Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Blijkbaar heeft de NMBS geen idee hoe ze de beslissing van de politiek om aan het raampje te zitten gaan oplossen dus dreigt de gouverneur met sluiting van de stations.
https://hetostendsnieuws.be/verkeer/gou ... -meewerkt/
https://hetostendsnieuws.be/verkeer/gou ... -meewerkt/
Handhaving is het probleem van de politiek, niet van de NMBS
De job van de NMBS is mensen van punt A naar B brengen, en niet meer dan dat (dat is al moeilijk genoeg voor hun).
Al de 2de keer dat de politiek de NMBS voor voldongen feiten zet
De job van de NMBS is mensen van punt A naar B brengen, en niet meer dan dat (dat is al moeilijk genoeg voor hun).
Al de 2de keer dat de politiek de NMBS voor voldongen feiten zet
Het is inderdaad niet perfect, enkel theoretisch ok.David_DeWa schreef: ↑22 maart 2021, 17:21
Ik ben het in deze context overwegend met je eens maar niet met dit punt.
Zo wordt er nl. wel al gewerkt.
Er is nu ook soms elitaire geneeskunde. Meer mogelijk voor wie veel centen heeft of zijn weg vindt in het systeem.
Net zo met de rechtspraak. Met een pro deo advocaat tov met Mr. Vermassen zal je wel een andere kans op vrijspraak hebben.
Het moet alleen niet erger worden dan het al is.
(Also sprach Aerolla)
@Treenman
Is dat wel zo ? Dacht dat de treinconducteur politiebevoegdheid had.
Er werden vanuit de politiek al tig voorstellen gedaan aan de NMBS met mogelijkheden om het op te lossen. Maar blijkbaar is het allemaal veel te moeilijk.
Nobody is safe.
Geen bloedklonter door een vaccin maar wel door corona.
https://www.hln.be/binnenland/kerngezon ... ~a8ea367b/
Geen bloedklonter door een vaccin maar wel door corona.
https://www.hln.be/binnenland/kerngezon ... ~a8ea367b/
i.v.m. Politiebevoegdheid van de treinbegeleiders: we gaan er niet op vooruit. In deze tijd van toenemende agressie door onze geliefde 'vluchtelingen' zou men verwachten dat het personeel van de NMBS weliswaar geen License to Kill maar toch verreikende politiebevoegdheid krijgt. Het tegendeel is echter het geval. Enig googelen leerde me dat ze door de polletiekers gedegradeerd werden tot makke lammetjes.
Ooit is dit anders geweest. Ze konden optreden als politie. Rara, welke partijen zouden de misdadigers de hand boven het hoofd houden ?
En de brave kiezer, hij kijkt er naar zoals een koe naar een voorbij rijdende ...
Ooit is dit anders geweest. Ze konden optreden als politie. Rara, welke partijen zouden de misdadigers de hand boven het hoofd houden ?
En de brave kiezer, hij kijkt er naar zoals een koe naar een voorbij rijdende ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maar dat is zelfs niet relevant voor mij
Controle kan een deel van de taak zijn van de NMBS, zeker voor klassieke zaken zoals vervoersbewijzen met Securail enzo, en de algemene veiligheid
Maar als een politicus beslist dat iedereen aan een raampje moet zitten, omdat hij wat meer stemmen wil halen, dan moet de NMBS toch niet springen?
Als die politicus dat wil, dan moet hij ook de middelen voorzien, en elke trein voorzien van een paar bruinhemden om te zien dat zijn gedachtegoed wordt nageleefd...
En dan kan je achteraf niet naar de NMBS wijzen
Stel je voor dat morgen Bpost elke brief moet nalezen om te zien of er niet slecht wordt gesproken over het regime, moet Bpost dan zelf dat personeel daarvoor voorzien?
Controle kan een deel van de taak zijn van de NMBS, zeker voor klassieke zaken zoals vervoersbewijzen met Securail enzo, en de algemene veiligheid
Maar als een politicus beslist dat iedereen aan een raampje moet zitten, omdat hij wat meer stemmen wil halen, dan moet de NMBS toch niet springen?
Als die politicus dat wil, dan moet hij ook de middelen voorzien, en elke trein voorzien van een paar bruinhemden om te zien dat zijn gedachtegoed wordt nageleefd...
En dan kan je achteraf niet naar de NMBS wijzen
Stel je voor dat morgen Bpost elke brief moet nalezen om te zien of er niet slecht wordt gesproken over het regime, moet Bpost dan zelf dat personeel daarvoor voorzien?
neen dus... Zelfs de bevoegdheid van Securail is beperkt, maar da's allemaal mijn winkel niet, dus ik ga me daar niet verder over uitpsreken ;-)
Maar zoals ik zelf al aanhaalde: als de politiek wil dat de mensen zich zus of zo gedragen op de trein, dat de politiek dan ook maar de middelen daarvoor voorziet.
En als ze de stations willen sluiten? Welja misschien nog het eenvoudigste: we stoppen met onze treinen in Brugge, keren en weer weg. Juist nog een pendeltreintje voor mensen die echt een geldige reden hebben om naar de kust te gaan? Bewoners, werknemers? En natuurlijk de nodige ordetroepen in station Brugge, want daar zal het kot letterlijk en figuurlijk te klein zijn.
Het is niet aan NMBS om reizigers met een geldig vervoerbewijs te weren van de treinen (tenzij overvolle trein). Dat de politiek dan maar officieel afdwingt bij NMBS dat er geen vervoerbewijzen meer mogen verkocht worden naar/van een kust-station. En passen niet toegelaten, enkel nog abonnementen.
Als dat kan voor internationale treinen, dan moet het volgende toch ook kunnen voor binnenlandse treinen?
Namelijk: voor die bepaalde treinritten uitsluitend werken met op voorhand gereserveerde zitplaatsen.
Namelijk: voor die bepaalde treinritten uitsluitend werken met op voorhand gereserveerde zitplaatsen.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen vaccinatie en ik negeer niets. Integendeel. Hoeveel van die 22.000 zijn niet in een ziekenhuisbed gestorven, maar heeft men laten verrotten opdat er bedjes vrij zouden zijn voor meer belangrijke mensen? Amnesty International, halloooo?!
Voor nog meer duidelijkheid: dit corona-circus heeft bij mij al heel lang geleden het laatste sprankeltje geloofwaardigheid verloren en niet alleen bij mij trouwens. Daar draait het nu eenmaal om, geloofwaardigheid.
Het kan best zijn dat men met goede vaccins afkomt. Op geen tijd ontwikkelt omdat de nood hoog is. Op geen tijd ook door de testfases, omdat de nood hoog is. Allemaal mogelijk, maar we zitten met een poppenkast op het hoogste niveau die dit dirigeert. Die poppenkast heeft de ene flater na de andere begaan, waar ze niet uit geleerd hebben want ze blijven flaters verzamelen.
Alles in het leven heeft een risico, iets waar het pro-kamp maar al te graag aan voorbij probeert te gaan wanneer het om dit vaccin gaat. Niet vaccineren houdt een risico in, net zoals wel vaccineren ook een risico inhoudt, en geen mens kan een zinnig cijfer op eender van die 2 risico's plakken op dit moment.
Ik pas voor dit vaccin, zoals ik al heel mijn leven voor het jaarlijkse griep-vaccin pas. Dat is mijn mening, en ik probeer niemand te overtuigen, niet voor het één of tegen het andere. Die mening is er wel gekomen omdat die poppenkast nul komma nul geloofwaardigheid meer over heeft.
Voor mij, in mijn situatie, ben ik bereid mijn kans te wagen zonder vaccin omdat ik denk dat dat voor mij in mijn situatie beter is dan te vertrouwen op die leugenachtige poppenkast.
Voor anderen kan dat compleet omgekeerd zijn om de meest uiteenlopende redenen. Er is de terug gewonnen vrijheid en een niet te onderschatten placebo-effect die voor velen ook weer energie en levensvreugde betekent.
Die twee laatste dingen houden op zichzelf mensen gezond, in tegenstelling tot geïsoleerd zitten te verkommeren. Ik ken mensen van +80, broers en zussen, die elkaar opbellen met de vraag of ze het erg zouden vinden als ze langs zouden komen want het is al meer dan een jaar geleden... De gebelden zijn dan blij, er komt dan een bezoek, ze zitten aan dezelfde tafel maar uit elkaar zonder dat daar een politieagent naast hoeft te staan.
Zijn we nu helemaal op onze kop gevallen die mensen de laatste levensvreugde te ontnemen omdat een zatte aap in brussel of elders dat een goed idee vindt? (Warren Buffett zegt de laatste jaren aan het begin van zijn speeches dat hij blij is met het applaus voor hij nog maar iets gezegd heeft omdat het op zijn leeftijd niet zeker is dat hij het einde van zijn speech nog haalt!)
