Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
1+2: je doet exact wat je mij verwijt.haelewyn schreef: ↑31 maart 2021, 19:56 1) kromme vergelijking. De geliefkoosde gesprekstechniek hier op het forum om een niet te bewijzen gelijk toch gekunsteld bewezen te krijgen. Je weet het al : geef mij liever een paar goeie ad hominems.
2) Stel je een restaurant voor met een dagmenu. Morgen is het stoemp met worst.
En eigenlijk wil iedereen spaghetti maar die is er niet elke week.
Er zijn genoeg klanten die het dagmenu willen. Stoemp met worst. Wie er geen wil hebben moet het zelf weten en die krijgt gewoon nu niets. Later ? Dat zien we later wel.
Al die extra bepampering van : je mag toch nog kiezen wat we niet hebben .. voor niets nodig.
3) Dat van die weken is larie. Niet uitvoerbaar. Dat wordt maanden. Lange maanden na al een jaar 'niks'. De cijfers zijn zeer slecht dus eens te meer :
Groepsveiligheid door vaccinatie is ook belangrijk. Meewerken verplicht. No nonsense.
3: je wil dus een dictatuur? Maar dat is het hier nog niet, en aangezien mensen een keuze hebben moet men niet komen janken als men de andere optie kiest: geen vaccin. Wat maakt dat het alleen maar langer zal aanslepen. Ik vind dat een kolossale blunder. Gezien de hoeveelheid mensen die nog gevaccineerd moeten worden, kan men perfect zeggen ´al wie AZ wil, kom maar af, er is plaats vrijgekomen´. Ik zie daar het probleem niet van.
Jij zou er liever pakweg een jaar of 5 langer over doen, met pakweg 20,000 doden per jaar alleen al in belgie?
Je zou ook kunnen vragen waarom het voor andere dingen zo lang moet duren...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is voor mij niet zwartwit. Dus ik kan me wel vinden in je argumentatie.amturingas schreef: ↑31 maart 2021, 20:39Als het nu niet zou gaan over een momenteel zeer emotioneel geladen onderwerp, en je leest dat.Charlesvdw schreef: ↑31 maart 2021, 20:18 Maar deze bijwerking, daar ben ik toch minder gerust in. In Duitsland komt het duidelijk frequenter voor bij gevaccineerden jonger dan 60 jaar dan op basis van statistiek zou verwacht worden.
In Nederland, België en Groot-Brittanie bizar genoeg niet !
Misschien komt dat omdat in Duitsland meer jonge mensen met AZ zijn gevaccineerd ?
En je weet dat in de UK meer dan 30 miljoen mensen het AZ vaccin gekregen hebben.
Hoe logisch is dan de conclusie: "We hebben in Duitsland geen verklaring voor de bloedklonters, dus zal het wel het AZ vaccin zijn dat niet veilig is".
Ik vind dit een ZEER zwak bewijs.
Ik toon hiermee niet aan dat het WEL veilig is. Ik toon alleen aan dat er geen stevige bewijzen zijn dat het ONVEILIG is.
Want dat weer door een (helaas) groot deel van de bevolking zal leiden tot de compleet verkeerde conclusie: "dan kiezen we beter het zekere voor het onzekere":
Beter veel extra zekere doden door tragere vaccinatie, dan heel misschien enkele tientallen doden door het AZ vaccin.
Dat vaccins geen simpele zaak is, bewijst trouwens dezelfde Duitse commissie ironisch genoeg. In januari hadden ze namelijk beslist dat AZ alleen aan -65 mocht gegeven worden. Nu dus alleen aan +65.
Ze hebben in januari dus 2 fouten gemaakt:
- veilig voor -65
- onveilig voor +65
** edit ** of misschien heeft de scribe de + en de - omgewisseld en heeft niemand het verslag nagekeken.
** edit 2 ** of misschien heeft een flauwe plezante de 2 toetsen van het toetsenbord van de scribe omgewisseld. Gieren ! Lachen ! Brullen ! toen de pers het verslag van de commissie becommentarieerde.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dictatuur... Neen. Geen regel die een wet is maar mijn gezond verstand zegt het zo. Niet meer dan dat.Fakkel schreef: ↑31 maart 2021, 21:10 3: je wil dus een dictatuur? Maar dat is het hier nog niet, en aangezien mensen een keuze hebben moet men niet komen janken als men de andere optie kiest: geen vaccin. Wat maakt dat het alleen maar langer zal aanslepen. Ik vind dat een kolossale blunder. Gezien de hoeveelheid mensen die nog gevaccineerd moeten worden, kan men perfect zeggen ´al wie AZ wil, kom maar af, er is plaats vrijgekomen´. Ik zie daar het probleem niet van.
