Belgische broker voor periodiek beleggen
TIP
Belgische broker voor periodiek beleggen
Goedemorgen! Ik zou graag beginnen met beleggen en zou daarvoor - als leek - willen starten met ETF’s.
Ik zou willen beginnen met een deel van mijn spaargeld gespreid over het komende jaar (of langer) over te brengen naar ETF’s, maar daarna zou ik regelmatig (bv. elke drie maand) willen inbrengen wat ik anders op een spaarrekening zou gezet hebben. Probleem is alleen dat ik dan regelmatig transactiekosten moet betalen. Bij Bolero 7,5 euro is toch wel veel op die relatief kleine bedragen.
Ik weet dat Degiro en Buxzero goedkopere opties zijn, maar als Belg wil ik geen buitenlandse rekening moeten openen en dan met het papierwerk zitten. Ik ben echt een leek en wil het dus zo eenvoudig mogelijk houden.
Wat zijn nu mijn opties? Zijn er goede Belgische brokers die lagere transactiekosten hanteren? Moet ik alles oppotten en maar 1 keer per jaar storten? Maar wat dan met “spreiden spreiden spreiden”? Ik zie even niet in hoe ik periodiek kan beleggen in ETF’s zonder die hoge transactiekosten...
Ik zou willen beginnen met een deel van mijn spaargeld gespreid over het komende jaar (of langer) over te brengen naar ETF’s, maar daarna zou ik regelmatig (bv. elke drie maand) willen inbrengen wat ik anders op een spaarrekening zou gezet hebben. Probleem is alleen dat ik dan regelmatig transactiekosten moet betalen. Bij Bolero 7,5 euro is toch wel veel op die relatief kleine bedragen.
Ik weet dat Degiro en Buxzero goedkopere opties zijn, maar als Belg wil ik geen buitenlandse rekening moeten openen en dan met het papierwerk zitten. Ik ben echt een leek en wil het dus zo eenvoudig mogelijk houden.
Wat zijn nu mijn opties? Zijn er goede Belgische brokers die lagere transactiekosten hanteren? Moet ik alles oppotten en maar 1 keer per jaar storten? Maar wat dan met “spreiden spreiden spreiden”? Ik zie even niet in hoe ik periodiek kan beleggen in ETF’s zonder die hoge transactiekosten...
- EarthNvstr1