Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Mijn excuses. Ik ben hier in de fout gegaan.eddyl schreef: ↑1 april 2021, 13:29Ik heb al al lang beslist om eender welk vaccin dat mij aangeboden wordt te laten zetten. Dus mik je op de verkeerde persoon.Nogmaals, ik maak me geen enkele illusie dat ik jullie van gedacht kan doen veranderen. Ik blijf argumenteren voor degenen die nog geen oordeel gevormd hebben.
Hopelijk hebben ze een potje verstand over en laten ze dat door jou ook bijbetalen. Voor jou is het meer nodig dan voor een ander precies.spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 13:28 Ik dacht dat we sinds Stevaert wel weten dat niets gratis is.
Achteraf betaal ik wellicht via de belastingen niet alleen mijn eigen maar ook jouw vaccin en jij niks. Dat kan ja.
Ik heb mijn vaccin al vooruitbetaald en nu betaal ik het nog eens met arbeid.
Laat mij raden : jij niet ?
Ik heb Astra Zeneca gekregen. Die die jij niet wil hebben ?
Als jij het betaald hebt : krent ! Kon er geen Pfizer af ?
Voor de rest van de dag ben ik vrij en ik zal aan jou denken terwijl ik er goed van profiteer.
Sinds na Stevaert weten velen dat 'gratis bestaat niet' gelijk staat met 'meer belastingen betalen, minder ervoor terugkrijgen'.
Laat mij raden : jij niet ?
Voila. Eerste theorie is bevestigd.
Je weet echt niet veel. Je weet zelfs dat niet.
Misdadig ;-)
Woehahahahaha
Hou ons op de hoogte van uw rode tekst verhaal.spaarfreakje schreef: ↑1 april 2021, 13:28Ik dacht dat we sinds Stevaert wel weten dat niets gratis is.
Achteraf betaal ik wellicht via de belastingen niet alleen mijn eigen maar ook jouw vaccin en jij niks. Dat kan ja.
Trouwens waarom moet dat 'gratis' aangeboden worden? Om het toch maar te nemen of wa?
Griepvaccin is ook niet gratis.
Enkele jaren geleden heb ik mijn huisarts uitdrukkelijk gevraagd om het 4-voudig griepvaccin te krijgen ipv het toenmalig 3-voudig. De strategie van de overheid was toen dat pas 4-voudig gegeven werd als 3-voudig uitgeput.
Ik heb op voorschrift van dokter het 4-voudige bij apotheek gekocht.
Het koste idd meer.
Die winter: je gelooft het niet maar het was de 4de stam die in Belgie voorkwam en geen van de 3 andere.
Sindsdiens worden er altijd 4-voudige griepvaccins gebruikt.
Griep is minder erg dan Covid, dus moet de overheid nu des te meer opletten.
AZ is immers ook het minste efficient tegen de Z-Afrikaanse variant.
J&J het beste.
Pfizer blijft GLOBAAL het beste, akkoord pas 7d na de 2de prik.
Nu ook vanaf 12j en studies zijn aan de gang voor de -12j.
Als men me toch AZ wil geven, ga ik naar de huisdokter voor een voorschrift van Pfizer.
Enkel dokters kunnen medicatie/inentingen voorschrijven.
Wat de staat doet is een voorstel, waar ze eigenlijk jouw uitdrukkelijke goedkeuring voor moeten krijgen.
Die geef je -volgens de wet- door je arm aan te bieden.
Het merk van vaccin MOET getoond worden.
Dat is de wet.
Heb je al uw oproepingsbrief gekregen?
Dus concreet, jij gaat dan ooit eens langs het vaccinatiecentrum, aanmelden daar en wachten en dan ga je kijken wat je krijgt, als het AZ is dan draai jij je om en ga je naar huis zonder, juist?
Dan naar de dokter om een voorschrift, naar wie ga je dat opsturen?
Graag wat meer detail want dit kan zeer interessant zijn voor iedereen.
@jhn : ik weet bij ons wel van 1 geval van iemand wiens huisarts heeft geattesteerd dat AZ voor hem contra -geindiceerd was
De medische reden ga ik niet vertellen. Ik ga anderen hier niet op te gedetailleerde ideeën brengen.
Hoe het dan werkt : je neemt contact op met het call center van het vaccinatiecentrum.
Je zegt hen dat je een attest hebt.
Zij vertellen je hoe je het moet bezorgen... Email, meebrengen, etc.