Als we met een pandemie afrekenen met al zijn gevolgen interesseert het mij geen barst wat anderen vinden over hun kleine persoonlijke vrijheden die ze een klein beetje geschaad vinden.
Langer aanslepen.. dat is weer kul hoor.
Mensen laten kiezen voor iets dat er niet is of niet voldoende is gaat het probleem niet oplossen.
Illusies creëren.. zoals de kappers die voor altijd open mogen maar dan toch niet. Dat is mensen aan het lijntje houden met niks in je hand.
Wie trapt daar nog in ?
De techniek van kom maar af : dat zie je nu voor een stuk in de praktijk.
Maar de originele strategie daarvoor verloochenen zou pas een staaltje onkunde zijn.
Iedereen met snelle toegang tot internet laten we via www een afspraak maken en de oude generatie (een andere dan de eerstgenoemde) die het meest nodig heeft laten we in de kou staan.
Dat is 500 keer erger dan vooruit en VLD samen.
De strategie moet nog altijd zijn om de ziekenhuizen te ontlasten. Ze zijn daar weer aan het verzuipen.
Dus ouderen nog altijd eerst. Volle bak AZ voor mijn part.
Ik zie geen meerwaarde aan kiezen.
Ik heb AZ gehad. Als ik had mogen kiezen had ik Pfizer genomen toen maar nog lang moeten wachten.
Dus toch maar AZ. Met of zonder keuze : in dit voorbeeld is de uitkomst hetzelfde.
Voor anderen : het is gratis. Je neemt wat je krijgt of je bent je beurt kwijt. Prima !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.telegraph.co.uk/news/2021/0 ... trazeneca/
https://www.telegraph.co.uk/global-heal ... gniter-rhr
5 gevallen in de UK, allemaal mannen tussen 19 en 59 jaar. Maar wel op 11 miljoen vaccinaties.
https://www.telegraph.co.uk/global-heal ... gniter-rhr
5 gevallen in de UK, allemaal mannen tussen 19 en 59 jaar. Maar wel op 11 miljoen vaccinaties.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Because it´s not your life on the line.haelewyn schreef: ↑31 maart 2021, 21:56Dictatuur... Neen. Geen regel die een wet is maar mijn gezond verstand zegt het zo. Niet meer dan dat.Fakkel schreef: ↑31 maart 2021, 21:10 3: je wil dus een dictatuur? Maar dat is het hier nog niet, en aangezien mensen een keuze hebben moet men niet komen janken als men de andere optie kiest: geen vaccin. Wat maakt dat het alleen maar langer zal aanslepen. Ik vind dat een kolossale blunder. Gezien de hoeveelheid mensen die nog gevaccineerd moeten worden, kan men perfect zeggen ´al wie AZ wil, kom maar af, er is plaats vrijgekomen´. Ik zie daar het probleem niet van.
Als we met een pandemie afrekenen met al zijn gevolgen interesseert het mij geen barst wat anderen vinden (...)
Ik zie geen meerwaarde aan kiezen.
Ik heb AZ gehad. Als ik had mogen kiezen had ik Pfizer genomen toen maar nog lang moeten wachten.
Dus toch maar AZ. Met of zonder keuze : in dit voorbeeld is de uitkomst hetzelfde.
Voor anderen : het is gratis. Je neemt wat je krijgt of je bent je beurt kwijt. Prima !
You´re not the one that´s being asked to take 1 for the team.
Integendeel, je bent 1 vd personen die het meest baat heeft bij vaccinatie. Dat is wel anders voor ´n jonge vrouw. Risico-analyse is totaal anders.
