Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De algemene regel is: als er een camera bij zijn, zijn regels niet meer van toepassing
Dit is uitgebreid wetenschappelijk getest vroeger. (zie "zonde van de zendtijd" etc vroeger)
Daarom bijvoorbeeld dat rusthuizen lockdownfeestjes mogen organiseren, ze moeten enkel de TV uitnodigen.
De uitspraak van onze politici "we moeten vermijden dat gevaccineerde mensen plots hun vrijheid nemen" is dan ook niet meer van toepassing
Dit is uitgebreid wetenschappelijk getest vroeger. (zie "zonde van de zendtijd" etc vroeger)
Daarom bijvoorbeeld dat rusthuizen lockdownfeestjes mogen organiseren, ze moeten enkel de TV uitnodigen.
De uitspraak van onze politici "we moeten vermijden dat gevaccineerde mensen plots hun vrijheid nemen" is dan ook niet meer van toepassing
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210327_93004426Minder suïcidepogingen tijdens eerste lockdown
Voor de 2de en de huidige lockdown houdt men evenwel zijn hart vast.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zolang u maar niet sterft!
Ah wel, mag ik u allen hartelijk dank voor uw wetenschappelijke inzichten. Dankzij u weet ik het verschil tussen een vaccin (Astra Zeneca) en een pil (Softenon). Ondanks dat ik kan concluderen dat de gevolgen van Softenon NU duidelijk zijn, lijkt het mij als leek nog niet geheel duidelijk wat de gevolgen van de diverse vaccins tegen Covid 19 zijn. Vooral omdat ze snel zijn gemaakt.
Twijfels mag ik dus niet hebben. Tja, dat is natuurlijk een beetje raar toch? Noem mij dom, geen enkel probleem! Waar het omgaat is dat wij een virus hebben en de hele wereld laat zich maar vaccineren met een vaccin zoals Moderna, Pfizer, Astra Zeneca en wellicht binnenkort nog met Johnson & Johnson maar nog steeds is het niet duidelijk wat de gevolgen zijn.
M.a.w. we moeten maar aannemen dat het allemaal goed zal zijn. Ik wil het hopen. Vooralsnog ben ik kritisch en kan ik u al de bijwerkingen vertellen: Vooral skelet en gewrichtspijn in hoge mate.
Ah wel, mag ik u allen hartelijk dank voor uw wetenschappelijke inzichten. Dankzij u weet ik het verschil tussen een vaccin (Astra Zeneca) en een pil (Softenon). Ondanks dat ik kan concluderen dat de gevolgen van Softenon NU duidelijk zijn, lijkt het mij als leek nog niet geheel duidelijk wat de gevolgen van de diverse vaccins tegen Covid 19 zijn. Vooral omdat ze snel zijn gemaakt.
Twijfels mag ik dus niet hebben. Tja, dat is natuurlijk een beetje raar toch? Noem mij dom, geen enkel probleem! Waar het omgaat is dat wij een virus hebben en de hele wereld laat zich maar vaccineren met een vaccin zoals Moderna, Pfizer, Astra Zeneca en wellicht binnenkort nog met Johnson & Johnson maar nog steeds is het niet duidelijk wat de gevolgen zijn.
M.a.w. we moeten maar aannemen dat het allemaal goed zal zijn. Ik wil het hopen. Vooralsnog ben ik kritisch en kan ik u al de bijwerkingen vertellen: Vooral skelet en gewrichtspijn in hoge mate.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De bijwerkingen van spierpijn ed zijn gekend en kortstondig. Maximaal een dag of twee. Is normaal omdat er een flinke immuunreactie wordt opgewekt.
De bescherming tegen Covid is langdurig; exact hoe lang is nog af te wachten.
De bescherming tegen Covid is langdurig; exact hoe lang is nog af te wachten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
1 gevolg kan ik u al vertellen en dat is dat je grotendeels beschermd bent tegen het krijgen van en het overlijden aan Covid.Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2021, 21:12 Zolang u maar niet sterft!
Een ander gevolg is dat je weer op reis zal kunnen gaan als je gevaccineerd bent.
Gevolgen op lange termijn zijn voorlopig onbekend maar dat zijn de gevolgen van een besmetting met Covid ook. Nu, als je morgen van de trap dondert, onder de tram sukkelt of een hartaderbreuk krijgt dan zijn de gevolgen op lange termijn van geen tel meer.
Bijwerkingen zijn voor velen anders. Er zijn collega's van me die er drie dagen grieperig van zijn geweest. Ikzelf heb er amper iets van gevoeld.
Ik zou zeggen wees content dat je gevaccineerd bent.
Ik denk dat wanneer duizenden en duizenden artsen zich zonder schrik laten vaccineren wij die er niets van kennen ook geen schrik moeten hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Terechte opmerking. De vaccinatiegraad in de Vlaamse ZH ligt ver boven de 90%.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Excuses om even off-topic te gaan. Las ik ergens dat Haelendinges en Arturindinges uit hetzelfde embryo kropen? Dat zou wel eens dicht bij de waarheid kunnen zijn. Ze zijn samen online en posten vaak net na elkaar. Ik kan natuurlijk ook weer spoken zien natuurlijk ...
-
- Verbannen Gebruiker
Great minds think alikepukkie007 schreef: ↑27 maart 2021, 21:43 Excuses om even off-topic te gaan. Las ik ergens dat Haelendinges en Arturindinges uit hetzelfde embryo kropen? Dat zou wel eens dicht bij de waarheid kunnen zijn. Ze zijn samen online en posten vaak net na elkaar. Ik kan natuurlijk ook weer spoken zien natuurlijk ...
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Langdurig is relatief, dat het wellicht een jaar of langer beschermt tegen de originele variant wil niet zeggen dat dit voor nieuwe varianten ook geldt. Die originele variant wordt trouwens vanzelf verdrongen door de nieuwe. Moderna en Pfizer werken reeds aan een upgrade en het VK denkt al aan een derde vaccinatie ronde vanaf september. Met andere woorden er niet te veel op rekenen dat alles weer normaal wordt eens voldoende mensen gevaccineerd zijn, het ziet er naar uit dat dit een terugkerend probleem wordt. Zolang er geen vaccin gevonden (gezocht) wordt dat werk op gemeenschappelijke kenmerken van de mutanten gaan we waarschijnlijk jaarlijks moet vaccineren en zullen er regelmatig maatregelen opgelegd worden. De toekomst voor de vaccin industrie, mondmasker fabrikanten, TV-virologen en regelneven ziet er goed uitCharlesvdw schreef: ↑27 maart 2021, 21:27 De bescherming tegen Covid is langdurig; exact hoe lang is nog af te wachten.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Nog niet eerder vastgesteld maar 'so do idiots and monkeys'.
Oei. We vallen uit onze rol.
Jij hebt de schoffeernick en ikzelf hou het iets meer neutraal.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, met al die nicknames. Ik heb ook moeite te onthouden wie welke rol speelt.
Dus ik ben degene die Vlaanderen een spiegel voorhoudt, en jij bent zijn vriend of vriendin (was je een man of een vrouw, of hadden we dat nog niet afgesproken?)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Afbeelding](https://media.s-bol.com/gnw8NJMZWjk3/539x840.jpg)
Ik zou toch eens opnieuw beginnen lezen over vaccins... Je zegt dat je het begrepen hebt maar het blijkt hier dat dat niet zo is.Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2021, 21:12
Dom : niemand kan zeggen dat hij of zij nooit iets dom verteld heeft.Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2021, 21:12 Twijfels mag ik dus niet hebben. Tja, dat is natuurlijk een beetje raar toch? Noem mij dom, geen enkel probleem! Waar het omgaat is dat wij een virus hebben en de hele wereld laat zich maar vaccineren met een vaccin zoals Moderna, Pfizer, Astra Zeneca en wellicht binnenkort nog met Johnson & Johnson maar nog steeds is het niet duidelijk wat de gevolgen zijn.
Dat is te vergeven.
Er hardnekkig aan vasthouden is iets erger...
Ik leg het jou uit met een voorbeeld.
Je zit met je duurste lederen jasje vast aan een uitstekende bout van een treinspoor en er komt al een trein aan.
Mag je twijfelen of je je jasje gaat opofferen ? Gewoon uittrekken en gaan lopen is voldoende om met redelijke zekerheid je leven te redden.
Ja.. je mag heel even twijfelen.
Maar jij bent al gaan lopen en je jasje is al verscheurd, de trein is voorbij.
Moet je dan nog twijfelen ?
Het zijn paaseieren na september.
Vertaling : je moeder heeft het vaccin gehad. Goeie keuze. De rest kan je zelf wel verzinnen.
Waar het om gaat is dat dat virus zonder twijfel veel te vaak dodelijk is.
Van het vaccin zijn de negatieve kanten tot nu toe klein.
Op lange termijn : kijk naar de griepvaccins en je weet het voor wat AZ en J&J betreft.
De rest is apekool vrees ik en blijven wachten op die trein om je jasje te beschermen.
Blij dat te horen. Een medicijn (!) zonder bijwerkingen doet meestal ook niets. Dat zal ook wel gedeeltelijk opgaan voor een vaccin.Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2021, 21:12 M.a.w. we moeten maar aannemen dat het allemaal goed zal zijn. Ik wil het hopen. Vooralsnog ben ik kritisch en kan ik u al de bijwerkingen vertellen: Vooral skelet en gewrichtspijn in hoge mate.
Urbanus citerend : goe poeier he mannen !
""""De grootste zorgverzekeraar van Israël heeft zondag gemeld dat het aantal symptomatische Covidinfecties is gedaald met maar liefst 94 procent. Dat is gebleken uit de meest grootschalige Israëlische studie tot nu toe waarin 600.000 mensen werden gevolgd die twee doses van het Pfizer-vaccin hebben gekregen.""" (HLN)
Zolang er geen nieuwe variant uitbreekt komt het in orde.
-
- Verbannen Gebruiker
NVA weet nog altijd niet welke houding aan te nemen ivm corona.
NVA heeft al Weyts aangevallen. NVA heeft al Jambon aangevallen.
En nu pleiten ze ervoor om de Waalse partijen te volgen.
"De Roover vindt dat de ‘radicale lijn’ van Vandenbroucke op zijn limieten botst. Volgens de fractieleiders hebben alle voorzitters van de Franstalige partijen het ermee gehad."
NVA heeft al Weyts aangevallen. NVA heeft al Jambon aangevallen.
En nu pleiten ze ervoor om de Waalse partijen te volgen.
"De Roover vindt dat de ‘radicale lijn’ van Vandenbroucke op zijn limieten botst. Volgens de fractieleiders hebben alle voorzitters van de Franstalige partijen het ermee gehad."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210327_95987974
En als je dit niet gelooft zullen ze je waarschijnlijk iets anders wijsmaken.
Als ik bij mijn huisdokter ga en daarna kijk op cozo staat mijn interventie er al in.
Wat gaan ze ons nog wijs maken van de overheid uit, is ongelooflijk wat deze durven verkondigen!
Zijn dit allemaal politiek benoemingen of zijn deze heren echt zo dom en zo zeker van hun positie? SCHANDE!
Dommigheid, een ander woord kan ik er niet voor vinden. Zijn dit soms staatsambtenaren?
Ongelooflijk waar we zijn naar afgedwaald.
Het wordt stilaan veel tijd dat het onderwijs beter wordt!!!
Als ik bij mijn huisdokter ga en daarna kijk op cozo staat mijn interventie er al in.
Wat gaan ze ons nog wijs maken van de overheid uit, is ongelooflijk wat deze durven verkondigen!
Zijn dit allemaal politiek benoemingen of zijn deze heren echt zo dom en zo zeker van hun positie? SCHANDE!
Dommigheid, een ander woord kan ik er niet voor vinden. Zijn dit soms staatsambtenaren?
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt het hier over Vlaamse ambtenaren en Vlaamse bevoegdheden. Vaccinatie, onderwijs: Vlaamse bevoegdheden.E10ne schreef: ↑28 maart 2021, 14:33 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210327_95987974
Vlaanderen heeft jaren gestreden om deze bevoegdheden in eigen handen te krijgen. Maar waarschijnlijk waren ze verrast dat dit zou lukken, want ze waren er absoluut niet op voorbereid.
Maar met tijd en boterhammen komt het in orde
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)