Keytrade of niet?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Re: Keytrade of niet?
@platin: een koppel bijvoorbeeld: beleggen-voor-koppel-t29413.html
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Echt waar ...platin schreef: ↑27 maart 2021, 09:39Graag een vb van die effecten rekeningen op verschillende namen.spaarfreakje schreef: ↑27 maart 2021, 03:04 Veel effectenrekeningen staan op naam van meerdere personen of op naam van ziekenfondsen, vakbonden, vennootschappen enz.
In geval van meerdere titularissen, kunnen die dan nog een verschillend deel bezitten: de ene 20%, de andere 35% enz.
Vandaar
-
- Verbannen Gebruiker
Voorbeelden:platin schreef: ↑27 maart 2021, 09:39Graag een vb van die effecten rekeningen op verschillende namen.spaarfreakje schreef: ↑27 maart 2021, 03:04 Veel effectenrekeningen staan op naam van meerdere personen of op naam van ziekenfondsen, vakbonden, vennootschappen enz.
In geval van meerdere titularissen, kunnen die dan nog een verschillend deel bezitten: de ene 20%, de andere 35% enz.
Vandaar
- rekening op naam van mijnheer en mevrouw
- rekening van een feitelijke vereniging (beleggersclub bijvoorbeeld)
- rekening van een verzekeringsmaatschappij bij een bank waar de beleggingen van een Tak23 fonds staan
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Edited:amturingas schreef: ↑27 maart 2021, 10:38Voorbeelden:
- rekening van een verzekeringsmaatschappij bij een bank waar de beleggingen van een Tak23 fonds staan
Dat laatste is een verkeerd voorbeeld. Dat is 1 rechtspersoon.
En de vraag was van platin hé ...
Interessanter is de vraag of je ook 1 rekening kan hebben van 2 personen met dezelfde naam
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 maart 2021, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Een feitelijke vereniging is geen rechtspersoon.EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 10:51De 2 laatste zijn verkeerde voorbeelden. Dat is telkens 1 rechtspersoon.amturingas schreef: ↑27 maart 2021, 10:38
Voorbeelden:
En de vraag was van platin hé ...
Interessanter is de vraag of je ook 1 rekening kan hebben van 2 personen met dezelfde naam
Qua Tak23 heb je gelijk, maar de "eigenaars" zijn de individuele beleggers die elk een deel van de taks gaan moeten betalen, omdat de gehele rekening boven het grensbedrag zit.
Meer dan 1 rekening op dezelfde naam is mogelijk. Bijvoorbeeld toen Keytrade de rekeningen van Fortuneo overnam, werden het aparte rekeningen bij Keytrade. Wie al een beleggersrekening (of andere rekeningen) had bij Keytrade, kreeg er nieuwe bij.
Of bedoel je dit: mijnheer (of mevrouw) Chris Peters is getrouwd met een andere mijnheer of mevrouw Chris Peters.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Correct. Ik pas het aan.
Wat kan daarvan het voordeel zijn?EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 10:51 Interessanter is de vraag of je ook 1 rekening kan hebben van 2 personen met dezelfde naam?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat laatste ja, maar het was eerder als grap hoor.amturingas schreef: ↑27 maart 2021, 11:08 Meer dan 1 rekening op dezelfde naam is mogelijk. Bijvoorbeeld toen Keytrade de rekeningen van Fortuneo overnam, werden het aparte rekeningen bij Keytrade. Wie al een beleggersrekening (of andere rekeningen) had bij Keytrade, kreeg er nieuwe bij.
Of bedoel je dit: mijnheer (of mevrouw) Chris Peters is getrouwd met een andere mijnheer of mevrouw Chris Peters.
Kunnen trouwens ook gewoon vrienden of kenissen zijn. (of 2 personen met dezelfde naam in een feitelijke vereniging)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hetzelfde als voor meerdere personen met een verschillende naam die een gezamelijke rekening hebben.Yaris schreef: ↑27 maart 2021, 11:17Wat kan daarvan het voordeel zijn?EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 10:51 Interessanter is de vraag of je ook 1 rekening kan hebben van 2 personen met dezelfde naam?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij is een Keyplan bij Keytrade ook een effectenrekening op zich (eentje zonder kosten mits 5j aangehouden en minstens de eerste 6 maand op ingelegd).Yaris schreef: ↑27 maart 2021, 11:17Wat kan daarvan het voordeel zijn?EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 10:51 Interessanter is de vraag of je ook 1 rekening kan hebben van 2 personen met dezelfde naam?
Je kan er altijd een fonds uithalen en transfereren naar een gewone effectenrekening.
Als de 5j nog niet verstreken is, betaal je nog wel de kosten die op hun gewone effectenrekening gelden; nadien niet meer.
Echt waar,
Bij sommige banken kan men rekeningen openen op naam van kleinkinderen.
(zo een rekening staat op naam kleinkind alvast tot leeftijd van 18 J, maar de wettelijke eigenaar tot 18 j is diegene die rekening heeft geopend)
Bij een andere bank moet de titularis 18 j zijn. (Deze volgen gewoon de wet)
Dus zomaar beweren dat iets op 2 namen staat in werkelijkheid ook zo is.
Voor gemak klant kan het wel op 2 namen, maar er zal steeds 1 de wettelijke titularis zijn.
Wat in vorige eeuw wel werd toegepast is bijv. een levensverzekering op 2 hoofden.(het nadeel geen belasting voordeel)
Een zichtrekening op 2 namen is geen probleem maar een effecten rekening....
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Bij sommige maatschappijen kan dit nu ook nog.
Sommige banken laten nog steeds effectenrekeningen op 2 namen toe, andere niet.Een zichtrekening op 2 namen is geen probleem maar een effecten rekening....
Dit kan zijn in de zin van een koppel, wat het eenvoudigste geval is.
Maar ook in het kader van het beheer van het vermogen. Bijvoorbeeld een schenking van beleggingsfondsen aan de kinderen samen, waarbij er voorwaarden gekoppeld zijn: beding van terugkeer, jaarlijkse rente te betalen aan de ouders,...
Die beleggingsrekening staat dan op naam van alle kinderen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik beweer niet dat "iets" (wat "iets" dan ook moge wezen) op 2 namen staat.platin schreef: ↑27 maart 2021, 13:28 Bij sommige banken kan men rekeningen openen op naam van kleinkinderen.
(zo een rekening staat op naam kleinkind alvast tot leeftijd van 18 J, maar de wettelijke eigenaar tot 18 j is diegene die rekening heeft geopend)
Bij een andere bank moet de titularis 18 j zijn. (Deze volgen gewoon de wet)
Dus zomaar beweren dat iets op 2 namen staat in werkelijkheid ook zo is.
Voor gemak klant kan het wel op 2 namen, maar er zal steeds 1 de wettelijke titularis zijn.
Wat je hierboven aanhaalt zijn rekeningen met 1 titularis, terwijl het over rekeningen met 2 of meer titularissen gaat.
Waarom zou een effectenrekening met 2 of meer titularissen een probleem zijn ?
Heb je daar een referentie van dat dat niet zou kunnen ?
P.S.: ik ben er geen expert in, ik heb geen enkele gezamenlijke rekening van welke aard dan ook ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat veronderstel ik ook. Net zoals Keyprivate en ga zo maar door.spaarfreakje schreef: ↑27 maart 2021, 12:58 Volgens mij is een Keyplan bij Keytrade ook een effectenrekening op zich.
Hoe doe je dat eigenlijk ? Ik vind dat nergens terug in de webportal waar je dat kan doen.spaarfreakje schreef: ↑27 maart 2021, 12:58 Je kan er altijd een fonds uithalen en transfereren naar een gewone effectenrekening.
Ja keyplan is duidelijk een aparte effectenrekening, heeft immers een eigen rekeningnummer.
lijn transfereren: ik heb indertijd gewoon een mail gestuurd naar info@keytradebank.com
Ik spreek wel van 2015
lijn transfereren: ik heb indertijd gewoon een mail gestuurd naar info@keytradebank.com
Ik spreek wel van 2015