Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Hoe zou het geweest zijn als België individueel had moeten onderhandelen over de aankoop van vaccins ?!
De EU doet het nu niet erg goed. Ik ben akkoord. Maar ik zou toch niet durven vragen dat België of Vlaanderen het alleen zou mogen regelen.
De EU doet het nu niet erg goed. Ik ben akkoord. Maar ik zou toch niet durven vragen dat België of Vlaanderen het alleen zou mogen regelen.
Dit had de BioNTech-CEO (Pfizer) te zeggen over de EU op 1 januari al:
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... e/10274604
Die opgezet is door de lidstaten.
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... e/10274604
Niet een of andere bonobo, maar de structuur van de EU.Dat de Verenigde Staten zich al in juli verzekerden van 600 miljoen dosissen en de Europese Unie wachtte tot november voor de aankoop van 300 miljoen dosissen, wijt Sahin aan het Europese beslissingproces. 'Dat liep zeker niet zo vlot en rechtlijnig als in andere landen. Dat komt omdat in de EU de lidstaten een grote inspraak hebben. In onderhandelingen kan dat tijd kosten.'
Die opgezet is door de lidstaten.
Laatst gewijzigd door el perro op 2 april 2021, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Met onze staatsstructuur? Die zouden nog steeds zitten te onderhandelen.
Maar gaat het niet over.
Het gaat hier over de EU. En die zijn genadeloos door de mand gevallen. Daar zouden toch eens wat koppen mogen rollen. Of op zijn minst toch wat meer kritische vragen over komen van onze media...
Als het van spaarfreakje afhangt,
mag elke Belg afzonderlijk de verdiensten afwegen van mRNA en de klassieke vaccins. De wetenschappelijke studies doornemen. Of afgaan op hoe het zit "naar het schijnt"
En vervolgens mag dan elke Belg afzonderlijk "zijn grondwettelijk (?) recht uitoefenen" en onderhandelen met de verschillende producenten.
Dat wordt lachen!
Tragikomedie
mag elke Belg afzonderlijk de verdiensten afwegen van mRNA en de klassieke vaccins. De wetenschappelijke studies doornemen. Of afgaan op hoe het zit "naar het schijnt"
En vervolgens mag dan elke Belg afzonderlijk "zijn grondwettelijk (?) recht uitoefenen" en onderhandelen met de verschillende producenten.
Dat wordt lachen!
Tragikomedie
Bij grondwet de vrije keuze van vaccin ?? Slecht geslapen vannacht toch ?spaarfreakje schreef: ↑2 april 2021, 13:16 Idd persoonlijk wil ik ook geen J&J.
Ze zijn wel beter dan AZ omdat ze beter tegen matige Afrik variant beschermen en er maar 1 prik is.
Voor sommigen kan dat laatste erg belangrijk zijn maar volgens jou hebben zij dat ook ni te zeggen, terwijl ambtenaren beslissen wat je krijgt ingespoten. ABSOLUUT CRIMINEEL!
Iedereen heeft bij grondwet de vrije keuze.
Ik wacht op de eerste rechtspraak hierover.
Kan je moeilijk van 80-ers verwachten hé.
Als ik jou iets aanbied, gratis...en jij wil het niet. Wie vertelt mij dat ik jou iets anders moet aanbieden ?
Dat krijg je niet door een rechtbank bekrachtigd hoor.
Eerste rechtspraak : tegen dan zijn we allemaal ingeënt. Hopelijk !
Absoluut crimineel : ik vermoed dat je die woorden graag uitspreekt :-)
J&J is positief geindiceerd voor sommigen, bv landlopers, vluchtelingen, mensen die je aan huis zou moeten gaan inenten.. Want waar ga je de vluchteling opnieuw uitnodigen.. bij de bejaarde waar je aan huis gaat moet je maar een keer gaan.
Dat is geen medische indicatie maar een administratieve of praktische indicatie.
Het kan via de huisarts zeg je :
Niet zomaar voor de eerste de beste die per se zelf wil kiezen.
Er moet een medische reden en noodzaak zijn.
Een arts mag geen valse attesteringen doen.
Het attest in kwestie wordt op het vaccinatiecentrum ook bekeken door artsen.
Van daar naar de orde van geneesheren of een hoop zever als het niet klopt is een kleine stap.
Geen enkele arts die zijn jas, titel en diploma waard is gaat zo'n attest lichtzinnig uitschrijven.