Je wordt geprogrammeerd voor een Pfizer inspuiting.
Natuurlijk : als de redenen zijn wat hierboven wordt aangegeven gaat een huisarts je geen attest geven daarvoor. Het is niet omdat je een AZ angsthaas bent dat dat een medische tegenindicatie is.
De medische reden ga ik niet vertellen. Ik ga anderen hier niet op te gedetailleerde ideeën brengen.
Hoe het dan werkt : je neemt contact op met het call center van het vaccinatiecentrum.
Je zegt hen dat je een attest hebt.
Zij vertellen je hoe je het moet bezorgen... Email, meebrengen, etc.
Je wordt geprogrammeerd voor een Pfizer inspuiting.
Natuurlijk : als de redenen zijn wat hierboven wordt aangegeven gaat een huisarts je geen attest geven daarvoor. Het is niet omdat je een AZ angsthaas bent dat dat een medische tegenindicatie is.
Dat was wel een grappig commentaar van de WHO, want de laatste paar weken waren ze erg kwaad, dat wij niet genoeg vaccins voor de arme n?g?rs overlieten.CarpeNoctem schreef: ↑1 april 2021, 11:04 Ons vaccinatietempo begint zelfs op de zenuwen van de WHO te werken:
WHO: “Europa vaccineert onacceptabel traag”De cijfers:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft kritiek geuit op de vaccinatiecampagnes in Europese landen. Die komen veel te traag van de grond, zegt regiodirecteur Hans Kluge. Hij noemt dat onacceptabel en pleit ervoor "iedere dosis die we op voorraad hebben" onmiddellijk te gebruiken.
We slagen er maar niet in om beter te scoren dan gemiddeld in de zeer zwak scorende EU
We moeten ons optrekken aan onze -excuses aan Dixit- nog zwakkere Noorderburen
Nu, bij onze eigen bevolking is het ook niet heel veel beter gesteld bij de groep onder de 70 jaar.
En een groep boven de 70 jaar hebben ze sowieso niet aldaar.
Het risico op langetermijngevolgen van Covid lijkt veel groter te zijn dan het risico op bloedklonters bij het AZ vaccin.
https://www.hln.be/medisch/een-derde-va ... ~ae762e89/
https://www.hln.be/medisch/een-derde-va ... ~ae762e89/
De kaap van de +80-jarigen is genomen. Volgende week wordt er enkel Pfizer gespoten. Die komen dan ook sneller terug voor hun 2de shot dan de 80+'ers. Aan dit tempo, alle geplande versnellingen ten spijt, kijken we best uit naar de herfst.
Ondertussen staan er ook weer rijen aan de Action-winkels. Ter plaatse een nummertje nemen en achteraan aanschuiven ... Dat winkelen-op-afspraak werkt voor geen meter. Surprise, surprise!
Ondertussen staan er ook weer rijen aan de Action-winkels. Ter plaatse een nummertje nemen en achteraan aanschuiven ... Dat winkelen-op-afspraak werkt voor geen meter. Surprise, surprise!
Valse argumentatie, doet veronderstellen dat er slechts keuze is tussen risico "covid" of risico "bloedklonters" terwijl er ook vaccins zijn die (voor zover nu bekend) geen risico op bloedklonters geven. De discussie gaat niet over wel of niet vaccineren, het is klaar en duidelijk dat vaccineren het minste gezondheidsrisico oplevert. Waar het over gaat is welk vaccin in welke leeftijdscategorie het kleinste risico heeft, AZ scoort dan minder goed qua bloedklonters bij jongere mensen dan de andere vaccins, die groep met één van de andere vaccins inspuiten is dus de meest logische beslissing.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑1 april 2021, 11:04Een West-Vlaams restaurant heeft de toorn gewekt van onze immer mediageile TV-viroloog. Gevolg: een Twitteroorlogje
Het Twitteroorlogje escaleert snel. MVR heeft tussen zijn drukke bezigheden in zijn labo door toch tijd gevonden om dat restaurant een slechte recensie te geven, met expliciete chantage:
Een aantal van zijn beaate volgelingen deed hetzelfde waarop een aantal twitteraars van de overkant er niet beter op vonden om goede recensies in te geven waardoor het restaurant nu beter scoort dan voor de heisa
Wie dit infantiel schouwspel wil gadeslaan wende zich tot Twitter.
Dus wie daar ooit wil gaan eten => de Google recensie is niet echt betrouwbaar
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 1 april 2021, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
755.000 vaccinaties liggen nog op het schap!
