Geld gereserveerd na tankbeurt.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Geld gereserveerd na tankbeurt.
Goedemiddag
Na een weekendje Ardennen zijn we net thuis, en heb ik 65 liter diesel getankt in een onbemand ESSO station. Na de tankbeurt laat ik een ticketje printen.
Eenmaal thuis bericht E Box ontvangen ok betaling zorgkas. Ik open de bankapp om die factuur te betalen en ik zie dat er een bedrag van 375 euro is gereserveerd bestemd voor ESSO terwijl ik niet zo veel heb getankt.
Het zal wel correct worden afgerekend, maar ik ben er eigenlijk niet mee opgezet dat er zomaar 375 kan gereserveerd worden van mijn rekening. Is er een mogelijkheid om hiervoor klacht in te dienen of om dit te melden aan een of andere instelling?
Na een weekendje Ardennen zijn we net thuis, en heb ik 65 liter diesel getankt in een onbemand ESSO station. Na de tankbeurt laat ik een ticketje printen.
Eenmaal thuis bericht E Box ontvangen ok betaling zorgkas. Ik open de bankapp om die factuur te betalen en ik zie dat er een bedrag van 375 euro is gereserveerd bestemd voor ESSO terwijl ik niet zo veel heb getankt.
Het zal wel correct worden afgerekend, maar ik ben er eigenlijk niet mee opgezet dat er zomaar 375 kan gereserveerd worden van mijn rekening. Is er een mogelijkheid om hiervoor klacht in te dienen of om dit te melden aan een of andere instelling?
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Re: Geld gereserveerd na tankbeurt.
Tankbeurten betalen met een niet-prepaid Visa of Mastercard, dan heb je daar minder last van en anders een tankstation kiezen waar geen/amper vrachtwagens tanken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
er is niks dat je daar aan kan doen (zijn zelfs bakstenen winkels die geld durven te reserveren). Is een praktijk van sint juttemis met betalingsverwerkers van sint juttemis van banken van sint juttemis.
Het is normaal dat er z'n reservering komt van een x bedrag wanneer u uw kaart in de automaat steekt. Maar als u getankt heeft en het bedrag is gekend zou deze reservatie verrekend moeten worden met uw "kosten". Maar dan komt het sint juttemis stuk. Sommige banken verschuilen zich achter hun betalingsverwerker die pas verwerkt op "maandag 10h00". Wat resulteert in het feit dat die reservering er voor enkele dagen staat.
Die betalingsverwerker en bank kunnen dus wel geld reserveren en uw tegoeden controleren maar de verwerking? Nee dat kunnen we niet, dat gebeurd wanneer we er zin in hebben.
Het is normaal dat er z'n reservering komt van een x bedrag wanneer u uw kaart in de automaat steekt. Maar als u getankt heeft en het bedrag is gekend zou deze reservatie verrekend moeten worden met uw "kosten". Maar dan komt het sint juttemis stuk. Sommige banken verschuilen zich achter hun betalingsverwerker die pas verwerkt op "maandag 10h00". Wat resulteert in het feit dat die reservering er voor enkele dagen staat.
Die betalingsverwerker en bank kunnen dus wel geld reserveren en uw tegoeden controleren maar de verwerking? Nee dat kunnen we niet, dat gebeurd wanneer we er zin in hebben.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Klassiek probleem. Kan je weinig aan doen inderdaad. Ooit met Argenta hetzelfde voorgehad, 100eur op zichtrekening, voor 60Eur getankt en erna nog een kleinigheid van 20Eur willen betalen -> ontoereikend saldo. Ik moest toevallig dezelfde dag nog op de bank zijn. Heb daar aan het loket toen de resterende 40Eur van die zichtrekening opgevraagd in cash. Was me dat ineens een probleem zeg
Keytrade of een andere gratis kaart .GroupB schreef: ↑22 maart 2021, 15:09 Goedemiddag
Deel met welke bank het probleem, kunnen we bijleren.
Estate Guru believer.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Onderwerp is hier ook al enkele keren gepasseerd op het forum.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hé, dat is een voordeel van tanken met een tankkaart zoals dit https://www.octaplus.be/nl/multimerken-tankkaart of met de betaalfunctie van de Colruyt xtra-kaart bij Dats24. Daar heb je dat niet.
Heb eens een man gesproken die wanhopig was. Tankte in een Texaco met een Mastercard of VISA pre-paid en daar was - denk 375 euro - reservatie gedaan en die bleef maar steken meerdere dagen. En dat was zijn enige geld dat die nog had. Was blut verder, beweerde die toch. Dat is het verschil tussen een ongemak/eigenaardigheidje en een groot probleem.
Heb eens een man gesproken die wanhopig was. Tankte in een Texaco met een Mastercard of VISA pre-paid en daar was - denk 375 euro - reservatie gedaan en die bleef maar steken meerdere dagen. En dat was zijn enige geld dat die nog had. Was blut verder, beweerde die toch. Dat is het verschil tussen een ongemak/eigenaardigheidje en een groot probleem.
Visa - Mastercard is eigenlijk op krediet kopen.Giskart schreef: ↑22 maart 2021, 20:36
Maar hoeveel beseffen dat.
En dan wordt al eens iets geblokkeerd of gereserveerd, en dan hangt het van de bank af hoe snel deze het verwerken.
In vb zal wel in het buitenland zijn geweest.
Estate Guru believer.
Heb dit probleem nog nooit gehad met KBC of ING. Afrekening quasi instant.
Ik tank bij Q8 via Beobank MasterCard Q8. Bijgevolg wordt die kaart ook enkel daarvoor gebruikt. Dus kan die reservatie, ook ergens dat bedrag, niet zoveel kwaad. Ik ervaar dat Beobank snel die transacties bij Q8 verwerkt. En de 2 procent extra korting is mooi meegenomen...
Is overal zo inderdaad.
Hier bij ons in het tankstation komt zelfs de boodschap op het schermpje, 125,00 euro wordt gereserveerd en is het maximale bedrag dat je kan tanken.
Dit tankstation heeft ook wel een aparte pomp voor diesel voor vrachtwagens, maar vraag me af iemand met een SUV waar 90 liter 98 inkan... Nuja het is wel duidelijk hier en je weet waaraan je je kan verwachten
Hier bij ons in het tankstation komt zelfs de boodschap op het schermpje, 125,00 euro wordt gereserveerd en is het maximale bedrag dat je kan tanken.
Dit tankstation heeft ook wel een aparte pomp voor diesel voor vrachtwagens, maar vraag me af iemand met een SUV waar 90 liter 98 inkan... Nuja het is wel duidelijk hier en je weet waaraan je je kan verwachten
Maar die kaart kost u toch ook 5 euro per jaar?DCM78 schreef: ↑22 maart 2021, 23:00 Ik tank bij Q8 via Beobank MasterCard Q8. Bijgevolg wordt die kaart ook enkel daarvoor gebruikt. Dus kan die reservatie, ook ergens dat bedrag, niet zoveel kwaad. Ik ervaar dat Beobank snel die transacties bij Q8 verwerkt. En de 2 procent extra korting is mooi meegenomen...
Dus de eerste 5 tankbeurten gaan dan al verloren?
Zelf een kaart met 7 cent korting extra op de pompprijs.voodoo schreef: ↑23 maart 2021, 09:07Maar die kaart kost u toch ook 5 euro per jaar?DCM78 schreef: ↑22 maart 2021, 23:00 Ik tank bij Q8 via Beobank MasterCard Q8. Bijgevolg wordt die kaart ook enkel daarvoor gebruikt. Dus kan die reservatie, ook ergens dat bedrag, niet zoveel kwaad. Ik ervaar dat Beobank snel die transacties bij Q8 verwerkt. En de 2 procent extra korting is mooi meegenomen...
Dus de eerste 5 tankbeurten gaan dan al verloren?
En hier is de vraag niet de kost prijs van die 5 €, maar is die pompprijs de goedkoopste.
Als ik zie hoeveel mensen nog tanken aan bijna de maximum prijs, centen genoeg zeker. (die 5 € kan er ook nog bij zeker)
Constant tanken aan +- 22 cent korting dat kost me heel veel moeite hoor.
Estate Guru believer.
Weinig mensen omdat het bij ons meestal niet op krediet is. Als je iedere maand je kaartrekening aflost, dan is dat beperkte uitstel van betaling zoals met veel andere diensten het geval is.