Rente woonleningen
TIP
Rente woonleningen
Dag allemaal
De rentes op de woonleningen zijn licht stijgend de voorbije twee weken (sinds het in Amerika begon te regenen, druppelt het hier).
Zal dit er voor zorgen dat deze opnieuw dalen volgens jullie?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... n/10290394
Ik ben bezig met een kredietaanvraag voor onze nieuwe woning, vandaar de vraag. Ik twijfel tussen nu al tekenen of nog even wachten tot het terug wat zakt op basis van bovenstaande beslissingen. Alle meningen zijn welkom!
Groeten
Thomas
De rentes op de woonleningen zijn licht stijgend de voorbije twee weken (sinds het in Amerika begon te regenen, druppelt het hier).
Zal dit er voor zorgen dat deze opnieuw dalen volgens jullie?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... n/10290394
Ik ben bezig met een kredietaanvraag voor onze nieuwe woning, vandaar de vraag. Ik twijfel tussen nu al tekenen of nog even wachten tot het terug wat zakt op basis van bovenstaande beslissingen. Alle meningen zijn welkom!
Groeten
Thomas
Re: Rente woonleningen
Denk persoonlijk niet dat het veel gaat zakken. Er leek al een bodem tussen 0.8-1,4% op 20j ondanks dat alle voorwaarden voldaan waren om dit nog lager te kunnen brengen. Of het zakt licht, of het gaat langzaam blijven toenemen. Trage aanpassingen. Het zal mijns inziens vooral je individuele dossier (risico's) zijn die je rente dit jaar bepaalt.
Proberen in te schatten wat de huizenprijzen gaan doen in je beoogde categorie lijkt me een grotere factor.
Proberen in te schatten wat de huizenprijzen gaan doen in je beoogde categorie lijkt me een grotere factor.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zullen de huizenprijzen nog verder stijgen hierdoor?
Is de rente laag, stijgt het onroerend goed .
Is de rente hoog,daalt het onroerend goed..
Is de rente hoog,daalt het onroerend goed..
Moet zijn:
Daalt de rente, stijgt de prijs van onroerend goed
Stijgt de rente, daalt de prijs van onroerend goed
Dit alles met enige vertraging.
De prijs van onroerend goed kan perfekt stijgen bij hoge rente en ook stijgen bij lage rente.
Daalt de rente, stijgt de prijs van onroerend goed
Stijgt de rente, daalt de prijs van onroerend goed
Dit alles met enige vertraging.
De prijs van onroerend goed kan perfekt stijgen bij hoge rente en ook stijgen bij lage rente.
Komt op hetzelfde neer wat ik geschreven heb... Toch
Neen, is niet hetzelfde.
Stel de rente zakt van 10% tot 1% (laag).
De prijzen gaan dan stijgen door het dalen van de rente.
Als de rente dan stabiel is gedurende 10 jaar op 1%, gaan de prijzen niet eeuwig blijven doorstijgen, hoewel de rente laag staat. Er zal toch een maximum op staan.
Omgekeerd ook, als de rente nu naar 10% zou stijgen, zullen de prijzen in eerste instantie dalen, zeker gedurende de stijging, en mogelijk ook nog even erna mocht de rente stabiliseren op 10%. Maar de prijzen zullen zeker niet eeuwig blijven dalen als de rente op 10% blijft.
Meestal is er bij hoge rente ook veel inflatie, wat wil zeggen dat vanalles duurder wordt ...
Als de rente dan stabiel is gedurende 10 jaar op 1%, gaan de prijzen niet eeuwig blijven doorstijgen, hoewel de rente laag staat. Er zal toch een maximum op staan.
Omgekeerd ook, als de rente nu naar 10% zou stijgen, zullen de prijzen in eerste instantie dalen, zeker gedurende de stijging, en mogelijk ook nog even erna mocht de rente stabiliseren op 10%. Maar de prijzen zullen zeker niet eeuwig blijven dalen als de rente op 10% blijft.
Meestal is er bij hoge rente ook veel inflatie, wat wil zeggen dat vanalles duurder wordt ...
ronnie schreef: ↑31 maart 2021, 14:38 Neen, is niet hetzelfde.
Jij kan niet goed lezen man, heb juist hetzelfde geschreven.. dan wat jij schrijft..
Jij kan niet goed lezen man, heb juist hetzelfde geschreven.. dan wat jij schrijft..
[/quote]
Ludo, eens tot 10 tellen.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gaat niet over dalen of stijgen..
Een algemeen begrip is als de rente laag is, de huizenprijzen hoog/duur zijn
Als de rente hoog is, de huizenprijzen laag/goedkoper zijn..
een goede verstaander heeft maar een half woord nodig om iets te begrijpen..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu nog echte bijdragen i.p.v links te plaatsen.EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2021, 18:25
Maar dat neemt niet weg dat de correctie van ronnie terecht was en dat je wel degelijk iets anders schreef.
Een vraagsteller kan ook iets opzoeken hoor.
Maar soms de missing link nodig om correcte info te verkrijgen.
Als men als antwoord schrijft, contacteer Notaris, wordt er toch ook geen link bijgevoegd.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn excuses als ik ergens op uw tenen heb getrapt hoor. Anders graag iets concreter.platin schreef: ↑31 maart 2021, 18:44Nu nog echte bijdragen i.p.v links te plaatsen.EarthNvstr1 schreef: ↑31 maart 2021, 18:25
Maar dat neemt niet weg dat de correctie van ronnie terecht was en dat je wel degelijk iets anders schreef.
Een vraagsteller kan ook iets opzoeken hoor.
Maar soms de missing link nodig om correcte info te verkrijgen.
Als men als antwoord schrijft, contacteer Notaris, wordt er toch ook geen link bijgevoegd.