Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Kan een HLN reporter naar het Intensive Care gaan en die patiënten die bijna dood zijn vragen of ze niet liever al een AZ vaccin hadden gehad en paar weken terug met een kans van 0,001% op bloedklonters?amturingas schreef: ↑1 april 2021, 07:51 Voor de tweede dag op rij zijn in de voorbije 24 uur meer dan 300 Covid-patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Dinsdag waren het er 319 en woensdag 303, waardoor het aantal hospitalisaties gemiddeld met 253,9 per dag stijgt op dit moment. Dat blijkt uit de cijfers van Sciensano. Het gaat om een stijging van 14 procent ten opzichte van een week eerder. Dat cijfer stijgt opnieuw: tussen 24 en 30 maart steeg het aantal ziekenhuisopnames nog met 9 procent.
In totaal liggen 2.929 (+62) mensen in het ziekenhuis vanwege covid-19, onder wie 755 patiënten die op intensieve zorgen worden behandeld (+ 17).
-
- Verbannen Gebruiker
Helaas een terechte vraag. Maar ook dat zal de tegenstanders van AZ niet overtuigen.Jhn schreef: ↑1 april 2021, 09:45Kan een HLN reporter naar het Intensive Care gaan en die patiënten die bijna dood zijn vragen of ze niet liever al een AZ vaccin hadden gehad en paar weken terug met een kans van 0,001% op bloedklonters?In totaal liggen 2.929 (+62) mensen in het ziekenhuis vanwege covid-19, onder wie 755 patiënten die op intensieve zorgen worden behandeld (+ 17).
Maar ik hoop dat degenen die twijfelen, die zich nog geen mening hebben gevormd, die de argumenten van beide kanten lezen, wel hun ratio op hun emoties laten primeren, door deze en andere argumenten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ons vaccinatietempo begint zelfs op de zenuwen van de WHO te werken:
WHO: “Europa vaccineert onacceptabel traag”
We slagen er maar niet in om beter te scoren dan gemiddeld in de zeer zwak scorende EU
We moeten ons optrekken aan onze -excuses aan Dixit- nog zwakkere Noorderburen
Dan een lichtere noot:
Een West-Vlaams restaurant heeft de toorn gewekt van onze immer mediageile TV-viroloog. Gevolg: een Twitteroorlogje
WHO: “Europa vaccineert onacceptabel traag”
De cijfers:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft kritiek geuit op de vaccinatiecampagnes in Europese landen. Die komen veel te traag van de grond, zegt regiodirecteur Hans Kluge. Hij noemt dat onacceptabel en pleit ervoor "iedere dosis die we op voorraad hebben" onmiddellijk te gebruiken.
We slagen er maar niet in om beter te scoren dan gemiddeld in de zeer zwak scorende EU
We moeten ons optrekken aan onze -excuses aan Dixit- nog zwakkere Noorderburen
Dan een lichtere noot:
Een West-Vlaams restaurant heeft de toorn gewekt van onze immer mediageile TV-viroloog. Gevolg: een Twitteroorlogje
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ole, en als hij daar is, kan hij dan meteen ook vragen of ze misschien, mits ze de keuze hadden gekregen, liever een ander vaccin had gekregen? 1 dat de staat 10 euro meer had gekost, maar hem/haar minder kans op complicaties?
Laat vooral weten wat het antwoord was.
@Fakkel : ik zou ook een normale job doen (dat is nu zo ongeveer het geval) voor twee maanden en gratis ook.
We spreken niet over een job laten staan. Wel over die die je hebt gratis doen.
Ik krijg er een zeker voordeel voor zoals door jou beschreven maar ik twijfel er niet aan dat de voordelen van jou groter zijn.
By the way : 30 jaar brandweer. Vele jaren elke week van wacht zonder uitzondering en zonder vergoeding voor de wachtdiensten.
Elke week meer dan 1 keer uit mijn bed.
Ik keur je sportverenigingen niet af maar ik sta in uren en inspanningen vast nog aan kop.
Van armatuur en ik, dat we dezelfde niet zijn : uiteraard weet jij dat. Je bent niet gek.
We spreken niet over een job laten staan. Wel over die die je hebt gratis doen.
Ik krijg er een zeker voordeel voor zoals door jou beschreven maar ik twijfel er niet aan dat de voordelen van jou groter zijn.
By the way : 30 jaar brandweer. Vele jaren elke week van wacht zonder uitzondering en zonder vergoeding voor de wachtdiensten.
Elke week meer dan 1 keer uit mijn bed.
Ik keur je sportverenigingen niet af maar ik sta in uren en inspanningen vast nog aan kop.
Van armatuur en ik, dat we dezelfde niet zijn : uiteraard weet jij dat. Je bent niet gek.
We zullen wel meer AZ vaccins krijgen binnenkort, want over de landen die ze nu beginnen te weigeren (spijtig genoeg niet geweten uit goede bron, alleen een veronderstelling daar er een leeftijdsbeperking is, dus zijn er minder nodig) zwijgt men in alle talen.