Je hebt hier maanden aan een stuk alle cijfers ontkend, en voet bij stuk gehouden dat de aanpak in België de juiste was. Nu lijk je hetzelfde te doen met de risico's omtrend vaccinatie, koppig tegen beter weten in beweren dat de risico's minimaal zijn en totaal niet in verhouding staan tot het risico van besmetting. Ik zeg je dat je fout bent. De meeste mensen worden niet ziek van dit virus. Je zal als 18-jarige maar een allergische reactie hebben op één van de bestanddelen, en eraan overlijden. Dat is er dan ook eentje voor het team, of wat?
Ik ben nog steeds niet tegen vaccinatie. Ik ben wel voor goed geïnformeerde burgers die een min of meer (op basis van juiste gegevens) correcte afweging kunnen maken van de risico's in hun specifieke geval, en op basis daarvan hun beslissing kunnen laten afhangen.
Degelijke informatie heb ik gemist vanaf het prille begin, en het is er niet op gebetert, integendeel. Daarbovenop een fiasco van een rampzalige ondemocratische aanpak, waarbij het buitenspel zetten van de democratie het ultieme doel leek, en dit vaccin is er eentje waar ik nog een hele tijd de kat voor uit de boom kijk.
Datte woeda bie mie. Alle dagen minstens 300gr. Wel op gras groot gebracht en niet op industrieel afval. Tenminste, voor zover ik weet want dat is waar ik voor betaal. Mijn eigen kuddetje krijgt enkel gras, dus daar ben ik zeker van.
Sinds de dioxine crisis geen kip meer gekocht. Wil ik kip eten, dan is er dat eentje die ik zelf groot gebracht heb en zelf de kop heb af gedaan.
Vis, niet als ik ze zelf niet gevangen heb sinds de opkomst van de fishfarms.
Roken en alcohol ook niet. Als ik dorst heb drink ik water, thee en koffie, buiten de 1 à 2 liter melk die ik dagelijks naar binnen speel. Die thee en koffie, zonder suiker, is voor mij vergif genoeg. Ik hoef daar geen cola-zero, fanta-light of andere troep bovenop te gooien.
Mecicijnen neem ik ook niet, zelfs geen paracetamol. Mag ik dat vaccin nu in eer en geweten weigeren? En waar kan ik mij aanmelden voor een compensatie voor de ongemakken die ik ondervind door mensen die het niet zo nauw nemen met hun gezondheid en daardoor tot de risicogroepen zijn gaan behoren waar ik verplicht solidair mee moet zijn? Graptjen wuh pol.
Er sterven trouwens jaarlijks ook veel meer mensen door biefstuk te eten, te roken, alcohol te drinken, enz dan dat er van corona sterven. Als we vergelijkingen maken, moeten we ze ook doortrekken. Hoeveel mensen sterven er van te leven? Dat zijn er ook een pak.
Die Belgen zouden zich misschien beter eens afvragen welke oplossingen die sjamannen van vroeger boden. Maar dat is waarschijnlijk niet modern en 'wetenschappelijk' genoeg, en meteen de verklaring waarom ze aan die chemische brol hangen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Ook op gebied van begroting bengelen we achteraan.
https://www.hln.be/economie/belgie-komt ... ~a3c4735f/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
anonymous schreef: ↑23 maart 2021, 06:53 Ook op gebied van begroting bengelen we achteraan.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Van 4 landenanonymous schreef: ↑23 maart 2021, 06:53 Ook op gebied van begroting bengelen we achteraan.
Ben je hier nog in dit apenland, of ben je ondertussen verhuisd?
Of was jij degene die hier blijft om lekker veel belastingen te betalen zolang je werkt (dank u !!!!!!) en pas naar het buitenland te verhuizen als je met pensioen bent en niet veel belastingen moet betalen?
Laatst gewijzigd door amturingas op 23 maart 2021, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit zou misschien kunnen maar dit is niet voorzien; dit gaat ook in tegen de geest dat openbaar vervoer dat vlot moet toegankelijk zijn zonder veel moeilijkheden. Je hebt er ook meer personeel voor nodig om te controleren.
De burgemeesters van Oostende, Blankenberge en den Dwaas van Bruggen weten niet hoe ze hun zaakjes opgelost krijgen. Dus het is de schuld van de ander. Ze dreigen met stations te sluiten; dat ze dat dan ook doen; of durven ze niet? De NMBS zal niet tegenstribbelen denk ik. Als ze niet mogen, mogen ze niet maar dan is het wel de schuld van de politci.....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven