Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Inderdaad. Welke marketing-idioot heeft dat bedacht ?
Uiteindelijk krijg je er toch nog kløntjes van in je bovenkamer.
Uiteindelijk krijg je er toch nog kløntjes van in je bovenkamer.
Alan Turing zal me wel weer verwijten voor een bange, irrationele man maar Duitsland (-60) en Canada (-55) geven niet langer het AZ-vaccin, onder de nieuwe hippe naam, Vaxzever, aan jongere mensen ... het gaat maar om een beperkt percentage maar je zal maar de man, kind of ouder zijn van dat "beperkt percentage", goed wetende dat die anders misschien maar asymptomatisch covid ging krijgen. Duitsers en Canadezen zijn toch zo irrationeel en bang : nicht ? not ?
https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~abd4b35b/
https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~abd4b35b/
Ik ga al eens wat antwoorden in plaats van armatuurtje. Waarom ik dat niet onder zijn Nick doe ?
Ik heb zijn login gegevens niet !
https://www.snpg.nl/article/bijwerkinge ... nreacties/
Bijwerkingen bij griepvaccinatie. Vasovagale collaps bv. is iets waar mensen de 100 voor bellen. Dat is geen kriebeltje aan je kont byn the way..
De patient gaat daar tegen de grond en het ziet er voor leken uit als een hartaanval.
https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article459&lang=nl
Info over o.a. een studie in de UK inzake anafylaxie na inenting van zuigelingen.
Bange man zou zeggen : slecht. Niet meer doen.
Als je eerder mensen met polio zag en weet hoe vaak dat hier voorkwam zeg je waarschijnlijk 'toch doen'.
De Duitsers en Canadezen moesten waarschijnlijk niet de afweging maken tussen wel AZ of niks.
Eerder AZ of toch maar iets anders.
Als je die luxe hebt, waarom niet ?
De publieke opinie sussen kan een deel van de insteek zijn.
Tot nu toe in België : niet vaccineren heeft grotere nadelen dan wel vaccineren.
Maar de mogelijkheid om een ander product te kiezen is wel redelijk op komst (?).
Ik heb zijn login gegevens niet !
https://www.snpg.nl/article/bijwerkinge ... nreacties/
Bijwerkingen bij griepvaccinatie. Vasovagale collaps bv. is iets waar mensen de 100 voor bellen. Dat is geen kriebeltje aan je kont byn the way..
De patient gaat daar tegen de grond en het ziet er voor leken uit als een hartaanval.
https://www.vaxinfopro.be/spip.php?article459&lang=nl
Info over o.a. een studie in de UK inzake anafylaxie na inenting van zuigelingen.
Bange man zou zeggen : slecht. Niet meer doen.
Als je eerder mensen met polio zag en weet hoe vaak dat hier voorkwam zeg je waarschijnlijk 'toch doen'.
De Duitsers en Canadezen moesten waarschijnlijk niet de afweging maken tussen wel AZ of niks.
Eerder AZ of toch maar iets anders.
Als je die luxe hebt, waarom niet ?
De publieke opinie sussen kan een deel van de insteek zijn.
Tot nu toe in België : niet vaccineren heeft grotere nadelen dan wel vaccineren.
Maar de mogelijkheid om een ander product te kiezen is wel redelijk op komst (?).
Wel, ik versta Geebee wel. En ik volg totáál de redenering van a* niet.
´Er zijn al zoveel miljoen dosissen gezet, en slechts zo weinig met fatale gevolgen, dus doe maar´.
En
´Er zijn al zoveel mensen gestorven aan covid, dus pak die prik maar´.
Beide zijn algemeenheden en gaan niet specifiek in op jonge vrouwen.
Feit: in de cijfers van covid slachtoffers zitten weinig -50 jarigen en nog minder vrouwen.
Feit: het vaccin is bij miljoenen ouderen gezet (prioritaire groep), maar van zodra men bij (jonger) zorgpersoneel begon, was het bingo.
Dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat vrouwen in die situatie zeggen ´nee dank u´. Dan kan je halsstarrig volhouden dat het veilig is, in hun plaats zou ik dezelfde redenering volgen.
Je moet niet de ´algemene corona cijfers´ afzetten tegen de ´algemene werking van het vaccin´. Wel de specifieke voor deze doelgroep.
En blijkbaar is er dan toch voldoende aan de hand voor D en N om andere keuzes te maken.
Ik snap geebee ook wel ergens. Je moet voor jezelf de afweging maken. Moest ik jong en vrouw zijn en dan nog eens de pil nemen dan zou ik AZ ook links laten liggen denk ik.
