Keytrade of niet?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Re: Keytrade of niet?
Kwalitatief is de selectie van Keyplan verbeterd. En als je een lopend Keyplan had, dan kan je de fondsen, die nu niet meer beschikbaar zijn, nog steeds blijven kopen. Dat is ook de reden dat ik mijn Keyplan voorlopig gewoon wil behouden, ook al heb ik het meer dan 5 jaar en ondertussen 50% winst.platin schreef: ↑19 maart 2021, 20:37 Weet ook Keytrade heeft zonder boe of ba 33 van zijn 40 topfondsen in verleden heeft gewijzigd, de reden?
Dus start fondsen van 2015 in 2019 plots 33 andere in de plaats.
Lijstje start en nieuwe is beschikbaar. (kwaliteit op achteruit gegaan)
Bij Me is aanbod fondsen enkel uitgebreider geworden in de loop van de jaren.
Bij MeDirect is het aanbod idd groter. Maar niet alle fondsen kan je vanaf 100 euro kopen. Enkele van mijn fondsen daar zijn al gestegen naar een minimum inleg van 500 euro ! En dat vind ik persoonlijk te veel. Mocht er een crash/correctie zijn, is het wat anders, maar nu kan ik niet meer bijkopen .
Beste Annetje,annetje schreef: ↑20 maart 2021, 14:30Kwalitatief is de selectie van Keyplan verbeterd. En als je een lopend Keyplan had, dan kan je de fondsen, die nu niet meer beschikbaar zijn, nog steeds blijven kopen. Dat is ook de reden dat ik mijn Keyplan voorlopig gewoon wil behouden, ook al heb ik het meer dan 5 jaar en ondertussen 50% winst.platin schreef: ↑19 maart 2021, 20:37 Weet ook Keytrade heeft zonder boe of ba 33 van zijn 40 topfondsen in verleden heeft gewijzigd, de reden?
Bij MeDirect is het aanbod idd groter. Maar niet alle fondsen kan je vanaf 100 euro kopen. Enkele van mijn fondsen daar zijn al gestegen naar een minimum inleg van 500 euro ! En dat vind ik persoonlijk te veel. Mocht er een crash/correctie zijn, is het wat anders, maar nu kan ik niet meer bijkopen .
Fijn dat je nog een berichtje na stuurt.
Ik sta te kijken 50% op 5j , ja watte...daar ga ik straks van liggen woelen :-)
Gisteren nog heb ik rendementen zitten vergelijken van verschillende aanbieders.
Keytrade is misschien niet de beste van de klas, maar zeker niet de slechtste en toegankelijk. Voor zover ik er inzicht heb doen zij het toch goed, iedereen mag mij corrigeren indien mijn interpretatie niet correct is, graag zelfs.
Het is en blijft een moeilijke oefening...
Iedereen nog eens een dikke merci die mee mijn denkoefening heeft gemaakt.
Nog een fijn weekend iedereen.
Ca.
Het rendement van fondsen hangt niet af van de bank waar je ze aankoopt hoor, tenminste als het gaat om fondsen van externe fondshuizen en niet van de bank zelf zoals bij grootbanken. Banken maken wel het verschil in de kosten die ze aanrekenen, het aanbod en de modaliteiten van het beleggingsplan dat ze eventueel aanbieden.
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaar dat het belangrijk is naar de ISIN code van het fonds te kijken.Yaris schreef: ↑21 maart 2021, 03:55 Het rendement van fondsen hangt niet af van de bank waar je ze aankoopt hoor, tenminste als het gaat om fondsen van externe fondshuizen en niet van de bank zelf zoals bij grootbanken. Banken maken wel het verschil in de kosten die ze aanrekenen, het aanbod en de modaliteiten van het beleggingsplan dat ze eventueel aanbieden.
Er kan (ik vind iets uit) een fonds bestaan met de naam JP Morgan core Europe sustainibility, maar in 2 versies A en B. Met een aparte ISIN code.
Zelfde beleggingen, zelfde beheer, maar het ene met een TER van 2% en het andere van 1%.
Dat van 1% is enkel beschikbaar voor Private Banking klanten.
PS:
Dat is dan de andere zijde van Private Banking. Het heeft een bepaalde kost, maar anderzijds heb je toegang tot andere fondsen, of dezelfde fondsen met een lagere kost.
Bijna alle vanaf 100 € blijkbaar toch moeilijk om lezen.annetje schreef: ↑20 maart 2021, 14:30Kwalitatief is de selectie van Keyplan verbeterd. En als je een lopend Keyplan had, dan kan je de fondsen, die nu niet meer beschikbaar zijn, nog steeds blijven kopen. Dat is ook de reden dat ik mijn Keyplan voorlopig gewoon wil behouden, ook al heb ik het meer dan 5 jaar en ondertussen 50% winst.platin schreef: ↑19 maart 2021, 20:37 Weet ook Keytrade heeft zonder boe of ba 33 van zijn 40 topfondsen in verleden heeft gewijzigd, de reden?
Wat kwalitatief is verbeterd, blijkbaar zijn er vele anderen een andere mening toegedaan.
Als het boerenjaar 2020 uw maatstaf is, het ware al erg indien status quo.
Post gewoon je isin's eens.
Estate Guru believer.
Omdat je me blijkbaar niet gelooft...
LU0090697987 CapitalatWork Foyer Umbrella Contrarian Equities At Work C
LU0119124781 Fidelity European Dynamic Growth Fund A
LU0069449576 Fidelity World A-EUR
LU0260861751 Franklin US Opportunities A(Ydis)EUR
LU0107398538 JPMorgan Funds Europe Strategic Growth A (dist) EUR
LU0379615668 Merclin Sicav Global Equity C1
LU0386882277 Pictet-Global Megatrend Selection P EUR
LU0390135415 Templeton Asian Smaller Co A EUR Acc
De Franklin US en het Pictet-fonds heb ik nog maar iets meer dan een jaar, al de rest al veel langer.
Ik koop hier niet elke maand. De laatste aankoop was in november, en sinds december staat het gepauzeerd. Zakken de koersen, koop ik meer, stijgen ze terug, wordt het wat minder of gaat het op pauze.
Dus neen, 2020 is niet mijn maatstaf, maar ik heb er wel van geprofiteerd om tijdens de daling voor grotere bedragen te kopen.
LU0090697987 CapitalatWork Foyer Umbrella Contrarian Equities At Work C
LU0119124781 Fidelity European Dynamic Growth Fund A
LU0379615668 Merclin Sicav Global Equity C1
LU0390135415 Templeton Asian Smaller Co A EUR Acc
De Franklin US en het Pictet-fonds heb ik nog maar iets meer dan een jaar, al de rest al veel langer.
Ik koop hier niet elke maand. De laatste aankoop was in november, en sinds december staat het gepauzeerd. Zakken de koersen, koop ik meer, stijgen ze terug, wordt het wat minder of gaat het op pauze.
Dus neen, 2020 is niet mijn maatstaf, maar ik heb er wel van geprofiteerd om tijdens de daling voor grotere bedragen te kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Keyplan van Keytrade is volgens mij een mooi systeem voor het automatisch beleggen in mutual funds voor mensen die er niet veel van kennen en/of er niet veel moeite voor willen doen.carogna schreef: ↑18 maart 2021, 23:36 Beste allemaal,
Ben een nieuwe 'belegger'.
Ik hoop dat ik in het juiste rubriek mijn vraag stel.
Aan de meeste reacties zie/lees ik dat het heel wat kennis en tijd vraagt om je zuur verdiende kapitaal te vergroten.
Ikzelf heb niet de grondige kennis, en ben vermoedelijk niet de enige.
Wat mij opvalt is dat er geen rubriek als dusdanig is, hiermee bedoel ik geen rubriek die bv, Keytrade en aanverwante bespreekt en vergelijkt met soortgenoten.
1 )Heeft iemand een idee hoe bvb Keytrade het doet t.o.v. van de gemiddelde belegger.
2) Hoe Keytrade het doet t.o.v. zijn soortgenoten.
3) Raden jullie mij deze vorm van beleggen aan, of is de kapitaal groei niet hoog genoeg voor de doorsnee belegger hier op dit forum.
Waarom ik zou opteren voor Keytrade is het flexibel karakter, er weinig of geen onkosten aan verbonden zijn in vergelijking met Bolero of soortgenoten bvb.
Ik ben echt benieuwd naar jullie meningen hierover.
Alvast een dikke merci voor zij die reageren.
Nog veel belegplezier.
Ca
Bedenk wel 1 ding: als je er nu mee start, wees dan bereid het ook vol te houden voor de volgende 5 tot 10 jaar met een "gedurfd" plan (=gemiddeld risico/rendement)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 maart 2021, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus op basis van een fonds uit nieuw aanbod, beweert u dat de nieuwe beter presteren dan de oude.annetje schreef: ↑21 maart 2021, 13:12 Omdat je me blijkbaar niet gelooft...
LU0090697987 CapitalatWork Foyer Umbrella Contrarian Equities At Work C oude selectie
LU0119124781 Fidelity European Dynamic Growth Fund A oude selectie
LU0069449576 Fidelity World A-EUR oude selectie
LU0260861751 Franklin US Opportunities A(Ydis)EUR oude selectie
LU0107398538 JPMorgan Funds Europe Strategic Growth A (dist) EUR oude selectie
LU0379615668 Merclin Sicav Global Equity C1 oude selectie
LU0386882277 Pictet-Global Megatrend Selection P EUR nieuw aanbod
LU0390135415 Templeton Asian Smaller Co A EUR Acc oude selectie
Nooit beweerd u niet te geloven.
Maar hoeveel van die oude zijn nu nog in een nieuw keyplan zonder kosten aan te kopen.
Daar gaat het over.
Vijf van uw lijstje zijn heden uit aanbod weg.
En dan maar het mijne doet het goed, een ander zal het ook wel goed doen.
keyplan het van het voor nieuwelingen ????????????????????
Estate Guru believer.
Als ik mijn Keyplan terug activeer, kan ik het volledige lijstje nog steeds kopen. Zoals geschreven : mijn laatste aankoop was in november !
Robeco Global Consumer Trends zit nu toch ook in de nieuwe samenstelling. Als dat geen topfonds is, weet ik het ook niet meer .
In januari 2020 is mijn vader met een Keyplan gestart (elke maand een vast bedrag, en een gelijke verdeling). Hij was dus afhankelijk van de nieuwe samenstelling, en heeft (en ik kopieer gewoon van hierboven) :
en Robeco Global Consumer Trends.
Ik ken zijn resultaat niet, maar hij zei me daarstraks toevallig nog aan de telefoon dat hij heel content is met het resultaat, en als hij dat geweten had, veel eerder had willen beginnen...
Dus nee, ik snap nog altijd je punt niet Deze fondsen zijn nog steeds beschikbaar, voor eenieder die vandaag of morgen wilt starten.
Robeco Global Consumer Trends zit nu toch ook in de nieuwe samenstelling. Als dat geen topfonds is, weet ik het ook niet meer .
In januari 2020 is mijn vader met een Keyplan gestart (elke maand een vast bedrag, en een gelijke verdeling). Hij was dus afhankelijk van de nieuwe samenstelling, en heeft (en ik kopieer gewoon van hierboven) :
Ik ken zijn resultaat niet, maar hij zei me daarstraks toevallig nog aan de telefoon dat hij heel content is met het resultaat, en als hij dat geweten had, veel eerder had willen beginnen...
Dus nee, ik snap nog altijd je punt niet Deze fondsen zijn nog steeds beschikbaar, voor eenieder die vandaag of morgen wilt starten.
Beschikbaar in Keyplan ?annetje schreef: ↑21 maart 2021, 18:02 Als ik mijn Keyplan terug activeer, kan ik het volledige lijstje nog steeds kopen. Zoals geschreven : mijn laatste aankoop was in november !
Met kosten ja zeker, was al erg.
Estate Guru believer.
Het is dezelfde ISIN-code als bij MeDirect (LU0187079347). Dus wat is het verschil ??
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
dubbel post
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 maart 2021, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
platin schreef: ↑19 maart 2021, 17:12Beste Platin,
zoals beloofd, na lang beraad besloten van zowel bij Medirect als bij Keytrade in te stappen.
Hopelijk het beste van 2 werelden.
Nu maar hopen dat het niet de nagels van mijn kist worden.
Wat ik mijzelf voorgenomen heb is dat ik niet meer dan eenmaal p/maand even zal piepen naar mijn winst of verlies.
Groetjes.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op 2 paarden wedden is slim ja.
Maar bij de 1ste versie van de Effectentaks was het niet aangewezen bij meer dan 1 bank een 'effectenrekening' te hebben.
Daarop heb ik toen, tegen mijn zin, MeDirect opgeofferd voor Keytrade.
Soit.
Maar bij de 1ste versie van de Effectentaks was het niet aangewezen bij meer dan 1 bank een 'effectenrekening' te hebben.
Daarop heb ik toen, tegen mijn zin, MeDirect opgeofferd voor Keytrade.
Soit.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 22 maart 2021, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.