Kom op bpost brieven rondbrengen jullie toekomstige CEO zal jullie dankbaar zijn!
Kom op bpost brieven rondbrengen jullie toekomstige CEO zal jullie dankbaar zijn!
Ik weet niet waar en hoe ze geteld hebben maar AZ heeft gisteren 260.000 vaccins geleverd.
Die kunnen nog niet in armen zitten..
Hoeveel dagen voorraad is dat dan ?
Die kunnen nog niet in armen zitten..
Hoeveel dagen voorraad is dat dan ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die 755 000 vaccins werden de voorbije 2 weken geleverd en zijn toegewezen om tijdens de eerste weken van april te prikken.
Daarvan worden 230 000 Pfizer + 96 000 Moderna dus volgende week al geprikt bij 70+
De Moderna gaan -wat Vlaanderen betreft- naar de grote vaccinatiecentra van Antwerpen, Leuven, Kortrijk, Sint-Denijs-Westrem en Hasselt.
De 179 000 Pfizer + 259 200 AZ + 0 Moderna, die deze week geleverd werden, zijn bedoeld om tijdens de 2de week van april te prikken.
Daarvan zullen de brieven onderweg zijn, wellicht nog steeds voor 70+
Dat kan alleen sneller en efficienter als men afstapt van het pre-booking systeem.
Men zet enkel de sloten op groen waarvan de vaccins geleverd werden maar laat de mensen toe al een week verder te boeken onder voorbehoud van levering.
Dan hoeft men niet krampachtig te beweren dat men het vaccin niet mag kiezen en men hoeft dan ook niet verplicht te worden in het eigen vaccinatiecentrum te boeken.
Zo doet men het in Wallonie en Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Waarom kan dat niet in Vlaanderen, blijft mijn vraag.
Men maakt het te ingewikkeld.
Daarvan worden 230 000 Pfizer + 96 000 Moderna dus volgende week al geprikt bij 70+
De Moderna gaan -wat Vlaanderen betreft- naar de grote vaccinatiecentra van Antwerpen, Leuven, Kortrijk, Sint-Denijs-Westrem en Hasselt.
De 179 000 Pfizer + 259 200 AZ + 0 Moderna, die deze week geleverd werden, zijn bedoeld om tijdens de 2de week van april te prikken.
Daarvan zullen de brieven onderweg zijn, wellicht nog steeds voor 70+
Dat kan alleen sneller en efficienter als men afstapt van het pre-booking systeem.
Men zet enkel de sloten op groen waarvan de vaccins geleverd werden maar laat de mensen toe al een week verder te boeken onder voorbehoud van levering.
Dan hoeft men niet krampachtig te beweren dat men het vaccin niet mag kiezen en men hoeft dan ook niet verplicht te worden in het eigen vaccinatiecentrum te boeken.
Zo doet men het in Wallonie en Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Waarom kan dat niet in Vlaanderen, blijft mijn vraag.
Men maakt het te ingewikkeld.
-
- Verbannen Gebruiker
De corona cijfers zijn op wereldvlak ook weer sterk aan het stijgen, na een daling van de hoge piek.
Zie de grafiek van het 7-daags voortschrijdend gemiddelde van het aantal nieuwe gevallen en de overlijdens, resp. bijna 600.000 en meer dan 10.000.
De hoogste top was 700.000 en 15.000.
https://www.worldometers.info/coronavirus
Zie de grafiek van het 7-daags voortschrijdend gemiddelde van het aantal nieuwe gevallen en de overlijdens, resp. bijna 600.000 en meer dan 10.000.
De hoogste top was 700.000 en 15.000.
https://www.worldometers.info/coronavirus
Tis toch te hopen dat iedereen die gepakt geweest omdat ze de regels overtraden ivm corona maatregelen helemaal als laatst gaan vaccineren! Daar reken ik toch op.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De immer zuinige Nederlanders raden diegene die de ziekte doormaakten slechts één vaccinbeurt aan.
Voorkom medisch onnodig handelen
Voorkom medisch onnodig handelen
Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat de immuniteit die zij daarmee hebben opgebouwd ten minste een half jaar bescherming biedt. Deze mensen vaccineren met één dosis, binnen die zes maanden, zorgt net als een tweede vaccinatie voor een goed opgebouwde immuniteit en dus bescherming. Daarom is het voldoende om deze mensen één vaccinatie te geven.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.