Moest ik bloedverdunners moeten nemen of al eens een prop hebben gehad of een torenhoge cholesterol hebben dan zou ik ook twijfelen.
Hopelijk komen ze snel met beter onderzoek en kunnen ze uitvinden of het te maken kan hebben met voornoemde problemen zodat men vrouwen die de pil nemen of mensen die bloedstollingsproblemen hebben een ander vaccin kunnen geven.
Probleem is dat we hier de pech hebben dat er veel AZ geleverd werd dus hebben ze niet veel keus. Het is dat of niets.
Moest ik bloedverdunners moeten nemen of al eens een prop hebben gehad of een torenhoge cholesterol hebben dan zou ik ook twijfelen.
Hopelijk komen ze snel met beter onderzoek en kunnen ze uitvinden of het te maken kan hebben met voornoemde problemen zodat men vrouwen die de pil nemen of mensen die bloedstollingsproblemen hebben een ander vaccin kunnen geven.
Probleem is dat we hier de pech hebben dat er veel AZ geleverd werd dus hebben ze niet veel keus. Het is dat of niets.
Het exacte mechanisme is heel interessant. Er wordt immers vermoed, dat het mechanisme dat bij AZ voor klontjes zorgt ook het mechanisme is, dat bij het Coronavirus voor klontjes zorgt.Fakkel schreef: ↑31 maart 2021, 09:04Wel, ik versta Geebee wel. En ik volg totáál de redenering van a* niet.
´Er zijn al zoveel miljoen dosissen gezet, en slechts zo weinig met fatale gevolgen, dus doe maar´.
En
´Er zijn al zoveel mensen gestorven aan covid, dus pak die prik maar´.
Beide zijn algemeenheden en gaan niet specifiek in op jonge vrouwen.
Feit: in de cijfers van covid slachtoffers zitten weinig -50 jarigen en nog minder vrouwen.
Feit: het vaccin is bij miljoenen ouderen gezet (prioritaire groep), maar van zodra men bij (jonger) zorgpersoneel begon, was het bingo.
Dan vind ik het niet zo verwonderlijk dat vrouwen in die situatie zeggen ´nee dank u´. Dan kan je halsstarrig volhouden dat het veilig is, in hun plaats zou ik dezelfde redenering volgen.
Je moet niet de ´algemene corona cijfers´ afzetten tegen de ´algemene werking van het vaccin´. Wel de specifieke voor deze doelgroep.
En blijkbaar is er dan toch voldoende aan de hand voor D en N om andere keuzes te maken.
Je hebt gelijk, dat jonge vrouwen onder de 50 meestal niet ernstig ziek worden. Maar de pechvogel die klontjes krijgt van AZ, krijgt ze waarschijnlijk ook van het Coronavirus.
Hier klopt je redenering niet en dat weet je wellicht ook.
De kans dat jonge vrouwen op intensieve geraken en overlijden aan covid is qua percentage wellicht (ik weet dat ik dat woord veel gebruik omdat ik niet de pretentie wil hebben het zeker te weten) hetzelfde of lager dan dat ze de kans hebben om complicaties te krijgen van het AZ-vaccin ... waarom zou je dan het risico nemen om die spuit te laten zetten, in het algemeen belang om zo tot groepsimmuniteit te komen ... yeah right.
Hoeveel jonge vrouwen zouden er al asymptomatisch covid doorlopen hebben ? Hoeveel jonge vrouwen hebben bloedklonters opgelopen tijdens hun coronabesmetting ?
Zou je - zonder de minste twijfel - je eventuele dochter van 20-30 jaar - recht in de ogen durven kijken en zeggen - kind, zet die spuit maar, ik garandeer je dat het sowieso beter is dan een coronabesmetting te krijgen ?
Wat die andere geneesmiddelen betreft met zware bijwerkingen ? Daar heb je een punt maar daar heb je de keuze : je neemt het of je neemt het niet en daar zijn er mogelijks alternatieve middelen die je kan nemen.
Bij de coronavaccinaties word je als het ware verplicht de spuit te zetten (en al zeker in de zorgsector) of je zal het mogen vergeten naar festivals te gaan, verre vakanties te doen, bepaalde beroepen te kunnen uitoefenen.
Als er ook maar de minste twijfel is over de werking en mogelijke bijwerkingen van het AZ-vaccin bij bepaalde profielen van mensen dan zou men ethisch verplicht moeten zijn om die paar gevallen niet als "collateral damage" te zien maar op zijn minst de alternatieve vaccinaties te overwegen.
Laatst gewijzigd door geebee op 31 maart 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Interessant artikel:
A rare clotting disorder may cloud the world’s hopes for AstraZeneca’s COVID-19 vaccine
A rare clotting disorder may cloud the world’s hopes for AstraZeneca’s COVID-19 vaccine
Even if Greinacher’s mechanism isn’t the whole story, multiple researchers told Science they were convinced the vaccine was causing the rare set of symptoms. If that turns out to be true, it could have major consequences for the vaccine, which is one of the cornerstones of the World Health Organization’s push to immunize the world. AstraZeneca is working with partners around the globe to make and distribute billions of doses in low- and middle-income countries, which might have a harder time identifying and treating rare side effects.
But Greinacher’s hypothesis is being taken seriously. Two German medical societies put out press releases lauding him for solving the issue. In the Netherlands, the Dutch Internal Medicine Society urged internists to be aware of the symptoms and the recommended course of action. The United Kingdom has officially reported only five cases—despite administering 11 million doses of the AstraZeneca vaccine—but the British Society for Haematology has urged its members to be aware of “an important and emerging area of haemostasis and thrombosis practice” and to report any possible cases. The Australian Technical Advisory Group on Immunisation has recommended against giving any COVID-19 vaccine to people with a history of HIT.
The VIPIT story began on 27 February, when Sabine Eichinger, a hematologist at the Medical University of Vienna, was confronted with an unusual patient. A 49-year-old nurse had sought help at a local hospital the day before, suffering from nausea and stomach discomfort, and was transferred to Eichinger’s hospital. She had a low platelet count and computed tomography scans found thromboses—blood clots—in the veins in her abdomen and later in arteries as well. “There was little we could do at this stage,” Eichinger says. The patient died the next day.
The combination of low platelet count, or thrombocytopenia, and clots kept Eichinger thinking, however. “It’s very striking,” she says. Platelets, also known as thrombocytes, help form blood clots, so low levels usually lead to bleeding, not clotting. “You would think that low platelets and thromboses are opposites really.” One condition where they occur together is called disseminated intravascular coagulation, when severe infection, injury, or cancer trigger clotting so widespread it uses up all the platelets, “but she had none of these things,” Eichinger says.
The unusual combination also appears in HIT, which can occur in patients given heparin as a drug. Heparin binds to a protein called platelet factor 4 (PF4), forming a complex. For reasons that aren’t understood, some people produce antibodies against the complex, setting off an out-of-control clotting reaction. Eichinger’s patient had not received heparin, but she had gotten a shot of the AstraZeneca vaccine 5 days before her symptoms began. “I thought maybe this is some kind of immune reaction,” Eichinger says.
She reached out to Greinacher, who had studied HIT for decades. “Then things started happening thick and fast,” she says, as multiple countries responded to reports of clotting by suspending use of the AstraZeneca vaccine.
Many countries are, for now, accepting the risk that the AstraZeneca vaccine may carry, but several have restricted its use to people who are at the highest risk of dying from COVID-19: those ages 55 or older in France, 65 or older in Sweden and Finland, and 70 or older in Iceland. That approach makes sense, says Sandra Ciesek, a virologist at Goethe University, Frankfurt. “The argument I keep hearing is that the risk-benefit ratio is still positive. But we do not have just one vaccine, we have several. So, restricting the AstraZeneca vaccine to older people makes sense to me, and it does not waste any doses.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heel veel oudere mensen nemen sowieso al bloedverdunners ... werkt dat ook tegen bloedklonters?
... Máár die dames slagen er dan wel al meer dan een jaar in om covid te ontlopen én er zijn andere vaccins beschikbaar die dit effect niet teweegbrengen.
Dan mag je toch wel iets beter verwachten als reactie dan ´take one for the team´.
Je kan die vrouwen niet kwalijk nemen dat ze zo reageren, en ´straks´ geraak je dan niet aan 70% gevaccineerden, en kunnen ze komen bleiten dat het aan de mensen ligt.
Ik zit in een call met ´n Duitser.
Er zijn al 40 gevallen met AstraZeneca!
Veertig!
Online vind ik direct een tekst terug van gisteren die het over 31 gevallen heeft waarvan 9 doden.:
Https://dw.com/en/germany-restricts-use ... a-57049301.
Onderaan bij ´What is Germany´s stance on AZ´ staat het stukje over de 31 gevallen. 2 mannen en 29 vrouwen. Tussen 20 en 63 jaar.
Dat vind ik al niet meer ´gewoon wat statistische ruis´.
Er zijn al 40 gevallen met AstraZeneca!
Veertig!
Online vind ik direct een tekst terug van gisteren die het over 31 gevallen heeft waarvan 9 doden.:
Https://dw.com/en/germany-restricts-use ... a-57049301.
Onderaan bij ´What is Germany´s stance on AZ´ staat het stukje over de 31 gevallen. 2 mannen en 29 vrouwen. Tussen 20 en 63 jaar.
Dat vind ik al niet meer ´gewoon wat statistische ruis´.
Toen Vandenbroucke op TV meermaals zei "AstraZeneca is gewoon een heel goed vaccin", bedoelde hij misschien gewoon "het is heel goedkoop, meer zijn jullie ons niet waard".
AZ: € 1.78 per vaccin
J&J: $ 8.50
Sanofi: € 7.46
Pfizer: € 12
Curevac: € 10
Moderna: € 18
(bron: https://goodyfeed.com/leaked-covid-vaccine-prices/ )
Het werd gelanceerd met de melding (vanuit AZ zelf!) dat het niet geschikt was voor +65.
Nu blijkt dat het eigenlijk niet geschikt is voor jonge vrouwen.
Blijft niet veel "doelgroep" meer over als je het mij vraagt.
AZ: € 1.78 per vaccin
J&J: $ 8.50
Sanofi: € 7.46
Pfizer: € 12
Curevac: € 10
Moderna: € 18
(bron: https://goodyfeed.com/leaked-covid-vaccine-prices/ )
Het werd gelanceerd met de melding (vanuit AZ zelf!) dat het niet geschikt was voor +65.
Nu blijkt dat het eigenlijk niet geschikt is voor jonge vrouwen.
Blijft niet veel "doelgroep" meer over als je het mij vraagt.
Bon, vanavond een Zoom-meeting over ENSEMBLE-2.
Update van het protocol met de garantie, dat iedereen voor 7 mei minstens 1 echte krijgt van het Leidse vaccin.
De optie 'en je kan ook uit de studie stappen en ingaan op de uitnodiging van de Belgische Staat' wordt niet eens meer vernoemd. Tot Sint Juttemis wachten om uiteindelijk een klontjesspuit te krijgen is inmiddels niet meer zo aantrekkelijk.
@ Fakkel: ja, we kunnen het AZ-vaccin wel 'Het vaccin van d'n Aldi' noemen. Maar dan zijn ze bij Aldi weer pissig. "Wij leveren wél kwaliteit !"
Update van het protocol met de garantie, dat iedereen voor 7 mei minstens 1 echte krijgt van het Leidse vaccin.
De optie 'en je kan ook uit de studie stappen en ingaan op de uitnodiging van de Belgische Staat' wordt niet eens meer vernoemd. Tot Sint Juttemis wachten om uiteindelijk een klontjesspuit te krijgen is inmiddels niet meer zo aantrekkelijk.
@ Fakkel: ja, we kunnen het AZ-vaccin wel 'Het vaccin van d'n Aldi' noemen. Maar dan zijn ze bij Aldi weer pissig. "Wij leveren wél kwaliteit !"
-
- Verbannen Gebruiker
Opnieuw bewijzen de politici zonder ruggengraat, en zonder de minste kennis van statistiek, de wereld weer een slechte dienst.
In Duitsland beperken ze weer het gebruik van het AZ vaccin omdat er nu misschien 40 potentiële problemen zijn op ... miljoen vaccinaties.
Elke dag sterven in Duitsland nog steeds meer dan 200 mensen aan corona.
Politici die niets van statistiek kennen, is niet verwonderlijk. Het is helaas ook zo met de doorsneebevolking.
Het heeft te maken met de ontwikkeling van de hersenen (dit is echt, wetenschappelijk). Vroeger was "fight or flight" de belangrijkste reactie. Niet berekenen wat de kans is dat een leeuw je aanvalt.
De maatschappelijke evoluties vereisen meer en meer dat statistiek wel belangrijk wordt. Maar de hersenen zijn niet genoeg meegeëvolueerd.
Politici, behalve uitzonderingen, nemen liever populistische beslissingen dan uitleg te geven aan de bevolking.
Het ergste is dat iemand als Fakkel, die apetrots is dat hij een master in de economie is, en zichzelf veel slimmer vindt dan de rest van de bevolking, ook geen kaas gegeten heeft van statistiek.
En hij zou willen lesgeven ...
Dit is wat Fakkel van ons allemaal denkt:
Dit is wat Fakkel vindt van het hogere milieu waarin hij vertoeft, en van de rest:
En zo iemand wil lesgeven.
Hier moeten we met ons allen zeer dankbaar voor zijn:
Nu, zelfs bij zijn werkgever staat hij al geboekstaafd als racist.
Maar Fakkel is Plant Manager van een Plant die aan het infuus ligt, en elke dag gesloten kan worden wegens de moordende concurrentie uit China.
Het zijn niet je beste mensen die je daar zet ...
In Duitsland beperken ze weer het gebruik van het AZ vaccin omdat er nu misschien 40 potentiële problemen zijn op ... miljoen vaccinaties.
Elke dag sterven in Duitsland nog steeds meer dan 200 mensen aan corona.
Politici die niets van statistiek kennen, is niet verwonderlijk. Het is helaas ook zo met de doorsneebevolking.
Het heeft te maken met de ontwikkeling van de hersenen (dit is echt, wetenschappelijk). Vroeger was "fight or flight" de belangrijkste reactie. Niet berekenen wat de kans is dat een leeuw je aanvalt.
De maatschappelijke evoluties vereisen meer en meer dat statistiek wel belangrijk wordt. Maar de hersenen zijn niet genoeg meegeëvolueerd.
Politici, behalve uitzonderingen, nemen liever populistische beslissingen dan uitleg te geven aan de bevolking.
Het ergste is dat iemand als Fakkel, die apetrots is dat hij een master in de economie is, en zichzelf veel slimmer vindt dan de rest van de bevolking, ook geen kaas gegeten heeft van statistiek.
En hij zou willen lesgeven ...
Dit is wat Fakkel van ons allemaal denkt:
Dit is wat Fakkel vindt van het hogere milieu waarin hij vertoeft, en van de rest:
Fakkel schreef: ↑19 augustus 2018, 11:15 Eén ding is zeker, ik kom uit een milieu met hoofdzakelijk hoger opgeleide mensen die relatief foutloos kunnen schrijven. Als je dan via via in contact komt (en Facebook is hét voorbeeld bij uitstek) met andere lagen van de bevolking, dan gaan je ogen toch wel open. Domme dingen als "men boek" ipv "m'n boek", maar ook flagrante zaken als "voor mei dit of dat".
En zo iemand wil lesgeven.
Hier moeten we met ons allen zeer dankbaar voor zijn:
Nu, zelfs bij zijn werkgever staat hij al geboekstaafd als racist.
Maar Fakkel is Plant Manager van een Plant die aan het infuus ligt, en elke dag gesloten kan worden wegens de moordende concurrentie uit China.
Het zijn niet je beste mensen die je daar zet ...
Fakkel schreef: ↑30 september 2018, 13:16Daar kan ik je wel het antwoord op geven, vrees ik...
Ach, zelfs bij ons is er inmiddels geen godsdienstvrijheid meer. Ik postte onlang een reactie op LinkedIn. Namelijk over het feit dat Nike sport-hoofddoeken maakt. Ik reageerde dat ik hoopte dat het één van de laatste stuipen is van religieus fanatisme, en dat ik hoop dat alle religies spoedig verdwijnen want compleet achterhaald zijn.
Ik heb m'n reactie van HR moeten verwijderen omdat uiteraard m'n functietitel en bedrijf vermeld worden op LinkedIn. En ze willen geen polemiek rond godsdienst. Er moesten eens klanten op reageren. Dan ging het niet eens zozeer over moslims, maar we doen nogal veel van onze omzet in NL, en ja, daar heb je dus echt nog een biblebelt die echt fundamentalistisch is.
Dus ik zal hier onder mijn "fakkel" pseudoniem en zonder m'n bedrijf te vermelden, schrijven wat ik ervan denk: Achterlijk volk. Van den eersten tot den laatsten.
Amturingas
Kan je niet gewoon toegeven dat er veel onzekerheden zijn rond het AZ Vaccin.
Veel mensen twijfelen, en terecht lijkt me.
Het zal de groepsimmuniteit niet verbeteren als mensen gaan passen voor het AZ vaccin.
Als blijkt dat statistisch gezien jongeren (-45 / -55 jarigen) grotere bijwerkingen hebben, waarom passen ze hier dan ook de strategie niet aan?
Kan je niet gewoon toegeven dat er veel onzekerheden zijn rond het AZ Vaccin.
Veel mensen twijfelen, en terecht lijkt me.
Het zal de groepsimmuniteit niet verbeteren als mensen gaan passen voor het AZ vaccin.
Als blijkt dat statistisch gezien jongeren (-45 / -55 jarigen) grotere bijwerkingen hebben, waarom passen ze hier dan ook de strategie niet aan?