Moury construct
TIP
Re: Moury construct
Er is een kaspositie van 135 euro per aandeel en dan nog een winst per aandeel van 23. Ik denk dat er ergere bubbels zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Men richt zich nu ook op projecten met hogere marges. Orderboekje is stevig gevuld. Zou zomaar naar de 400 kunnen
Zoals?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑30 maart 2021, 19:46 Men richt zich nu ook op projecten met hogere marges.
Marge's in de bouwsector zijn altijd dramatisch, als je iets weet met hoge marge's, ben ik vanuit professioneel standpunt ZEER geïnteresseerd...
Waar heb je hoge marge's? projecten in Afrika enzo, maar ik denk/weet dat Moury daar niet actief is en de laatste tijd begint dat daar ook tegen te vallen...
Wat wel mogelijk hoge marge's kan hebben is B2C, geen idee van de marge daar, maar ik kan me voorstellen dat dat wel significant beter is. Maar ik twijfel er sterk aan of er in dat deel groei is, eerder krimp...
Overheidsopdrachten in Wallonië met bevriende aannemers hebben wellicht relatief hoge marges
Minstens 300 euro waard imo. K/W van 10 op een genormaliseerde winst van 18 p/a + nettokaspositie = 315. Mooie rerating wel het laatste jaar. 5% van portefeuille.
Volgens hun orderboek verschillende zwembaden. Dat is toch hogere marge?Aerolla schreef: ↑30 maart 2021, 20:21Zoals?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑30 maart 2021, 19:46 Men richt zich nu ook op projecten met hogere marges.
Marge's in de bouwsector zijn altijd dramatisch, als je iets weet met hoge marge's, ben ik vanuit professioneel standpunt ZEER geïnteresseerd...
Waar heb je hoge marge's? projecten in Afrika enzo, maar ik denk/weet dat Moury daar niet actief is en de laatste tijd begint dat daar ook tegen te vallen...
Wat wel mogelijk hoge marge's kan hebben is B2C, geen idee van de marge daar, maar ik kan me voorstellen dat dat wel significant beter is. Maar ik twijfel er sterk aan of er in dat deel groei is, eerder krimp...
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Aerolla, we zijn hier wel niet in de kroeg waar we wel eens serieus off-topic gaan maar van "ne slimmen mens" zou ik toch verwachten dat hij het meervoud van "marge" juist kan schrijven, het doet pijn aan mijn ogenAerolla schreef: ↑30 maart 2021, 20:21 Marge's in de bouwsector zijn altijd dramatisch, als je iets weet met hoge marge's, ben ik vanuit professioneel standpunt ZEER geïnteresseerd...
Zwembaden vast wel, en dit jaar zal dat het niet slecht hebben gedaan
Ik heb persoonlijk 1 ervaring met Moury: het was vroeger een JV met hun op een project van 32M € , als ik het me goed herinner.
Project verloor veel geld naar het schijnt, ik herinner me ook dat Moury niet wou meedoen aan open wervendag, omdat ze de kosten niet wilden maken.
Dus dan organiseerden we het maar alleen
Verder geen JV meer gedaan met hen, het is zo een van die Waalse aannemers waar de niet-waalse aannemers doorgaans ver van weg blijven
Ik heb nog nooit met een aannemer gewerkt die zei dat het niet slecht ging op een bepaald project.
Als ik die moet geloven draaien ze allemaal failliet
Als ik die moet geloven draaien ze allemaal failliet
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geebee wat een ''aardige'' opmerking. En wellicht wanneer u pijn aan uw ogen heeft moet u toch nog eens naar een ''ogenarts'' gaan! Het ging om de inhoud niet om het taalgebruik.geebee schreef: ↑30 maart 2021, 23:50Aerolla, we zijn hier wel niet in de kroeg waar we wel eens serieus off-topic gaan maar van "ne slimmen mens" zou ik toch verwachten dat hij het meervoud van "marge" juist kan schrijven, het doet pijn aan mijn ogenAerolla schreef: ↑30 maart 2021, 20:21 Marge's in de bouwsector zijn altijd dramatisch, als je iets weet met hoge marge's, ben ik vanuit professioneel standpunt ZEER geïnteresseerd...
Misschien weet je het niet maar inhoud en taalgebruik hangen aan elkaar. Een inhoud die aan elkaar hangt van taalfouten leidt af van de inhoud.Jozefien1969 schreef: ↑31 maart 2021, 20:25 Geebee wat een ''aardige'' opmerking. En wellicht wanneer u pijn aan uw ogen heeft moet u toch nog eens naar een ''ogenarts'' gaan! Het ging om de inhoud niet om het taalgebruik.
Als Aerolla pretendeert een slimme mens te zijn (hij zit ook meer dan regelmatig af te geven in de "kroeg" hier op het forum), een burgerlijk ingenieur dan nog, dan mag ik, nee dan moet ik hem op dergelijke flaters wijzen ... als het jou niet aanstaat reageer dan niet dan zakt het bericht weg maar nu breng je het zelf willens nillens weer naar boven. Ik ga verder niet meer reageren. Laat het ons over Moury Construct hebben : heb je daar een mening over trouwens, ik hoor ze graag ?
Ik denk dat dat echt wel de realiteit is...
Projecten worden in Belgie heel vaak ingeschreven aan negatieve winstmarges (of zeer dicht tegen 0%), en dan wordt er gehoopt dat het in de soep loopt door de bouwheer en er verrekend kan worden...
Meestal, als het dan in de soep loopt, is het wel zwaar en kan je er nog goed op verdienen, maar het is leven op hoop.
Marges in de bouwsector zijn zeeeeer problematisch, al jaren eigenlijk. (vooral in gebouwen is het erg)
Ik zit er zelf midden in, en ik ken bij quasi elke aannemer meer projecten met verlies dan winst
Maar goed, dat gaat dan over grotere projecten, particuliere projecten is nog iets anders m.i.
Dus als Moury goede marges wil, zullen ze daarop moeten focussen.
En ik stel me dan de vraag of er nog veel groei in zit, ik heb het gevoel van niet.
We kunnen de netto winstmarge van Moury Construct ook gewoon aflezen natuurlijk.
2020: 7%
2019: 4,7%