Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik heb nog niemand hier iets horen zeggen over Johnson en Johnson..
Die flirten met de 60 a 70 procent effectiviteit.
Dat wordt een nieuwe reden om alleen Pfizer te willen en te Eeghen dat het misdadig is dat je niet mag kiezen waar er niet voor iedereen genoeg van is..
Dat wordt een nieuwe reden om alleen Pfizer te willen en te Eeghen dat het misdadig is dat je niet mag kiezen waar er niet voor iedereen genoeg van is..
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tripadvisor heeft ondertussen zelfs voorlopig de mogelijkheid tot recenseren geblokkeerd:CarpeNoctem schreef: ↑1 april 2021, 18:47Een aantal van zijn beaate volgelingen deed hetzelfde waarop een aantal twitteraars van de overkant er niet beter op vonden om goede recensies in te geven waardoor het restaurant nu beter scoort dan voor de heisa
Wie dit infantiel schouwspel wil gadeslaan wende zich tot Twitter.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
President Biden: "Alle volwassen Amerikanen gevaccineerd tegen eind mei"
Toch straf dat een land dat zo slecht scoort in sociale zekerheid en heel dure gezondheidszorg heeft, dit zo maar even heel snel geregeld krijgt!
The American dream stoelt op vrijheid en werken, om dat te kunnen doen moet je gevaccineerd zijn!
Europe met zijn kleine landjes is hier serieus genaaid!
UK is uit de EU en hebben hier toch al iets mee kunnen bereiken.
Onze Mister Michel in de EU, leidt de EU al ware het Belgie denk ik
Toch straf dat een land dat zo slecht scoort in sociale zekerheid en heel dure gezondheidszorg heeft, dit zo maar even heel snel geregeld krijgt!
The American dream stoelt op vrijheid en werken, om dat te kunnen doen moet je gevaccineerd zijn!
5 Cijfers die in het oog springen:
Volledig gevaccineerd: 528.257 personen, 4,60% totale bevolking
Gedeeltelijk gevaccineerd: 1.340.320 personen, 11,66% totale bevolking
Vaccins op voorraad: 755.000
ow ja, voor sommigen zijn deze cijfers onbetrouwbaar omdat het geen overheidssite is.
ow ja, voor sommigen zijn deze cijfers onbetrouwbaar omdat het geen overheidssite is.
Ow ja, Voor sommigen zijn dat cijfers waar ze een probleem moeten achter zoeken.
Problemen heb je vanzelf. Je moet er niet te veel nieuwe gaan zoeken.
Ow ja.. sommigen hier denken dat ze het licht gezien hebben en alles beter weten dan de virologen met toepasselijke diploma's, kennis, ervaring etc zonder dat ze zelfs de eenvoudige vraagstukken begrijpen in die materie.
Daar zit het hier zelfs vol van.
Ow ja, mij kan het verder niets schelen.
Tussen elke groep paarden lopen wel een paar ezels.
Ow ja, Zoek eens de reden achter de cijfers en probeer (!) ze te begrijpen.
Ow ja.. sommigen hier denken dat ze het licht gezien hebben en alles beter weten dan de virologen met toepasselijke diploma's, kennis, ervaring etc zonder dat ze zelfs de eenvoudige vraagstukken begrijpen in die materie.
Moet ik hier nu blijven herhalen dat de initiatiefnemer van deze site nl Joris Vaesen zich baseert op officiële cijfers?Predah schreef: ↑2 april 2021, 12:08 5 Cijfers die in het oog springen:
https://www.demorgen.be/nieuws/de-strij ... ~bb658e2e/
Voila. Goed genoeg mits een klein beetje voorbehoud inzake de stiptheid van het actualiseren van de cijfers.
> 10% dat begint toch al iets te betekenen....
Het betekent nog niet zo heel veel op niveau van epidemie vrees ik
Verspreiding epidemie hangt af van reproductiegetal, aantal besmettingen per zieke, dat onder de 1 moet gehouden worden
reproductiegetal = basis reproductiegetal na maatregelen * fractie mensen die vatbaar is voor virus
Als die fractie daalt van 100% naar 90% is dat al iets
Als die fractie daalt van 50% naar 40%, evenveel pikuuren, gaat dat veel groter effect hebben
Je moet uiteraard beginnen met die eerste 10%
helaas
Het betekent nog niet zo heel veel op niveau van epidemie vrees ik
Verspreiding epidemie hangt af van reproductiegetal, aantal besmettingen per zieke, dat onder de 1 moet gehouden worden
reproductiegetal = basis reproductiegetal na maatregelen * fractie mensen die vatbaar is voor virus
Als die fractie daalt van 100% naar 90% is dat al iets
Als die fractie daalt van 50% naar 40%, evenveel pikuuren, gaat dat veel groter effect hebben
Je moet uiteraard beginnen met die eerste 10%
helaas
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan droom je luidop.
