Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je kan wel alles willen, maar daarvoor krijg je het nog nietFakkel schreef: ↑24 maart 2021, 16:02
´k Ga nog moeten geloven dat we nu al bestuurd worden door bonobo´s met een geel hoedje. Na-apen kunnen ze alleszins al. Jammer dat ze er niet in slagen succesvolle landen na te apen qua vaccinatie strategie.
Maar ge kunt natuurlijk niet alles willen in ´t leven.
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Ik vraag me toch ook af wat het verschil is tussen een winkel waar maximaal 20 personen tegelijk binnen mogen, en diezelfde winkel waar maximaal 20 personen tegelijk binnen mogen die eerst een afspraak hebben gemaakt.amturingas schreef: ↑24 maart 2021, 15:31Welke regel stel jij dan voor als je met een bevolking zit die keer op keer blijk geeft van het feit dat hun gezond verstand defect is?
-
- Verbannen Gebruiker
Eerst ontpop je je als irrationeel angstige.
Daarna als racist.
Nu als sexist.
Nog leuke kenmerken?
-
- Verbannen Gebruiker
Omdat je zo vriendelijk vraagt waarom je weer in een nieuwe complot theorie gelooft, deze uitleg.geebee schreef: ↑24 maart 2021, 15:25Schooltjes met uitzondering van de kak- en spuugleeftijd, nl. de kleuterscholen, waar geen mondmasker wordt gedragen en waar geen afstand wordt of kan worden bewaard die blijven open ... de besmettingen zitten vooral bij de 10-19-jarigen wordt geargumenteerd ... KLEUTERS WORDEN NIET GETEST !!! Echte reden : het opvang"probleem" voor de ouders.anonymous schreef: ↑24 maart 2021, 14:17 Schooltjes een week extra dicht maar in de paasvakantie mogen we met zijn allen lekker de kust overrompelen waar je dan op afspraak naar de winkel moet en waar iedereen die het wil aan raamverkoop mag doen en de klanten naar het toilet mag laten gaan. Dat wordt lachen.
We kunnen hier alleen maar hopen op een compleet uitgeregende vakantie en misschien nog een voorjaarsstorm er bovenop.
Eerst en vooral deze commentaar. Het is heel positief van jou dat je een poging doet om de dingen te begrijpen. Het bewijst dat je nog niet verloren bent en niet definitief voor de Dark Side van de Irrationeel Angstigen hebt gekozen.
Waarom een complot?
De officiële reden rond de kleuters is, zoals je zegt, het feit dat de besmettingen vooral bij de 10-19 jarigen zit.
Dat klopt overigens.
Jij accepteert die officiële reden niet. De echte reden, volgens jou, is de kleuteropvang.
Je bent er dus van overtuigd dat de officiële reden gelogen is. Dat we bedrogen worden.
Dat er een complot van de overheid is om te liegen.
Jij gelooft in dat complot. Dit verschijnsel wordt genoemd: complottheorie.
Iets zoals de officiële uitleg dat mondmaskers nutteloos waren, terwijl de echte uitleg was dat ze zelf de strategische voorraad vernietigd hadden en vervolgens overal te laat waren om er te bestellen ?
Zo een complottheorie ?
Zo een complottheorie ?
Dat kun je met blauw en rood wel verwachten, die verbranden alles om geen sporen na te laten.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Afbeelding](https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s851x315/164382577_10225997852472045_5103914671430701139_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=FWzGeYtWxAwAX_7OUy4&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&tp=7&oh=a041ad8c744c99eb68fc30bbb9209819&oe=608051AA)
![Afbeelding](https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s851x315/164687201_501265651281290_1460529702324462364_o.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=QBdnr9B12KQAX-_H98N&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&tp=7&oh=ff7b83cec18facedce302fa23d231f58&oe=60818D1D)
Voor alle duidelijkheid.
Mij persoonlijk raakt geen enkele maatregel die vandaag door het overlegcomité werd beslist.
Spijtig genoeg is het een kaakslag aan en richting vele faillissementen van kleine, hardwerkende zelfstandigen en we weten nu alweer wat een belofte uit de mond van politieke leiders waard is.
Eerlijk gezegd wel, politiekers kun je het niet kwalijk nemen dat ze een derde keer over dezelfde steen struikelen, van de virologen zou je toch mogen verwachten dat ze slimmer zijn. Er is toch algemene consensus onder de virologen dat winkelen een te verwaarlozen bron van besmettingen is en dat de verspreiding op dit moment vooral in scholen, in bedrijven en thuis plaatsvindt, Je mag dan toch verwachten dat vooral daar maatregelen genomen worden. Maar nee, buiten een weekje extra schoolverlof niks dat hout snijdt. Met wat geluk vlakt de stijging wat af, tot de scholen over drie weken weer openen en we weer vertrokken zijn.
gaap gaap ...
Vraag mij af, al die jaarlijkse griepvaccins hoe ze dat klaarspelen of liggen die al enkelejaren op schap.
Mss. moeten ze Corona vaccin uitbesteden aan een koekjesfabrikant dan was er nu al een overproductie
Mss. moeten ze Corona vaccin uitbesteden aan een koekjesfabrikant dan was er nu al een overproductie
Daar loopt het al fout in je redenering want KLEUTERS WORDEN NIET GETEST ... dus kan het best zijn dat er mesthaarden van besmettingen zijn in kleuterscholen zonder dat het geweten is ... in Noord-Korea is er trouwens ook niemand besmet ... cijfers zijn cijfers maar cijfers kan je interpreteren zoals je wil.De officiële reden rond de kleuters is, zoals je zegt, het feit dat de besmettingen vooral bij de 10-19 jarigen zit.