Met deze cijfers snap ik niet dat bij jullie Pfizer niet en AZ wel beschikbaar is.haelewyn schreef: ↑1 april 2021, 11:38 https://www.hln.be/binnenland/astrazene ... ~a43173be/
Als het niet lekker is, er is nog !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Geleverde vaccins:Fakkel schreef: ↑1 april 2021, 11:58Met deze cijfers snap ik niet dat bij jullie Pfizer niet en AZ wel beschikbaar is.haelewyn schreef: ↑1 april 2021, 11:38 https://www.hln.be/binnenland/astrazene ... ~a43173be/
Als het niet lekker is, er is nog !
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Verbannen Gebruiker
De klassieke redenering van de IA-Vlaming. En van elke complottheorie aanhanger.
Als er niet gerapporteerd wordt over landen die stoppen met AZ, dan is het omdat het in de doofpot gestopt wordt
Het is onmogelijk om de IA-Vlamingen van gedacht te doen veranderen.
Maar hopelijk krijgen we degenen die nog geen mening hebben, aan de rationele kant, en niet aan de complotkant.
Heeft niks met complottheorieën te maken, gewoon boerenverstand. Een groot deel van de 65+ zijn al gevaccineerd, nu is dit blijkbaar de doelgroep geworden voor de AZ vaccins, dus zullen er véél minder nodig zijn.De klassieke redenering van de IA-Vlaming. En van elke complottheorie aanhanger.
Als er niet gerapporteerd wordt over landen die stoppen met AZ, dan is het omdat het in de doofpot gestopt wordt
Maar hopelijk krijgen we degenen die nog geen mening hebben, aan de rationele kant, en niet aan de complotkant.
-
- Verbannen Gebruiker
Heeft alles met complottheorieën te maken.eddyl schreef: ↑1 april 2021, 13:02Heeft niks met complottheorieën te maken, gewoon boerenverstand. Een groot deel van de 65+ zijn al gevaccineerd, nu is dit blijkbaar de doelgroep geworden voor de AZ vaccins, dus zullen er véél minder nodig zijn.De klassieke redenering van de IA-Vlaming. En van elke complottheorie aanhanger.
De doelgroep is NIET +65.
Dat is wat jullie ervan maken. Jullie negeren wat niet in jullie kraam past.
De Standaard gisteren:
EMA blijft achter vaccin AstraZeneca staan, Belgische experts buigen zich vanavond opnieuw over de zaak
Het Europees geneesmiddelenagentschap (EMA) blijft achter het coronavaccin van AstraZeneca staan.
En laten we niet vergeten:
De Duitsers namen de beslissing omdat 31 van 2,7 miljoen gevaccineerde mensen een zeldzame veneuze sinustrombose kregen. Het ging in alle gevallen over patiënten onder de 60 jaar en het waren bijna allemaal vrouwen. Uit de gegevens van het FAGG, het federale geneesmiddelenagentschap, blijkt dat er hier alvast tot 23 maart nog geen gevallen van veneuze sinustrombose zijn gemeld.
Nogmaals, ik maak me geen enkele illusie dat ik jullie van gedacht kan doen veranderen. Ik blijf argumenteren voor degenen die nog geen oordeel gevormd hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik dacht dat we sinds Stevaert wel weten dat niets gratis is.
Achteraf betaal ik wellicht via de belastingen niet alleen mijn eigen maar ook jouw vaccin en jij niks. Dat kan ja.
Trouwens waarom moet dat 'gratis' aangeboden worden? Om het toch maar te nemen of wa?
Griepvaccin is ook niet gratis.
Enkele jaren geleden heb ik mijn huisarts uitdrukkelijk gevraagd om het 4-voudig griepvaccin te krijgen ipv het toenmalig 3-voudig. De strategie van de overheid was toen dat pas 4-voudig gegeven werd als 3-voudig uitgeput.
Ik heb op voorschrift van dokter het 4-voudige bij apotheek gekocht.
Het koste idd meer.
Die winter: je gelooft het niet maar het was de 4de stam die in Belgie voorkwam en geen van de 3 andere.
Sindsdiens worden er altijd 4-voudige griepvaccins gebruikt.
Griep is minder erg dan Covid, dus moet de overheid nu des te meer opletten.
AZ is immers ook het minste efficient tegen de Z-Afrikaanse variant.
J&J het beste.
Pfizer blijft GLOBAAL het beste, akkoord pas 7d na de 2de prik.
Nu ook vanaf 12j en studies zijn aan de gang voor de -12j.
Als men me toch AZ wil geven, ga ik naar de huisdokter voor een voorschrift van Pfizer.
Enkel dokters kunnen medicatie/inentingen voorschrijven.
Wat de staat doet is een voorstel, waar ze eigenlijk jouw uitdrukkelijke goedkeuring voor moeten krijgen.
Die geef je -volgens de wet- door je arm aan te bieden.
Het merk van vaccin MOET getoond worden.
Dat is de wet.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 1 april 2021, 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik heb al al lang beslist om eender welk vaccin dat mij aangeboden wordt te laten zetten. Dus mik je op de verkeerde persoon.Nogmaals, ik maak me geen enkele illusie dat ik jullie van gedacht kan doen veranderen. Ik blijf argumenteren voor degenen die nog geen oordeel gevormd hebben.