Trouwens de grootste criminelen in de gevangenis zijn al ingeent, Dutroux incl.
Iemand die bewust een Pfizer vaccin wil, wordt wel naar achter geschoven. Althans dat is hun dreiging maar zoals je weet via de huisdokter kan het wel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd persoonlijk wil ik ook geen J&J.haelewyn schreef: ↑2 april 2021, 10:55 Ik heb nog niemand hier iets horen zeggen over Johnson en Johnson..
Ze zijn wel beter dan AZ omdat ze beter tegen matige Afrik variant beschermen en er maar 1 prik is.
Voor sommigen kan dat laatste erg belangrijk zijn maar volgens jou hebben zij dat ook ni te zeggen, terwijl ambtenaren beslissen wat je krijgt ingespoten. ABSOLUUT CRIMINEEL!
Pfizer heeft de nieuwste mRNA techniek en dat schijnt het schot in de roos te zijn.
Moderna, als nieuwe speler, heeft dat ook.
Ik verwacht dus veel van CureVac, dat eveneens mRNA is.
Maar men mag evenmin iemand verplichten om die nieuwste mRNA techniek te verkiezen boven de bekende 'biologische' vector-techniek.
Iedereen heeft bij grondwet de vrije keuze.
Men zou kunnen verplichten om zich te laten inenten (vanwege besmettingsgevaar) maar niet met welk vaccin, indien er meerdere beschikbaar zijn.
Ik wacht op de eerste rechtspraak hierover.
Kan je moeilijk van 80-ers verwachten hé.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 2 april 2021, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gevangen eerst!
Dat is het eerste wat ik er van hoor.
Zouden ze die AZ durven geven?
Stel u voor dat die gevangene dan dood valt, kans is groot dat ze nog worden aangeklaagd voor moord!
Dat is het eerste wat ik er van hoor.
Zouden ze die AZ durven geven?
Stel u voor dat die gevangene dan dood valt, kans is groot dat ze nog worden aangeklaagd voor moord!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze zijn ingeent met Pfizer, zoals alle andere collectiviteiten. Wellicht de 'enkelband-dragers' nog niet.
Cipiers uiteraard ook.
Gelijktijdig met de revalidatiecentra en gehandicaptenverblijven, waar overnacht wordt.
Idem kloostergemeenschappen en assistentiewoningen (die niet fysiek verbonden zijn aan een wzc, anders waren ze al samen met het wzc ingeent).
De EU was idd veel trager dan andere landen qua aanschaf/contracten vaccinsJhn schreef: ↑2 april 2021, 11:23 President Biden: "Alle volwassen Amerikanen gevaccineerd tegen eind mei"
Dat is het echte probleem dat ons nu parten speelt.
De EU is nu eenmaal geen land, maar een verzameling staten in een losse federatie, zonder sterke centrale beslissingsbevoegdheid, en heel trage beslissingen.
Een beetje als België ja met al zijn overlegcomités tussen regeringen, huidige corona overleg en herinner u ook de afspraken rond Kyoto die België net klaar kregen tegen ... Parijs
Niet goed.
Had de EU evenwel niet de aankoop centraal geregeld, was er een enorme strijd losgebarsten tussen de EU-landen. Waarbij ze alle vormen van macht inzetten om toch maar eerst te zijn.
Wie zou er dan achteraan de rij gestaan hebben?
Kleine machteloze landen zoals België.
Ik verwijt de vaccinatiecentra, Beke of zelfs FVDB niets.haelewyn schreef: ↑2 april 2021, 12:17 Ow ja, Voor sommigen zijn dat cijfers waar ze een probleem moeten achter zoeken.
Je kan immers maar prikken als er vaccins zijn.
Wat ik wel verwijt. Welke Bonobo uit de EU instellingen heeft dit contract onderhandelt?
Als je met UK vergelijkt. Zij blijven verder uitlopen op de EU.
De trein der traagheid is de EU.