Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ocharme dat kleine Israël, helemaal alleen moeten onderhandelen met die grote boze farmareuzen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Neen dat heb ik nog niet gehoord.CarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 17:25Ik hoor hier van een collega dat er in Eernegem ook een vrouw is overleden aan bloedklonters na AstraZeneca-vaccinatie. Jij die de streek wel een beetje kent, ook al gehoord?
Deze middag mijn eerste vaccinprik gaan halen (Pfizer)
En slechts vandaag vind ik de uitnodiging in de brievenbus via b-post !
Ik was al verwittigd via email maar dat gebeurde slechts eergisteren op 31 maart.Ik ben wel risicopatiënt en misschien heeft dat te maken met de héél late uitnodiging .Normaal ontvangt men de uitnodiging 14 dagen voor de prik.
Tweede prik op 07/05/2021.
En slechts vandaag vind ik de uitnodiging in de brievenbus via b-post !
Ik was al verwittigd via email maar dat gebeurde slechts eergisteren op 31 maart.Ik ben wel risicopatiënt en misschien heeft dat te maken met de héél late uitnodiging .Normaal ontvangt men de uitnodiging 14 dagen voor de prik.
Tweede prik op 07/05/2021.
Collateral damage!
Take 1 for the team!
Ze zou anders vast ook juist nu een bloedklonter gekregen hebben!
Fabeltjes! Mensen met AZ krijgen statistisch juist minder vaak een bloedklonter dan anderen!
En in the UK! Al zoveel zonder problemen ingeënt!
Bange irrationele Hollanders (en Duitsers, en Canadezen, en Fransen (alleen boven 65 AZ))!
Zo kunnen we nog even doorgaan.
Wat we vooral niet mogen zeggen is dat mensen hier een fortuin betalen aan belastingen en sociale lasten en dan toch op z´n minst zouden mogen verwachten om het voor hen best geschikte vaccin te krijgen, rekening houdend met hun achtergrond.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, de uber-menschen (ik bedoel de hippe yuppies van de hogere klassen voor wie Uber de meest gebruikte app op hun smart Phone is) hebben de goede achtergrond.
Al de rest: sukkels die nog niet correct kunnen schrijven.
Die moeten maar wachten tot de uber-menschen hun super-de-luxe cocktail à la Trump hebben gekregen.
Fakkel schreef: ↑19 augustus 2018, 11:15 Eén ding is zeker, ik kom uit een milieu met hoofdzakelijk hoger opgeleide mensen die relatief foutloos kunnen schrijven. Als je dan via via in contact komt (en Facebook is hét voorbeeld bij uitstek) met andere lagen van de bevolking, dan gaan je ogen toch wel open. Domme dingen als "men boek" ipv "m'n boek", maar ook flagrante zaken als "voor mei dit of dat".
Geen boze farmareuzen in het geval van IsraëlCarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 17:27 Ocharme dat kleine Israël, helemaal alleen moeten onderhandelen met die grote boze farmareuzen...
https://www.politico.eu/article/israel- ... ss-secret/
Israël betaalt ook veel hogere prijs per vaccin lees ik, en vooral het betaalt ook met de data van zijn burgers."I speak to them all the time," Netanyahu said. He added that Pfizer CEO Albert Bourla, a descendant of a Jewish family from Thessaloniki, is "a great friend" of Israel.
Pfizer krijgt data over elke gevaccineerde.
Als uitsmijter, mocht je er aan twijfelen welke koehandel dergelijke internationale transacties meestal zijn:
https://www.nytimes.com/2021/02/20/worl ... cines.html
gevangen ruilen voor vaccins
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, en? Internationale handel/politiek is niet voor koorknapen. What else is new?el perro schreef: ↑2 april 2021, 18:55Geen boze farmareuzen in het geval van IsraëlCarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 17:27 Ocharme dat kleine Israël, helemaal alleen moeten onderhandelen met die grote boze farmareuzen...
https://www.politico.eu/article/israel- ... ss-secret/
Een beter voorbeeld van penny wise pound foolish zal moeilijk te vinden zijn vrees ik.
Lijkt me een faire deal.
Zie hoger ...el perro schreef: ↑2 april 2021, 18:55 Als uitsmijter, mocht je er aan twijfelen welke koehandel dergelijke internationale transacties meestal zijn:
https://www.nytimes.com/2021/02/20/worl ... cines.html
gevangen ruilen voor vaccins
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zeker.CarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 19:54 Ja, en? Internationale handel/politiek is niet voor koorknapen. What else is new?
Wel, denk jij dat België, dus buiten Europa om, zijn mannetje zou staan in die wereld en een goede deal zou uit de brand slepen?
Als de Duitsers en de Fransen voor eigen rekening rijden en hun gewicht in de schaal leggen om voorrang te krijgen?
Met onze eigen legendarische snelheid van beslissen ook.
België als onafhankelijke staat: ja. België met de bestuurders die we nu hebben? Nee, heel zeker niet. Ik kan me de laatste politicus niet herinneren die oprecht handelt in het kader van het ALGEMEEN welzijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zie het antwoord van Poldermol dat er bots op zit.
Maar jouw insteek was:
En Israël bewijst dat ook een klein land ( zowel qua oppervlakte als qua inwonertal) wel goede deals uit de brand kan slepen.Wie zou er dan achteraan de rij gestaan hebben?
Kleine machteloze landen zoals België.
Maar dan heb je inderdaad politiekers nodig van een kaliber die wij niet rondlopen hebben.
Ik weet niet wat anderen hier van denken maar berichten quoten van iemand terug tot in 2018 vind ik behoorlijk freaky en op het randje van stalking. Een berichtje van dezelfde dag : ja, de dag ervoor : ja, een week geleden : tja ... maanden geleden : nee ... jaren geleden : freaky stalking.
Doe dat niet Alan Turing, echt doe dat niet. Daarvoor moet je ofwel uren bezig zijn met iemand zijn berichten op te zoeken, ofwel moet je ergens een lijst bijhouden van uitspraken van iemand ... in beide gevallen vind ik dat "not done" ... jij geeft er misschien niet om en al is het allemaal via een anonieme nickname maar ik krijg van zoiets toch rillingen, doe dat in het echte leven en je wordt voor de rechtbank gesleurd.
Zelfs al heeft iemand ooit iets gezegd dat misschien in tegenspraak is met wat hij/zij vandaag zegt ... wij zijn geen presidentskandidaten in Amerika waar hun verleden tot in het kleinste detail wordt uitgezocht.
Doe dat niet Alan Turing, echt doe dat niet. Daarvoor moet je ofwel uren bezig zijn met iemand zijn berichten op te zoeken, ofwel moet je ergens een lijst bijhouden van uitspraken van iemand ... in beide gevallen vind ik dat "not done" ... jij geeft er misschien niet om en al is het allemaal via een anonieme nickname maar ik krijg van zoiets toch rillingen, doe dat in het echte leven en je wordt voor de rechtbank gesleurd.
Zelfs al heeft iemand ooit iets gezegd dat misschien in tegenspraak is met wat hij/zij vandaag zegt ... wij zijn geen presidentskandidaten in Amerika waar hun verleden tot in het kleinste detail wordt uitgezocht.
amturingas schreef: ↑2 april 2021, 18:32Fakkel schreef: ↑19 augustus 2018, 11:15 Eén ding is zeker, ik kom uit een milieu met hoofdzakelijk hoger opgeleide mensen die relatief foutloos kunnen schrijven. Als je dan via via in contact komt (en Facebook is hét voorbeeld bij uitstek) met andere lagen van de bevolking, dan gaan je ogen toch wel open. Domme dingen als "men boek" ipv "m'n boek", maar ook flagrante zaken als "voor mei dit of dat".
Laatst gewijzigd door geebee op 2 april 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
+1
Zie post hierboven ... ;-)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 april 2021, 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Zelfs met voorbeeldige politici aan het stuur,
hoe denk je dat we het zouden halen van een gedecideerde Macron of Merkel?
Een hogere prijs bieden bv?
Tegen de Duitsers op, hmmm, misschien toch niet zo een goed plan
Die "ideale" politici moeten ook handelen binnen het Belgische kader met al zijn bestuursniveaus
Zelfs goede politici komen daarom niet automatisch overeen/verdedigen dezelfde belangen
-> trein der traagheid
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, Israel heeft gereputeerdere politiekers dan M&M het nakijken.
Volg dan die best practice.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ze hebben natuurlijk gelijk. Onze virologen volgen zo strikt de regels en werken teveel volgens het boekje om zoiets te kunnen besluiten. Maar in een pandemie helpt het om ballen te hebben. Zie het VK, zie Israel.CarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 10:45 De immer zuinige Nederlanders raden diegene die de ziekte doormaakten slechts één vaccinbeurt aan.
Voorkom medisch onnodig handelenWetenschappelijk onderzoek laat zien dat de immuniteit die zij daarmee hebben opgebouwd ten minste een half jaar bescherming biedt. Deze mensen vaccineren met één dosis, binnen die zes maanden, zorgt net als een tweede vaccinatie voor een goed opgebouwde immuniteit en dus bescherming. Daarom is het voldoende om deze mensen één vaccinatie te geven.
Door voorzichtig te zijn, ga je te traag en komen er daardoor meer besmettingen. En uiteindelijk ook meer doden.
Natuurlijk hebben mensen die al een infectie gehad hebben al immuniteit. Herbesmettingen bestaan, maar zijn beperkt en bijna altijd mild. Dat is toch het beste bewijs dat er immuniteit is. Als je die immuniteit dan boost met 1 injectie, is dat minstens zo goed als 2 vaccinaties voor iemand die nog geen Covid gehad heeft.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.