in Bxl onthou ik dat je rond 7u ´s morgens in een propvolle trein terecht komt vanaf GSP, maar als je een half uur vroeger komt heb je plek zat en kan je rustig zitten.
Ik herinner mij ook dat het drukker was op de trein dan in een gemiddeld restaurant. Maar die zijn dicht, en de trein, hij reed vrolijk voort. Akke akke tuut tuut, weg zijn wij.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 20 maart 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑20 maart 2021, 18:58Vijgen na Pasen, gans de corona crisis was het OK om schoolgaande jeugd in overvolle bussen te proppen, nu gaan ze het gepeupel dat in de Paasvakantie eens buiten wil komen wat irriteren met een verdoken reisbeperking. Dit is duidelijk geen maatregel om schoolgaande jeugd te beschermen, gaat enkel tijdens de Paasvakantie en weekends opgelegd worden aan mensen die naar een toeristische plek gaan, kortom een zuivere pestmaatregel.
Jamaar, hebben onze TV-virologen eigenlijk gedecreteerd als we langs de binnenkant moeten zitten?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
In de ochtend is er nooit een probleem dat is enorm veilig het is bij de terugrit. Meestal kan ik bij die terugrit wel het raam open laten en ergens in het begin van de trein te zitten. Het is gewoon drukker dan in de ochtend.Fakkel schreef: ↑20 maart 2021, 19:07
Allee ja, jij moet het weten, he.
Ge gaat mij toch niet zeggen dat ze om 5u ´s morgens vol zitten? Uit mijn studententijd in Bxl onthou ik dat je rond 7u ´s morgens in een propvolle trein terecht komt vanaf GSP, maar als je een half uur vroeger komt heb je plek zat en kan je rustig zitten.
Wie is er in Brussel mee carnaval gaan vieren?
Alléé Haelewyn, niet beginnen héé, je gaat toch niet angstig beginnen doen ?
Alan Turing (of armatuur zoals jij hem amicaal aanspreekt ) zal niet graag horen dat je je rationaliteit laat varen. Angstig zijn is volgens Darwinistische theorie weggelegd voor de irrationele dommekloten ... wees moedig en niet angstig ... rationaliteit boven alles !
En dan zijn er ook nog die de scholen willen sluiten. Wie zijn nu de aanstokers?
Laat a.u.b. scholen open, er is al leerachterstand genoeg.
Ja en zelfs als blijkt dat op sommige scholen superclusters ontstaan toch halsstarrig bij het "scholen open" standpunt blijven en ter compensatie een paar onnozele pestregeltjes (aan het raampje zitten) invoeren hé. Dat zijn zandzakjes voor de deur en een verbod op wc doorspoelen bij een dijkbreuk, brengt helemaal niks op. Dus van zodra blijkt dat er op een school grotere clusters ontstaan direct die school 14 dagen volledig dicht en op thuis onderwijs verder, na die 14 dagen terug open en iedereen bij aanvang testen en een week later nog eens. Alleen op die manier kunnen grotere uitbraken en een algemene sluiting voorkomen worden, de boel eerst laten verrotten zoals nu het geval is, is geen oplossing.
-
- Verbannen Gebruiker
Betoging: enkele duizenden corona-onkenners (maar die allemaal janken voor een vaccin). 1 keer.
De scholen: meer dan 1 miljoen mensen. Elke dag. Ook al letten ze goed op, en is het risico klein, met zoveel mensen kun je niet verhinderen dat er vele besmettingen overgedragen worden.
Het is dus geen keuze tussen het ene of het andere.
En leerachterstand? In internationale vergelijkingen gaat de kennis van de Vlaamse leerlingen systematisch naar beneden, zowel relatief als absoluut. Dat was al lang voor corona.
Wat niet wil zeggen dat de leerlingen, en hun ouders niet te vergeten, aan hun lot overgelaten moeten worden.