Voor jou: hoog risico op complicaties door covid, laag risico op complicaties door vaccin -> doe maar.
Voor haar: laag risico op complicaties door covid, hoog risico op complicaties door vaccin.
En toch zeg jij: verplicht vaccineren.
Moest de situatie omgekeerd zijn, zou je ´t fair vinden?
Hadden ze vorig jaar gezegd: fuck it, onze economie is belangrijker dan de doden, iedereen moet maar z´n eigen verantwoordelijkheid nemen en afstand houden.
Mijn ouders zijn in de 70 en nog steeds niet opgeroepen. Ze hebben dus nog volk genoeg dat ze met AZ kunnen vaccineren zonder de ganse vaccinatie stop te moeten zetten omdat een jong grietje van 35 AZ weigert. Dat ze daar maar eerst eens werk van maken. Tegen de tijd dat ze daarmee eindelijk rond zijn, zal Pfizer of Moderna of zo wel al wat bijgeproduceerd hebben, zeker?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn visie is dat het misdadig is dat de Vlaamse Overheid in paniek eigengereid beslist wie welk vaccin ingespoten krijgt.
Ze kunnen een voorstel doen (pre-booking) ok maar als je dat wil wijzigen mag er geen blok staan op het feit dat je enkel de datum kan veranderen maar nooit op een datum terecht kan komen waarop een ander vaccin gegeven wordt.
Dat is toch misdadig zeg? Wie neemt de verantwoordelijkheid hiervoor?
Idd baas in eigen lichaam.
Dat is niet anti-vax, dat is eerder bewust pro-vax natuurlijk.
Bovendien zou zo'n systeem veel minder 'no-shows' opleveren.
In Wallonie werkt het perfect. Ze staan zelfs meerdere % voor op Vlaanderen, ondanks hun latere opstart.
Ook is het emotionele aspect bij een vaccinatie niet onbelangrijk.
Sommigen vertrouwen een 'biologisch vaccin' zoals AZ en J&J eerder dan een 'synthetisch' mRNA-vaccin zoals Pfizer, Moderna en later CureVac.
Anderen net omgekeerd.
Ze kunnen een voorstel doen (pre-booking) ok maar als je dat wil wijzigen mag er geen blok staan op het feit dat je enkel de datum kan veranderen maar nooit op een datum terecht kan komen waarop een ander vaccin gegeven wordt.
In Wallonie werkt het perfect. Ze staan zelfs meerdere % voor op Vlaanderen, ondanks hun latere opstart.
Sommigen vertrouwen een 'biologisch vaccin' zoals AZ en J&J eerder dan een 'synthetisch' mRNA-vaccin zoals Pfizer, Moderna en later CureVac.
Anderen net omgekeerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ter info:
In de week vanaf ma 15/3 werd in de vaccinatiecentra in Vlaanderen 0% Pfizer en 100% AZ toegediend (meestal eerstelijnszorg).
In de week vanaf ma 22/3 werd in de vaccinatiecentra in Vlaanderen al 55% Pfizer en nog slechts 45% AZ toegediend (vooral 85+).
In de week vanaf ma 29/3 wordt in de vaccinatiecentra in Vlaanderen 89% Pfizer en amper 11% AZ toegediend.
Meestal een dag alleen Pfizer en een andere dag alleen AZ (wellicht om ni te missen )
Bron: diepere analyse van de data op laatjevaccineren.be
Het is absoluut niet zo dat het AZ is of niks he zeg.
In de week vanaf ma 15/3 werd in de vaccinatiecentra in Vlaanderen 0% Pfizer en 100% AZ toegediend (meestal eerstelijnszorg).
In de week vanaf ma 22/3 werd in de vaccinatiecentra in Vlaanderen al 55% Pfizer en nog slechts 45% AZ toegediend (vooral 85+).
In de week vanaf ma 29/3 wordt in de vaccinatiecentra in Vlaanderen 89% Pfizer en amper 11% AZ toegediend.
Meestal een dag alleen Pfizer en een andere dag alleen AZ (wellicht om ni te missen )
Bron: diepere analyse van de data op laatjevaccineren.be
Het is absoluut niet zo dat het AZ is of niks he zeg.
-
- Verbannen Gebruiker
Elk jaar beslist de overheid welk griepvaccin je ingespoten krijgt.spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 00:02 Mijn visie is dat het misdadig is dat de Vlaamse Overheid in paniek eigengereid beslist wie welk vaccin ingespoten krijgt.
Je hebt geen keuze. Het is dat ene of niets.
Waar kan ik jouw protesten vinden tegen deze misdadige, eigengereide praktijken?
Het zou wat worden als elke IA Vlaming, zonder de minste kennis van zaken, zonder de minste bereidheid om zich correct te informeren, die niet in staat is statistische cijfers te interpreteren, die in paniek slaat omdat er misschien 40 probleemgevallen zijn op meer dan 30 miljoen vaccinaties, ... mag beslissen.
Wij hebben volgende week nog altijd +80:op het programma staan.Fakkel schreef: ↑31 maart 2021, 22:45 En toch zeg jij: verplicht vaccineren.
Moest de situatie omgekeerd zijn, zou je ´t fair vinden?
Hadden ze vorig jaar gezegd: fuck it, onze economie is belangrijker dan de doden, iedereen moet maar z´n eigen verantwoordelijkheid nemen en afstand houden.
Mijn ouders zijn in de 70 en nog steeds niet opgeroepen. Ze hebben dus nog volk genoeg dat ze met AZ kunnen vaccineren zonder de ganse vaccinatie stop te moeten zetten omdat een jong grietje van 35 AZ weigert. Dat ze daar maar eerst eens werk van maken. Tegen de tijd dat ze daarmee eindelijk rond zijn, zal Pfizer of Moderna of zo wel al wat bijgeproduceerd hebben, zeker?
Zou ik het fair vinden : ja, zonder twijfel. Omdat het risico er eigenlijk geen is.
Hetzelfde risico vind je elke dag overal.
Ik laat mij voor een stuk voor de griep inenten om die reden : groepsimmuniteit. Hoe meer mensen immuun zijn, hoe beter voor iedereen.
Ik ga er mee stoppen, Fakkel. Ik vind de discussie niet zinvol verder en het blijft een herhalen van de eigen standpunten.
By the way: als jij zou gevraagd worden om twee maanden gratis te werken om de economie er door te halen, zou je dat doen ?
Anders : ik wel, binnen mijn huidige mogelijkheden.
Dat is het verschil tussen de roepers en de anderen.
Ook : het verschil tussen de ene graaier en de andere.
Ik zit weer tegelijk wakker met armatuurtje. Straks ga ik zelf nog twijfelen... Alhoewel : daar moet je een beetje gek voor zijn. :-)
Je krijgt gratis Jupiler als staal bij de Colruyt. Vind je dat jij dan Stella mag kiezen ? Misdadig, man... Get a life !spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 00:02 Mijn visie is dat het misdadig is dat de Vlaamse Overheid in paniek eigengereid beslist wie welk vaccin ingespoten krijgt.
Dat is toch misdadig zeg?
Koop een telraam.
Wat er niet is kan je niet geven.
Met geld kan dat... Met vaccins niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Elk jaar beslist de overheid, op dictatoriale wijze, welk griepvaccin je krijgt.
Ze doen dat op basis van een inschatting welk griepvirus zal circuleren. Ze weten het niet, ze schatten het in op basis van statistische modellen.
Het is dat of niets.
Waar waren jouw protesten tegen deze dictatoriale praktijken?
De IA-Vlaming wist dat allemaal niet. Nu hij dit weet: drastische daling van het aantal griepvaccinaties eind 2021
-
- Verbannen Gebruiker
Voor de tweede dag op rij zijn in de voorbije 24 uur meer dan 300 Covid-patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Dinsdag waren het er 319 en woensdag 303, waardoor het aantal hospitalisaties gemiddeld met 253,9 per dag stijgt op dit moment. Dat blijkt uit de cijfers van Sciensano. Het gaat om een stijging van 14 procent ten opzichte van een week eerder. Dat cijfer stijgt opnieuw: tussen 24 en 30 maart steeg het aantal ziekenhuisopnames nog met 9 procent.
In totaal liggen 2.929 (+62) mensen in het ziekenhuis vanwege covid-19, onder wie 755 patiënten die op intensieve zorgen worden behandeld (+ 17).
In totaal liggen 2.929 (+62) mensen in het ziekenhuis vanwege covid-19, onder wie 755 patiënten die op intensieve zorgen worden behandeld (+ 17).
Voila. Prachtig verwoord.spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 00:02 Mijn visie is dat het misdadig is dat de Vlaamse Overheid in paniek eigengereid beslist wie welk vaccin ingespoten krijgt.
Anderen net omgekeerd.
Er IS een alternatief (meerdere zelf), die hebben NIET deze bijwerking. Ze zijn alleen duurder. Wel, in een land met zowat de hoogste sociale lasten en belastingen ter wereld mag je dan verwachten dat de patiënt een keuze krijgt.
@ Haelewijn, is inderdaad een zinloze discussie, en één die iedereen voor zichzelf moet voeren. Maar dat ze dan niet komen bleiten als ze niet aan 70% geraken. Ze hebben een perfecte optie om zich die miserie te besparen. Vergelijk het met ontsmetten van winkelkarren. Is allang aangetoond dat het een broodje aap is om zo besmet te geraken, maar toch blijft men mensen de mogelijkheid geven om hun kar te ontsmetten. Ik doe het niet, maar een ander kan het wel.
Wel, een ander heeft geen probleem met A.Z., maar een dame die er wel een probleem mee heeft mag toch een alternatief geboden worden. Je zegt dat er geen zijn, maar de cijfers spreken dat tegen. En zelfs als er "nu" geen zijn, als die dame er geen probleem mee heeft dat haar beurt nu aan iemand gegevens wordt (die wel AZ wil), dan zie ik het probleem niet dat die 2 van plaats wisselen in de rij.
Dit is gewoon een princiepskwestie van Pyro Frank aan het worden. Pyro Frank, de man de ervoor gekend staat bijzonder koppig te zijn en nooit z'n ongelijk toe te geven.
(En nee, je hebt gelijk, ik zou niet snel 2 maanden gratis werken. Maar zoals je weet, ben wel nog altijd stichtend lid van een natuurvereniging (niet dat het me veel kost, behalve wat tijd) en vrijwilliger bij diverse (sport)organisaties. Nu, je vergelijking is niet helemaal eerlijk, hé, jij krijgt hierdoor vrijstelling van het zoeken naar 'n job intussentijd. Ik zou daarvoor een goedbetaalde job moeten laten vallen. Da's toch wel net wat anders. Maar even goed, het is knap van je.)
(En nee, ik denk niet dat jij en Armatuur 1 en dezelfde zijn. Heb ik hier nooit beweerd, hoor.)
-
- Verbannen Gebruiker
Is het zo moeilijk om je eerst te informeren in plaats van hier onwaarheden te verkondigen (Het is 1%).spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 00:02 Ze staan zelfs meerdere % voor op Vlaanderen, ondanks hun latere opstart.
Oeps. Neen, dat kan niet natuurlijk. Je correct informeren, zou je ongelijk bewijzen. Liever met de grootste stelligheid onwaarheden verkondigen om de angst te voeden ...
Opnieuw de angst voeden met totaal verkeerde info.Bovendien zou zo'n systeem veel minder 'no-shows' opleveren.
Er zijn zeer weinig no-shows.
Hoe kunnen er dan veel minder zijn?
Hier bijvoorbeeld van gisteren, GVA:
Vaccinatiecentra regio Mechelen vangen beperkt aantal 'no-shows' op
16 uur geleden — De verschillende vaccinatiecentra in onze regio moeten nauwelijks mensen van de reservelijsten oproepen.
Zoals alle IA-Vlamingen verzin je feiten en cijfers, interpreteer je bewust de echte feiten en cijfers verkeerd. Negeer je compleet wat niet in jouw complottheorie past.
Denk je echt dat je de niet-IA-Vlaming op deze manier kunt overtuigen?
Die gelukkig veruit in de meerderheid zijn, getuige het kleine aantal no-shows.
Je voedt alleen de angst van de andere IA-Vlamingen.