Net zoals geen enkele arts mij over beperkingen een attest gaat geven dat niet strookt met de werkelijkheid.
Ik zou daar zelf ook nooit om vragen.. omdat ik het zelf niet zou willen uitschrijven als ik in hun plaats was.
Niet iedereen heeft die schaamte of schroom.
-
- Verbannen Gebruiker
Al sinds jaar en dag beslist de overheid welk griepvaccin er gegeven wordt. Wat ik goed vind. Wat weten wij daarvan?spaarfreakje schreef: ↑2 april 2021, 13:16Voor sommigen kan dat laatste erg belangrijk zijn maar volgens jou hebben zij dat ook ni te zeggen, terwijl ambtenaren beslissen wat je krijgt ingespoten. ABSOLUUT CRIMINEEL!haelewyn schreef: ↑2 april 2021, 10:55 Ik heb nog niemand hier iets horen zeggen over Johnson en Johnson..
Die flirten met de 60 a 70 procent effectiviteit.
Dat wordt een nieuwe reden om alleen Pfizer te willen en te Eeghen dat het misdadig is dat je niet mag kiezen waar er niet voor iedereen genoeg van is..
Waar zijn jouw protesten daartegen?
Maar omdat er nu een paar complot-aanhangers tegen AZ fulmineren, huil jij mee met de wolven in het bos.
Als je je een beetje informeerde, dan wist je dat de haatcampagne tegen AZ gestuurd wordt door de lobby die sinds jaar en dag tegen elke vorm van vaccinatie strijdt. Met zeer professionele campagnes, zeer professionele websites die zogezegd het "beste voor hebben."
Ze hebben het beste niet voor. Het zijn extreem-conservatieve religieuze fanatiekelingen (katholieken) die vinden dat vaccinatie een misdaad tegen de wil van God is. God beslist wie ziek wordt en sterft of overleeft.
Een vaccin gaat dus in tegen de wil van God.
Door zulke extremisten laat jij je vangen.
En jij zou moeten meebeslissen over de vaccins?
Die religieuze fanatiekelingen maken maar een zeer klein deel uit van de religieus geinspireerde mensen (religie is niet verkeerd), maar ze beschikken over grote financiële middelen.
Dean is zo een aanhanger. Surf maar naar de zogezegde vaccinatiewebsites waar Dean steeds naar verwijst.
Beangstigend (nou ja, niet voor mij) hoe professioneel ze te werk gaan. Hoe goed ze de indruk wekken bekommerd te zijn om het welzijn van iedereen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoals ik eerder zei, doet de overheid een terecht voorstel maar dat mag niet te nemen of te laten zijn.haelewyn schreef: ↑2 april 2021, 13:54 ...
J&J is positief geindiceerd voor sommigen, bv landlopers, vluchtelingen, mensen die je aan huis zou moeten gaan inenten.. Want waar ga je de vluchteling opnieuw uitnodigen.. bij de bejaarde waar je aan huis gaat moet je maar een keer gaan.
Dat is geen medische indicatie maar een administratieve of praktische indicatie.
...
Ik zal lachen als blijkt dat Vlaanderen zijn traditionele 90% vaccinbereidheid daardoor gaat zien wegsmelten tot minder dan 70%, terwijl Wallonie en Brussel beter zullen scoren.
Uiteraard zal men daartegen zijn kar 180° keren.
Eigenlijk mag een vaccinatiecentrum nu al overstappen van pre-booking op vrije booking (tot uiterlijk 15/04). Indien dat beter blijkt, wil men het zelfs veralgemenen.
Ze zijn ni meer zo zeker bij Agentschap Zorg en Gezondheid, omdat Brussel ook de Docclr-software buiten gaat gooien en Wallonie het verrassend goed begint te doen.
We zullen zien.
-
- Verbannen Gebruiker
Je onderschat de Vlaming.spaarfreakje schreef: ↑2 april 2021, 15:05 Zoals ik eerder zei, doet de overheid een terecht voorstel maar dat mag niet te nemen of te laten zijn.
Ik zal lachen als blijkt dat Vlaanderen zijn traditionele 90% vaccinbereidheid daardoor gaat zien wegsmelten tot minder dan 70%
Zeer weinig Vlamingen denken zoals jij, gelukkig.
Zie naar het aantal "no-shows" in Vlaanderen: er zijn er bijna geen.
Maakt verder ook niets uit.
Gewoon doorgaan tot we op leeftijd 18 zitten.
Daarna kan voor mijn part bekeken worden of we de mensen die neen gezegd hebben nog een ander vaccin verkopen omdat we ze toch liggen hebben .. want anders moeten we ze toch maar naar Afrika laten sturen.
Dat het dan niet meer gratis is lijkt me vanzelfsprekend.
Of misschien zijn er tegen die tijd vaccins die dienstig zijn tegen drie vormen van Cor tegelijk.
Aangezien de hele bevolking toch nog eens moet opdraven voor een herhalingsvaccin na de eerste twee kunnen ze de vraag ineens nog eens stellen aan de 'neen' groep. En natuurlijk weer hetzelfde : geen keuze van merk. Wat er is kan je gratis krijgen.
Als ik in januari bij de garage neen zeg tegen een gratis batterijtest moet ik in augustus ook niet verwonderd zijn dat het dan niet meer gratis is.
Batterijtest van een ander of hetzelfde merk : die vraag is dan voorbij en in het verleden.
Na de vaccinatieronde voor iedereen : gewoon 20 euro laten voor betalen en het is geregeld.
Als tegen dan 30 procent geweigerd heeft, is 80 procent daarvan vast al ziek geworden. Dan hebben ze ook gratis antistoffen en met de groepsimmuniteit is alles ok.
Gewoon doorgaan tot we op leeftijd 18 zitten.
Daarna kan voor mijn part bekeken worden of we de mensen die neen gezegd hebben nog een ander vaccin verkopen omdat we ze toch liggen hebben .. want anders moeten we ze toch maar naar Afrika laten sturen.
Dat het dan niet meer gratis is lijkt me vanzelfsprekend.
Of misschien zijn er tegen die tijd vaccins die dienstig zijn tegen drie vormen van Cor tegelijk.
Aangezien de hele bevolking toch nog eens moet opdraven voor een herhalingsvaccin na de eerste twee kunnen ze de vraag ineens nog eens stellen aan de 'neen' groep. En natuurlijk weer hetzelfde : geen keuze van merk. Wat er is kan je gratis krijgen.
Als ik in januari bij de garage neen zeg tegen een gratis batterijtest moet ik in augustus ook niet verwonderd zijn dat het dan niet meer gratis is.
Batterijtest van een ander of hetzelfde merk : die vraag is dan voorbij en in het verleden.
Na de vaccinatieronde voor iedereen : gewoon 20 euro laten voor betalen en het is geregeld.
Als tegen dan 30 procent geweigerd heeft, is 80 procent daarvan vast al ziek geworden. Dan hebben ze ook gratis antistoffen en met de groepsimmuniteit is alles ok.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom doen ze dat nu dan niet? Zou al beetje inkomsten binnenbrengen ook.
Zoals die garagist: gratis batterijtest merk X. Wil je merk Y? Het kan voor 20 euro.
Iedereen tevreden en alle batterijen getest.
Efficienter ni?
Van mij mag het.
Maar ik vrees dat Pfizer nog altijd teveel gevraagd zou worden.
Dan zitten we weer even ver.
Als mijn idee klopt zal dat wel de reden zijn waarom ze dat nu niet doen.
Maar ik vrees dat Pfizer nog altijd teveel gevraagd zou worden.
Dan zitten we weer even ver.
Als mijn idee klopt zal dat wel de reden zijn waarom ze dat nu niet doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Serieus nu.
Er zal idd veel Pfizer gevraagd worden en binnenkort ook veel J&J maar dan komen we op het punt van de beschikbaarheid.
Ook ik zal dan moeten overwegen of ik het ervoor over heb bvb een extra maand te wachten voor Pfizer of direct een ander vaccin?
Met wat ik in het openbaar vervoer wekelijks mee maak, kan het dat ik dan toch een ander vaccin aanvaard maar dan kan ik er beter vrede mee nemen dan nu het geval is.
En met mij vele anderen.
Ik snap dus niet waarom de Vlaamse Overheid zo autoritair is in deze.
Soit.
Er zal idd veel Pfizer gevraagd worden en binnenkort ook veel J&J maar dan komen we op het punt van de beschikbaarheid.
Ook ik zal dan moeten overwegen of ik het ervoor over heb bvb een extra maand te wachten voor Pfizer of direct een ander vaccin?
Met wat ik in het openbaar vervoer wekelijks mee maak, kan het dat ik dan toch een ander vaccin aanvaard maar dan kan ik er beter vrede mee nemen dan nu het geval is.
En met mij vele anderen.
Ik snap dus niet waarom de Vlaamse Overheid zo autoritair is in deze.
Soit.
Heb er vandaag ook nog een discussie over gehad met een collega.
Zij is eerder van standpunt om het vaccine te weigeren. Ze redeneert dat men die mening moet respecteren.
Uiteraard zal men die mening respecteren, maar men moet wel inzien dat er eigenlijk een beetje zal gedwongen worden. Het is op dit moment nog niet geweten in hoeverre je zal uitgesloten worden van de maatschappij (of hoe irritant men het je zal maken) als je zal weigeren. Het vaccinatie paspoort is al hier en daar geroepen als verplichting om bepaalde dingen te mogen doen.
Ja, een negatieve test zal je vaccinatie paspoort (tijdelijk) ook op "voldoende" zetten, maar hoe vaak ga je die test moeten herhalen? Stel dat je dat vaccinatie paspoort nodig hebt voor de bioscoop, voetbalmatch, café, op reis, een beurs... dan zal je om de zoveel weken een test mogen doen. Tja, op zich ben je dus vrij om je vaccine niet te plaatsen, maar het wordt dan wel verdomd lastig, niet? Daarnaast als je ze weigert, zal de persoon die het weigert waarschijnlijk mogen opdraaien voor de kost van de vele testen.
Op dit moment is de vraag ruim hoger dan het aanbod dus de overheid zal stilletjes gewoon verder vaccineren. Zodra iedereen die vrijwillig een vaccine wilde plaatsen geweest is zal de overheid meer dan waarschijnlijk evalueren hoeveel % van de bevolking ze hebben. Als dit onvoldoende is voor een groepsimmuniteit zal er ongetwijfeld een nieuwe kans komen (ik gok zelfs dat er altijd wel een nieuwe kans zal gegeven worden maar dat men nu zegt van "nee" om toch wat te pushen).
Op dat moment zullen we dan ook al voldoende weten wat mag en wat niet mag en zullen er ongetwijfeld wat mensen (gelet op het eerste stuk van dit bericht) inzien dat het toch allemaal simpeler zou zijn om je alsnog te laten vaccineren.
Zij is eerder van standpunt om het vaccine te weigeren. Ze redeneert dat men die mening moet respecteren.
Uiteraard zal men die mening respecteren, maar men moet wel inzien dat er eigenlijk een beetje zal gedwongen worden. Het is op dit moment nog niet geweten in hoeverre je zal uitgesloten worden van de maatschappij (of hoe irritant men het je zal maken) als je zal weigeren. Het vaccinatie paspoort is al hier en daar geroepen als verplichting om bepaalde dingen te mogen doen.
Ja, een negatieve test zal je vaccinatie paspoort (tijdelijk) ook op "voldoende" zetten, maar hoe vaak ga je die test moeten herhalen? Stel dat je dat vaccinatie paspoort nodig hebt voor de bioscoop, voetbalmatch, café, op reis, een beurs... dan zal je om de zoveel weken een test mogen doen. Tja, op zich ben je dus vrij om je vaccine niet te plaatsen, maar het wordt dan wel verdomd lastig, niet? Daarnaast als je ze weigert, zal de persoon die het weigert waarschijnlijk mogen opdraaien voor de kost van de vele testen.
Op dit moment is de vraag ruim hoger dan het aanbod dus de overheid zal stilletjes gewoon verder vaccineren. Zodra iedereen die vrijwillig een vaccine wilde plaatsen geweest is zal de overheid meer dan waarschijnlijk evalueren hoeveel % van de bevolking ze hebben. Als dit onvoldoende is voor een groepsimmuniteit zal er ongetwijfeld een nieuwe kans komen (ik gok zelfs dat er altijd wel een nieuwe kans zal gegeven worden maar dat men nu zegt van "nee" om toch wat te pushen).
Op dat moment zullen we dan ook al voldoende weten wat mag en wat niet mag en zullen er ongetwijfeld wat mensen (gelet op het eerste stuk van dit bericht) inzien dat het toch allemaal simpeler zou zijn om je alsnog te laten vaccineren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik hoor hier van een collega dat er in Eernegem ook een vrouw is overleden aan bloedklonters na AstraZeneca-vaccinatie. Jij die de streek wel een beetje kent, ook al gehoord?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell