Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Wat een onzinnige antwoorden dat jij geeft ;-)
Een bank zegt dat ze gaan stoppen en geeft daar een zinnige uitleg voor.
Mijn vraag was waarom je geld daar nog stond.
Rabo voorziet als tweede authentificatie dus een gegenereerde code op je digipas.
Vind dat wel gemakkelijk. Geen kaart en kaartlezer nodig.
Waarom werken andere banken zoals Argenta ook zo niet ?
Is de werkwijze met enkel digipas binnenkort misschien niet meer toegelaten ?
Vind dat wel gemakkelijk. Geen kaart en kaartlezer nodig.
Waarom werken andere banken zoals Argenta ook zo niet ?
Is de werkwijze met enkel digipas binnenkort misschien niet meer toegelaten ?
Alle banken zouden moeten werken met itsme. Gedaan met kaarten en kaartlezers, digipassen en codes en wachtwoorden die je moet onthouden.
Helemaal mee eens, tenzij je natuurlijk net in januari koos om daar (opnieuw) te sparen. Tot januari 2022 zullen ze het wel niet trekken zeker?
Ook akkoord als je dan elders hogere rente (basis + getrouwheid) hebt, maar NIET als je het gaat verhuizen naar rekening met lagere rente.
Bij het einde van Moneyou werd ook de rekening met hoge getrouwheid (0,35%) overgenomen door KT en zelfs nog enige tijd na overname (ca. 5 maanden) werd bij begin van nieuwe getrouwheidperiodes op de overgenomen rekening bij KT verder 0,35% GP-rente gegeven terwijl er bij niet overgenomen spaarrekeningen van KT een lagere GP-rente was.
Ok , Rabobank stopt er mee... dan maar naar een andere bank .... benieuwd welke jullie nemen ? En waarom ? Niet om indiscreet te zijn , maar gewoon te vernemen , kort samengevat van welke bank zijn jullie tevreden
MeDirect. Daar kun je uit vier spaarrekeningen kiezen.
Keytrade heeft in der tijd hun pensioensparen overgenomen.
Ik denk ook dat KT mineyou heeft overgenomen, toch?
Dus zou het wel eens heel goed KT kunnen worden.
Ik denk ook dat KT mineyou heeft overgenomen, toch?
Dus zou het wel eens heel goed KT kunnen worden.
Niet mee akkoord. Ik verkies te bankieren via mijn laptop, niet via mijn smartphone. Dat is een bewuste keuze waar ik me confortabel mee voel. Waarom alles vandaag perse via dat kleine onding moet, vind ik een rare evolutie. Geef de keuze en laat het zo.
Itsme zorgt enkel voor de toegang. Je bankzaken doe je voor de rest op je computer als je wil.
OK, dat wist ik niet. Maar sowieso voor nog een deel van de oudere bevolking die geen smartphone hebben, toch onbruikbaar.
Alle toepassingen waar je met itsme in kunt bieden ook nog andere manieren aan om toegang te krijgen: kaartlezers, digipassen, codes, wachtwoorden, tokens, je elektronische identiteitskaart, ... Voor elke toepassing heb je iets anders nodig. Itsme vervangt dat allemaal en je moet maar één code onthouden. Heel gemakkelijk, ook en zeker voor ouderen. Daarvoor alleen al is het de moeite waard om een smartphone te kopen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ongelezen bericht door mouche » 54 minuten geleden
Yaris schreef: ↑Gisteren 20:38
Alle banken zouden moeten werken met itsme. Gedaan met kaarten en kaartlezers, digipassen en codes en wachtwoorden die je moet onthouden.
Dat kon vroeger ook nog spontaan in een bankkantoor, waar je nu voor alles een afspraak moet maken. Dat je steeds meer jongeren het bankieren met hun smartphone ziet doen, tussen hun vrienden op café, moet voor banken geen poging worden om van bankieren een straatgebeuren te maken of een handig middel om je op elk moment ook lastig te vallen. Als mijn bank stopt met bankkaarten, dan is dit ook mijn huisbank niet meer.
Yaris schreef: ↑Gisteren 20:38
Volledig akkoord. En daar zou men best eens een enquête naar verrichten. Mijn bankieren doe ik ook nog altijd het liefst en het gemakkelijkst in een rustige omgeving, waar ik tijd heb om na te denken, met een volledig scherm en een volledig overzicht.Niet mee akkoord. Ik verkies te bankieren via mijn laptop, niet via mijn smartphone. Dat is een bewuste keuze waar ik me confortabel mee voel. Waarom alles vandaag perse via dat kleine onding moet, vind ik een rare evolutie. Geef de keuze en laat het zo.
Dat kon vroeger ook nog spontaan in een bankkantoor, waar je nu voor alles een afspraak moet maken. Dat je steeds meer jongeren het bankieren met hun smartphone ziet doen, tussen hun vrienden op café, moet voor banken geen poging worden om van bankieren een straatgebeuren te maken of een handig middel om je op elk moment ook lastig te vallen. Als mijn bank stopt met bankkaarten, dan is dit ook mijn huisbank niet meer.
@witte merel: geen enkele bank verplicht je om op een smartphone te bankieren, zelfs niet als je itsme gebruikt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aan Yaris :
Nog niet, maar hebben misschien op termijn de intentie om het te doen. En daarin vinden banken elkaar dan snel.
Dit zou voor velen een serieuze achteruitgang zijn.
Nog niet, maar hebben misschien op termijn de intentie om het te doen. En daarin vinden banken elkaar dan snel.
Dit zou voor velen een serieuze achteruitgang zijn.