Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
De Nederlandse bankgroep Rabobank stopt met de activiteiten van Rabobank.be in ons land. De komende maanden moet duidelijk worden wat het lot wordt van deze online bank. Ofwel wordt ze verkocht aan een andere groep, ofwel worden haar activiteiten stopgezet.
Voor de klanten van Rabobank.be, dat destijds met hoogrentende spaarrekeningen een deel van de Belgische spaarmarkt naar zich toe wilde trekken, verandert voorlopig niets. De instelling zegt dat ze alle wettelijke en contractuele verplichten zal respecteren.
Er wordt echter pas over enkele maanden duidelijkheid verwacht over het lot van de bank.
Eerder stopte Rabobank.be in ons land al met een aanbod van financiële producten aan bedrijven en professionelen, alsook met de distributie van tak21-spaarverzekeringen. Het beheer van die laatste droeg ze over aan makelaar Futuria.be.
Voor de klanten van Rabobank.be, dat destijds met hoogrentende spaarrekeningen een deel van de Belgische spaarmarkt naar zich toe wilde trekken, verandert voorlopig niets. De instelling zegt dat ze alle wettelijke en contractuele verplichten zal respecteren.
Er wordt echter pas over enkele maanden duidelijkheid verwacht over het lot van de bank.
Eerder stopte Rabobank.be in ons land al met een aanbod van financiële producten aan bedrijven en professionelen, alsook met de distributie van tak21-spaarverzekeringen. Het beheer van die laatste droeg ze over aan makelaar Futuria.be.
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Niet enkel aan Futuria hoor.
Bvb ook aan Sigura.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat wordt er gedaan met lopende termijnrekeningen bij een stopzetting?
Ik zie andere bankinstellingen deze niet zo vlug overnemen
Ik zie andere bankinstellingen deze niet zo vlug overnemen
-
- Verbannen Gebruiker
Rabobank zal het nodige moeten doen om dit mogelijk te maken: de nodige assets (obligaties) leveren die de rente en kapitaal dekken, met een marge omdat er een mismatch zal zijn met de einddatums en risico (wat beperkt kan worden door overheidsobligaties te leveren). En misschien een deel in cash.
Wat gebeurt er met de getrouwheidspremie voor bedragen die nog geen volledig jaar op de rekening staan op het ogenblik dat Rabobank er mee stopt?
-
- Verbannen Gebruiker
Een andere bank zal de rekeningen overnemen en de getrouwheidspremie ook. Rabobank zal hiervoor betalen op een of andere manier. Zal dit moeten doen, of anders vinden ze geen overnemer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kleine correctie: het lot ligt 99% vast volgens mij, rabobank.be verdwijnt.
Wat nog niet duidelijk is (dat gaan ze de komende maanden bekijken) is hoe ze dat lot gaan verwezenlijken.
Met die wetenschap kan je eventueel (niet noodzakelijk dus) voor jezelf actie ondernemen.
Bv. je kapitaal (volledig of deels) verhuizen na afloop van getrouwheidsperiode.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 maart 2021, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het nog wijs om een bedrag op de spaarrekening te zetten en zodoende de huidig geldende interest vast te leggen voor een jaar?
Neleke
Neleke
Je kapitaal verhuizen na afloop van de getrouwheidsperiode zou ik zeker doen. Je hebt niets meer te winnen door het daarna te laten staan, integendeel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb daar ook een kapitaal staan omdat het een veilige bank is maar als ze uit België weggaan moet ik er toch mee naar een andere bank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat ik nu weet dat ze gaan stoppen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat een onzinnige vragen dat jij stelt. Een bank zegt dat ze gaat stoppen, wij halen ons geld weg en jij vraagt: "Waarom? Wat is er veranderd?"