Ik ZEG je dat er bij kleuters evenveel besmettingen zijn als in lagere scholen en als in secundaire scholen ... kan ik het bewijzen met cijfers, nee want er zijn GEEN cijfers, er bestaat ook zoiets als logisch redeneren (ja, ook angstige irrationelen kunnen dat). Er worden dus beslissingen genomen op basis van ... euh, geen cijfers.
Dus men sluit alle scholen behalve het kleuter op basis van cijfers, goed wetende dat zonder cijfers er ook daar een probleem is ... dus moet er een reden zijn waarvoor de kleuterscholen niet gesloten worden ? Toch ?
Is het trouwens niet zo dat tot voor kort werd volgehouden dat kinderen/jongeren geen motor van de besmettingen waren ? Ik pende hier een jaar geleden al neer dat ze WEL een motor van de besmettingen waren - puur toeval wellicht dat cijfers altijd stegen een paar weken na heropening van de scholen ... later werd - toen absoluut duidelijk werd dat scholen een belangrijke verspreider (misschien wel de belangrijkste) waren - het verhaal aangepast en zeiden dat ze wel wisten dat de scholen een (hoofd)oorzaak was maar dat ze liever eerst alle andere zaken wilden sluiten voor de scholen omdat ze dat als prioritair beschouwden (dat is een andere discussie trouwens). De complottheorie was plots geen complottheorie meer.
Verder zal ik niet meer reageren op je eventuele antwoord, het wordt anders een welles-nietes-spelletje, ik heb geen tijd meer ik moet nog mijn boek over "the 9-11 conspiracy" uitlezen.
Maar vrees niet, ik kom nog wel eens met een andere complottheorie
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Dit is de nagel op de kop meppen met een voorhamer.
Moesten we echt met een crisis zitten dan kon je dat vaccin zo uit de kraan tappen i.p.v. water. Dit is gewoon boerenbedrog. Ja, we zitten met een virus. Ja, sommige mensen worden er ziek van en sterven eraan, maar dat is met andere virussen ook zo. Dit virus wordt gewoon leeg gemolken om heel andere redenen. Just my two cents.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Ok, daar is het licht in de tunnel weer. Volgens Van Ranst wordt dit de laatste lockdown. Een einddatum is echter nog niet voorzien... Hijzelf is wel aan een facelift toe. Amai dat vel moet serieus opgerekt worden. ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Sorry, jouw dochter is kleuterjuf, jij kan niet rationeel nadenken over het kleuteronderwijs.geebee schreef: ↑24 maart 2021, 20:05Daar loopt het al fout in je redenering want KLEUTERS WORDEN NIET GETEST ... dus kan het best zijn dat er mesthaarden van besmettingen zijn in kleuterscholen zonder dat het geweten is ... in Noord-Korea is er trouwens ook niemand besmet ... cijfers zijn cijfers maar cijfers kan je interpreteren zoals je wil.De officiële reden rond de kleuters is, zoals je zegt, het feit dat de besmettingen vooral bij de 10-19 jarigen zit.
Ik ZEG je dat er bij kleuters evenveel besmettingen zijn als in lagere scholen en als in secundaire scholen ... kan ik het bewijzen met cijfers, nee want er zijn GEEN cijfers, er bestaat ook zoiets als logisch redeneren (ja, ook angstige irrationelen kunnen dat). Er worden dus beslissingen genomen op basis van ... euh, geen cijfers.
Dus men sluit alle scholen behalve het kleuter op basis van cijfers, goed wetende dat zonder cijfers er ook daar een probleem is ... dus moet er een reden zijn waarvoor de kleuterscholen niet gesloten worden ? Toch ?
Is het trouwens niet zo dat tot voor kort werd volgehouden dat kinderen/jongeren geen motor van de besmettingen waren ? Ik pende hier een jaar geleden al neer dat ze WEL een motor van de besmettingen waren - puur toeval wellicht dat cijfers altijd stegen een paar weken na heropening van de scholen ... later werd - toen absoluut duidelijk werd dat scholen een belangrijke verspreider (misschien wel de belangrijkste) waren - het verhaal aangepast en zeiden dat ze wel wisten dat de scholen een (hoofd)oorzaak was maar dat ze liever eerst alle andere zaken wilden sluiten voor de scholen omdat ze dat als prioritair beschouwden (dat is een andere discussie trouwens). De complottheorie was plots geen complottheorie meer.
Verder zal ik niet meer reageren op je eventuele antwoord, het wordt anders een welles-nietes-spelletje, ik heb geen tijd meer ik moet nog mijn boek over "the 9-11 conspiracy" uitlezen.
Maar vrees niet, ik kom nog wel eens met een andere complottheorie![]()
![]()
Maar geen paniek, alle leraars thuis en de kleuterjuffen niet, dan kan niet voor de vakbond. Dus dreigen ze met een staking van de kleuterjuffen.
Mag ik erop wijzen dat noch de kleuters noch de kleuterjuffen behoren tot een risicogroep voor een ernstige Covid-infectie ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
goed nieuws: maandag minder volk op de werkvloer, want het is staking ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
echter wel meer trafiek op de baan, want de nmbs...
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
echter wel meer trafiek op de baan, want de nmbs...
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor